Ulvlek: Tolv små bukefalister

Varför ändra just till MikaTela och inte till Ferrari?

Det är just det som jag tycker är konstigt!

Om hon nu inte skulle våga lita på att Ferrari är siare, varför inte rösta där? För att hon var osäker på om Ferrari var siarlärling trots allt? Jag fattar inte riktigt

Jag måste hoppa in här!
Jag har varit väldigt fundersam på Niyama, men med hennes förklaring till röständringen och även en liten koll på andra inlägg runt där gör att jag väljer att inte tro att hon är ulv (för stunden i allafall)

Jag ser de inlägg du ser (tror jag) men jag förstår fortfarande inte hela agerandet

Varför ändra just till MikaTela och inte till Ferrari?
För att jag fortfarande var osäker på om Ferrari var siarlärlingen och jag ville inte bidra till att rösta ut denna. Det har ju hänt förr att en spelare kommer med konstiga teorier och så blir den lynchad och visar sig ha haft info som förklarar de skumma teorierna.

För att jag fortfarande var osäker på om Ferrari var siarlärlingen och jag ville inte bidra till att rösta ut denna. Det har ju hänt förr att en spelare kommer med konstiga teorier och så blir den lynchad och visar sig ha haft info som förklarar de skumma teorierna.

Men du trodde ju inte att F var siarlärling eftersom det kom protester?

Eller blev du osäker på om Ferrari var fåret och du inte ville rösta ut det?
(fan - jag vet verkligen inte var jag har dig)

sitter och läser alla deltagare igen för att försöka bena upp lite hur allt hänger ihop
jag har kollat igenom Snurrfian igen:
Det som Bsf reagerade på och tillsammans med Ferraris inlägg kopplade ihop dem som möjlig får/ulv
Har skrivit det tidigare att det som snurrfian skriver "känns" nästan som lite instruktion för fåret hur det skulle kunna göra..
Men å andra sidan så behöver vi inte ha ihjäl det svarta fåret, med lite tur så godförklarar siaren det svarta fåret, ulvarna försöker käka, går miste om käk och tror att det är den välsignade och käkar igen och hoppsan så blev vi av med det svarta fåret. Nu försöker jag se det positiva med det hela... :cautious:
Nackdelen är att vi får någon som siaren kanske tror är god men som jobbar för den onda sidan och att den därmed kan lyckas få någon ulv godförklarad av någon anledning.

Verkar vilja få över fokus på cirkus, när BSF röstat på Ferrari. Hänger på Niyamas fundering om BSF röst, att hon förefaller rösta på den hon uppfattat som fåret istället , hjälper på så sätt till att driva det MOT BSF istället, tycker jag
Men va? Jag svarade ju på en fråga från Cirkus men henne verkar du helt lämna utanför diskussionen? Nog för att det är första dagen men den här teorin känns som om det finns flera frågetecken? Precis som @Niyama undrar så blir ju frågan varför du inte röstar på mig om du tror att jag är ulven? Om du dessutom tror att jag är ulv för att jag svarade på en fråga från Cirkus så undrar jag ju även varför du inte tar med @cirkus i din fundering?
Mer intsruktioner hur fåret ska signalera till lyan?
Jag tänker mest om siaren siar fåret och får bybo och då försiktigt säger god om fåret, då är risken att fåret blir godförklarad och inte riskerar någon lynch utan enbart att bli käkad, börjar den då godförklara en ulv så borde lyan fatta att det är fåret och inte käka den heller, alltså dröjer det kanske till slutet av leken innan någon börjar misstänka fåret och de som den har "godförklarat".

målar i lite listorna samt lägger till en sammanställning över de som är kvar hur de har röstat

Röstlista DL1 kl 21.00

16.42 Blacksmithfarm röstar på Ferrari
18. 49 Habina röstar på Blacksmithfarm
20.41 quarter4ever röstar på Habina
20:43 Mikatela röstar på Habina
20:46 Mirtai röstar på Snurrfian
20:49 FiaM röstar på quarter4ever
20:51 Snurrfian röstar på BSF
20.56 LenaH röstar på MikaTela
20:59 Niyama röstar på q4
21:00 cirkus röstar på FiaM
21:00 bollen__ röstar på bsf

BSF var brevbärare
FiaM var röstfifflare

Röstlista DL2 kl 22

18.33 Ferrari röstar på cirkus
19.38 cirkus röstar på Ferrari
19.57 MikaTela röstar på quarter4ever

20.44 Snurrfian röstar på Bollen__
20.53 Mirtai röstar på Ferrari
21.06
Niyama röstar på Cirkus
21.11 bollen__ röstar på cirkus
21.18 Lena H röstar på Snurrfian

21.35 Snurrfian ändrar sin röst till Ferrari
21.49 Habina röstar på ferrari
21.56 q4e röstar på Ferrari
21.59 Niyama ändrar röst till MikaTela

Ferrari var svarta Fåret
Habina var bybo

Q4E röstar Habina- Ferrari
MikaTela röstar Habina- Q4E
Mirtai röstar Snurrfian-Ferrari
Snurrfian röstar BSF- bollen__-Ferrari
LenaH röstar MikaTela- Snurrfian
Niyama röstar Q4E-Cirkus-MikaTela
Cirkus röstar FiaM-Ferrari

bollen__ röstar BSF-cirkus

Goda roller kvar
siarlärling
Ängel
Välsignad
bybo(r) 1-2

onda roller kvar
ulvar 3-4

sitter och läser alla deltagare igen för att försöka bena upp lite hur allt hänger ihop
jag har kollat igenom Snurrfian igen:
Det som Bsf reagerade på och tillsammans med Ferraris inlägg kopplade ihop dem som möjlig får/ulv
Har skrivit det tidigare att det som snurrfian skriver "känns" nästan som lite instruktion för fåret hur det skulle kunna göra..

Verkar vilja få över fokus på cirkus, när BSF röstat på Ferrari. Hänger på Niyamas fundering om BSF röst, att hon förefaller rösta på den hon uppfattat som fåret istället , hjälper på så sätt till att driva det MOT BSF istället, tycker jag

Mer intsruktioner hur fåret ska signalera till lyan?
Hur tänker du nu Q? Jag undrar mest om du verkligen är så förvirrad god eller om du är ulv som försöker få igång ett drev mot mig? Instruktioner till fåret? Om du missade det så skrev jag flera olika alternativ, det brukar jag göra när jag funderar runt roller... Nu missade fåret första röstningen helt och försökte sen i andra röstningen få ut Cirkus, genom att låtsas vara siare. Någon som jag inte riktigt trodde på och ändrade min röst för att försöka rädda Cirkus... Släpp mig och vidga dina vyer om du är god...

Hur tänker du nu Q? Jag undrar mest om du verkligen är så förvirrad god eller om du är ulv som försöker få igång ett drev mot mig? Instruktioner till fåret? Om du missade det så skrev jag flera olika alternativ, det brukar jag göra när jag funderar runt roller... Nu missade fåret första röstningen helt och försökte sen i andra röstningen få ut Cirkus, genom att låtsas vara siare. Någon som jag inte riktigt trodde på och ändrade min röst för att försöka rädda Cirkus... Släpp mig och vidga dina vyer om du är god...

Antingen har du lurat mig totalt, eller så är q ond eller så är q ute och cyklar :confused:

Det förefaller som du var riktigt säker på att vara kvar i leken idag?

Det visste jag självklart inte, men hoppades!
Av den anledningen OT-färgade jag det inlägget.

Jag har nu hunnit jobba, äta, somna på soffan med datorn och leken i knäet! :p
Samt jag har hunnit läsa igenom allt från igår och idag. Dock var det mycket info att ta in i mitt trötta huvud men jag har ett par teorier på G men vill kontrollera lite närmre på dessa så jag inte talar emot mig själv helst.
Skulle jag mot förmodan göra detta ändå så bara fråga så ska jag förklara vad jag menar.
Ikväll spelar jag dessutom via dator och inte mobilen.

Hmpf, här har jag suttit hela em och väntat på att något skulle hända :p

Du får väl se till att något händer :p

Nu har jag inte varit hemma sen jag skrev sist men jag försöker att ta det lite lugnt, det är ju typ bara jag och q som märks. Skulle vilja se mer ifrån nästan alla andra.

Antingen har du lurat mig totalt, eller så är q ond eller så är q ute och cyklar :confused:
Det hjälper inte om jag säger att jag inte lurar dig va? :D När det gäller Q så vet jag faktiskt inte men jag blir lite fundersam när hon inte vill se hela bilden.
@Mirtai jag ska fixa mat åt mina barn sen har jag tid och försöka bena i var vi har ulvarna.

hm hm ska läsa en gång till så får vi se hur jag tycker då, låter bra om du kan bena i vart vi har ulvarna....
Jag kan mycket väl vara ute och cykla, det vore inte första gången...
Säger som @Niyama, det vore till hjälp om det var lite fler som syns sas....Alltså är med och dividerar och visar hur tankarna går om de som är kvar....

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 776
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
17 840
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 756
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 018
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tovig katt
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025