Ulvlek: Tolv små bukefalister

Bollen__ kan mycket väl vara ond, men jag har ändå svårt att tro att hon skulle lägga en avgörande röst på bsf om hon var ond. Men jag tror inte på Snurrfian som siare faktiskt - där håller jag med LenaH - om hon siat bollen__ som ond skulle hon agerat annorlunda. Åtmistone väntat tills det närmare DL och det verkligen såg ut som om jag skulle åka, nu var det flera kvar så den ändringen känns snarast regisserad.

cirkus – baserat på Ferraris teoriande igår vågar jag nog lägga cirkus åt det goda hållet. Det kan iofs vara en våghalsig taktik men det känns lite för vågat.
MikaTela – som jag skrivit innan har jag MikaTela på min skumlista. Jag tycker hon lagt 2 lätta röster, dels i dl 1 vilket må vara förlåtet men även rösten på Q igår kändes väldigt enkel. Hävdar att jag bara flyter med, men kan inte se att hon själv teoriat så mycket.

Mirtai – det är jag det

bollen__ - har bollen på min lista också. Hennes röst på BSF kan tala till hennes fördel men jag känner inte att det väger upp tillräckligt mycket. Rösten på Cirkus motiverades med tidsbrist men det var väl ganska troligt att F inte var siarlärling och att det inte fanns några egentliga teorier mot Cirkus som håller.

Lena H – även här har vi tidsbrist men har kommit igång mer idag. Har itne alls stuckit ut tycker jag.
Snurrfian – ska erkänna att jag itne riktigt hänger med i teorierna som cirkus anför mot snurrfian – 4 dagar med sjuk son och man som är utomlands sätter sina spår i min hjärna. Funderar dock över hennes röständring till Ferrari igår. Ska kolla mer!

q4e - har inget som talar för att Q är skum men vad vet jag? Skriver behagligt lite men känns vettig och letar onda ordentligt

Niyama - hennes röständring igår ÄR skum! Och jag köper inte riktigt motiveringen.
Just när jag la rösten var det väl inte ganska troligt att F inte var det? Jag tyckte iallafall inte det.

Jag tror att hon insåg att hennes röst inte gjorde skillnad och att hon därför ändrade men påpekade att hon misstänker bollen, kolla hennes inlägg, jag kan vara helt fel ute (igen!) men jag har ingen bättre idé.

Vad säger du om hennes röst på bsf i DL1 då?

Jag kommer gå på det jag skrev redan tidigt idag, nämligen att jag tror att bollen är skum.

Det är något med hennes röster som påminner väldigt mycket om när bollen är ond. Hennes utslagsröst på BSF tex är en typgrej som en ond bollen gör!

Mirtai röstar på bollen__

uhum vill DU att det ska skrivas ut? in the Open?
hm jag har lagrat i minnet att du även mot MIkaTela ställde en mycket rak fråga att om hon inte vore röstfifflare så kunde hon inte veta hur första lynchen går. Det luktar lite fiskande efter vilka som har vilken roll? Vilket aldrig gagnar den goda sidan i utan bara den onda?
hann och se ditt tillägg också innan jag postade:
Jag tycker DU verkar gå stenhårt in för att hitta siaren på ett sätt jag blir jättejättespooky över!

vad det gäller Snurrfian så är jag mycket konfunderad över henne

Ja, om LenaH tycker att det är tydligt vem som är siaren så tycker jag att det bör skrivas ut så att ängeln hittar denne. Annars är det stor risk att ulvarna förstått men inte goda eftersom ulvarna vet vilka som är ulvar/goda.

Min "fråga" till MikaTela var mer ett påpekande att hon inte kan veta hur ställningen var exakt, alltså vem som låg illa till. Den borde ha avslutats med en punkt och inte ett frågetecken. Jag vet givetvis att hon inte kan svara på frågor om sin egen roll.

Bollen__ kan mycket väl vara ond, men jag har ändå svårt att tro att hon skulle lägga en avgörande röst på bsf om hon var ond. Men jag tror inte på Snurrfian som siare faktiskt - där håller jag med LenaH - om hon siat bollen__ som ond skulle hon agerat annorlunda. Åtmistone väntat tills det närmare DL och det verkligen såg ut som om jag skulle åka, nu var det flera kvar så den ändringen känns snarast regisserad.

bra, då är det inte bara jag som tycker mig se något annat. Blev lite paff faktiskt när Niyama tyckte Snurris var siare, för jag tycker mig se något helt annat!

DL 3
21:11 Snurrfian röstar på bollen__
21:42 LenaH röstar på Snurrfian
21:42 Niyama röstar på bollen
21:46 bollen__ röstar på MikaTela
21:50 Mirtai röstar på bollen__

bra, då är det inte bara jag som tycker mig se något annat. Blev lite paff faktiskt när Niyama tyckte Snurris var siare, för jag tycker mig se något helt annat!

Vad ser du då? Det blir ju lite svårt att skriva teorier när ingen vill delge sina teorier utan bara "jag ser nåt annat".

Jag förstår inte hur du Cirkus får det här till att försvara?!
Jag höll bara med Snurrfian en omgång att ja, jag tycker att det vore dumt av en ulv att göra så men jag försvarade det INTE!

Jag förstår inte riktigt vad det är ni ser som så jätteskumt i min röst på Habina?
Fanns ju flera röster igår som var skummare än min enligt mig själv iaf, vilket såklart inte är ovanligt vid första DL då dom enda som vet om varandra är ulvarna.

LenaH går rakt ut och skriver att hon inte ville rösta på varken BSF eller Habina för dom redan hade blickarna på sig.
Så hon röstar på en helt onämnd.

Cirkus diskuterar BSF röst och hennes teori runt ferrari/snurris. Dock visade det sig ju att BSF är lika ovetande som övriga goda om vilka som är vad, därför är det kanske lite tidigt att dra slutsats att dom MÅSTE vara onda för BSF diskuterade dom.

Ferrari röstade inte och Snurris röstade visserligen på BSF.
Kan Snurrfians röst varit en "maskerad" hämndröst i tidigt läge för att skydda sig själv en liten stund?

Kan det vara något på spåret där?

Maskerad hämndröst? O_o BSF röstade inte på mig, hon funderade visserligen om jag kunde vara ulv men att kalla min röst för hämndröst känns lite knepigt? Från vem skulle jag skydda mig? Om jag skulle vara ulv så hade det väl inte varit så smart att gå på BSF? Då hade jag väl snarast skrivit något om att det är svårt att lägga en röst första dl och röstat någon annanstans?

Som sagt både ni och jag är nya för varandra.
Jag vet inte hur era spelmetoder brukar se ut baserat på tidigare lekar och roller.

Därför får jag kika över folks motiveringar mot olika och gensvaret på dessa.
Mer kan jag ju inte göra.
Dock kan jag hålla med om att det blir tokigt för dig om du är ulv att du röstade på BSF för hon teoriade om dig och du nämnde det som motivering. Detta gör dig till ett lätt byte.

Jag tycker att Snurrfian är skum. jag tror att bsf hade helt rätt faktiskt. Det var därför inga röster kommit på vare sig Snurris eller Ferrari i DL2, de onda hakade helt enkelt inte på för den ena visste de var ond, den andra vågade de inte rösta på för de gissade att hon kanske kunde vara god. Dessutom tycker jag att Snurris röst på bsf är mer graverande än vad bollens är - för jag tror att när bollen röstade var det tre goda uppe till lynch, som ond hade hon nog hellre gömt sig bland dom eller rent av lagt upp ytterligare en (FiaM)

cirkus röstar på Snurrfian

Äh, va fan.
bollen__ röstar på Snurrfian
då jag vill rädda mig själv och jag misstänker ju henne också.

Nu måste jag åka :S

Jag tycker att Snurrfian är skum. jag tror att bsf hade helt rätt faktiskt. Det var därför inga röster kommit på vare sig Snurris eller Ferrari i DL2, de onda hakade helt enkelt inte på för den ena visste de var ond, den andra vågade de inte rösta på för de gissade att hon kanske kunde vara god. Dessutom tycker jag att Snurris röst på bsf är mer graverande än vad bollens är - för jag tror att när bollen röstade var det tre goda uppe till lynch, som ond hade hon nog hellre gömt sig bland dom eller rent av lagt upp ytterligare en (FiaM)

du menar alltså att snurris är ond för att ingen röstade på henne?

Jag börjar tro att Ferrari fixat superalibi åt dig :cautious:

du menar alltså att snurris är ond för att ingen röstade på henne?

Din röst oräknad för det var rent BoP. Ja. (eller så är du ond ;) )
Samma tanke som jag hade om Ferrari igår - fin recycling.
jag tänker att om hon vore god så kanske någon ond borde hakat på och röstat på henne.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 776
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
17 841
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 756
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 018
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Svullet ben