Jag har funderat lite på röstningen igår, och lite på varför @bumpo godtog @Hedinn röst men tyckte att min var anledning till att lägga en hämndröst på utan att reflektera över de andra i leken. Jag skulle även vilja se mer av Hedinn, eftersom både jag och Niyama har kommit fram till att någon av oss tre skulle kunna vara fårulven och jag skulle vilja veta hur Hedinn tänker runt det. Sen finns det alltid möjligheten att fårulven kan vara någon av alla andra också.
Jag satt precis och skulle skriva om detsamma. Jag funderar på om hennes vilja att godta Hedinns röst är för att Hedinns röst på henne ändå inte räknades? Jag tänker också att cirkus hade en poäng igår i att Hedinn "höll korten väldigt nära bröstet", la en kort röst och sen försvann igen typ. Detta kombinerat gör mig lite fundersam på Hedinn faktiskt

Det (ovanstående) är vad jag reagerar mest på från igår, utom mitt eget klanteri :banghead: som förhoppningsvis blir mindre idag när hormonmonstret är mättat med chokladmuffins :d
Jag tror också att LenaH (och jag skälv givetvis) inte kan vara fårulven, då hade inte Q kunnat ryka igår.

Röstlista DL 1 kl 21

12.13 hemlig röstar på LenaH
20.18 LenaH röstar på quarter4ever
20.27 Hedinn röstar på bumpo

20.32 Idahoe röstar på LenaH
20.38 Emtherlia röstar på Idahoe
20.44 Snurrfian röstar på Bumpo
20.49 Idahoe ändrar röst till Q
20.51 bumpo röstar på snurrfian

20.55 cirkus röstar på Hedinn
20.58 Quarter4ever röstar på Emtherlia
20.59 Niyama röstar på bumpo

Färgar röstlistan lite och önskar att några fler skulle kunna tänka sig att komma in med några tankar. Mina misstankar mot Bumpo ligger kvar och med tanke på att hon nästan vill släta över Hedinns röst men väljer att hämndrösta på mig utan att reflektera över någon annan i leken så undrar jag om det inte skulle kunna vara så att Hedinn är fårulven och Bumpo är ulvkamrat som visste om att den rösten inte räknades.

@Snurrfian @Idahoe att jag lättare kunde ta @Hedinn s rös beror på att det var den första rösten på mig. Det var en förstadagsröst som var typ rimlig men Snurrfians röst var en ren kopia av Hedinns och en andra röst. Plus att de var baserade på ot. Vem vill outa sin roll typ en kvart efter att leken börjat oavsett sida egentligen?

@Snurrfian @Idahoe att jag lättare kunde ta @Hedinn s rös beror på att det var den första rösten på mig. Det var en förstadagsröst som var typ rimlig men Snurrfians röst var en ren kopia av Hedinns och en andra röst. Plus att de var baserade på ot. Vem vill outa sin roll typ en kvart efter att leken börjat oavsett sida egentligen?
Men vad tänker du om de andra som är med i leken? Jag frågade redan igår och återigen idag. Jag fick igenom i stort sett alla igår och tyckte att din kommentar kändes knepig och det var det enda jag reagerade på. Mina misstankar har som sagt förstärkts genom utfallet igår.

jag har också granskat röstlistan och några saker kan konstateras.
LenaH eller Ida är inte fårulven, men kan vara vanliga ulvar.

Det troligaste scenariot är att någon av Hedinn, Snurrfian eller Niyama är fårulv och har röstat med sin PM röst på Q och en röst på bumpo är således ogiltig. Följer man upp det spåret så har Snurrfian och Ida redan tagit upp scenariot att bumpo är ulv som vet om att Hedinns röst är ogiltig och därför inte reagerar nämnvärt på den. Ett annat alternativ är att Niyama som lägger sista rösten är fårulv och kan skapa sig ett lättare alibi (om vi fortsätter i tanken att bumpo är ulv) där hon röstar på bumpo med den öppna rösten, men PMrösten på Q. Snurrfian då - om bumpo är ulv och Snurrfian är fårulv så kan det ju se ut som om de ger varandra alibi och dessutom förstärker det genom att gruffa. Alla dessa tankar bygger på att bumpo är ulv, men det tycker jag inte behöver vara skrivet i sten. Däremot så lutar det mkt åt att någon av dom tre (Hedinn, Snurr och Niyama) är fårulv.

Sen har vi Ida som snurrade igår helt vilt. En andraröst på LenaH som , som var rätt så märklig. Idag vet vi att hemlig som la förstarösten där var god. Ida ändrade sin röst till Q. Om lyan vore intresserad av att få ut LenaH så hade det ju bara behövts en röst till plus den dolda som det såg ut i slutänden, men den dolda hamnade antagligen på Q och ingen ulv röstade på LenaH. Nånstans här börjar jag fundera på om LenaH kan vara ulv (men inte fårulv) - var sätter det i så fall Idas röständring? Är Ida en ulv som råkade rösta på en kollega och därför måste ändra - hon är ju inte fårulven.

Jag reagerade redan igår på LenaHs ulvometer som hon tydligt basunerade ut att den plingade högt på både Q (som vi vet är god) och Niyama. Jag kan inte riktigt sortera in den kommentaren vettigt .

Nu har jag luftat alla mina funderingar - den enda som är kvar är Emtherlia som är utanför alla de scenarion jag har skrivit. Hon röstar på Ida med en DL1 motivering (som inte är den sämsta jag sett iofs) men som lite förvånande inte noterar Idas andraröst på LenaH däremot så reagerar hon när Ida ändrar: "Så du misstänker Q mer än LenaH? För du lägger ju en andraröst på Q nu?"

Igår röstade jag på @Idahoe då jag tyckte hennes första inlägg var lite skumma, efter min röst blev det ännu skummare och hon trasslade in sig rejält men det behöver absolut inte betyda någonting, det känns förvirrat men inte nödvändigtvis förvirrat ont, det kan lika gärna vara en superförvirrad god.

@cirkus Ja, jag reagerade mer på att hon bytte från en 2:a röst till en annan 2:a röst när hon skrev att hon inte ville lägga en 2:a röst. Att hon lade en 2:a röst från början störde mig inte.

Jag vill inte lägga en andraröst dag 1 på en jag egentligen inte misstänker (det var ju helt klart en ot röst eftersom det inte finns mycket att gå på, och jag glömde alldeles bort att hon redan fått en röst på sig :o )

skrev hon alltså i sin motivering på Q.

Hedinn har tyvärr bara skrivit två inlägg än så länge vilket gör att jag tycker det är svårt att tolka henne: Hon röstar på bumpo med en kort motivering om att hon tror bumpo är ond eftersom hon tolkar bumpos inlägg som att hon (bumpo) är rädd att råka försäga sig som ulv. Säger egentligen inte supermycket med tanke på att det var DL1.

Snurrfian började med att tycka att hemligs 50/50 var för högt räknat. Reagerar sedan på Niyama nämner att hon inte vill skriva för mycket. Jag förstår vad Niyama menar då jag följt diskussionerna i anmälningsleken men förstår om snurrfian tycker det är en konstig kommentar, det är det ju om man inte vet historiken.

Håller med Lena och sätter henne lite åt det goda hållet (?) eftersom hon inte röstade på Snurrfian. Lägger sedan sin röst på bumpo (2:a röst) och följer Hedinn lite med motiveringen. Tycker det är konstigt att Niyama inte tar upp sig själv som potentiell fåraulv, men jag tycker nog det hade varit märkligare om Niyama hade skrivit så. Funderar sedan på om Hedin kan vara fåraulven och bumpo hennes ulvkompanjon.

Jag tycker Snurrfian känns ganska grävande och letande men jag funderar lite på hennes röst igår, hon valde typ samma motivering som Hedinn och det känns som en lätt utväg för en ulv som inte behöver anstränga sig för att leta onda, den vet ju redan!

Det troligaste scenariot är att någon av Hedinn, Snurrfian eller Niyama är fårulv och har röstat med sin PM röst på Q och en röst på bumpo är således ogiltig.

Jag håller med om att det "känns" troligast. Men eftersom det är en spion med så känns det som att ulvarna borde försöka använda den dolda rösten för att förvirra, eller iaf inte avslöja sig. Att rösta öppet på bumpo och dolt på Q är ju ganska avslöjande, eftersom jag och ev. Snurris eller Hedinn skulle ha 50/50 chans att pricka fårulven. Om den däremot röstat öppet på nån helt annan, och sen hade tur att Q åkte i lynchen, är det ju perfekt för den eftersom alla letar bland mig, Hedinn och Snurris. Om det dessutom är så att bumpo är ulv, kanske de tycker att räddningen är värd en risk? Men då vore det väl ändå dumt att lägga den öppna rösten på bumpo, eftersom just de som röstade på henne kommer att synas extra mycket? Alibi ger det ju ändå inte så länge fårulven är vid liv och kan ha röstat där.

Eh, ambivalent alltså. Bumpo fick ändå tre röster och nånting gjorde ju att fårulven valde att lägga dolda rösten på Q (antagligen, det finns ju en möjlighet att den inte låg där).

Hedinns röst kändes bara som en förtäckt bop pga tidsbrist, så den är ju omöjlig att säga så mycket om.

Jag satt precis och skulle skriva om detsamma. Jag funderar på om hennes vilja att godta Hedinns röst är för att Hedinns röst på henne ändå inte räknades? Jag tänker också att cirkus hade en poäng igår i att Hedinn "höll korten väldigt nära bröstet", la en kort röst och sen försvann igen typ. Detta kombinerat gör mig lite fundersam på Hedinn faktiskt
Tidsbristen igår berodde på jobb till sent och tidig uppgång idag, som jag skrev. I förmiddags roade jag mig att ta körkort i det mysiga snövädret (:up:) och nu kikar jag in snabbt från jobbet. Från imorgon och framåt bör jag kunna ha lite mer tid. :)

Ska försöka få tid till att titta lite mer på röstningen och vad folk skrivit under kvällen. Är ju lite onödigt bekvämt för de onda att få nån med lite tidsbrist misstänkt.

jag har också granskat röstlistan och några saker kan konstateras.
LenaH eller Ida är inte fårulven, men kan vara vanliga ulvar.

Det troligaste scenariot är att någon av Hedinn, Snurrfian eller Niyama är fårulv och har röstat med sin PM röst på Q och en röst på bumpo är således ogiltig. Följer man upp det spåret så har Snurrfian och Ida redan tagit upp scenariot att bumpo är ulv som vet om att Hedinns röst är ogiltig och därför inte reagerar nämnvärt på den. Ett annat alternativ är att Niyama som lägger sista rösten är fårulv och kan skapa sig ett lättare alibi (om vi fortsätter i tanken att bumpo är ulv) där hon röstar på bumpo med den öppna rösten, men PMrösten på Q. Snurrfian då - om bumpo är ulv och Snurrfian är fårulv så kan det ju se ut som om de ger varandra alibi och dessutom förstärker det genom att gruffa. Alla dessa tankar bygger på att bumpo är ulv, men det tycker jag inte behöver vara skrivet i sten. Däremot så lutar det mkt åt att någon av dom tre (Hedinn, Snurr och Niyama) är fårulv.

Sen har vi Ida som snurrade igår helt vilt. En andraröst på LenaH som , som var rätt så märklig. Idag vet vi att hemlig som la förstarösten där var god. Ida ändrade sin röst till Q. Om lyan vore intresserad av att få ut LenaH så hade det ju bara behövts en röst till plus den dolda som det såg ut i slutänden, men den dolda hamnade antagligen på Q och ingen ulv röstade på LenaH. Nånstans här börjar jag fundera på om LenaH kan vara ulv (men inte fårulv) - var sätter det i så fall Idas röständring? Är Ida en ulv som råkade rösta på en kollega och därför måste ändra - hon är ju inte fårulven.

Jag reagerade redan igår på LenaHs ulvometer som hon tydligt basunerade ut att den plingade högt på både Q (som vi vet är god) och Niyama. Jag kan inte riktigt sortera in den kommentaren vettigt .

Nu har jag luftat alla mina funderingar - den enda som är kvar är Emtherlia som är utanför alla de scenarion jag har skrivit. Hon röstar på Ida med en DL1 motivering (som inte är den sämsta jag sett iofs) men som lite förvånande inte noterar Idas andraröst på LenaH däremot så reagerar hon när Ida ändrar: "Så du misstänker Q mer än LenaH? För du lägger ju en andraröst på Q nu?"
Varför skulle Niyama lägga öppna på bumpo och dolda på Q? Jag ser det som ett väldigt otroligt scenario, eftersom det är extremt avslöjande. La fårulven den dolda rösten på Q så tror jag inte att den öppna ligger på bumpo. Ligger den dolda på någon annan däremot kan ju den öppna vara på bumpo, men en kombination av de båda tror jag inte på.

@cirkus Ja, jag reagerade mer på att hon bytte från en 2:a röst till en annan 2:a röst när hon skrev att hon inte ville lägga en 2:a röst. Att hon lade en 2:a röst från början störde mig inte.

skrev hon alltså i sin motivering på Q.

Okej, då förstår jag, jag tyckte att det inte var riktigt tydligt i ditt röstinlägg.

Varför skulle Niyama lägga öppna på bumpo och dolda på Q? Jag ser det som ett väldigt otroligt scenario, eftersom det är extremt avslöjande. La fårulven den dolda rösten på Q så tror jag inte att den öppna ligger på bumpo. Ligger den dolda på någon annan däremot kan ju den öppna vara på bumpo, men en kombination av de båda tror jag inte på.

Det förstår jag att du inte tror på :laugh: eftersom ett av de scenariorna pekar på dig och bumpo som troliga kollegor. Iofs vore det lite orutinerat att outa två lyamedlemmar redan i DL1.

Jag har redan förklarat min totala sinnesförvirring igår, som förvisso inte ser bra ut alls :o men som inte har med min roll att göra.

Jag vet inte hur mycket jag kommer hinna vara inne ikväll, så väljer att lägga min röst redan nu.
Den jag reagerade på imorse när jag läste igenom allt var Hedinn. Visst, hon har ont om tid, men att bara komma in och lägga en OT röst utan att teoria något om någon annan känns ändå lite, som cirkus sa, att hon håller korten lite nära bröstet, för att inte ge oss något att gå på kanske?
Sen tycker jag att Hedinn argumenterar för att fårulven inte skulle röstat öppet på bumpo och dolt på Q på ett sätt som jag inte håller med om.
Likaså tycker jag att Bumpo accepterar hennes röst lite för lätt, men väljer att hämndrösta på Snurr, vilket får mig att tro att hon kanske visste att Hedinns röst på henne ändå inte skulle räknas.
Därför:

Idahoe röstar på Hedinn

Då jag tror att hon är både luden och lurvig.

Sen tycker jag att Hedinn argumenterar för att fårulven inte skulle röstat öppet på bumpo och dolt på Q på ett sätt som jag inte håller med om.

Jag tycker att Hedinn faktiskt HAR en poäng i att ett sånt scenario är ganska avslöjande . Varför håller du inte med henne?

Jag tycker att Hedinn faktiskt HAR en poäng i att ett sånt scenario är ganska avslöjande . Varför håller du inte med henne?
Tja, dels tänker jag att det över flera dagars röstlistor borde det välvara lättare att gömma sig om man röstar på samma som flera andra?
Sen tänker jag att om hon är vad jag tror så borde hon ju vilja styra blickarna bort därifrån precis som hon gör med den kommentaren.

Sen tänker jag att om hon är vad jag tror så borde hon ju vilja styra blickarna bort därifrån precis som hon gör med den kommentaren.

Att hon vill styra bort blickarna från sig själv är ju uppenbart, men frågan är om det gör henne till (får)ulv. Ingen vill väl ha blickarna på sig oavsett roll?

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 776
Senast: qitis
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 756
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
17 840
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar... 40 41 42
Svar
827
· Visningar
16 856
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka