Bukefalos 28 år!

Ulvlek: Snowroller II - Nu tar vi Åre!

För att @fio hade flaggat för inaktivitet idag och @LenaH igår? Så hon utgick väl från att Fio inte hade haft möjlighet att skriva idag, medans Lena bara hade flaggat för gårdagen. En tidig röst, utan något egentligen att ta på, då är det oftast lätt att lägga en röst på de mer aktiva.

Jag försvarar inte klubban, inte alls. Jag tycker att ingen av era motiveringar var särskilt mycket att ta på, men reagerade över att du la en röst på lika bristande motivering. Även om den var en annan.
+ @godisklubba och om nån annan undrar:

Jag kan inte sitta och tala om varje dag exakt varför jag inte är på Buke 24/7, det får liksom räcka med att jag jobbar heltid och har häst. Y'all do the math. :)
 
Jag ska läsa igenom hela leken igen, tror jag missat en del. Återkommer förhoppningsvis med någon (några?) teorier, även om det är svårare innan första DL :)
 
Fast om glömmerallt var tjuv, så skulle hen vara ganska nöjd med att Mistimed letade på fel ställe? Eller menar du att glömmerallt sitter tillsammans med nån av de som Mistimed tror är tjuv?
Mistimed letar ju tjuvar istället för ulvar, det var ju det glömmerallt klagade på? En tjuv skulle väl inte vilja att någon letar tjuvar?
 
Nu är det kanske troligt att F är väldigt leksugnen men ett sådanhärt inlägg så här tidigt i leken när man egentligen inte vet något är ett enkelt knep för en ulv att verka mer aktiv än vad man är.



artline röstar på ferarri

Leksugen är rätt beskrivning, att framstå som mer aktiv än man är kan vara en god strategi lite längre in i leken, kanske inte innan första deadline. Gjorde främst sammanställning för mig själv så jag skulle ha koll på vad som hänt :)
 
Dels för att jag är leksugen, men också för att jag nu hunnit kolla igenom fler användare så röständrar jag till Lobelia.

Jag får inget grepp om henne och tycker att hennes inlägg säger mig än mindre än LenaH's icke existerande inlägg. Lobelia kanske försöker få till lite fler inlägg, men håller sig i mitten av "vilka svarade" listan för att gå under radarn? Och går man under radarn, går man fri. Funderar på om hon är ulv/tjuv och kör med den taktiken. Det känns i alla fall som att hon är mer misstänkt, än LenaH just nu.

godisklubba ändrar röst till Lobelia
 
+ @godisklubba och om nån annan undrar:

Jag kan inte sitta och tala om varje dag exakt varför jag inte är på Buke 24/7, det får liksom räcka med att jag jobbar heltid och har häst. Y'all do the math. :)

Jag tog för givet att vissa har ett liv. Tex i helgen jobbar jag, så lever jag då kommer jag inte vara aktiv under hela dagen. Jobbar lördag kväll och söndag dag ;)
 
Fast om glömmerallt var tjuv, så skulle hen vara ganska nöjd med att Mistimed letade på fel ställe? Eller menar du att glömmerallt sitter tillsammans med nån av de som Mistimed tror är tjuv?
Eller jaha nu förstår jag. Tror ändå att tjuvarna skulle vilja avleda uppmärksamheten till ulvarna, även om det gissats på fel tjuvar, eftersom det verkar skickas fram och tillbaka hejvilt om vem som är tjuv
 
Jag reagerar också på Godisklubbas röst. I en normal lek så förstår jag att det inte finns speciellt mycket att gå på första dagen och hade förstått hennes motivering. Men i den här leken har vi redan skrivit 17 sidor innan första DL(även om det var mindre när Godisklubba röstade) så det fanns annat att gå på.

Carrro_lina röstar på Godisklubba.
 
Jag fastnade i min hemtenta och måste tillbaka till den igen. Jag tycker att @Artline gör det väldigt enkelt för sig och röstar på @Ferrari som ändå gör ett försök att summera leken på ett sånt här tidigt stadium. Jag tycker att det mer talar för någon med tid än för ulv eller tjuv. Jag har sagt det tidigare och säger det igen, i såna här stora lekar är det viktigare att hålla koll på de som bara smyger med och det upplever jag att artline gör just nu.
Snurrfian röstar på Artline eftersom jag tror att hon är en ulv eller tjuv som försöker hålla sig i bakgrunden och låta bli att synas.
 
Mistimed letar ju tjuvar istället för ulvar, det var ju det glömmerallt klagade på? En tjuv skulle väl inte vilja att någon letar tjuvar?

Äsch, så länge Mistimed letar fel tjuvar tror jag inte de riktiga tjuvarna skulle klaga. Eller de skulle förvisso inte klaga även om det var rätt tjuvar heller. ;) De skulle nog bara hålla tyst så mycket det gick.
 
+ @godisklubba och om nån annan undrar:

Jag kan inte sitta och tala om varje dag exakt varför jag inte är på Buke 24/7, det får liksom räcka med att jag jobbar heltid och har häst. Y'all do the math. :)
Men asså, jag skrev ju att jag la min röst för att jag eventuellt skulle ha ont om tid senare pga skriver essay. Har aldrig krävt någon förklaring och är inte heller på Buke 24/7. Jag tycker inte anledningen spelar någon roll, men just då var du helt enkelt en av dem jag misstänkte lite mer. Har i alla fall röständrat nu, och om du är ond men har lyckats övertala mig så vet jag vem jag skyller på! ;)
 
Jag vill ha vin, men jag får inte dricka vin innan jag har tränat. Så jag måste träna. :cry:
Vilket också betyder att jag måste rösta.

Jag vill INGET hellre än att rösta på Hedinn. Alltså. Det vore SÅ SNYGGT om jag hade rätt. EPISKT till och med. Hade levt på det för alltid.
Men det ÄR viktigare att få ut mästertjuven än den onda spionen, som väl inte borde kunna orsaka så mycket skada i ett tidigt skede... Så eftersom jag ändå haaaaaar en (kanske möjligen eventuellt marginellt bättre) teori om mästertjuv också, så landar min röst där idag.

Mistimed röstar på Habina

Då det är min bästa gissning på mästertjuven såhär långt, som förklaras i mitt teoriinlägg #276 och mästertjuven måste ut för att goda ska kunna vinna. Ju förr desto bättre, tänker jag.
 
Jag reagerar också på Godisklubbas röst. I en normal lek så förstår jag att det inte finns speciellt mycket att gå på första dagen och hade förstått hennes motivering. Men i den här leken har vi redan skrivit 17 sidor innan första DL(även om det var mindre när Godisklubba röstade) så det fanns annat att gå på.

Carrro_lina röstar på Godisklubba.
Fortsatte du läsa ser du att jag har röständrat nu ;)
Jag skrev även att jag la det som en halv säkerhetsröst ifall att jag inte skulle hinna in mer innan DL.
 
DL 1 21:30
19:24 Madalitso röstar på Qitis
19:30 godisklubba röstar på LenaH
19:46 hemlig röstar på godisklubba
19:54 Fio röstar på Habina
19:56 Habina röstar på Mistimed
20:01 Ferrari röstar på Hemlig
20:12 artline röstar på ferrari
20:32 Lobelia röstar på Madalitso
20:32 Hedinn röstar på Lobelia
20:35 glömmerallt röstar på Mistimed
20:45 cirkus röstar på Lobelia
20:47 mirtai röstar på godisklubban
20:50 iiantazie röstar på glömmerallt
20:57 godisklubba ändrar röst till Lobelia
20:00 Snurrfian röstar på Artline
21:01 Mistimed röstar på Habina

Lobelia 3
Mistimed 2
Godisklubba 2
Habina 2
qitis 1
LenaH 1
hemlig 1
ferrari 1
Madalitso 1
glömmerallt 1
Artline 1
 
Det verkar vara mycket snack om tjuvarna. Eftersom tjuvarna inte är speciellt vanligt förekommande i lekarna (väl?) så är det inte helt oväntat. Deras mål är väl helt enkelt att undgå att bli upptäckta, eftersom de inte behöver bry sig nämnvärt om vem de lynchar, bara att de gärna ska hitta siaren och psykopaten. Tror precis som många andra skriver att de kommer försöka gömma sig lite bakom radarn, men med samma logik kan de inte vara för tillbakadragna utan att sticka ut åt andra hållet. Kan tänka mig att de blir svårhittade

Ulvarna verkar det däremot inte vara speciellt mycket snack om alls. Skulle kunna tänka mig att de gärna gömmer sig bakom tjuvarna. Ulvarna behöver hitta den onda spionen, och tvärtemot vad andra tror så tycker jag inte att det är omöjligt att spionen redan har hintat, eftersom att det brukar vara ganska så teorilöst innan DL1 så man brukar inte gå tillbaka och titta. @Mistimed teoriar duktigt (om än löst) på om både ond spion som hon tror sig ha hittat i Hedinn, samt lyckats pricka in båda tjuvarna. @glömmerallt tycker att Mistimed letar fel onda (tjuvar istälet för ulvar), men det verkar de flesta i leken göra

Kan det vara så att glömmerallt sitter i tjuvlya och därför tycker att Mistimed letar fel onda, eftersom glömmerallt också borde vilja få ut tjuvarna om nu inte hen är tjuv själv?

iiantazie röstar på glömmerallt eftersom jag tror att hon kan vara tjuv som försöker leda spåret tillbaka mot onda.
Fast om glömmerallt var tjuv, så skulle hen vara ganska nöjd med att Mistimed letade på fel ställe? Eller menar du att glömmerallt sitter tillsammans med nån av de som Mistimed tror är tjuv?
Mistimed letar ju tjuvar istället för ulvar, det var ju det glömmerallt klagade på? En tjuv skulle väl inte vilja att någon letar tjuvar?
Ok, here goes:


Jag tror @Habina är leksugen och en aaaaning understimulerad :angel: men till skillnad från förra leken så tycker jag hon anstränger sig för att spruta ur sig inlägg och verkar inte riktigt läsa andras.
Exemplet ovan är ett så den här gången tror jag inte det är en äkta god utan en ulv som försöker ge ett gott intryck.

LenaH röstar på Habina
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 497
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 304
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
12 046
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 823
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp