Ulvlek: Tolv små bukefalister

Varför skulle Q ha trott att cirkus var fåret men röstat på Ferrari? Hänger inte med i tankegången här riktigt..Q brukar ju bli misstänkt för att hon inte är rädd för att delge alla sina tankar och ibland vilda teorier. Jag tycker inte att det är så himla mycket som tyder på ulvighet hos henne idag, hon har visserligen vilda teorier ( :p ) som ulv också men tycker nog att hon spelar liite mer safe då än vad hon verkar göra nu. Men det är svårt absolut.

OM Q4 är ulv så borde hon inte velat rösta ut fåret som står på onda sidan?!
Ulvarna vet ju inte vem fåret är och kan därför bara gissa.

jag tror helt enkelt att den som siades till första DL var siad god- och det passar någon på att utnyttja för att så tvivel och split bland övriga. Jag funderar på Snurrfian? Hur skulle hon kunna lura dig ? Igår verkade du inte vara inne på att följa henne, men nu så verkar du ju connectat rejält med henne?
Jag är med skitspooky, det borde finnas en god som vet om vem som är siad första natten, ängeln- för rimligen borde den fått spionraden efter DL igår- och då borde den raden berätta om den personen är god eller ond ( om man läser leken) det är iaf vad jag tror.

Connectat rejält :rofl:

Alltså igår fick jag för mig att Snurris var siaren istället när hon protesterade lite mot att Ferrari var det. Men nu börjar jag tro att jag hade fel om det också.

Även om en god blev siad så bör ju någon godförklara någon? Alla verkar ju osäkra på alla!

Jag har fortfarande i bakhuvudet när @LenaH blev fullständigt god förklarad när hon jagade mig som då var ond utan för lyan. Men den ond jaganade LenaH var mer ulvig än det flesta... ;) Därför vågar jag inte helt sätta Cirkus åt det godare hållet även om jag skulle vilja det.
Fast jag visste väl inte att du var ond? :p

F ö så ber jag (än en gång) om ursäkt för min bristande aktivitet, jag fixar inte riktigt att spela som jag brukar just nu.
Kom precis hem från hoppträning och är glad att @quarter4ever har bristande nättillgång. :angel:

alltså
det känns som det avgörande är vilken man ska tro på
cirkus eller Ferrari?
Båda är typ inte med nu inför DL pga olika anledningar ( födelsedag och jobb - tror jag ?)

De lär INTE sitta i lyan ihop- that´s for sure!
Båda KAN vara goda i så fall har de fest i lyan nu ( men känns ju inte så troligt- men säker kan man inte vara !)

För ATT hon röstade på cirkus!!
Det kan ju inte vara så svårt att fatta?
Jag kan inte citera alla din inlägg, men att du skulle ha protesterat högljutt mot rösterna på Cirkus håller jag inte med om, du hade en invändning men du var uppenbarligen inte säker på vad du trodde...

Connectat rejält :rofl:

Alltså igår fick jag för mig att Snurris var siaren istället när hon protesterade lite mot att Ferrari var det. Men nu börjar jag tro att jag hade fel om det också.

Även om en god blev siad så bör ju någon godförklara någon? Alla verkar ju osäkra på alla!
Jag säger ju ( precis som du in a way) att det är rätt många som inte delger sina tankar så det blir lätt detta..
Alltså, jag kan följa vad du skriver, och jag håller med! Det som jag inte riktigt kan se är att någon på riktigt gått med blåslampa efter en som är siad ond, för om någon blir siad till att vara ulv är det närmast tjänstefel att inte visa det tydligt och klart!

Okey jag insåg precis att jag inte har lekt på väldigt länge för sist jag lekte kunde man söka direkt i tråden på medlemmar eller ord.
Då detta inte går längre så hoppar jag över citat av den enkla anledning att det skulle ta sån faslig tid att gå igenom 24 sidor på 3-4 personer och citera allt.

Om du går till senior och hittar tråden och därefter klickar på totala antalet inlägg så kommer alla som deltar i konversationen upp i numerisk ordning ( högst antal inlägg överst och sedan i fallande ordning) sedan trycker man på inläggssiffran för att få upp alla inlägg som den skrivit :)
Eller så trycker man i sökrutan när man är i tråden och kryssar i "sök i denna tråd" och så söker man på användarnamnet, så får man samma lista :)

Jag kan inte citera alla din inlägg, men att du skulle ha protesterat högljutt mot rösterna på Cirkus håller jag inte med om, du hade en invändning men du var uppenbarligen inte säker på vad du trodde...
hm
nä vet du- jag tycker allt att du läser som Fan läser bibeln ( ursäkta)
Jag hade stora funderingar om ferrari , men i princip inga om cirkus....

Jag säger ju ( precis som du in a way) att det är rätt många som inte delger sina tankar så det blir lätt detta..
Alltså, jag kan följa vad du skriver, och jag håller med! Det som jag inte riktigt kan se är att någon på riktigt gått med blåslampa efter en som är siad ond, för om någon blir siad till att vara ulv är det närmast tjänstefel att inte visa det tydligt och klart!

Om Snurris skulle vara siaren så vet jag en gång när hon var ganska diskret, då hade hon siat en god. Hon höll på att bli lynchad så jag gjorde allt jag kunde för att stoppa det. Då fanns ingen ängel så hon blev ju förstås käk istället. Den enda jag uppfattade protesterade mot att Ferrari skulle vara siare var Snurris, har du nåt annat förslag?

eh - nä, snarare tvärsom- om du läser det jag skrev igår? jag protesterade högljutt när rösterna på cirkus kom- jag delade ju hennes (cirkus ) tankar om Ferrari tidigt och jag tycker det syntes?

hm
nä vet du- jag tycker allt att du läser som Fan läser bibeln ( ursäkta)
Jag hade stora funderingar om ferrari , men i princip inga om cirkus....
Hur ska du ha det nu? Först säger du att du protesterade högljutt och nu att du inte hade princip inga funderingar runt Cirkus? Jag vänder mig emot att du skrev att du protesterade högljutt vilket jag anser att du inte gjorde och nu läser jag som fan läser bibeln?

Om Snurris skulle vara siaren så vet jag en gång när hon var ganska diskret, då hade hon siat en god. Hon höll på att bli lynchad så jag gjorde allt jag kunde för att stoppa det. Då fanns ingen ängel så hon blev ju förstås käk istället. Den enda jag uppfattade protesterade mot att Ferrari skulle vara siare var Snurris, har du nåt annat förslag?
Jag tror att Q vill att vi ska tro att det är hon genom att hon använder dina ord om att hon protesterar högljutt, vilket jag påtalar att hon faktiskt inte gjorde... ;)

Och eftersom jag borde legat i sängen redan (och inte ens duschat än) så har jag inte riktigt tid att sitta och leta upp citat så jag får sammanfatta lite ur huvudet, ni får protestera om ni tycker jag är ute och cyklar.

Jag tycker ff att Snurris känns skum, röständringen igår känns regisserad och det är nånting som inte riktigt går ihop även om jag skulle behöva leta igenom leken för att hitta vad det är.

Jag lägger cirkus som god tills motsatsen bevisats, det känns helt enkelt för osannolikt att Ferrari skulle teoriat och röstat på en ulv i det skedet leken var igår och hon dessutom inte röstade DL1. Ser det inte ut som en ulv osv helt enkelt.

Jag har en helt annan tanke om vem siaren är men jag kan ju inte lufta dem för det är ju att fullkomligt bjuda på käk.

Hur ska du ha det nu? Först säger du att du protesterade högljutt och nu att du inte hade princip inga funderingar runt Cirkus? Jag vänder mig emot att du skrev att du protesterade högljutt vilket jag anser att du inte gjorde och nu läser jag som fan läser bibeln?

Gissar att hon menar misstankar mot cirkus? *försöker förklara åt alla*

Jag blir inte klok på Q men idag tänker jag fortsätta på det spår jag började på igår och försöka få ut en ulv. Jag tycker att Bollen_ är väldigt knepig och visst tidsbrist och nyvaken men jag tycker inte att försvaret hållet när det gäller att lägga en utslagsröst på Bsf, och att hon dessutom följer upp det med en röst på Cirkus gör att jag håller henne ännu mer som ulv.
Snurrfian röstar på Bollen_
Är vi flera bollar i leken? :angel:
Nåväl, något försvar tycker jag inte att jag ens har försökt ge dig?
Jag förstår dock inte att du hakar upp dig så mycket på rösten på Bsf, någon lägger ju alltid sista rösten och nu råkade det vara jag. Jag kan förstå att rösten på cirkus ställer mig i dålig dager med tanke på att Ferrari var får, men inte rösten på Bsf faktiskt.

Jag har gått tillbaka och läst igenom röstningen igår från det du la rösten på cirkus- jag skulle bli tacksam om du kunde citera NÄR snurrfian kom med det inlägg som du uppfattde som en protest- för jag hittar det inte ? ska kolla igen- kan ha missat men tror inte det?

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 776
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
17 840
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 756
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 018
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tovig katt
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025