Bukefalos 28 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Röstlista DL1 kl 21.30
16.54 Hedinn röstar på Artline

18.05 Mirtai röstar på Snurrfian
20.08 cirkus röstar på Mirtai
21:15 Gabby_Ossi röstar på bollen__
21:17 hemlig röstar på cirkus
21:17 Ileo röstar på hemlig
21:20 Paddington röstar på LenaH
21.21 LenaH röstar på Gabby_Ossi
21.24 bollen__ röstar på G_O
21.26 Lobelia röstar på Ileo
21.26 Snurrfian röstar på Mirtai
21.27 quarter4ever röstar på cirkus
21.29 Mirtai ändrar sin röst till cirkus
21.30 Artline röstar på Hedinn.

cirkus häxulv
Hedinn röstfifflare


DL 2 kl 21.30
11.10 hemlig röstar på Ileo
21.01 Mirtai röstar på Q
21.11 Bollen röstar på q

21.21 quarter4ever röstar på bollen__
21.26 Gabby_Ossi röstar på quarter4ever
21.27 Lobelia röstar på Q
21.28 Snurrfian röstar på q
21.28 Paddington röstar på Snurrfian
21.29 Ileo röstar på quarter4ever
21.29 LenaH röstar på Snurrfian
21.30 Artline röstar på Snurrfian
21.30 Q röstar på snurrfian

q4e mästertjuv


Dag 3 dl 21.30
21.13 Mirtai röstar på Artline
21.23 hemlig röstar på Ileo
21.24 Gabby_Ossi röstar på Artline
21.24 Ileo röstar på hemlig
21.25 LenaH röstar på Snurrfian
21.29 Paddington röstar på Snurrfian
21.29 Lobelia röstar på snurrfian
21.30 Snurrfian röstar på Paddan
21.30 Artline röstar på Snurrfian
21.30 bollen__ röstar på Snurrfian

Snurrfian ulv
hemlig spionlärling
Gabby_Ossi ängel


Röstlista DL4 kl 22

18.48 Mirtai röstar på Lobelia
18.53 bollen röstar på Lobelia
19.29 Lobelia röstar på Artline
20.02 Paddington röstar på Lobelia

21.10 LenaH röstar på Paddington
21.47 Ileo röstar på Lobelia
21.57 Artline röstar på Lobelia

21,59 Lobelia ändrar röst till Paddis
Lobelia tjuv
Mirtai givmild siare
 
Om man ser till röstlistorna känns det extremt konstigt att Paddis skulle vara ulv för när Q får röster är det Paddis som för upp Snurr. Sen röstar hon ju även på Snurr dagen efter.
Och som Art skrev, Lena verkar ju ha svårt att se Lobelia som tjuv, visst kan hon vara ulv som trodde på Paddis mer som tjuv men annars så har ju ulvarna inget att förlora på att få ut tjuven så det känns för mig mer troligt att hon skulle vara god.
Art har röstat väldigt sent men egentligen inte konstigt. Jag har svårt att se henne som ulv och eftersom tjuven är lynchad så måste hon då vara god.
Då är det Ileo kvar. hemlig var efter henne kan hon ha vetat något? Jag tror att Ileo kan vara ulv mest mha uteslutningsmetoden men om det är fler än en ulv kvar så tror jag den andra är Paddis isåfall.
 
Efter att ha sovit på saken så funderar jag om inte LL när hon skapade tjuvarna tog bort en roll från goda sidan och en roll från onda sidan vilket gör att i den här leken är det en ulv mindre än vad det brukar vara. Annars kan jag inte se varför hon skulle ge onda/tjuvar fördelen av ett extra käk faktiskt.

Då vi bara är fem deltagare kvar så kan jag inte se varför hon skulle göra på det sättet om det var två kvar i lyan - isf skulle det vara 3-2 nu och om vi lynchar fel person så lyckas ulvarnas käk och de vinner. Det gör att jag tror att det nu är 4 goda och en ond kvar.

Ileo
bollen
Artline
LenaH
(jag själv)

Jag vet var jag har mig själv.
Jag tror jag pysslat in LenaH på goda sidan oxå trots rösten på mig igår ;) Lena lade andra rösten på Snurrfian i DL2 och första rösten på henne i DL3 så jag tror inte hon är i lyan. Sedan att hon valde att ifrågasätta och inte följa blint mot Lobelia igår gör oxå att jag sorterar in henne på goda sidan.

Ileo - Hemlig, Quarter, Hemlig, Lobelia
Artline – Hedinn, Snurrfian, Snurrfian, Lobelia
bollen__ - Gabby, Quarter, Snurrfian, Lobelia

Ileos - ur ett ulvjagar sammanhang är inte raden så imponerande - två röster på spionen och sedan röster på tjuvarna. Hon skulle kunna vara kvarvarande ulv. Jag hade en känsla av hennes roll tidigare i leken men det visade sig att Hemlig hade den, vilket gör att jag behöver omvärdera min tankar lite om Ileo. Eftersom Hemlig satt på viss info och röstade sedan på Ileo undrar jag om det var mer än bara hennes känsla som låg bakom den.

Artline - har liksom mig själv och LenaH röstat två ggr på Snurrfian, men de rösterna har kommit in när det redan har varit avgjort (samtidigt har det kommit in snabba röster på slutet, men jag vet att Art lixom Q brukar kunna vara snabba att läsa av spelet och tror hon hade koll på hur övriga röstat) Glömmer inte heller bort att både Mirtai och Gabby hade koll på Artline. Jag har även min tanke från tidigare kvar att det känns nästan osannolikt att vi är tre goda som alla lägger dubbla röster på Snurrfian två dagar i rad.

Bollen röstar på bägge tjuvarna och en ulv. Lägger sista rösten på Snurrfian när det redan är kört för henne i Dl3. Behöver gå tillbaka och se "när blev Bollen god" som ngn skrev tiidagre, men hon är inte högst upp på lista över kandidater, se vad jag skrivit tidigare om henne.

Summa summarum: Ileo och Artline är de jag vill kika närmare på idag.
 
Kör en Mirtai: dubbellynch idag! Ni ska alltså rösta på två personer var och de två med flest röster lynchas.
 
Efter att ha sovit på saken så funderar jag om inte LL när hon skapade tjuvarna tog bort en roll från goda sidan och en roll från onda sidan vilket gör att i den här leken är det en ulv mindre än vad det brukar vara. Annars kan jag inte se varför hon skulle ge onda/tjuvar fördelen av ett extra käk faktiskt.

Då vi bara är fem deltagare kvar så kan jag inte se varför hon skulle göra på det sättet om det var två kvar i lyan - isf skulle det vara 3-2 nu och om vi lynchar fel person så lyckas ulvarnas käk och de vinner. Det gör att jag tror att det nu är 4 goda och en ond kvar.

Ileo
bollen
Artline
LenaH
(jag själv)

Jag vet var jag har mig själv.
Jag tror jag pysslat in LenaH på goda sidan oxå trots rösten på mig igår ;) Lena lade andra rösten på Snurrfian i DL2 och första rösten på henne i DL3 så jag tror inte hon är i lyan. Sedan att hon valde att ifrågasätta och inte följa blint mot Lobelia igår gör oxå att jag sorterar in henne på goda sidan.

Ileo - Hemlig, Quarter, Hemlig, Lobelia
Artline – Hedinn, Snurrfian, Snurrfian, Lobelia
bollen__ - Gabby, Quarter, Snurrfian, Lobelia

Ileos - ur ett ulvjagar sammanhang är inte raden så imponerande - två röster på spionen och sedan röster på tjuvarna. Hon skulle kunna vara kvarvarande ulv. Jag hade en känsla av hennes roll tidigare i leken men det visade sig att Hemlig hade den, vilket gör att jag behöver omvärdera min tankar lite om Ileo. Eftersom Hemlig satt på viss info och röstade sedan på Ileo undrar jag om det var mer än bara hennes känsla som låg bakom den.

Artline - har liksom mig själv och LenaH röstat två ggr på Snurrfian, men de rösterna har kommit in när det redan har varit avgjort (samtidigt har det kommit in snabba röster på slutet, men jag vet att Art lixom Q brukar kunna vara snabba att läsa av spelet och tror hon hade koll på hur övriga röstat) Glömmer inte heller bort att både Mirtai och Gabby hade koll på Artline. Jag har även min tanke från tidigare kvar att det känns nästan osannolikt att vi är tre goda som alla lägger dubbla röster på Snurrfian två dagar i rad.

Bollen röstar på bägge tjuvarna och en ulv. Lägger sista rösten på Snurrfian när det redan är kört för henne i Dl3. Behöver gå tillbaka och se "när blev Bollen god" som ngn skrev tiidagre, men hon är inte högst upp på lista över kandidater, se vad jag skrivit tidigare om henne.

Summa summarum: Ileo och Artline är de jag vill kika närmare på idag.
Vad tror du nu när det är dubbellynch? Skulle det vara det med bara 1 ulv kvar?

Jag vet inte när jag blev god. Det är nog ingen som godförklarat mig? Jag har bara inte varit så misstänkt.
 
Vad tror du nu när det är dubbellynch? Skulle det vara det med bara 1 ulv kvar?

Jag vet inte när jag blev god. Det är nog ingen som godförklarat mig? Jag har bara inte varit så misstänkt.
Det känns som det borde vara två ulvar. Är det en så tar LL förgivet att vi lynchar fel :p
 
Men det finns ju faktiskt ett mönster i röstlistorna. Kanske det är Lena och P som är onda ihop?
Nu nojjar jag men vi måste ju rösta rätt.
 
Vad tror du nu när det är dubbellynch? Skulle det vara det med bara 1 ulv kvar?

Jag vet inte när jag blev god. Det är nog ingen som godförklarat mig? Jag har bara inte varit så misstänkt.
Utifrån LLs uppdatering känns det som det skulle vara två kvar.

@Bollen varför skulle jag driva så hårt mot Snurrfian om vi var i lyan tillsammans? Sedan var jag inte säker på om hon var tjuv eller ulv, men jag anade att vi inte var på samma sida i leken
 
Utifrån LLs uppdatering känns det som det skulle vara två kvar.

@Bollen varför skulle jag driva så hårt mot Snurrfian om vi var i lyan tillsammans? Sedan var jag inte säker på om hon var tjuv eller ulv, men jag anade att vi inte var på samma sida i leken
Nä jag vet, det talar till din fördel.
Men att Lena inte drev mot Lobelia talar till hennes fördel. Ulvarna behövde ju få ut tjuven lika mycket som goda, alltså borde ulvarna röstat på den som var misstänkt för tjuveri tänker jag?
 
Efter att ha sovit på saken så funderar jag om inte LL när hon skapade tjuvarna tog bort en roll från goda sidan och en roll från onda sidan vilket gör att i den här leken är det en ulv mindre än vad det brukar vara. Annars kan jag inte se varför hon skulle ge onda/tjuvar fördelen av ett extra käk faktiskt.

Jag tror jag pysslat in LenaH på goda sidan oxå trots rösten på mig igår ;) Lena lade andra rösten på Snurrfian i DL2 och första rösten på henne i DL3 så jag tror inte hon är i lyan. Sedan att hon valde att ifrågasätta och inte följa blint mot Lobelia igår gör oxå att jag sorterar in henne på goda sidan.
.
Tog bort en god roll och en ond roll? hur tänker du nu? O_o

vad menar du med pysslat? Att du tror dig veta exakt vilken roll hon har? Eller tror du "bara" hon är god?
 
Mm, jag känner också det.
Vem av Ileo, Lena och Paddis tror du är god?
Jag skulle behöva läsa igenom deras snurrfiainlägg igen. Men i paddis inlägg där hon skriver om Lena så tror jag inte de är ulvar ihop även om det kan vara så.

Igår så misstänkte jag att det bara var en ulv kvar och det svarade Ileo på och trodde inte som mig. Frågan är om hon visste hur många ulvar det var kvar eller om hon var god som spekulerade. Om hon är ulv, undrar vad det säger om paddis om hon godförklarade igår.

Det är något som inte känns helt bra med paddi. Hon skrev något om att hon inte hade räknat med att fler skulle rösta på snurr (i Q lynchen). Så är Paddi ulv så var snurrfiagrejen ett misstag.

Jag behöver läsa och tänka lite. Sedan är det fullt möjligt att du lurar mig :p
 
Här är kommenaren ifrån Paddi. Samt hennes svar ifrån frågan jag glömde att citera (klicka på pilen)

det är möjligt att en är god och en är ond eller bägge goda. Men jag är fundersam om bollen - samtidigt som hon påminner lite om hur hon spelade i förra leken oxå.

Sedan gnager det nu att det kom flera snabba röster på dig efter att jag la min.

helt enkelt för att det inte kommit en enda röst på henne innan jag röstade och sedan kom det tre snabba efteråt (varav en var Qs räddningsröst)
Ang Q kan jag varken säga bu eller bä eftersom jag inte hunnit kolla upp henne å vad folk reagerat på.

Och idag var Snurrfian skummast för mig av det jag hunnit fånga upp av leken.

Jag tycker det är konstigt att det gnager att två till röstade på den som hon tyckte var ulvigast. Två röster till är inget drev när Q hade betydligt fler röster. Sedan tycker jag faktiskt att det var ganska tydligt att Lena skulle rösta på snurrfian.

Snurrfian hade snurrat till det ordentligt den kvällen. Men samtidigt så känns gnager kommentaren inte som de är i lyan ihop samtidigt som den kommentaren var skum.

Nu ska jag läsa vidare. Till den dagen då Snurrfian lynchades.
 
Sedan håller jag med Gabby om att vi inte kan utesluta att inbrottstjuven röstade på Quarter. Och själv är jag lite fundersam när det gäller Qs röständring. Q brukar ha totalkoll på röstlistan och antal röster så att hon ändrar till Snurrfian när hon visste att det iaf var betydelselöst (röstfifflaren var inte med längre) betyder endera att hon försöker så misstankar mot Snurrfian eller att hon tänkte försöka skaffa alibi åt Snurrfian genom att mästertjuven inte borde ha röstat på en kollega…..
.
jag håller nog med Lobelia (O_o) om att denna teorin är konstig. Känns lite som i förra leken då du misstänkte Cirkus för att du fick röst istället. Eller hur det nu var.

Denna teorin kan vara ett försök att rädda snurrfian för stunden. Att övertyga oss andra om att snurrfian är tjuven och därmed inte lika viktig att få ut just då.

Sedan håller jag inte med dig paddi om att du drivit hårt mot snurrfian. Mellan de två lyncherna du röstade på snurrfian så var du mest tvungen att förklara dig för Lobelia. Då tycker jag nog mer att det var Lena och Bollen som ifrågesatte snurrfian mest.
 
Sedan är jag givetvis nojig över att Bollen lurar mig genom att hålla mig som god. Det får mig att tro att hon är på min sida.
 
Sedan undrar jag givetvis vad Snurrfian hade för baktankar med dessa inlägg.

Jag försöker mig på en sammanställning av mina förvirrade tankar, Ileo verkar en aning förvirrad i sina tankar men verkar å andra sidan vrida och vända på saker.
Paddington verkar å sin sida har bestämt sig för att jag är ond, jag skulle vilja säga att även Lobelia verkar ha bestämt sig för att jag är på fel sida, men sen verkar de ha rykt ihop om varför de tycker att jag är misstänkt, det känns som en väldigt knepig diskussion men samtidigt är jag inte med, så jag kan ha missförstått hela grejen. :crazy:
Men för att rösta så tycker jag att Paddington har snöat in på mig och verkar inte vilja se andra möjligheter och det gör att jag tror att hon antingen är kollega med Q eller med Cirkus och det gör Snurrfian röstar på Paddan.

Är rösten på Paddi ett sätt att sprida misstankar mot Paddi eller tvärt om, att få det att se ut som att de inte är i lyan.

Sedan har vi det här inlägget som Snurrfian skrev efter DL tiden men innan uppdateringen.

För att fortsätta med vad jag tänker så tycker jag att det finns en hel del som talar för att Mirtai skulle kunna höra till den goda sidan, Artline blir jag fundersam på, mest för att det känns som om hon glider med och gör inget väsen av sig.
LenaH och bollen funderar jag fortfarande över, det känns som om det är något som skaver med dem men jag vet inte vad.

Det får mig också att undra varför hon röstade på just paddi. Det känns som det hade varit mer naturligt om hon hade röstat på Lena eller bollen :confused:.

Lena och Bollen borde inte vara i lyan ihop, om det vore det så hade det varit riktigt intressant spelat av snurrfian. :p

Nu ska jag snart till skolan. Jag får fundera mer på Ileo i eftermiddag.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
12 088
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 891
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 532
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 354
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Älgflugor
  • Dressyrsnack 17
  • Föl 2020

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp