Ulvlek: Tolv små bukefalister

Alltså det är riktigt svårt att dra några slutsatser kring Ferrari enbart på röststatistik då hon missade att rösta igår (DL1)

ska läsa ikapp vad hon egentligen skrivit i leken, så får vi se om det ger något?

Kan inte dra slutsatser om någonting. Drar uppenbarligen helt felaktiga slutsatser. Ger upp.
:arghh: :turd:

@Niyama baserat på vad cirkus skrivit idag och hennes resonemang kring ferrari så vill jag ha henne åt godare hållet. Däremot funderar jag om snurrfian kan vara ulv, återigen med tanke på blacksmithfarms teori...
Och det visar genom att ändra min röst till Ferrari? O_o Hade det inte varit smartare att hänga kvar på bollen eller till och med röstat på Cirkus om jag nu var ulv? Nu tog jag rätt tydligt ställning för att rädda kvar Cirkus...

har samlat lite citat från Ferrari som känns intressanta så här nu när hon visade sig vara fåret:
hon dividerar om antalet onda och goda - tja hon bör ju ha vetat vad hon talade om- eller hur? och det var på detta inlägget BSF tog fasta på sin teori om Ferrari och Snurrfian- och med tanke på hur det nu visat sig så är den teorin inte alls att förakta ( om den ens någonsin varit det) Ska man våga tro på 3 i lyan utifrån detta? det känns ju som ett bra vinkande om att hon vet hur många de är i lyan så här i backspegeln?
Goda Roller
Siarlärling
Ängel
Brevbärare
Röstfifflare
Välsignad
Bybor

Onda roller
Svart Får
Ulvar

Om man utgår från att det är en tredjedel onda så finns det 8 goda, varav 5 namngivna roller. Och isåfall så är det 4 onda, varav en namngiven roll. Vad som känns extra lurigt den här leken är dels att Svarta Fåret syns som god i en sia, Det är ju ytterst vilseledande, därmed går det inte att lita på att någon är god även om sian säger det.

Svarta fåret räknas inte in bland ulvarna så det räcker med att få ut ulvarna för att kunna vinna, även om Svarta Fåret är kvar. Innebär det att det "egentligen" bara är ulvarna som är onda och det Svarta Fåret ett mellanting? För det Svarta Fåret gör egentligen ingen skillnad för de onda, och för de goda räcker det ju med att få ut ulvarna.

Hmm, fast iochförsig. Svarta Fåret känner ju till lyan och kan därmed hjälpa dem att få ut de goda. På så sätt blir det ju en ond roll.

Fast, det kanske innebär att det är fler ulvar ändå än vad jag som hastigast kom fram till genom 1/3-metoden. Om det är 1/3 del ulvar OCH ett Svart Får så innebär det ju att det är 4 ulvar och 1 Svart Får. Fast känns som att flesta lekledare räknar lågt och inte högt så ja... fast man får väl utgå från att de är mer än vad de är, så blir man istället glad och tacksam när det är färre än tänkt.

Bra att man kan reda ut sina egna tankar i ett och samma inlägg. :D

Änsålänge har leken inte kommit med så mycket så hoppas det blir mer skrivet under eftermiddagen.

i detta inlägget kan man fundera över att Ferrari väljer att ta upp bollen__ som en kandidat till att vara i lyan? antingen är bollen__ ond och hon visar med detta att hon vet det? Eller så är bollen__ god och hon försöker sprida misstankar ditåt`
LL är alltid onda och därför så är det ett tryggt val att rösta på LL för då får man garanterat ut en ond. Sen får man ta det med en näve salt att man första DL skämtar om en massa. Jag hade en fundering på att lägga en röst på @quarter4ever igår för att hon alltid kommer vara Christian Grey i mina ögon ;) men såklart, det är ju ingen riktig teori och dessutom med glimten i ögat. Det kändes ju som att du baserade din röst på Hab med motiveringen att hennes lynch mot LL var rätt skum, å andra sidan röstade Mirtai på Snurrfian för att hon alltid är ond utanför lyan ;) .

Jag undrar lite hur Bollen_ trots att hon satte spiken i kistan för BSF inte hamnar högst på listan över misstänkta i nuet för dig? Har det att göra med att ulvarna inte vill lägga en utslagsröst? Svårt att gå på tycker jag, som det är nu var det faktiskt Bollen_ som gjorde att BSF åkte. Ulv eller inte, jag blir misstänksam mot de som lägger en utslagsröst. Å andra sidan, tidsbrist känner jag igen, jag var ju inte ens vaken så ;)

Varför skulle folk haka på BSF, att hon hade en snurrig teori om att jag och Snurrfian var ulv/får för att vi råkade ventilera samma tankar? Sen tycker jag det är synd att folk röstar på en som inte kan försvara sig närmare DL, då jag själv råkat ut för det, men det är en annan femma. Jag är god så jag är tacksam att ingen följde BSF och röstade på mig. För självklart vill jag vara med och leka så länge som möjligt.

Jag fattar inte alls vad du menade med detta. FiaM röstade på Q4 och det kan tyda på att Q4 är ulv. Jag vet inte hur Svarta Fåret brukar rösta då jag aldrig sett rollen innan, menar du att Svarta Fåret brukar rösta på en ulv i första lynchen för att "visa" sig? Det var iallafall så som jag tolkade ovanstående citat men eftersom jag känner mig grymt förvirrad så tänkte jag att jag dubbelkollar så att jag förstått dig rätt.

Röstlista DL1 kl 21.00

16.42 Blacksmithfarm röstar på Ferrari
18. 49 Habina röstar på Blacksmithfarm
20.41 quarter4ever röstar på Habina
20:43 Mikatela röstar på Habina
20:46 Mirtai röstar på Snurrfian
20:49 FiaM röstar på quarter4ever
20:51 Snurrfian röstar på BSF
20.56 LenaH röstar på MikaTela
20:59 Niyama röstar på q4
21:00 cirkus röstar på FiaM
21:00 bollen__ röstar på bsf

BSF var brevbärare
FiaM var röstfifflare

Nu har jag bara skummat igenom snabbt och tagit ut lite citat, ska läsa mera under dagen... :)

Det jag reagerar mest på är jakten på fåret, är inte ulvarna viktigare att få ut?

Fast nu hade inte BSF en jättestark teori mot mig och att då lägga fler röster med samma motivering känns ju mer ludet än något annat, så kan vara av den anledningen att fler inte hakade på mot mig.

här kommer Ferraris tankar om att cirkus skulle kunna vara luden...
Det känns ju som om du hakat upp dig på BSF's teori om mig och Snurrfian utifrån första DL. Du lade själv ingen röst på varken mig eller Snurrfian, men tycker det är konstigt att ingen hakade på BSF och röstade på oss. Varför röstade du inte på mig eller Snurrfian om du tyckte BSF teori var något att gå på? Har du försökt se andra aspekter än det faktum att jag & Snurris råkade diskutera Svarta Fåret och hur den ses i sior?

Jag har ingen aning om Snurrfians roll, det kan ju kanske vara så att ulvarna röstade på BSF för att hon är en bättre spelare? För att de vet att jag inte är lika skarp och därför inte ett lika stort hot. Jag vet min roll, jag vet varken din eller Snurrfians. Men det känns lite lurigt att du hakat upp dig på en teori som egentligen bara baserar sig på att vi råkade nämna samma sak, att Svarta Fåret visas som god i sia.

fortsätter jobba på att cirkus skulle kunna ha dolda avsikter...
Verkar vilja få det till att MT skulle ha rätt i sina funderingar att vad skulle BSF egentligen ha kunnat veta inför DL1?
Samtidigt passar hon på att försöka godförklara sig lite utifrån detta...Samt att sprida misstankar mot cirkus ?
Cirkus, Snurrfian och jag tog upp det faktum att en god sia inte är att lita på (kort slutsats) i och med att en ond (Svarta Fåret) visas som god i en sia. Vi har alla uttryckt oss på olika sätt, men summa sumarum. Vi konstaterade alla samma sak. Och efteråt så röstade BSF på mig utifrån en teori som baseras på att jag och Snurrfian diskuterat samma ämne, det faktum att cirkus inte gjort det tas inte upp.

Det leder mig till ovanstående citat. Att BSF var ovetandes igår om vilka övriga goda samt onda var i leken igår, som alla andra goda. Så där håller jag med MikaTela, att det känns tidigt att dra slutsatsen att jag är ond utifrån att BSF hade det som teori, och dessutom röstade på mig. Hur många inlägg hade jag skrivit innan jag fick min röst från BSF? Ett? eller möjligen två. Där jag själv satt och räknade och funderade högt.

Cirkus lägger sen en utstickande röst på FiaM som visade sig vara röstfifflaren, rösten läggs 21.00, alltså i sista minuten. Kanske för att vara säker på att FiaM inte skulle bli utröstad, det känns mera ludet att lägga ensamma röster, speciellt så nära DL och dessutom första DL. När ingen ulv vill sticka ut hakan och rösta ut en god.

Tänker faktiskt rösta nu, för att vara säker på att det blir gjort idag. Ska jobba 21.15 så kommer kolla via mobilen innan, och jag vet också att lägga en första röst gör att jag riskerar att själv åka ut (se vad som hände med BSF....), men det är en chansning jag får ta.

Ferrari röstar på cirkus
För att hon har låst sig fast vid BSF förstadagsteori om mig och Snurrfian, när hon egentligen påpekade exakt samma sak och därmed också borde falla in under samma teori. BSF verkade missa att cirkus också konstaterade att en god sia inte var att lita på, Cirkus verkar vilja ta tillfället i akt och peka ut mig. Hennes sena röst på FiaM känns också väldigt tillgjord, speciellt då hon i efterhand påpekar att BSF teori var bra nog för att eventuella ulvar skulle vilja haka på det. Men då borde väl också goda haka på samma teori om den nu var skarp? Eller är det så att de flesta andra ser svagheten i den förstadagsteorin, speciellt efter att BSF hade en god roll, hon kunde omöjligt vetat något om mig eller min roll.

Nej, det känns mest som att cirkus spånar vidare på BSF teori idag då hon visade sig vara god, och iom det försöka få ut en annan god (mig), på denna förstadagsteori. Så därför röstar jag som jag gör.

*mycket snurrig motivering*

Och det visar genom att ändra min röst till Ferrari? O_o Hade det inte varit smartare att hänga kvar på bollen eller till och med röstat på Cirkus om jag nu var ulv? Nu tog jag rätt tydligt ställning för att rädda kvar Cirkus...

Om du vore ulv så visste du ju troligtvis inte att Ferrari var får. Vad tänker du om bollen nu?

Att du ändrar rösten till fåret är ingalunda något som egentligen talar till din fördel- tvärtom så är fåret någon som lyan gärna offrar om det inte verkar gå vägen att få ut en god...? och du kan ju för övrigt också ha trott att Ferrari VAR god- så oavsett så var det en win-win-situation sas?

har samlat lite citat från Ferrari som känns intressanta så här nu när hon visade sig vara fåret:
hon dividerar om antalet onda och goda - tja hon bör ju ha vetat vad hon talade om- eller hur? och det var på detta inlägget BSF tog fasta på sin teori om Ferrari och Snurrfian- och med tanke på hur det nu visat sig så är den teorin inte alls att förakta ( om den ens någonsin varit det) Ska man våga tro på 3 i lyan utifrån detta? det känns ju som ett bra vinkande om att hon vet hur många de är i lyan så här i backspegeln?

3 i lyan måste ju vara självklart? Vi är 12 deltagare och goda sidan är lite försvagad (bara siarlärling istället för siare och inte så mycket info i omlopp) och 5 onda vore jättemycket och 3 alldeles för svagt när en är utanför lyan. Resten Ferrari skriver känns som att man kan vända och vrida på hur många gånger som helst :arghh: I övrigt bör jag hålla käften och ställa mig i skamvrån.

Om du vore ulv så visste du ju troligtvis inte att Ferrari var får. Vad tänker du om bollen nu?
mina funderingar kring detta: jag hade tankar om bollen__ som fåret innan denna DL- det visade sig vara helt fel....
Det jag NU funderar över är om bollen__ är god eller inte, det har framförts ganska starka misstankar mot henne från Ferrari OCH Snurrfian , ( varför är inte bollen__ misstänkt pga sin sena röst på BSF-etc) så iaf vad det gäller Ferrari att det är ganska vågat av fåret att gå på så hårt mot bollen:__ om hon är ond? Men konstigare saker har hänt ( tror med bestämdhet att bollen__ själv som ond utanför lyan , men med kännedom om vilka som är i lyan, aktivt lagt avgörande röst på en lyamedlem och på köpet själv blivit godförklarad?)
Snurrfian är på min misstankelista- helt klart....

3 i lyan måste ju vara självklart? Vi är 12 deltagare och goda sidan är lite försvagad (bara siarlärling istället för siare och inte så mycket info i omlopp) och 5 onda vore jättemycket och 3 alldeles för svagt när en är utanför lyan. Resten Ferrari skriver känns som att man kan vända och vrida på hur många gånger som helst :arghh: I övrigt bör jag hålla käften och ställa mig i skamvrån.
jag föredrar att inte säga något som självklart- vad det gäller antal onda och goda - skamvrån är bara att låna- annars har jag en fin dyngstad ?;)

mina funderingar kring detta: jag hade tankar om bollen__ som fåret innan denna DL- det visade sig vara helt fel....
Det jag NU funderar över är om bollen__ är god eller inte, det har framförts ganska starka misstankar mot henne från Ferrari OCH Snurrfian , ( varför är inte bollen__ misstänkt pga sin sena röst på BSF-etc) så iaf vad det gäller Ferrari att det är ganska vågat av fåret att gå på så hårt mot bollen:__ om hon är ond? Men konstigare saker har hänt ( tror med bestämdhet att bollen__ själv som ond utanför lyan , men med kännedom om vilka som är i lyan, aktivt lagt avgörande röst på en lyamedlem och på köpet själv blivit godförklarad?)
Snurrfian är på min misstankelista- helt klart....
Men så hårt gick väl inte Ferrari på bollen? Bollens röst igår är ju en aning skum och idag kändes hon lite för följsam när hon hakade på mig mot cirkus?

så här ser det ut
vi är nio kvar
ska man tro på 3 ulvar utöver fåret så står det 6-3 till goda
skulle det vara 4 i lyan ja då är det mer prekärt läge 5-4....
oavsett vilket som stämmer så lär inte avgörandet ske efter natt DL iaf:)

Det kan i sämsta fall stå lika om käket lyckas, så bara att analysera på och fortsätta gräva!

Mm men jag tyckte jag såg flera tydliga mönster och så raserades dom totalt, så det är bara börja om från början liksom. Har noll koll på ALLA.
Jo men det hör till- att man ibland måste rita om totalt, bättre det än att vara fast i gamla djupa spår- eller hur?

Men så hårt gick väl inte Ferrari på bollen? Bollens röst igår är ju en aning skum och idag kändes hon lite för följsam när hon hakade på mig mot cirkus?
Jag undrar lite hur Bollen_ trots att hon satte spiken i kistan för BSF inte hamnar högst på listan över misstänkta i nuet för dig? Har det att göra med att ulvarna inte vill lägga en utslagsröst? Svårt att gå på tycker jag, som det är nu var det faktiskt Bollen_ som gjorde att BSF åkte. Ulv eller inte, jag blir misstänksam mot de som lägger en utslagsröst.

hur tolkar DU detta?

Jag blev förvånad när Ferrari var fåret för jag fick inte riktigt ihop det med min egen teori. Men efter ett extra varvs tänk så inser jag att det kanske ÄR så att de onda inte ville rösta på henne igår just med risk för att hon kunde vara fåret och inte en vanlig god. Bsf kanske hade helt rätt rentutav! Ferrari som får och Snurrfian som ulv. Kanske. Jag tycker inte att Snurrfians röständring är supermycket till hennes fördel, tänkre på samma vis som Q här.

Jag funderar som attan på bollen__ alltså det är inte till hennes fördel att ha röstat på mig idag eller på bsf igår. Jag tror ju att alla tre som var uppe för lynch igår är goda (bsf, habina och Q) det gör att jag inte tror att en ond skulle outa sig med en sista röst på nån av dom, det behövdes liksom inte de var redan säkra på att få ut en god. Dessutom så var ju bollen__ ifrågasatt av Ferrari idag - jag ser det som lite tveksamt att hon skulle göra så om bollen__ är ond. men jag vet inte - jag är förvirrad av bollen__

Jag blev förvånad när Ferrari var fåret för jag fick inte riktigt ihop det med min egen teori. Men efter ett extra varvs tänk så inser jag att det kanske ÄR så att de onda inte ville rösta på henne igår just med risk för att hon kunde vara fåret och inte en vanlig god. Bsf kanske hade helt rätt rentutav! Ferrari som får och Snurrfian som ulv. Kanske. Jag tycker inte att Snurrfians röständring är supermycket till hennes fördel, tänkre på samma vis som Q här.

Jag funderar som attan på bollen__ alltså det är inte till hennes fördel att ha röstat på mig idag eller på bsf igår. Jag tror ju att alla tre som var uppe för lynch igår är goda (bsf, habina och Q) det gör att jag inte tror att en ond skulle outa sig med en sista röst på nån av dom, det behövdes liksom inte de var redan säkra på att få ut en god. Dessutom så var ju bollen__ ifrågasatt av Ferrari idag - jag ser det som lite tveksamt att hon skulle göra så om bollen__ är ond. men jag vet inte - jag är förvirrad av bollen__
vi är två!!! bollen__ fattar jag ingenting av just nu......

hur tolkar DU detta?
Jag vet inte, tycker inte att hon går på hårt mot bollen i alla fall. Det var ju en del i ifrågasättande av Cirkus och hon kan ju inte gärna hålla alla ulvar som goda så jag tycker inte direkt att det säger något om bollen.

För övrigt känns det som att det är mest du och jag i den här leken :laugh:

Jag vet inte, tycker inte att hon går på hårt mot bollen i alla fall. Det var ju en del i ifrågasättande av Cirkus och hon kan ju inte gärna hålla alla ulvar som goda så jag tycker inte direkt att det säger något om bollen.

För övrigt känns det som att det är mest du och jag i den här leken :laugh:
:rofl:

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 776
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
17 840
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 756
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 018
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka