Ulvlek: Tolv små bukefalister

Jag tycker att bollen_ fortfarande är väldigt skum, och jag hade inte tänkt att ändra men när Ferrari så envist försökte hitta något ont om Cirkus utan att kunna hitta det så fanns det två alternativ, antingen är hon ond och försöker få ut en god eller så är hon siarlärligen och siat en ond. Men det kändes för vekt för att vara siarlärlingen och eftersom den jag håller som ulvigast valde att följa Ferraris rätt veka motivering så ändrade jag min röst för att ha en möjlighet att rädda Cirkus som jag då ansåg fanns en stor chans var god. Det var en chanstagning, hade det visat sig att Ferrari var siarlärlingen så hade jag suttit i en betydligt värre sits nu.

Varför ändrade du dig Niyama? Du verkade ju så säker på att Cirkus var ond och så helt plötsligt ville du inte vara med och avgöra? Du hade ju uppenbarligen inga problem att lägga upp cirkus mot ferrari från början?

Vem är det du tycker är ulvigast? Hänger inte riktigt med...

Jag kan fortfarande inte släppa bollen! Jag ser vad ni skriver @quarter4ever och @cirkus men jag håller inte riktigt med! Det är just så bollen spelar när hon är ond! Hon är skitduktig på att smyga med och lägga röster där ingen tror de ska hamna. En god bollen däremot brukar resonera mer.

Men det kan ju vara nattjobb som ställer till det men jag är inte beredd att släppa bollen!
tja det är såklart rätt att inte bortse från det, jag är lite fundersam över bollen__ men det kan vara jobb och tidsbrist också.....

Deltagare ( 9 kvar)
cirkus
Ferrari - fåret
quarter4ever
Mirtai
MikaTela
Blacksmithfarm brevbärare
Niyama
Snurrfian
habina
bollen__
FiaM röstfifflare
LenaH

goda roller kvar:
siarlärling
ängel
välsignad
bybo(r) 2-3 st

onda roller
Ulvar 3-4 st

vilket innebär att det minst finns 3 ulvar kvar och den som står högst på min lista är faktiskt snurrfian- jag köper inte alls hennes röständring idag- den känns som ett spel för galleriet.
Därefter kommer LenaH- för jag tycker att hon inte alls står att känna igen om hon vore god
Men sen blir det svårare- någon smyger med lite fint. Det KAN vara bollen__ som gör som inte ulvar brukar göra? Det KAN vara Niyama som misstänker ( röstar) lite här och där- mest på de som visar sig sedan vara goda?
Habina är också ett osäkert kort men jag väljer att låta det vara öppet ett tag till....
MikaTela faller inom samma kategori ( osäkert kort ) men inte mer än att jag håller ögonen på henne tills vidare
Det skulle också kunna vara Mirtai då jag inte riktigt kunnat sortera in henne än, stort frågetecken! verkar misstänka bollen__ mer än någon annan, vilket jag på ett sätt kan följa- men också på ett annat sätt inte alls är med på banan om.....
Jag har för många onda!!! det är den enda säkra slutsatsen jag kan dra över min fundering här ovan- jag hoppas jag får svar allteftersom tiden går....
jag har fortfarande Snurrfian och LenaH i topp på min missankelista,se det jag skrivit inatt ,därefter är det Niyama som jag har mest funderingar över ännu mer sedan hennes röstning igår-sedan är det resten kvar som inte känns direkt ond nån av dem- även om jag inte heller kan säga att de klart är goda heller.Den som känns godast är cirkus pga Ferraris kampanj mot henne igår, det vore en konstig strategi av Fåret att gå på en ulv på det viset

Edit: la in citatet.

Senast ändrad:
En oskyldig flicka in i skogen drog
Flydde från allt rimmande som hon ej ut med stog
Men det var mörkt och svårt att hitta
Vilse hon gick tills hon hörde renar skritta
Hon hoppade upp och sa: Ta mig hem!
Renen den sprang och vi såg ej Habina igen
Långt borta i norr hon med isbjörnar brotta
Kvar i byn de nu bara var åtta

Habina var bybo

Jag håller med om resonemanget runt Niyama. Jag tycker det kändes som om hon försökte lansera Ferrari som siarlärlibg igår. Kanske trodde hon att det var så? Eller var det ett försök att få den riktiga siarlärlingen att visa sig? Och återigen, varför först försöka smyga fram att F kanske siat dig ond men sedan ändå ändra röst?

Jag håller med om att det är skumt.

Jag undrar vad som fick henne att ändra sin röst förutom det som står i ändringsinlägget

(jag kan fortfarande inte tagga folk)

En oskyldig flicka in i skogen drog
Flydde från allt rimmande som hon ej ut med stog
Men det var mörkt och svårt att hitta
Vilse hon gick tills hon hörde renar skritta
Hon hoppade upp och sa: Ta mig hem!
Renen den sprang och vi såg ej Habina igen
Långt borta i norr hon med isbjörnar brotta
Kvar i byn de nu bara var åtta

Habina var bybo

:rofl: Utmärkt beskrivning! Jäkla ulvuslingar, men på ett sätt bra, så jag kan gosa mer med Rajs/Grynet/Lillan/Solis/Sunny :love:

HEJA GODA!!!! :banana:

Här hänger jag inte riktigt med på hur du tänkte?
Alltså, jag troor att jag tänkte att de inte kunde vara får plus ulv. Tror. Jag var helt slut igår och är tyvärr rätt off idag också.

Jag tänkte jag skulle testa att leka när jag jobbar men det visar sig att jag inte orkar riktigt. Sorry att jag är så luddig.

Varför ändrade du dig Niyama? Du verkade ju så säker på att Cirkus var ond och så helt plötsligt ville du inte vara med och avgöra? Du hade ju uppenbarligen inga problem att lägga upp cirkus mot ferrari från början?

Jag trodde att Ferrari hade siat Cirkus eftersom det kändes som att hon desperat försökte hitta något att misstänka Cirkus för. Det verkar inte så smart att spela så som ond. Nu gjorde hon uppenbarligen det ändå. Jag ändrade för att det kom lite vaga protester mot det (dvs det dök upp andra som jag tror kan vara siare) och för att jag tänkte att om Cirkus verkligen var ond så borde ulvarna offra henne.

Jag trodde att Ferrari hade siat Cirkus eftersom det kändes som att hon desperat försökte hitta något att misstänka Cirkus för. Det verkar inte så smart att spela så som ond. Nu gjorde hon uppenbarligen det ändå. Jag ändrade för att det kom lite vaga protester mot det (dvs det dök upp andra som jag tror kan vara siare) och för att jag tänkte att om Cirkus verkligen var ond så borde ulvarna offra henne.
Då förstår jag hur du tänkte! :D

På min lista har jag just nu Snurrfian, bollen med Niyama och MikaTela som troliga kandidater de med

Snurrfian tycker jag har spelat märkligt. Hennes röster tycker jag känns skumma. Återkommer och utvecklar mer när jag sitter vid dator

Niyama drar på att Ferrari nog siat cirkus för att sedan svänga helt och ändra sin röst till något icke-avgörande. Jag ser vad hon skriver men får inte ihop det ändå utan hela agerandet är märkligt.

Bollen lägger iofs en avgörande röst på BSF och det argumenteras för att det skulle inte en ulv göra. Men rösten igår också känns skum. Hon följer Ferraris teori mot cirkus, en ulv som hittat fåret?

MikaTela tycker hon lagt lätta röster, i dl1 må det vara (hey, min röst var inte särskilt underbyggd heller :p ) men även i dl2 lägger hon en väldigt lätt röst på Q.

Niyama drar på att Ferrari nog siat cirkus för att sedan svänga helt och ändra sin röst till något icke-avgörande. Jag ser vad hon skriver men får inte ihop det ändå utan hela agerandet är märkligt.

Men varför skulle jag göra så som ond? Jag är knappast känd för att försvara mina kollegor :p

.

Jag måste hoppa in här!
Jag har varit väldigt fundersam på Niyama, men med hennes förklaring till röständringen och även en liten koll på andra inlägg runt där gör att jag väljer att inte tro att hon är ulv (för stunden i allafall)

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 776
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
17 840
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 756
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 018
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Smitare - hur gör ni?
  • Kastrering av tik - erfarenheter?