Ulvlek: Tolv små bukefalister

Jag tror att Q vill att vi ska tro att det är hon genom att hon använder dina ord om att hon protesterar högljutt, vilket jag påtalar att hon faktiskt inte gjorde... ;)
Aha :banghead: jag uppfattade inte alls det igår, alltså hon protesterade ju yvigt mot allt möjligt men jag uppfattade ingen protest just emot det jag framförde?

För att fortsätta mina tankar då så gör Mirtai mig nervös för hon smyger fint under radarn och jag har en tendens att missa henne när hon är ond.
Hon har inte skrivit något jag hakat upp mig på men det är just grejen med Mirtai när hon är ond. På obs-lista.

Jag tycker både Niyama och q4 har gjort en del rätt märkliga grejer hittills, två rätt udda och meningslösa röständringar som jag inte riktigt ser poängen med och de ägnar mycket tid åt hårklyverier som är klart över min nivå just nu men ondvibbarna är inte superstarka hos någon av dem även om jag vet att ffa Niyama kan lura mig in i nästa vecka.

Om Ferrari istället är ond borde ju någon protestera högljutt tycker jag?!

äh, ångrade mig.

Sen tycker jag ju själv att cirkus har gjort skumma grejer också.

Vet inte vad jag ska tro :banghead: nu finns ju dessutom risken att jag gett onda en anledning till att rösta på cirkus - som kan vara god.

Jag håller fortfarande bollen som skum, men jag undrar om cirkus verkligen är ond och den drivande där är helt klart Ferrari. Snurrfian ändrar sin röst till Ferrari eftersom jag börjar tro att hon försöker få oss att tro att hon har en annan roll än den hon har. Jag kan mycket väl ha fel men det är mina tankar just nu.

är det detta inlägget av snurrfian jag citerade sist som du tycker är högljudd protest?

OM Q4 är ulv så borde hon inte velat rösta ut fåret som står på onda sidan?!
Ulvarna vet ju inte vem fåret är och kan därför bara gissa.

Varför skulle hon trott att just jag var fåret?

Jag personligen tror att ulvarna gissade på att Ferrari faktiskt åtminstone *kunde* vara fåret, inte minst med avseende på bsf's teori som vi nu vet stämde till åtminstone hälften. Det är också därför som jag är misstänksam mot Snurrfian.

ok så ska man tro på att det står 5-3 till goda så finns det utrymme att chansa lite i vad man tror
står det däremot 4-4 så tja då är det game over om fel person åker ut...
Men jag vill tro, balanseringsmässigt , att det står 5-3
funderar vidare......

Jag vill rösta nu. Jag har två som är högst på min lista och det är Snurrfian och MikaTela. Jag kommer att rösta på någon av dom. Jag tycker ju att Snurrfian varit skum redan iom hennes röst på bsf i DL1. MikaTela har också en massa teorier som jag öht inte hänger med i - det märkliga är att hon teoriar om de jag ev tror är goda - men bär hon nämner Snurrfian är när hon tycker att hennes röst på bsf inte borde vara lagd av en som är ulv för det gör Snurris till lätt byte, dvs försvarar henne.

Alltså - jag MÅSTE duscha, sova och fan vet vad (tur jag tog med matlåda till stallet) så min röst måste komma nu.

LenaH röstar på Snurrfian

Dels som jag tidigare skrivit - hon känns för strukturerad (sorry Snurr! :p)
Men också för att jag tycker röständringen var ett spel för gallerian ;) - hade hon varit så säker på bollen som hon ger sken av borde hon inte ändrat sin röst. Jag tror hon är en ulv som försöker spela en annan roll.

Och kanske Bsf var lite rätt ute?

Jag har ingen bättre idé än att Snurris siat bollen som ulv. Hon protesterade igår mot Ferrari som siare och när hon ändrade röst påpekade hon att hon fortfarande misstänker bollen. Röstinlägget idag tycker jag också tyder på att det kan vara så, därför:
Niyama röstar på bollen

Jag vill rösta nu. Jag har två som är högst på min lista och det är Snurrfian och MikaTela. Jag kommer att rösta på någon av dom. Jag tycker ju att Snurrfian varit skum redan iom hennes röst på bsf i DL1. MikaTela har också en massa teorier som jag öht inte hänger med i - det märkliga är att hon teoriar om de jag ev tror är goda - men enda gången hon nämnt Snurrfian är när hon tycker att hennes röst på bsf inte borde vara lagd av en som är ulv för det gör Snurris till lätt byte, dvs försvarar henne.
:arghh: håller helt med om MikaTela.

Jag har ingen bättre idé än att Snurris siat bollen som ulv. Hon protesterade igår mot Ferrari som siare och när hon ändrade röst påpekade hon att hon fortfarande misstänker bollen. Röstinlägget idag tycker jag också tyder på att det kan vara så, därför:
Niyama röstar på bollen
Men då borde inte Snurris ändrat sin röst? Om hon hade blivit käk i natt, då hade ju ingen trott att hon siat bollen? Någon sa tjänstefel och jag är beredd att hålla med isf. Nä, jag tror hon är en ulv i illasittande siarskrud.

Man kan ju misstänka att det är så att du inte vill hjälpa ängeln :cautious:

Tillägg: ulvarna brukar ju ha lättare att hitta siaren eftersom de vet vilka som är ulvar/goda.
uhum vill DU att det ska skrivas ut? in the Open?
hm jag har lagrat i minnet att du även mot MIkaTela ställde en mycket rak fråga att om hon inte vore röstfifflare så kunde hon inte veta hur första lynchen går. Det luktar lite fiskande efter vilka som har vilken roll? Vilket aldrig gagnar den goda sidan i utan bara den onda?
hann och se ditt tillägg också innan jag postade:
Jag tycker DU verkar gå stenhårt in för att hitta siaren på ett sätt jag blir jättejättespooky över!

vad det gäller Snurrfian så är jag mycket konfunderad över henne

Måste dra till jobbet strax.
bollen__ röstar på MikaTela
Jag förstår inte hennes teorier kring Q och vad som är så misstänkt med Q. Jag har visserligen inga bevis för att Q är god men jag misstänker henne inte för jag tycker att hon(MikaTela) gjort alldeles för konstiga saker för att vara god.
Egentligen kanske jag borde rösta på Snurrfian som jag också misstänker, men jag väljer att rösta såhär idag.

Edit
alltså syftningsfel och trött hjärna: Q har gjort för utstickande saker för att vara ond, och MikaTela är för skum för att vara god.. ser att det kan misstolkas.

cirkus – baserat på Ferraris teoriande igår vågar jag nog lägga cirkus åt det goda hållet. Det kan iofs vara en våghalsig taktik men det känns lite för vågat.
MikaTela – som jag skrivit innan har jag MikaTela på min skumlista. Jag tycker hon lagt 2 lätta röster, dels i dl 1 vilket må vara förlåtet men även rösten på Q igår kändes väldigt enkel. Hävdar att jag bara flyter med, men kan inte se att hon själv teoriat så mycket.

Mirtai – det är jag det

bollen__ - har bollen på min lista också. Hennes röst på BSF kan tala till hennes fördel men jag känner inte att det väger upp tillräckligt mycket. Rösten på Cirkus motiverades med tidsbrist men det var väl ganska troligt att F inte var siarlärling och att det inte fanns några egentliga teorier mot Cirkus som håller.

Lena H – även här har vi tidsbrist men har kommit igång mer idag. Har itne alls stuckit ut tycker jag.
Snurrfian – ska erkänna att jag itne riktigt hänger med i teorierna som cirkus anför mot snurrfian – 4 dagar med sjuk son och man som är utomlands sätter sina spår i min hjärna. Funderar dock över hennes röständring till Ferrari igår. Ska kolla mer!

q4e - har inget som talar för att Q är skum men vad vet jag? Skriver behagligt lite men känns vettig och letar onda ordentligt

Niyama - hennes röständring igår ÄR skum! Och jag köper inte riktigt motiveringen.

Men då borde inte Snurris ändrat sin röst? Om hon hade blivit käk i natt, då hade ju ingen trott att hon siat bollen? Någon sa tjänstefel och jag är beredd att hålla med isf. Nä, jag tror hon är en ulv i illasittande siarskrud.

Jag tror att hon insåg att hennes röst inte gjorde skillnad och att hon därför ändrade men påpekade att hon misstänker bollen, kolla hennes inlägg, jag kan vara helt fel ute (igen!) men jag har ingen bättre idé.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 776
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
17 840
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 756
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 018
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Ringorm utan kli? Något annat?