Bukefalos 28 år!

18528023_1970607069827266_9047461990657620140_n.jpg

Mor och son är lite trötta :love::love::love:

Syskonen är väääldigt lika :heart
Båda efter min egen hingst All Dun Turmeric :)
 
DL2 21:30

16:36 Blacksmithfarm röstar på Lobelia
20:51 Mirtai röstar på Sookie
50:57 Niyama röstar på Sookie
21:12 hemlig2 röstar på glömmerallt
21:25 Lobelia röstar på LenaH
21:27 glömmerallt röstar på Blacksmithfarm
21:28 sookie röstar på Niyama

21:29 LenaH röstar på Lobelia
21:30 quarter4ever röstar på LenaH


Sookie: 2
Lobelia: 2
LenaH: 2
glömmerallt: 1
Blacksmithfarm: 1
Niyama: 1


Om nu inte Q är ute efter att skaffa sig ett riktigt alibi så stärker det min känsla av att hon är åt det goda hållet att hon lägger röst två på LenaH

Sen är frågan om LenaH avsiktligt lade upp mig för lynch för att skydda sooki eller det ska se ut så. Sooki har betet sig lite underligt, men om hon är ond för det.... kanske men mest känns det som hon är ringrostig. Det blev lita hastigt och jag han inte ens med att fundera på att rädda mig genom att rösta på henne, men kanske jag gjort det. LenaH hade förmodligen inte riktigt tid för räddningsröst i vart fall.

Den här tanken tycker jag är väldigt intressant så jag lyfter den nu när Lobelia är död och inte kan göra det själv.

Frågan är just om LenaH försökte rädda Sookie, eller om det bara skulle se ut så. Jag kände igår (och gör det delvis fortfarande) att Sookie är undanglidande och inte riktigt svarar på de misstankar som hon får på sig. Vet inte om det behöver göra henne ond, eller bara ringrostig.

Det har varit en del prat om LenaH och hennes MO när det kommer till att rösta ut kollegor. Att lägga en röst på Sookie i det läget hon gjorde är ju verkligen att sätta Sookie i strålkastarljuset och frågan är om hon verkligen skulle göra det när Sookie redan var så ifrågasatt? Eller så är det just därför hon gjorde det, hon såg chansen att få oss att spinna vidare på Sookie och rösta ut en god?
 
Det har varit en del prat om LenaH och hennes MO när det kommer till att rösta ut kollegor. Att lägga en röst på Sookie i det läget hon gjorde är ju verkligen att sätta Sookie i strålkastarljuset och frågan är om hon verkligen skulle göra det när Sookie redan var så ifrågasatt? Eller så är det just därför hon gjorde det, hon såg chansen att få oss att spinna vidare på Sookie och rösta ut en god?
Hm här blev det väl lite fel ändå? LenaH röstade ju inte på sookie igår - hon röstade ju på Lobelia?
och i DL1 var det på hemlig1

Tillägg: Du la ju första rösten på sookie och följdes därefter av Niyamas röst på densamma?
 
Hm här blev det väl lite fel ändå? LenaH röstade ju inte på sookie igår - hon röstade ju på Lobelia?
och i DL1 var det på hemlig1

Tillägg: Du la ju första rösten på sookie och följdes därefter av Niyamas röst på densamma?

Alltså, jag ska inte leka när jag är stressad och skriver från mobilen. Jag vet ju att hon röstade på Lobelia, men det var Sookie jag skrev om så det blev helfel.

Byt ut Sookie mot Lobelia när det gäller rösten så blir det mer rätt :)
 
för att förtydliga. LenaH la en röst på Lobelia som kan ses som ett försök att rädda Sookie.

Det var det jag menade att analysera, även om jag rörde till namnen lite
 
DL2 21:30

16:36 Blacksmithfarm röstar på Lobelia
20:51 Mirtai röstar på Sookie
50:57 Niyama röstar på Sookie
21:12 hemlig2 röstar på glömmerallt
21:25 Lobelia röstar på LenaH
21:27 glömmerallt röstar på Blacksmithfarm
21:28 sookie röstar på Niyama

21:29 LenaH röstar på Lobelia
21:30 quarter4ever röstar på LenaH


Sookie: 2
Lobelia: 2
LenaH: 2
glömmerallt: 1
Blacksmithfarm: 1
Niyama: 1

Ni får ta att jag spelar från mobilen så svårt att gå tillbaka och hitta citat osv

Q - Lobelia och Q röstar på ulven LenaH. Lobelia vet vi var god, och rösten från Q sammanslaget med hennes agerande i dl1 gör att jag nog törs lägga henne lite åt sidan såhär långt.

Mirtai - det är jag :)

Niyama - röstar på Sookie med ungefär samma teori som jag. Lägger upp Sookie i ledning igår vilket gör att jag tänker att de nog inte sitter i lyan tillsammans iaf. Av de två känns Sookie i så fall mer misstänkt vilket skulle göra Niyama åt det mindre onda hållet

Hemlig2 - röstar på glömmerallt i dl2. Röstade (när det var Artline)på Cirkus i dl1 så svårt att dra så mkt slutsatser om den rösten. Jag håller med om att glömmerallt känns skum, men var det sätter hemlig vet jag ju inte. Hon känns ärligt letande vilket talar till hennes fördel

Glömmerallt- röstar på BSF igår med en ganska svag motivering. Skriver en hel del men jag har svårt att se något riktigt letande i det hon skriver. Det är mycket prat om hur det var förr, hur ängeln agerar och hur ulvarna tänker. Uteslutningsmetoden får mig att misstänka att hon kan vara i lyan.

BSF - en spelare som jag helt missat.lägger igår en tidig röst på Lobelia, som vi nu vet var god. Första DL hamnade rösten på hemlig1, som också var bybo. Hennes röstningsstatistik och det faktum att hon gått mig helt förbi får mig att gå igång och kanske har vi en ulv där?

Sookie - min röst hamnade där igår och jag vet fortfarande inte var jag har henne. Ulven LenaH kan/kan inte ha gjort ett räddningsförsök av henne igår. Men varför sätta en kollega så i strålkastaren om de nu är det?


Sammanfattningsvis tänker jag att glömmerallt och Sookie känns mest skumma, är det tre ulvar kvar tror jag att BSF också är luden
 
Och så påminner jag om att jag förvarnat för dålig aktivitet nu i helgen. Ska på fest som börjar kl 16 så kommer behöva rösta ganska snart
 
Röstlista DL1 21:30
12:51 Idahoe röstar på quarter4ever
17:08 Blacksmithfarm röstar på hemlig1
17:28 quarter4ever röstar på Niyama
18:41 Mirtai röstar på Blacksmithfarm
19:10 Sookie röstar på Idahoe
19:17 cirkus röstar på Sookie
19:54 hemlig röstar på glömmerallt
20:48 LenaH röstar på hemlig1

20:53 glömmerallt röstar på Loons
21:08 Lobelia röstar på LenaH
21:23 Niyama röstar på quarter4ever

21:27 Artline röstar på Cirkus



DL2 21:30
16:36 Blacksmithfarm röstar på Lobelia
20:51 Mirtai röstar på Sookie
50:57 Niyama röstar på Sookie
21:12 hemlig2 röstar på glömmerallt
21:25 Lobelia röstar på LenaH
21:27 glömmerallt röstar på Blacksmithfarm
21:28 sookie röstar på Niyama

21:29 LenaH röstar på Lobelia
21:30 quarter4ever röstar på LenaH


LenaH var ulv. Hon lägger första andraplatsen på hemlig dl1 och andra andraplatsen på lobelia dl2.

Det skulle kunna vara ett räddningsförsök av kollegan sookie-eller ett försök att misstänkliggöra en god sookie.
Hon har själv fått en röst vid tillfället. Hon kan ju inte veta att hon kommer få en till. Så hade sookie varit god så kunde hon ju lagt sin röst där? Och räddat sig själv? Då skulle hon kunna låtsas vara ängel som inte ville riskera att åka ut. Men det gör hon inte. Kan vara att hon inte ville ha uppmärksamhet, men jag reagerar på det...

Håller med om att niyama känns en aning åt den goda sidan mtp sin andraröst på sookie.

Jag var bevisligen helt fel ute med min röst på lobelia. Att hon blir käk tror jag beror på att LenaH röstade på henne. Och möjligen att de vill misstänkliggöra mig.
 
Jag måste rösta nu, innanjag gör en @Klara och hoppar in i duschen

Mirtai röstar på glömmerallt

För att jag tycker hon skriver mycket men letar mindre. Och så tyckte jag hennes resonemang igår runt ängeln och ulvarna kändes knepig.

Jag velar mellan henne och Sookie, men Lenas röstande igår gör mig lite nojjig så jag tänker devisen "en ulv i taget"
 
@Niyama kan du citera vad det är som du vill ha svar på :laugh: Hittar det inte :o (sedan så kan ju det vara svårt att hitta när man letar på mobilen)
 
@Niyama kan du citera vad det är som du vill ha svar på :laugh: Hittar det inte :o (sedan så kan ju det vara svårt att hitta när man letar på mobilen)

Nu har jag samlat citat till dig:

tycker att @Idahoe uppmanar till ängeln att skydda sig själv = ulv

då jag ska till jobbet och inte vill missa DL så lägger jag min röst nu hoppas att jag ska kunna gå in och kolla om det är lugnt på jobbet innan DL.

Sookie röstar på Idahoe

När du röstar citerar du Ida där hon resonerar om att varför ängeln bör eller inte bör skydda sig själv. Ändå anser du att hon uppmanar ängeln att skydda sig själv?

Här kommer ifrågasättanden om det:

Varför skulle det vara ulvigt av ängeln att skydda sig själv?

Fattar inte? Tycker Ida resonerar om att ängeln är en viktig roll (viktigaste, i denna lek) men också att den kanske är till mindre hjälp om den skyddar sig själv hela tiden.

Fanns nog även fler inlägg som undrade över detta. Jag undrar även över din röst igår, att jag hängde upp mig på Q? Alltså jag röstade på henne dag 1, och sen försökte jag räta ut frågetecknen med Q. Dag 2 röstade jag på dig, men du tycker ändå att jag hängde upp mig på Q?
 
Bara för att jag har en skitdag idag så lägger jag min röst nu så jag inte missar.

Vill, utan att veta, hålla q åt det godare hållet i och med att hon la upp LenaH till lottning när det stod mellan Lobelia och Sookie. Visserligen kan det innebära ändå att både q och Sookie är ulvar och att q därmed har ett fint alibi, men väljer att lägga det åt sidan så länge.
Ikväll måste vi ha ut en ulv till för att goda ska ha en chans att vinna, känner jag. Ulvarna verkar ju inte lämna några ledtrådar om vilka dom tänker käka, vilket jag påpekade redan hemlig1 påpekade. Dvs det är svårt för ängeln att veta vem den ska skydda, gissar jag.

Jag tror fortfarande på att glömmerallt är ulv, bla med tanke på hennes prat om LenaH tidigare, vilket jag tolkar som ett försök att skydda LenaH.

hemlig2 röstar på glömmerallt

Edit: lade till 2:an efter mitt användarnamn :)
 
Det är ju trots allt första DL och alla utom ulvar och i viss mån Ängeln (hen vet ju att hen är god :rofl: och har en viktig roll). Så vet man inget utom sin egen roll i leken. Ulvarna vet om varandra och hur många dom är 3-4st är ju logiskt och precis som nån sa så hoppas man på det mindre ulv antalet.:nailbiting:
tycker att jag svarar lite om varför jag hackade upp mig på Ida här man hade ju inte så mycket att gå på och det var första DL och jag ville ju inte lägga en andra röst på någon då man är så osäker på allas roll osv
visst detta var ju inte riktat till dill dig utan bara i allmänhet hur jag resonerade..
Sedan så var inte mitt resonemang att det var ulvigt att skydda ängeln utan att det var ulvigt att så många och däri bland Ida fastnade på hur ängeln resonerade och skulle skydda sig = tyckte att Ida försökte säga åt Ängeln att skydda sig själv för annars kommer hon att bli äten...
Visst svag reori men så tänkte jag första DL.

Nu har jag samlat citat till dig:
När du röstar citerar du Ida där hon resonerar om att varför ängeln bör eller inte bör skydda sig själv. Ändå anser du att hon uppmanar ängeln att skydda sig själv?


Här kommer ifrågasättanden om det:
Fanns nog även fler inlägg som undrade över detta. Jag undrar även över din röst igår, att jag hängde upp mig på Q? Alltså jag röstade på henne dag 1, och sen försökte jag räta ut frågetecknen med Q. Dag 2 röstade jag på dig, men du tycker ändå att jag hängde upp mig på Q?

det som gjorde att jag röstade på dig var att du till första DL fastnade på Q och sedan mig till andra DL och ville ha en förklaring av mig. + att jag som sagt igår vid 21 tiden:wtf: kom på att man måste rösta och hade bara mobilen att skriva på och kort om tid+ att en mycket fin skriven text bara försvann när den stängde ner sidan jag var på Mobil...:rage::arghh::banghead: har ju idag lite mer läst tråden och sett att du och hon diskuterat första DL

Hoppas du känner och ni andra att detta ger lite mer svar på hur jag har tänkt och funderat dessa första två DL :laugh:
 
Bara för att jag har en skitdag idag så lägger jag min röst nu så jag inte missar.

Vill, utan att veta, hålla q åt det godare hållet i och med att hon la upp LenaH till lottning när det stod mellan Lobelia och Sookie. Visserligen kan det innebära ändå att både q och Sookie är ulvar och att q därmed har ett fint alibi, men väljer att lägga det åt sidan så länge.
Ikväll måste vi ha ut en ulv till för att goda ska ha en chans att vinna, känner jag. Ulvarna verkar ju inte lämna några ledtrådar om vilka dom tänker käka, vilket jag påpekade redan hemlig1 påpekade. Dvs det är svårt för ängeln att veta vem den ska skydda, gissar jag.

färglagt igen

Grönt: Givetvis ger inte ulvarna några ledtrådar, liksom varför skulle de göra det?
Rosa: Ängeln är alltid en svår roll tycker jag. Men om vi ska diskutera käkvalet så var väl ända ingen överraskning att det blev just lobelia(det skulle förvåna mig om inte ängeln funderade på att skydda henne)?

Jag har för övrigt också en dålig dag, mår kasst så vi får se hur mycket jag orkar teoria.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 692
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 600
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
12 330
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
10 144
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp