Bukefalos 28 år!

Ulvlek- vampyrer!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ulvlek- vampyrer!

Intressant att så många är sjuka. Vad jag vet är det mest människor som dras av massa epidemier. Men såhär tidigt i leken går det nog inte att säga varken bu eller bä.
 
Sv: Ulvlek- vampyrer!

Intressant att så många är sjuka. Vad jag vet är det mest människor som dras av massa epidemier. Men såhär tidigt i leken går det nog inte att säga varken bu eller bä.

Fast med tanke på hur en omvandling till vampyr verkar gå till enligt medier samt vilka begränsningar en har som vampyr så tror jag att det är synd att kalla vampyrer friska :D
 
Sv: Ulvlek- vampyrer!

Lånar min egen knapp.

Imorgon fyller mina döttrar år och vi ska fira dem, så det kan bli lite svårt för mig att hinna rösta, så förmodligen kommer jag att vara tvungen att lägga en tidig röst.
 
Sv: Ulvlek- vampyrer!

Fast med tanke på hur en omvandling till vampyr verkar gå till enligt medier samt vilka begränsningar en har som vampyr så tror jag att det är synd att kalla vampyrer friska :D

För att inte tala om den smärtsamma omvandlingen till att bli varulv... ;)
 
Sv: Ulvlek- vampyrer!

Intressanta roller! Tog först för givet att det var vampyrerna OCH varulvarna som skulle hittas och att de är de onda. Men nu är fokuset på att hitta människorna istället. När jag läste Dracula (boken alltså) så var den typen allt annat än god och människorna de goda.

Kan nog bli spännande detta :).

Tss, det var en människa som skrev boken, inte sant? :meh: Du försöker väl inte antyda att dina sympatier ligger hos människorna snarare än hos vampyrer och varulvar?
 
Sv: Ulvlek- vampyrer!

Är du alltså också fortfarande fast i helvetesförkylningen? Jag är hemma från jobbet även idag. Skall till läkare imorgon för jag måste ha ett intyg. Det har hänt mig en gång tidigare under tjugo års yrkesliv att jag varit sjuk i mer än en vecka, men det här är segt! Blir svettig bara av att gå en promenad med hundarna (cocker spaniels, jag antyder inte att jag är hundägare i leken:D) så att ställa sig ute och gräva i jorden är inte att tänka på.

Jo, skulle väl dock inte kalla det helvetes förkylning, just förkylningssymptomen är relativt små, är mest allmänt trött och hängig och får huvudvärk så fort jag gör något som kräver lite mer tanke verksamhet(läs plugga vilket jag gör på heltid för tillfället så det är ju mindre bra) och så har jag lite feber på det så jag försöker mest vila och plugga lite när jag orkar. Så länge jag ligger och vilar mår jag helt okej även om jag snorar lite men det är lite svårt att bara vila huvudet när pluggberget bara växer för varje dag:meh:

Jag är dock tyvärr sjuk rätt ofta i just den här typen av förkylningar :crazy:
borde också till läkare imorgon men känns lite som om jag orkar ta bussen dit och hem(kan bli lite krångel med tider och eventuellt kräva byten) utan att må pyton av ansträngningen så kan jag lika gärna pallra mig till skolan istället då läkaren sannolikt bara kommer skriva recept på näspray(vilket jag har kvar sen senast) och säga åt mig att käka ipren och vila, känns som dom flesta av mina läkarbesök genom åren för liknanade besvär slutat precis så och jag genomgår redan den "behandlingen" på ordination av mig själv:p

Jag förstår att du inte orkar stå ute och gräva med tanke på vad du skrivit( bara tanken på fysisk ansträngning just nu får mig att vilja krypa ner i sängen och sova en stund)

Nu verkar ju vår krasslighet spritt sig till fler lekdeltagare, märklig smittspridning:cautious:
 
Senast ändrad:
Sv: Ulvlek- vampyrer!

Tillsammans med glömmerallt då kanske ;)

Försöker du påstå att vi har en tendens att pladdra mycket? ;)

Jag är för övrigt redan misstänksam mot dig, vi brukar ju skriva och tycka ganska likt och då oftast vara på olika sidor i lek, så behöver jag säga att jag också borde plugga (bland annat) inför ett matteprov :cautious:
 
Sv: Ulvlek- vampyrer!

Ja det var mest troligt en människa som skrev boken.

Mina sympatier ligger hos vampyrerna och varulvarna i denna leken eftersom det är de flesta människor i denna tråden som är bovarna. Vilket känns onekligen som en kul twist :).
 
Sv: Ulvlek- vampyrer!

Försöker du påstå att vi har en tendens att pladdra mycket? ;)

Jag är för övrigt redan misstänksam mot dig, vi brukar ju skriva och tycka ganska likt och då oftast vara på olika sidor i lek, så behöver jag säga att jag också borde plugga (bland annat) inför ett matteprov :cautious:

Haha, kanske mer när vi borde plugga men hellre skriver i leken ;)

Jag borde väl vara mer misstänksam isof eftersom du - i princip - snott det jag skrivit. För nog var jag först med att kommentera att jag var sjuk och behövde plugga. Och dessutom ett matteprov. :cautious:
 
Sv: Ulvlek- vampyrer!

Har också hittat hit! Kul tema!

Men jag blir genast lite misstänksam mot alla sjuklingar - kan det bero på att ni helt enkelt har umgåtts lite för mycket med varandra :angel:
 
Sv: Ulvlek- vampyrer!

Kl

Jag har hittat hit. Kul lek med twistat tema, heter det så förresten? Jag varnar redan nu för lägre aktivitet på torsdag för då ska jag fira mina underbara mamma som fyller år. Men teori och röst ska jag nog hinna med.

Är det nu jag ska erkänna att jag varken sett eller läst twilight, sett några enataka avsnitt av vampire dairies och Dracula såg någon gång förra milleniet? :o
 
Sv: Ulvlek- vampyrer!

Har också hittat hit! Kul tema!

Men jag blir genast lite misstänksam mot alla sjuklingar - kan det bero på att ni helt enkelt har umgåtts lite för mycket med varandra :angel:

Jag är också lite krasslig, men eftersom Myrten, glömmerallt och jag lyade tillsammans i förra leken är väl inte det så konstigt? ;)
 
Sv: Ulvlek- vampyrer!

Fundilerar på om det kan vara datavirus som smittat er stackare, och då är det väl säkrast att stänga ner datorn och återkomma om en vecka eller två när ni är friska igen och Dr. Avira, Dr. Macaffee mfl har friskförklarat er :angel:
 
Sv: Ulvlek- vampyrer!

Det här blir nog en rörig historia när inte ens LL riktigt kan hålla ordning på vilka som är goda och vilka som är onda.
 
Sv: Ulvlek- vampyrer!

Fundilerar? Eh aa, det lät som ett ord ;)

Bumpo: Du har inte missat något direkt :p
 
Sv: Ulvlek- vampyrer!

Då är det bara pamelakarlsson som inte hittat hit vad? Ser att det är en helt ny användare, kanske nån som bytt nick.. Eller kanske ett troll :nailbiting:
Har skickat mail till vederbörande iaf. Om hon/hen/den inte dyker upp är ni välkomna att se er om efter ev ersättare
!
 
Sv: Ulvlek- vampyrer!

Kanske man skulle skriva "Röd gröd med flöde" och "Tjener, Gi lie hit en Bajer" så Sasse känner sig mer hemma :p
 
Sv: Ulvlek- vampyrer!

Jag skriver;
Det här leken känns som upplagd för missförstånd, oavsett hur mycket vi än läser rollistan om till och med du som sitter på facit har lite huvudbry ;)

Mycket kul tema dock och roligt med så många specialroller! :)

Shaggy skriver;

Det här blir nog en rörig historia när inte ens LL riktigt kan hålla ordning på vilka som är goda och vilka som är onda.

Jag skriver;

Jag är också sjuk! Undrar om det är något datorvirus som drabbat oss allihopa? För i min omgivning är det bara jag som är toksjuk...


Och vaddå, det är väl inte så konstigt att herden har en blodhund i den här leken? Det känns liksom lite mer passande med tanke på temat tycker jag :D

Pegasus skriver;

Fundilerar på om det kan vara datavirus som smittat er stackare, och då är det väl säkrast att stänga ner datorn och återkomma om en vecka eller två när ni är friska igen och Dr. Avira, Dr. Macaffee mfl har friskförklarat er :angel:

nu är det inte många som har kommenterat det jag skrivit, men känns det bra att två användare i princip upprepar det jag redan har skrivit utan att det uppmärksammas det minsta? Inte direkt.

Dessutom undrar jag, läser en inte vad som redan står innan ett inlägg skrivs? Och om en nu gör det, varför skriva samma sak? Och om en inte läser, varför inte göra det?

Jag tycker att det känns som många frågetecken här..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 353
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 532
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 891
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
16 769
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp