jag har också granskat röstlistan och några saker kan konstateras.
LenaH eller Ida är inte fårulven, men kan vara vanliga ulvar.
Det troligaste scenariot är att någon av Hedinn, Snurrfian eller Niyama är fårulv och har röstat med sin PM röst på Q och en röst på bumpo är således ogiltig. Följer man upp det spåret så har Snurrfian och Ida redan tagit upp scenariot att bumpo är ulv som vet om att Hedinns röst är ogiltig och därför inte reagerar nämnvärt på den. Ett annat alternativ är att Niyama som lägger sista rösten är fårulv och kan skapa sig ett lättare alibi (om vi fortsätter i tanken att bumpo är ulv) där hon röstar på bumpo med den öppna rösten, men PMrösten på Q. Snurrfian då - om bumpo är ulv och Snurrfian är fårulv så kan det ju se ut som om de ger varandra alibi och dessutom förstärker det genom att gruffa. Alla dessa tankar bygger på att bumpo är ulv, men det tycker jag inte behöver vara skrivet i sten. Däremot så lutar det mkt åt att någon av dom tre (Hedinn, Snurr och Niyama) är fårulv.
Sen har vi Ida som snurrade igår helt vilt. En andraröst på LenaH som , som var rätt så märklig. Idag vet vi att hemlig som la förstarösten där var god. Ida ändrade sin röst till Q. Om lyan vore intresserad av att få ut LenaH så hade det ju bara behövts en röst till plus den dolda som det såg ut i slutänden, men den dolda hamnade antagligen på Q och ingen ulv röstade på LenaH. Nånstans här börjar jag fundera på om LenaH kan vara ulv (men inte fårulv) - var sätter det i så fall Idas röständring? Är Ida en ulv som råkade rösta på en kollega och därför måste ändra - hon är ju inte fårulven.
Jag reagerade redan igår på LenaHs ulvometer som hon tydligt basunerade ut att den plingade högt på både Q (som vi vet är god) och Niyama. Jag kan inte riktigt sortera in den kommentaren vettigt .
Nu har jag luftat alla mina funderingar - den enda som är kvar är Emtherlia som är utanför alla de scenarion jag har skrivit. Hon röstar på Ida med en DL1 motivering (som inte är den sämsta jag sett iofs) men som lite förvånande inte noterar Idas andraröst på LenaH däremot så reagerar hon när Ida ändrar: "Så du misstänker Q mer än LenaH? För du lägger ju en andraröst på Q nu?"