Ulvlek: Snowroller II - Nu tar vi Åre!

Dessutom - hon röstade Aliisa med en väldigt vag röst - kändes lite som att hon följde den hon i det läget trodde var siaren, men väntar man inte på siarens röst då? För en tjuv så spelar det ingen roll vem som får en röst, god eller ulv, så hon kunde gladeligen lägga sin röst där.
Jag röstade med en vag röst eftersom jag var halvt borta i huvudet pga pollenallergi och orkade inte tänka speciellt mycket utan gick på känsla. Ville inte vänta tills Ferrari lagt sin röst då jag var rädd att jag skulle däcka innan och missa att rösta.

Också lite konstigt uttryckt - både ulvar och goda vill ju ha ut mästertjuven först och främst.
Varför vill goda ha ut mästertjuven först? Om vi hade fått ut mästertjuven hade ulvarna helt och hållet kunnat fokusera på att få ut goda medans goda först behöver få ut inbrottstjuven och samtidigt se till att ulvarna inte äter upp dem. Varför inte ta ut inbrottstjuven först och sedan låta ulvarna leta mästertjuven? För goda spelar det ju ingen roll vem som är vilken tjuv - båda måste ut för att vi ska kunna vinna.
 
Som jag ser det så är det bäst att lyncha en ulv idag - får vi ut tjuven så vinner ulvarna troligen inatt (om inte ängeln skyddar rätt) och får vi ut en god så vinner troligen tjuvarna iom att vi borde vara 3-3 goda och ulvar.
 
Jag röstade med en vag röst eftersom jag var halvt borta i huvudet pga pollenallergi och orkade inte tänka speciellt mycket utan gick på känsla. Ville inte vänta tills Ferrari lagt sin röst då jag var rädd att jag skulle däcka innan och missa att rösta.


Varför vill goda ha ut mästertjuven först? Om vi hade fått ut mästertjuven hade ulvarna helt och hållet kunnat fokusera på att få ut goda medans goda först behöver få ut inbrottstjuven och samtidigt se till att ulvarna inte äter upp dem. Varför inte ta ut inbrottstjuven först och sedan låta ulvarna leta mästertjuven? För goda spelar det ju ingen roll vem som är vilken tjuv - båda måste ut för att vi ska kunna vinna.

Mästertjuven måste både goda och onda ha ut enligt vinstvillkoren.

Men jag håller med om att en ulv känns säkrast idag
 
Jag röstade med en vag röst eftersom jag var halvt borta i huvudet pga pollenallergi och orkade inte tänka speciellt mycket utan gick på känsla. Ville inte vänta tills Ferrari lagt sin röst då jag var rädd att jag skulle däcka innan och missa att rösta.


Varför vill goda ha ut mästertjuven först? Om vi hade fått ut mästertjuven hade ulvarna helt och hållet kunnat fokusera på att få ut goda medans goda först behöver få ut inbrottstjuven och samtidigt se till att ulvarna inte äter upp dem. Varför inte ta ut inbrottstjuven först och sedan låta ulvarna leta mästertjuven? För goda spelar det ju ingen roll vem som är vilken tjuv - båda måste ut för att vi ska kunna vinna.

Jag tycker detta resonemang är ganska tjuvigt - du vill försöka bortförklara varför mästertjuven måste ut. Ulvarna lär givetvis leta efter den också - men den är lika viktig för goda. Får vi ut en ulv nu blir det läskigt med två möjliga käk i natt. Därför vill jag helst ha ut tjuven faktiskt

Vilka har du som möjliga ulvar om vi ska fokusera på att få ut just en ulv?
 
Jag tycker detta resonemang är ganska tjuvigt - du vill försöka bortförklara varför mästertjuven måste ut. Ulvarna lär givetvis leta efter den också - men den är lika viktig för goda. Får vi ut en ulv nu blir det läskigt med två möjliga käk i natt. Därför vill jag helst ha ut tjuven faktiskt

Vilka har du som möjliga ulvar om vi ska fokusera på att få ut just en ulv?

Så du vill alltså lägga allt ansvar på ängeln om goda ska kunna vinna?
 
Jag tänker att det är första gången som ulvarna och goda borde ha ett gemensamt mål, nämligen att få ut sista tjuven. Utan att göra det kan ingen av dem vinna!
 
Jag vet min roll och vet därmed att du har fel, jag försöker att aldrig lägga en röst på tunna grunder såhär långt in i leken och jag tycker att det jag hittat har luktat ludet.

Sen kommer åtminstone någon eller några av rösterna på dig från lyan, och säkerligen någon tjuv med.

Skulle en god skriva såhär till godisklubba?
 
Jag tänker att det är första gången som ulvarna och goda borde ha ett gemensamt mål, nämligen att få ut sista tjuven. Utan att göra det kan ingen av dem vinna!

Visst är det en märklig sits!
Om det är avgörande lynch dvs 3-3 så lär ulvarna hellre vilja ha ut en ulv dessutom än en god för då vinner tjuvarna. Och dessutom inte psykopaten.
 
Har kommit fram till söndagens röstning i min genomgång

@Ferrari om bla mig och @Aliisa

Började sammanställa de med minst inlägg, började sen på en av de jag ville kolla mer på @Mistimed , och blev helt slut - tänk om jag skulle sammanfatta alla @Habina s inlägg :O

Mistimed: Påpekar i inlägg #69 att goda ofta dödar folk rätt ofta, under lyncher. I inlägg #267 skriver hon att hon tror att Hedinn är en ond spion, baserat på inlägg #40 av @Hedinn. Hon tror inte att Cirkus är god (#269), utan riktigt förklara varför mer än att hon är skitskum både som ond & god. Hon känner tjuvvibbar från Habina utifrån "Mitt mål är att försöka att inte bli lynchad eller käkad, samt försöka att bara misstänka personer som faktiskt är onda." Eftersom just att tjuvar inte faller under "onda", jag tänker att hon kanske visst hade koll på det (i alla fall undermedvetet, eftersom hon läst listan) och inte behöver misstänka tjuvar för hon vet vilka de är. HON och..", detta i inlägg #276. Möjligen att @Madalitso är tjuv baserat på att Habina frisk försvarat henne mot Q. Känner sig inte sugen på att rösta på en av de mer aktiva, men säger sen att man kanske ska göra det i större lekar så det blir mer hanterbart.
Röstar på Habina 30 minuter innan deadline, andra rösten på Habina, med anledningen att hon tror att Habina är mästertjuven enligt inlägg #276
Skriver en sammanfattning och röstar vid 14.22, inlägg #559. Där hon inte verkar misstänka Habina lika mycket som gårdagen.

De som inte syns så mycket:
Gabby_Ossi (5 inlägg): Skriver i inlägg #231 att hon ska gå igenom leken, och påpekar att det änsålänge bara varit förstaröster. Lägger sin röst 21.20 på cirkus utifrån motiveringen att cirkus högg lite på den nya, blandade ihop Mistis teori om Hedinn och sen utifrån röstmotiveringen på Lobelia.

Artline (7 inlägg): Pratar om att tjuvar är onda, även om de inte är lika onda som ulvar, fast efter lite tanke så skriver hon att tjuvarna är ännu ondare med tanke på at de dödar för nöjes skull. Röstar på mig för att jag skrev en sammanställning tidigt i leken och skriver till @Habina i inlägg #290 att det inte skulle förvåna henne om Habina själv var tjuven.

Snurrfian (8 inlägg): Skriver att man ska hålla koll på de som håller sig i skymundan, röstar på Artline för att hon smyger och lägger en enkel röst på mig. Glömmer sedan bort att onda spionen lynchades igår och att lyan därför inte behövde oroa sig för att råka äta denne. Har hemtenta och lämnade in denna strax innan 16 idag.

Fio (9 inlägg): Tidsbrist under gårdagen, lägger en säkerhetsröst på Habina eftersom hon fortsätter tjata om förra leken. Hon tycker LenaHs tredjeröst på Habina sticker ut, men det skulle vara i scenariot att hon sitter i lyan med GK, tidigare erfarenheter är att Lena inte så ofta räddar sina lyakompisar. Sen skriver hon om att det skulle kunna vara en alibiröst på Habina från Lena eller Mistimed.

Aliisa (11 inlägg): Ny! Godförklarar sig själv i inlägg #120, vilket tidigare diskuterats. Röstar på Hedinn för att hon skulle hålla koll på sin roll och därför tror hon att Hedinn var en tjuv. Förklarar för Hedinn varför hon röstade som hon gjorde. Därefter inte skrivit mer än en liten kommentar om bra början, efter lynchen igår.

Dom jag hunnit kolla igenom änsålänge. Får en del positiva vibbar av @Mistimed efter att ha läst igenom hennes inlägg. Hon gräver verkligen aktivt, ställer frågor, svarar och kommer med följdfrågor och olika teorier.

Annars är jag fortfarande fundersam på @Snurrfian som smyger något väldig, trots att hon själv skrev att det var viktigt att hålla koll på de som smyger.

Är också lite inne på att @Aliisa är åt det mer ludna hållet, det är svårare att skriva som ny när man sitter i lyan, för man vågar knappt skriva bu eller bä av rädsla för att visa upp sig. Som god är det oftast lättare att skriva för man har inget att dölja, även om det innebär att man är mer ensam som god (om man inte är tvilling). Hennes övertydliga godförklaring till @iiantazie igår var också en ögonhöjare, även om hon är ny så känns det lite väl tydligt.

Ferrari om Habina

En hel massa citat från Habina, och även jag måste hålla med om att de flesta inlägg inte innehåller någon substans mer än bekräftande av det som redan skrivits, inte så mycket eget med andra ord. Och eftersom jag upplever att Habina har tid så borde det finnas mer av substans, teorier som inte är helt tagna ur det blå etcetera.

Har svårt att tro att Habina skulle vara tjuv med tanke på hur hon drar uppmärksamheten till sig, även om det inte är helt omöjligt heller. Tror isåfall mer på att hon är lite luden, och inte baserat på att hon har dålig geografisk koll. Men jag kan vara helt ute och cykla.

Ferrari om hemlig

Och nu ser jag återigen en väldigt "enkel" röst av Hemlig, jag tycker att en god Hemlig normalt är mer drivande. Självklart kan det vara tidsbrist men ihop med gårdagens röst som också var väldigt enkel, och att det idag kommit en hel del inlägg. Antingen en ond/tjuv som försöker vara lite neutral och diskret, eller en god med tidsbrist.

Jag tycker ändå att Hemlig verkat ha varit med under dagen och som hon själv skriver, att hon diskuterat med GK. Så lite tid verkar det ju ha funnits till att leta något ludet bland de som åtminstone skrivit tvåsiffrigt.
Av ovanstående anledning Ferrari röstar på Hemlig, då jag tycker det känns som att hon gör det enkelt för sig, kanske för att hon redan vet vilka som är på hennes sida som hon inte ska rösta på?

Sen kan jag inte låta bli att undra varför hon inte reagerar mer på det jag skriver? Dels rösten igår som jag la på henne gled obemärkt förbi. När man har en god roll och någon försöker framstå en som ond skulle åtminstone jag försvarat mig lite, det minsta hade varit att kolla vad den personen i fråga hade kommit med i leken.
 
@iiantazie om hemlig, LenaH, Aliiisa, @cirkus, Ferrari, @glömmerallt

Tycker det är lite intressant att hemlig räddar sig själv i DL2, och sedan inte ens försöker försvara sig mot ett drev DL3, utan säger lite uppgivet att drevet redan är igång. Tycker detta liknar Habina litegrann, först räddar sig, och sedan inte motsätter sig lynch (fast det kan ha berott på andra faktorer). Är ganska säker på att hemlig inte har en god specialroll pga för lite reaktion, så antingen bybo, tjuv eller ulv. Ifall vi lynchar en god nu har tjuvarna eller ulvarna möjlighet att vinna inatt, så jag tycker att hemlig borde skrikit lite ifall hon var bybo. Är hon ulv så förstår jag att inte lyakompisarna försvarar henne, då det skulle outa lyan. Det finns också en möjlighet att hemlig är tjuv, tycker hennes spelsätt passar in där. Gräver litegrann här och där, men inte tillräckligt för att väcka uppmärksamhet. Ligger rätt högt på listan över misstänkta, tror jag.

Är dock lite obekväm över drevet mot hemlig. Artline skrev att "Hade jag varit ulv med hemlig så hade jag offrat henne snabbt som möjligt efter cirkus inlägg" i inlägg #888, och det är mycket möjligt att de håller på med det. Frågan är var det placerar Artline.

LenaH har gått mig förbi helt obemärkt. Tycker hon har varit väldigt aktiv och drivande i de flesta lekar jag läst med henne, dock verkar hon kunna vara lite laidback i början. Men nu är det inte början av leken längre, så det skaver lite att hon inte skrivit jättemycket. Skulle kunna vara de flesta roller, kan tänka mig henne både som god specialroll, tjuv och ulv. Är hon ulv har hon väl ganska starkt alibi, då hon röstat Habina i båda lyncherna (förstaröst i andra, kommer inte ihåg första). Vad jag minns brukar hon vara som mest laidback när hon är ulv, och vara grävande även när hon har specialroll. Litar inte på LenaH alls, möjlig tjuv eller ulv.

Aliisa har inte skrivit mycket alls. Har dock skrivit att hon inte har tid idag, men att hon kommer ha mer tid imorgon och ska läsa igenom det som skrivits igen. Detta tolkar jag som att hon är ganska säker på att vara kvar imorgon. Ulv i lyan som är rädd för att outa den, och tror inte att hon blir lynchad nu? Har inte skapar mig en uppfattning om henne direkt, även om jag håller henne åt det mer ludna hållet för stunden.

Jag verkar bara se ulvar och tjuvar överallt :nailbiting:

cirkus lägger en röst på hemlig som drar igång ett drev, och resonerar att om hon varit siaren skulle hon ha siat hemlig, då hemlig blev räddad i DL2. Har inte reagerat speciellt mycket på cirkus, märkte henne mest när hon diskuterade med Madalitso, då hon verkade hålla Mada som god, och så minns jag att Mistimed lagt cirkus åt det onda hållet. Vet inte vad jag ska tro om cirkus, så jag väljer att lita på henne för tillfället. Finns betydligt mer misstänkta att reagera på.

Här skulle jag även vilja notera att Ferrari lägger den andra rösten på hemlig, när hon hade kunnat rösta på någon annan och undvika drev. Om cirkus är god och hemlig ulv så är Ferrari troligtvis inte ulv med hemlig, då Ferrari antagligen inte skulle ha fortsatt på cirkus spår om en lyakamrat. Har röstat på hemlig i alla lynchar inser jag nu, var först att rösta hemlig i DL2 och ändrade inte trots att hemlig var på väg att åka. Detta gör det ännu mer troligt att Ferrari och hemlig inte sitter i lyan tillsammans. Hon känns ganska aktiv, vilket gör henne till mindre trolig tjuv. Får goda vibbar av Ferrari, så väljer att hålla henne där tills vidare.

glömmerallt röstade sent i DL2 på carrro_lina när det såg ut som om hemlig skulle åka. Då hade både Habina och carrro_lina två röster var, och glömmerallt hade misstankar om båda dem. Hon väljer då att rösta på carrro_lina då hon enligt röstinlägget var den enda som hade röster, alltså såg hon inte rösterna på Habina.
Därefter skrev cirkus om att glömmerallt kanske ville rädda hemlig, och att de då skulle vara kollegor.

fio drar upp det igen, och då svarar Artline


Tyckte det var ett intressant meningsutbyte. Både Artline och fio verkar inte ha läst/inte komma ihåg vad glömmerallt skrivit i själva röstinlägget. Har inte fått någon stor uppfattning om varken Artline eller fio i dagsläget. Fio ligger i inläggsbotten, så det är inte så konstigt, men Artline verkar ha glidit förbi. Måste kolla upp henne.

@Mirtai om cirkus mm, sedan Mirtais röst som först(?) tog upp LenaH som möjlig tjuv

Jag vill lyfta det här inlägget från cirkus eftersom det rimmar väldigt väl med mina egna tankar.
Nu när vi vet att Habina var ulv, är det inte helt orimligt att godis är ulv med henne?
Och det här? Kan godis vara så säker på att hemlig inte är psykopaten utan vanlig ulv för att de sitter i lyan tillsammans? Dvs hemlig och godis
Alltså, jag vet inte vad jag ska tro. Har inget som säger att hemlig är god, men är lur mot drevet.

godis skulle kunna vara ulv med henne men jag är lite osäker...

snurris får jag inga goda vibbar av, men kan inte riktigt sätta fingret på varför.

lenaH har röstat på Habina x2 vilket kan tyda på att de inte sitter i lyan tillsammans. Men Lena skulle mkt väl kunna vara tjuv.

så med stor ångest så... mirtai röstar på LenaH jag tror inte hon är ulv, men hon gör inte heller ngt större avtryck hos mig vilket skulle kunna tyda på en tjuv som inte vill märkas
 
Ferrari om Lena och Aliisa

Just nu är jag mest inne på att @LenaH , @Aliisa och @Artline som en del i lyan.

Lena för hennes röständring till Hemlig precis i slutet, när Hemlig hade 5 röster och Lena 4. Ett sätt att försöka få alibi? Framstå som god. Vet inte, tycker inte Lena känns som en god Lena i denna leken. Hittills har jag haft rätt angående mina känslor om både Qitis, Habina, Misti och Hemlig så

Aliisa är det mest känsla. Men redan vid godförklaringen, sen hennes följsamhet, att hon inte vet hur hon ska formulera sig och nu sist rösten på Lena som jag tror är en alibiröst.

Artline för hennes röst som Fio bara för att hon var en av de tre första att rösta på Hemlig. Lite för att en "ulv inte skulle göra så" när det lutar åt ett drev som är lätt att smyga med i.

Meningsutbyte mellan Lena och Ferrari, spel för gallerian eller ärligt?

Va? Alltså Ferrari, jag tycker nog du får backa upp dina misstankar lite bättre.

Tidigare idag tillskrev du mig saker jag aldrig sagt och nu tycker du det är konstigt att jag röständrade till någon jag flera gånger påpekat att jag misstänkte som ulv när jag dessutom själv låg pyrt till?
Jag fattar inte ditt resonemang och om jag inte anade att du var god skulle jag tycka det var superskumt att plantera den här typen av misstankar utan att ha på fötterna.
Det känns som att du försöker stryka mig medhårs, jag står för att jag tycker att du inte spelar som du brukar göra med en god roll, jag upplever mer att du glidit med. Att du bara röstat på onda ger dig förvisso god statistik.

Ja, jag hade fel förut gällande ett citat som du skrivit.

Vilka har du som potentiellt misstänkta på din lista då?

@Mirtai , @glömmerallt och @godisklubba vet jag inte alls var jag har dem. @fio vet jag inte, men eftersom jag har mina tankar angående @Artline skulle jag mycket väl kunna tänka mig henne på en god roll.

Ferraris inlägg om att syna Aliisa
Om jag överlever natten så är det nog @Aliisa jag hade velat syna, känner att även om hon är ny så är jag riktigt övertygad om att hon är ulv eller tjuv.
 
cirkus tankar om att två goda hittat varandra, men senare i leken skriver hon att hon inte tror att någon skyddat någon annan än sig själv

Ja och ja såklart. Oavsett så tror jag inte att två goda(eller i allafall en god hade hittat en annan) har hittat varandra vilket hade varit fallet med en lek med två sidor och ett käk

cirkus om Lena
Att bara har röstat på onda säger egentligen ingenting, eftersom tjuvarna vill ha ut alla.
När det gäller LenaH så är jag kluven, hon har röstat på Habina för att Habina jagade tjuvar, var det för att hon inte vill att vi ska jaga tjuvar? Å andra sidan kan det vara dumt att sticka ut som möjlig tjuv på det viset.
Jag vet faktiskt inte. Det ser onekligen ut som om GA försökte rädda hemlig men det kan också vara en slump och att hon inte visste att carrro_lina röstat på henne.

Jag tror i allafall att det är bättre med en tjuv idag än en ulv.

@LenaH för mig har du seglat upp som möjlig tjuv efter din röständring igår faktiskt. Innan tyckte jag att du var ganska harmlös - förutom att du vill jaga Habina för att hon jagade tjuvar, men det är så obvious att...tja du vet.

Sen tycker jag att de röster som kom på dig igår känns väldigt svagt underbyggda. Hade lyan trott på dig som tjuv tror jag de hade varit lite bättre och inte så väldigt lika i sina svagheter - med det sagt kan nån säkert sitta i lyan ändå

Aliisa om Lena
LenaH skrev:
Då svarade fio:
Och sen Lena:
Och sist fio:
Jag kan ha missat något inlägg, men det här tycker jag mycket väl låter som att det kan vara två tjuvar? Inte säker på fio men Lena misstänker jag för tjuveri, med fio´s svar tror jag dem kan vara tjuvar ihop. Tråkigt om Lena inte tycker det är roligt att leka, men det verkar som att det blivit bättre efter stallbesök. Hon verkar även leta ulvar, och "glömma" tjuvarna. Fullt logiskt att leta ulvar men tjuvarna (främst mästertjuven) är ju också mycket viktiga att få ut. Tror inte att hon sitter i lyan men jag kan ha fel, känns dock mer tjuvigt.

iiantazie om typ alla
Oh shit, klockan är redan 8 och jag borde rösta om jag vill vara säker på att lyckas, finns en möjlighet att jag däckar relativt snart.

Jag håller cirkus och Ferrari åt det goda hållet för tillfället. cirkus var först med att dra igång drevet mot hemlig som visade sig vara ulv, vilket talar emot att cirkus skulle vara ulv. Hon är också aktiv och teoriande, vilket gör att jag inte tror hon är tjuv. Är dock livrädd för att hon sitter i någon lya och skrattar just nu, men hoppas att det inte är så. Ferrari har röstat på hemlig i alla lyncher, och inte dragit sig för det även när det blivit drev i både DL2 och 3, så jag tror inte de är lyakompisar. Får goda vibbar av Ferrari, så lägger henne åt sidan sålänge.

Sedan är det många som smugit under radarn, som godisklubba, Gabby_Ossi, Aliisa, fio och Artline. Har ingen uppfattning alls om Gabby och fio, båda har skrivit väldigt lite. Det har även Aliisa, men jag får onda vibbar av henne av någon anledning. Känns väldigt enkels som nybörjare att bara glida med utan att bli ifrågasatt. Möjlig tjuv eller ulv. godisklubba har skrivit mycket men ändå gått mig förbi. Har mest fastnat för att hon verkar förvirrad, haha. Känns iaf inte som en tjuv pga hon glömde att ulvarna inte vill offra psykopaten förrens inbrottstjuven, känns som att en tjuv skulle ha kommit ihåg det. Känns som en ganska trolig god, men jag avskriver henne inte helt. Artline känns också väldigt anonym, lägger mycket uddaröster och har inte synts till så mycket - vad jag minns. Skulle kunna vara tjuv

LenaH känns absolut inte som en ulv, då hon la en tredjeröst på Habina i DL1 när både godisklubba och Lobelia redan hade tre röster var. Varför lägga upp en lyakompis till lottning i första DL när det redan var minst en som inte satt i lyan där? Har inte skrivit speciellt mycket, tycker hon varit väldigt grävande i lekarna jag läst änsålänge så känns skumt, men kan ju bero på tidsbrist också. Räddade sig själv i förra DL, vilket gör att hon troligtvis har en viktig roll - antingen siare, ängel eller tjuv

Ironiskt nog glömmer jag konstant bort glömmerallt, trots att jag får sisådär vibbar. Röstat på två bekräftat goda, en av rösterna skulle kunna varit räddning för hemlig som var påväg att åka. Får inte riktigt rätsida på henne, skulle mycket väl kunna vara en ond som smyger med. Frågan är då bara vilken modell av ond? Lutar åt ulv pga räddningen på hemlig. Skulle potentiellt sett kunna vara god specialroll också, är hon siare tror jag inte hon siat någon ond. Men lägger åt ulv-hållet

glömmerallt skriver lite löst om bla alibiröster på hemlig

Jag har försökt vända och vrida lite på röstningen igår och tänka igenom olika senarion och det som skaver mest är fortfarande rösterna på @LenaH jag förstår inte de motiveringarna och tycker att rösterna påhabina från lena gör att jag snarast har henne bland mina mindre misstänkta ,

Rösterna på Lena kom från hemlig @Aliisa och @Mirtai så de två sistnämda ska jag försöka gå tillbaka och läsa om lite mer inlägg av dem


Angående rösterna på mig igår så vet ju jag att folk har fel men jag tyckte ändå motiveringarna är rimliga så det är inget jag misstänker de som röstade för.

Som jag nämt tidigare föröker jag titta på folks teorier och röstmotiveringar mycket det säger mer än att bara tiitta på hur folk röstat.


Sen tror jag absolut att det kan finnas alibiröster på hemlig så där kan det ju också vara bra och granska lite mer
 
iiantazie glömmerallt Habina hemlig Aliisa LenaH
Gabby_Ossi cirkus hemlig hemlig glömmerallt Ferrari
Ferrari hemlig hemlig hemlig godisklubba cirkus
Aliisa Hedinn fio LenaH godisklubba Ferrari
glömmerallt Mistimed carro_lina fio godisklubba LenaH
cirkus Lobelia carro_lina hemlig iiantazie Ferrari
Mirtai godisklubba Mistimed LenaH glömmerallt LenaH
 
Ferrari tycker jag känns lurig för hela agerandet med att spela siare. Jag undrar fortfarande vad kopplingen mellan henne och Aliisa är? Kanske är de ulvar tillsammans? Aliisa är en som inte gjort ngt större intryck på mig. Kan hon vara psykopaten?
å andra sidan röstade Ferrari på hemlig tre gånger på raken
 
DL 1 21:30
19:24 Madalitso röstar på Qitis
19:30 godisklubba röstar på LenaH
19:46 hemlig röstar på godisklubba
19:54 Fio röstar på Habina
19:56 Habina röstar på Mistimed
20:01 Ferrari röstar på Hemlig
20:12 artline röstar på ferrari
20:32 Lobelia röstar på Madalitso
20:32 Hedinn röstar på Lobelia
20:35 glömmerallt röstar på Mistimed
20:45 cirkus röstar på Lobelia
20:47 mirtai röstar på godisklubba
20:49 iiantazie röstar på glömmerallt
20:56 godisklubba ändrar röst till Lobelia
20:59 Carrro_lina röstar på godisklubba
21:00 Snurrfian röstar på Artline
21:00 Mistimed röstar på Habina
21:03 LenaH röstar på Habina
21:20 Gabby_Ossi röstar på cirkus
21:22 Habina ändrar röst till Lobelia
21:25 Aliisa röstar på Hedinn
21:28 Lobelia ändrar röst till godisklubba
21:30 qitis röstar på Madalitso

Lobelia
lynchas - onda spionen
Hedinn käkas - goda spionen

DL2

14.22 Mistimed röstar på LenaH
19.50 godisklubba röstar på snurrfian
20.06 Aliisa röstar på Fio
20.28 Habina röstar på Artline
20.35 hemlig röstar på gabby_ossi,
20.58 Ferrari röstar på Hemlig
21.01 fio röstar på Mirtai
21.18 Snurrfian röstar på hemlig
21.18 Gabby_Ossi röstar på hemlig
21.19 cirkus röstar på carrro_lina
21.19 Carrro_lina röstar på Aliisa.
21.20 Madalitso röstar på fio
21.22 Artline röstar på carrro_lina
21.22 mirtai röstar på mistimed
21.24 LenaH röstar på Habina
21.26 iiantazie röstar på Habina
21.28 carro_lina ändrar sin röst till hemlig
21.29 glömmerallt röstar på carrro_lina
21.30 hemlig ändrar röst till carrro_lina

carrro_lina
lynchas - Jägare
drar med sig Madalitso - Bybo
Mistimed käkas - bybo

DL3

10:39 cirkus röstar på hemlig
11:49 Ferrari röstar på hemlig
13:20 fio röstar på hemlig
14:20 godisklubba röstar på hemlig
17:45 hemlig röstar på LenaH
18:02 iiantazie röstar på hemlig
18:08 LenaH röstar på glömmerallt
19:27 Aliisa röstar på LenaH
20:02 Artline röstar på fio
20:56 iiantazie ändrar röst till glömmerallt
21:08 Snurrfian röstar på godisklubba
21:10 Mirtai röstar på LenaH
21:28 Gabby_Ossi röstar på hemlig
21:28 glömmerallt röstar på fio
21:29: LenaH ändrar röst till hemlig

Hemlig
lynchas - ulv
Snurrfian käkas - bybo

DL4

20:34 cirkus röstar på iiantazie
20:53 Mirtai röstar på glömmerallt
20:59 iiantazie röstar på Aliisa
21:06 godisklubba röstar på LenaH
21:08 LenaH röstar på godisklubba
21:11 Ferrari röstar på godisklubba
21:14 fio röstar på godisklubba
21:17 Artline röstar på godisklubba
21:25 glömmerallt röstar på godisklubba
21:27 Gabby_Ossi röstar på glömmerallt
21:28 Aliisa röstar på godisklubba

godisklubba
lynchas - siare
fio käkas - tvilling

DL5

15:54 glömmerallt röstar på LenaH
17:17 iiantazie röstar på LenaH
17:38 Ferrari röstar på cirkus
20:01 Mirtai röstar på LenaH
20:13 Artline röstar på LenaH
20:38 Cirkus röstar på Ferrari
20:50 LenaH röstar på Ferrari
21:17 Aliisa röstar på Ferrari
21:17 Gabby_Ossi röstar på Ferrari

LenaH
lynchas - inbrottstjuv
Artline käkas - bybo
 
Högst upp på min ulvlista ligger just nu glömmerallt och Aliisa. Glömmerallt dels för den eventuella räddningen av hemlig i DL2, och jag har inte sett något efter det som indikerar att hon skulle vara god. Och Aliisa röstar på LenaH med teori om att hon skulle vara tjuv i DL3 men sen släpper hon det och i DL4 vänder hon istället helt om och följer LenaHs röst på godis. Känns som en ulv som mest röstar på det som passar lyan bäst och inte efter eget huvud.

Ferrari skulle kunna vara tjuv eller ulv. Har svårt att se henne som god i dagsläget.

cirkus, Mirtai och iiantazie skulle kunna vara vad som helst :cautious:
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 390
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 950
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 005
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 908
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp