Ulvlek: Tolv små bukefalister

Ha ha, jag som hakar upp mig då'rå.

jag tänker fortfarande på den första DL.
Då bsf kom med en teori som baserade sig på att Ferrari/Snurrfian var får/ulv. Jag funderade ju igår i banorna varför ingen hakade på alls och röstade på någon av dom (Jo, Mirtai röstade på Snurris men med en rätt BoP artad motivering så den räknar jag inte riktigt in) och sen så gick röstningen den vägen att fåret Ferrari blev utröstad. Jag hakar som sagt upp mig och idag så funderar jag i samma bana - varför röstade ingen ond på Snurrfian om hon är god? Jag tror att Snurrfian har fullt upp att försöka se god ut i DL2 och försöka dölja faktumet att bsf kan ha haft rätt - så hennes röständring till mig kan vara rent strategisk för att vi ska glömma bsf's initiala teori om henne som potentiell ulv som kommunicerar med fåret.

Jag ska också äta nu, men Snurrfian är helt klart på min misstänktalista.

Jag har mina funderingar runt MikaTela.

Här riktar sig MikaTela till Snurrfian

Om nu Snurrfian är ulv så känns det myckte möjligt att MikaTela är hennes kompis.

Som sagt både ni och jag är nya för varandra.
Jag vet inte hur era spelmetoder brukar se ut baserat på tidigare lekar och roller.

Därför får jag kika över folks motiveringar mot olika och gensvaret på dessa.
Mer kan jag ju inte göra.
Dock kan jag hålla med om att det blir tokigt för dig om du är ulv att du röstade på BSF för hon teoriade om dig och du nämnde det som motivering. Detta gör dig till ett lätt byte.

Här är MikaTelas röstinlägg från igår. Nu vet vi ju att Q4 inte försökte rädda en kollega i allafall. Q4's ändring talar ju snarast till hennes fördel och jag har en känsla av att MikaTela inte ville se den möjligheten alls.

Kommer nog ha dåligt med tid närmare 21 då jag snart blir avlöst som barnvakt över en kopp kaffe.
Därför väljer jag att lägga min röst redan nu.

Mikatela röstar på quarter4ever.

Pga hennes röständring då hon inte gillade att jag röstade på Habina också. Och hennes röst hade isf gått från kanske betydelsefull till totalt utan relevans.

@cirkus jag undrar om jag fortfarande är misstänkt? Och i så fall: är det för att jag ska ha velat skydda Ferrari?

Du är alltid misstänkt om jag inte har siat dig :laugh::laugh:

Du ligger just nu som ett batchjobb i mitt huvud för att se var jag placerar dig. Din röständring igår är rätt konstig, inte ändringen i sig utan att du fegade och inte vill rösta på Ferrari - det är inte riktigt likt dig. Om du nu kom på att hon nog inte var siarlärlingen och ändrade därför så är det konstigt att du inte ändrade till henne. Men inte vet väl jag om det gör dig till ulv

Du är alltid misstänkt om jag inte har siat dig :laugh::laugh:

Du ligger just nu som ett batchjobb i mitt huvud för att se var jag placerar dig. Din röständring igår är rätt konstig, inte ändringen i sig utan att du fegade och inte vill rösta på Ferrari - det är inte riktigt likt dig. Om du nu kom på att hon nog inte var siarlärlingen och ändrade därför så är det konstigt att du inte ändrade till henne. Men inte vet väl jag om det gör dig till ulv

Jo, det förstår jag :p

Jag tänkte mest att innan skrev du nåt om att skydda Ferrari om jag anade att hon var får, vilket är lite intressant för att du har sagt att du vet att jag aldrig skulle skydda kollegor men att när du var ond så passade det ju dig bra att folk fick tro att jag gör så :angel:

Okey jag insåg precis att jag inte har lekt på väldigt länge för sist jag lekte kunde man söka direkt i tråden på medlemmar eller ord.
Då detta inte går längre så hoppar jag över citat av den enkla anledning att det skulle ta sån faslig tid att gå igenom 24 sidor på 3-4 personer och citera allt.

Mina huvudmisstänkta är dessa i nuläget:
Niyama - jag tycker hon beter sig skumt. Känns som hon sitter och inte vill fatta beslut men vill gärna låta högt fast utan att behöva göra "skitgörat". Som nu vid DL2. Där lägger hon en röst på en hon misstänker starkt är fåret och talar stort om detta, men när det börjar luta mot att det kommer stå mellan cirkus eller ferrari så backar hon ur och lägger sin röst på ett helt otippat håll.
När hon drog tillbaka sin röst 1 min innan DL så stod det dessutom 4-3 mellan ferrari och cirkus. Men visst hade Habina istället röstat på cirkus och det blivit lottning så hade ju cirkus kunnat åka på det. Dock hade jag inte tyckt att Niyamas röst var lika i ögonfallande i det läget som den är nu när hon fegade ur!

Mirtai - än så länge har man inte sett så mycket av henne känner jag. Känns som hon mest har smygit in och lagt lite skumma röster och sen smitit iväg igen. Säger inte det är så utan kan vara att hennes inlägg inte har varit lika iögonfallande när jag har läst igenom här. Hon var visserligen med och röstade ut fåret men det kan ju vara så att dom trodde cirkus var fåret av dessa två (det skulle även förklara Niyamas röständring).

quarter4ever - mina misstankar mot henne kvarstår. Känns lite som att hon ropar högt och är i framkant för att bli minst misstänkt. Hennes försök till röständring fick upp mina ögon förra DL.
Nu var hon visserligen också med och röstade ut fåret men resonerar samma här som hos Mirtai, att dom kanske trodde att cirkus var fåret?
Det som talar emot att hon skulle vara ulv tillsammans med Niyama är att Niyama la en andra röst på q4e i första dl.

Gemensam nämnare för dessa tre är dessutom att Ferrari inte har nämnt eller teoriat om dessa!

Okey jag insåg precis att jag inte har lekt på väldigt länge för sist jag lekte kunde man söka direkt i tråden på medlemmar eller ord.
Då detta inte går längre så hoppar jag över citat av den enkla anledning att det skulle ta sån faslig tid att gå igenom 24 sidor på 3-4 personer och citera allt.

Det kan man fortfarande, klicka i sökrutan uppe till höger :)

Niyama - jag tycker hon beter sig skumt. Känns som hon sitter och inte vill fatta beslut men vill gärna låta högt fast utan att behöva göra "skitgörat". Som nu vid DL2. Där lägger hon en röst på en hon misstänker starkt är fåret och talar stort om detta, men när det börjar luta mot att det kommer stå mellan cirkus eller ferrari så backar hon ur och lägger sin röst på ett helt otippat håll.
När hon drog tillbaka sin röst 1 min innan DL så stod det dessutom 4-3 mellan ferrari och cirkus. Men visst hade Habina istället röstat på cirkus och det blivit lottning så hade ju cirkus kunnat åka på det. Dock hade jag inte tyckt att Niyamas röst var lika i ögonfallande i det läget som den är nu när hon fegade ur!

Jag har inte misstänkt att cirkus är får! Absolut inte. Jag backade för att jag tyckte att en person klev fram och visade att hon kanske har rollen som jag misstänkte att Ferrari hade.

Mirtai - än så länge har man inte sett så mycket av henne känner jag. Känns som hon mest har smygit in och lagt lite skumma röster och sen smitit iväg igen. Säger inte det är så utan kan vara att hennes inlägg inte har varit lika iögonfallande när jag har läst igenom här. Hon var visserligen med och röstade ut fåret men det kan ju vara så att dom trodde cirkus var fåret av dessa två (det skulle även förklara Niyamas röständring).

quarter4ever - mina misstankar mot henne kvarstår. Känns lite som att hon ropar högt och är i framkant för att bli minst misstänkt. Hennes försök till röständring fick upp mina ögon förra DL.
Nu var hon visserligen också med och röstade ut fåret men resonerar samma här som hos Mirtai, att dom kanske trodde att cirkus var fåret?
Det som talar emot att hon skulle vara ulv tillsammans med Niyama är att Niyama la en andra röst på q4e i första dl.

Gemensam nämnare för dessa tre är dessutom att Ferrari inte har nämnt eller teoriat om dessa!

Om du går till senior och hittar tråden och därefter klickar på totala antalet inlägg så kommer alla som deltar i konversationen upp i numerisk ordning ( högst antal inlägg överst och sedan i fallande ordning) sedan trycker man på inläggssiffran för att få upp alla inlägg som den skrivit :)

Jo, det förstår jag :p

Jag tänkte mest att innan skrev du nåt om att skydda Ferrari om jag anade att hon var får, vilket är lite intressant för att du har sagt att du vet att jag aldrig skulle skydda kollegor men att när du var ond så passade det ju dig bra att folk fick tro att jag gör så :angel:

Fast å andra sidan - varför skulle du göra förutsägbara saker helt plötsligt? :confused:
Jag funderar fortfarande på dig serru

Här är MikaTelas röstinlägg från igår. Nu vet vi ju att Q4 inte försökte rädda en kollega i allafall. Q4's ändring talar ju snarast till hennes fördel och jag har en känsla av att MikaTela inte ville se den möjligheten alls.

I DL1 säger tyvärr inte hennes försök till röständring särskilt mycket.
Hon kan inte ens med specialroll hunnit få reda på vad Habinas roll var.
Så nej jag tycker inte att det talar till hennes fördel bara för att Habina var en bybo.

Säg hypotetiskt att min teori stämmer då vore det ju klockrent att Q4 röstar på Niyama i sista minuten, skulle den gått igenom och nån av dom avrättas så rentvås den andra?!

Om du går till senior och hittar tråden och därefter klickar på totala antalet inlägg så kommer alla som deltar i konversationen upp i numerisk ordning ( högst antal inlägg överst och sedan i fallande ordning) sedan trycker man på inläggssiffran för att få upp alla inlägg som den skrivit :)

Tack för hjälpsam info! :)

I DL1 säger tyvärr inte hennes försök till röständring särskilt mycket.
Hon kan inte ens med specialroll hunnit få reda på vad Habinas roll var.
Så nej jag tycker inte att det talar till hennes fördel bara för att Habina var en bybo.

Säg hypotetiskt att min teori stämmer då vore det ju klockrent att Q4 röstar på Niyama i sista minuten, skulle den gått igenom och nån av dom avrättas så rentvås den andra?!
ursäkta?
VEM skulle rentvås av de andra?
Båda var ju bevisligen goda?
Eller hur menar du?

Röstlista DL1 kl 21.00

16.42 Blacksmithfarm röstar på Ferrari
18. 49 Habina röstar på Blacksmithfarm
20.41 quarter4ever röstar på Habina
20:43 Mikatela röstar på Habina
20:46 Mirtai röstar på Snurrfian
20:49 FiaM röstar på quarter4ever
20:51 Snurrfian röstar på BSF
20.56 LenaH röstar på MikaTela
20:59 Niyama röstar på q4
21:00 cirkus röstar på FiaM
21:00 bollen__ röstar på bsf

BSF var brevbärare
FiaM var röstfifflare

Röstlista DL2 kl 22

18.33 Ferrari röstar på cirkus
19.38 cirkus röstar på Ferrari
19.57 MikaTela röstar på quarter4ever

20.44 Snurrfian röstar på Bollen__
20.53 Mirtai röstar på Ferrari
21.06
Niyama röstar på Cirkus
21.11 bollen__ röstar på cirkus
21.18 Lena H röstar på Snurrfian

21.35 Snurrfian ändrar sin röst till Ferrari
21.56 q4e röstar på Ferrari

21.59 Niyama ändrar röst till MikaTela
21.49 Habina röstar på ferrari

Ferrari var svart får
Habina var bybo

Om man tittar på det här så ser man att @cirkus hade rätt i att det var två goda uppe för lynchning i första dl. Intressant nog så röstar både Q och Mikatela på Habina som nu visar sig vara god. Frågan är om det är för att lyan vill peka ut Q och MT eller om det är för att de ska kunna säga "så skulle en lya aldrig göra".
Q verkar ha gjort som sitt mission att gå igång ett drev mot mig idag, jag undrar jag om det är en förvirrad god eller om det är en ulv som försöker få ut en god. Hennes tidiga röst på en god Habina dl 1 som hon sen försökte ändra i sista minuten av någon väldigt knepig anledning och visserligen röstar hon på Ferrari igår men det kändes som om det var under protest.

Jag blir även lite fundersam på @LenaH, visst det kan vara tidsbrist som ställer till det men först en rätt vag röst på MT i första dl, och sen en nästan lite avslagen röst på mig. De gånger hon gör det så "lätt" för sig så har hon varit i lyan, men inget är slaget i sten, jag var för en gång skull inte ond utanför lyan! ;) Och inte i heller är väl bäst att lägga till innan någon får för sig att jag har gjort ett misstag. ;)
Jag anser ju fortfarande att bollen känns väldigt skum med att kasta in en avgörande röst när man har tidsbrist, jag köper inte riktigt att det var den enda hon hade en teori till. Att hon sen röstar på Cirkus igår slår nästan ännu mer fast mina misstankar.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 776
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
17 840
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 756
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 018
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka