Bukefalos 28 år!

Vill inte riskera att missa att rösta så jag gör det nu även om jag inte orkar teoria just nu, gör det senare om jag orka.

glömmerallt röstar på blacksmithfarm
med bakgrund av tidigare teorier och tankar. Se inlägg nr: 56-57, 164, 186 och 263. Typ, kan ha missat något.
 
Vill inte riskera att missa att rösta så jag gör det nu även om jag inte orkar teoria just nu, gör det senare om jag orka.

glömmerallt röstar på blacksmithfarm
med bakgrund av tidigare teorier och tankar. Se inlägg nr: 56-57, 164, 186 och 263. Typ, kan ha missat något.

Alltså, insåg att det kan vara oklart. En del av inläggen jag nämner är skrivna av bsf inte mig jag nämnde dom för att tror de behöver läsas för att begripa vad jag menar
 
tyckte att Ida försökte säga åt Ängeln att skydda sig själv för annars kommer hon att bli äten...
Fast hon skrev ju inte det.

det som gjorde att jag röstade på dig var att du till första DL fastnade på Q och sedan mig till andra DL och ville ha en förklaring av mig. + att jag som sagt igår vid 21 tiden:wtf: kom på att man måste rösta och hade bara mobilen att skriva på och kort om tid+ att en mycket fin skriven text bara försvann när den stängde ner sidan jag var på Mobil...:rage::arghh::banghead: har ju idag lite mer läst tråden och sett att du och hon diskuterat första
:laugh: Jag fastnar på alla jag röstar på? Ja, jag förstår att det kan bli så vid tidspress.
 
Det är väl GA och BSF som fått röster hittills, och jag känner mig inte bekväm med att rösta på nån av dom. BSF skrev iofs ett inlägg jag reagerade på om skrämd ängel men i övrigt inget jag reagerat särskilt på.

Med tanke på det jag tidigare reagerat på med Sookie, och röstningen igår där LenaH ev. kan ha försökt skydda Sookie. Framför allt tycker jag Sookies röster båda dagarna varit ulvigt svaga, svag röst är ju ok dag 1 men hon förvrängde vad Ida skrev och så dessutom märkliga rösten på mig dag 2.
Niyama röstar på Sookie
 
Röstlista DL 3 21:30

14:29 Mirtai röstar på glömmerallt

17:37 hemlig2 röstar på glömmerallt
18:21 glömmerallt röstar på blacksmithfarm
19:19 Niyama röstar på Sookie


glömmerallt: 2
blacksmithfarm: 1
Sookie: 1
 
färglagt igen

Grönt: Givetvis ger inte ulvarna några ledtrådar, liksom varför skulle de göra det?
Rosa: Ängeln är alltid en svår roll tycker jag. Men om vi ska diskutera käkvalet så var väl ända ingen överraskning att det blev just lobelia(det skulle förvåna mig om inte ängeln funderade på att skydda henne)?

Jag har för övrigt också en dålig dag, mår kasst så vi får se hur mycket jag orkar teoria.
Varför var det ingen överraskning med käkvalet?
 
:)
Se @Niyama s svar

plus att lenaH röstade på henne(kan ju varit för att ulvarna ville ha ut henne)

Det är ju svårt att gissa men någon av de som har minst misstankar mot sig blir ofta käk(om de inte är ulvar förstås :p)
Fast cirkus blev käk och jag vet ju att Artline/jag inte är ulv, så det där håller inte riktigt.
 
Fast cirkus blev käk och jag vet ju att Artline/jag inte är ulv, så det där håller inte riktigt.

sorry jag är mosig i hjärnan så jag hänger inte med . Din roll har inte betydelse för resonemanget.

Jag pratar om senaste natten inte första (där tyckte jag det var mycket svårare men det brukar första nätterna vara) Lobelia kändes inte mer i riskzon än någon annan natt 1( Mer än att ulvarna typ brukar vara snälla och undvika att ta den som dog först i förra leken, helt nya spelare osv om de inte har taktiska skäl till att vilja ta just den då)
 
LenaH var ulv. Hon lägger första andraplatsen på hemlig dl1 och andra andraplatsen på lobelia dl2.

Det skulle kunna vara ett räddningsförsök av kollegan sookie-eller ett försök att misstänkliggöra en god sookie.
Hon har själv fått en röst vid tillfället. Hon kan ju inte veta att hon kommer få en till. Så hade sookie varit god så kunde hon ju lagt sin röst där? Och räddat sig själv? Då skulle hon kunna låtsas vara ängel som inte ville riskera att åka ut. Men det gör hon inte. Kan vara att hon inte ville ha uppmärksamhet, men jag reagerar på det...

Håller med om att niyama känns en aning åt den goda sidan mtp sin andraröst på sookie.

Jag var bevisligen helt fel ute med min röst på lobelia. Att hon blir käk tror jag beror på att LenaH röstade på henne. Och möjligen att de vill misstänkliggöra mig.

Jag, Sookie och glömmerallt har fått röster på oss idag.

Sookie och glömmerallt är två spelare som jag misstänker så jag skulle kunna tänka mig att rösta på vem som helst av dem.

Sookie dels för att LenaH inte röstade på henne för att skydda sig själv + att LenaHs röst skulle kunna vara ett försök att rädda både sig och Sookie.

glömmerallt var ett av mina alternativ igår med teorin att ulvarna ville ligga lågt men inte riskera att åka ut i onödan och därav rösta sent när ställningen är någorlunda klar.

Blacksmithfarm röstar på Sookie

Tycker att det känns som hon försöker slinka undan från att svara på frågor. Plus att LenaHs röst igår gör att jag tror att Sookie kan vara i lyan. (se mina tankar i citatet).
 
Röstlista DL 3 21:30

14:29 Mirtai röstar på glömmerallt

17:37 hemlig2 röstar på glömmerallt
18:21 glömmerallt röstar på blacksmithfarm
19:19 Niyama röstar på Sookie

20:24 Blacksmithfarm röstar på Sookie

glömmerallt: 2
Sookie: 2
blacksmithfarm: 1
 
Så där nu har jag landat framför datorn
Det har minst sagt varit ett omvälvande dygn med två föl med inte ens 14 tim emellan
Men de kom oerhört lämpligt en fre em efter jobbet och lö morgon på en ledig helg - precis enligt mina instruktioner :D:up:
Har skummat igenom leken under dagen och ska nu läsa igenom lite mer ordentligt vad som skrivits
 
Kvar i leken
Sookie: ifrågasatt av flera och det tycker även jag att det är mycket som pekar på att hon kan vara ond, med tanke på hur röstningarna sett ut Sookie har röstat Idahoe-Lobelia
Jag noterar också att glömmerallt inte röstar på sookie idag när hon själv redan har fått två snabba röster på sig från Mirtai och Hemlig2 , vilket skulle kunna tyda på att det kan vara rätt spår att de två kan vara onda tillsammans? Detta ihop med det faktumet att GA lite tycktes försvara LenaH igår gör ju att det känns relativt troligt sammantaget tom att det skulle kunna vara så? GA har röstat: Loons- BSF
Niyama tja jag är väl inte så mycket klokare vad det gäller henne idag än jag var igår. Hon ligger dock inte i topp på min skumlista utan hamnar mer som en möjlig 4:e ulv om det är 4. Niyama har röstat : Q -sookie och idag på sookie igen
quarter4ever det är jag det :D
Artline/hemlig2 ;
Jag vet faktiskt inte riktigt varför men har inte fått någon direkt skumkänsla av vare sig Artline som hade rollen först eller av Hemlig2 sedan hon tog över?:idea: Men kan naturligtvis bara ha fel känsla helt enkelt .
Artline röstade på cirkus- en udda röst i första DL och dessutom den sista av alla att rösta- cirkus var god och iofs så var även hemlig1 det och ja ni fattar ;) - jag vet vart jag har mig själv -och iom att det var vi två uppe till lynch så kan jag trots allt tänka mig att ulvarna var rätt nöjda så sett så vill ändå fundera något varv till på vilket som är troligast scenarium där vad det gäller Artlines röst 1) hon är god som inte vill avgöra lynchen 2) hon är ond som är nöjd med att två goda är uppe för lynch och vill inte avgöra för att inte sticka ut
Hemlig2 röstade igår på glömmerallt när sookie hade två röster och där går det att fundera lite också på varför: 1) sookie är ond i lyan med hemlig2 och hon försöker vända lynchen? I så fall skulle GA faktiskt kunna vara god 2) Hon misstänker GA mest helt enkelt och röstar på den hon finner skummast . Jag tror dock inte att hemlig2 och GA sitter i lyan ihop i vart fall <idag röstar hemlig2 ånyå på GA
Blacksmithfarm Ja du - också väldigt svårt att veta vart man har henne. Att hon resonerar vettigt brukar inte kunna vara en garanti för att hon är god helt enkelt. Det är nog så för mig att hon hamnar lite i samma fack som Niyama- kan vara en möjlig 4:e ulv om de inte är 3 . BSF har röstat hemlig1-Lobelia och idag på sookie
glömmerallt har resonerat bra och varit aktiv i leken så här långt . Det som sticker ut för mig lite är några saker Dels det jag noterade i det jag sammanfattade här ovan vad det gäller sookie, att hon dels lite förefaller försvara LenaH igår och att att hon inte röstar på sookie idag när hon själv har två röster på sig . Sedan är det en sak till jag reagerade lite på igår kväll och det är att jag tycker att hon närmast försökte få mig att vilja skria ut att jag ville hålla Lobelia god - jag gjorde ju det men hade faktiskt valt att hålla mig lite på att trycka allt för hårt på det just för att det hade varit bättre att ha henne kvar idag som en jag kände troligen var god - Börjar någon bli allt för godförklarad så brukar den ju kunna bli käk- och nu tror jag iofs att de kan ha valt mellan att ha käkat mig eller Lobelia inatt som diskussionerna gick igår . Det finns saker som talar för att GA kan vara god, och det finns saker som talar för att hon kan vara ond- Kort sagt : Jag vet inte vilket jag ska tro på . GA har röstat Loons- BSF och på BSF igen idag
Mirtai har kommit igång lite mer med teorier idag och var ju tvungen att rösta tidigt . Jag är lite kluven ändock även vad det gäller henne:idea: Lite såsom så att skulle GA visa sig vara god så blir jag mer misstänksam mot Mirtai- skulle däremot GA vara ond så slår hon över mot det godare hållet istället. Detta också med en tanke att om Sookie är ond, GA god - att Mirtai kan försöka vända blickarna från Sookie helt enkelt . mirtai har röstat: BSF- Sookie och idag på GA

Det är verkligen intressant att leka "utan info" och roller som kan bekräfta andra roller . Jag kan i princip se att vem som helst kan vara ond så min lya är onekligen lite trångbodd :angel:
edit: la till de röster som hittills lagts idag
 
Senast ändrad:
Artline/hemlig2 ;
Jag vet faktiskt inte riktigt varför men har inte fått någon direkt skumkänsla av vare sig Artline som hade rollen först eller av Hemlig2 sedan hon tog över?:idea: Men kan naturligtvis bara ha fel känsla helt enkelt .
Artline röstade på cirkus- en udda röst i första DL och dessutom den sista av alla att rösta- cirkus var god och iofs så var även hemlig1 det och ja ni fattar ;) - jag vet vart jag har mig själv -och iom att det var vi två uppe till lynch så kan jag trots allt tänka mig att ulvarna var rätt nöjda så sett så vill ändå fundera något varv till på vilket som är troligast scenarium där vad det gäller Artlines röst 1) hon är god som inte vill avgöra lynchen 2) hon är ond som är nöjd med att två goda är uppe för lynch och vill inte avgöra för att inte sticka ut
Hemlig2 röstade igår på glömmerallt när sookie hade två röster och där går det att fundera lite också på varför: 1) sookie är ond i lyan med hemlig2 och hon försöker vända lynchen? I så fall skulle GA faktiskt kunna vara god 2) Hon misstänker GA mest helt enkelt och röstar på den hon finner skummast . Jag tror dock inte att hemlig2 och GA sitter i lyan ihop i vart fall
Om GA åker i denna lynch och visar sig vara god vill jag låna en stekpanna av dig :angel:
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 972
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 729
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 648
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 381
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp