Bukefalos 28 år!

Jag har inte riktigt orkat sätta mig in i hela Emro funderingarna. Men det känns som hon fastnat lite i gammalt ulvlek tänk?

Jag begriper inte varför ulvarna skulle ha satsat på första/udda röst eller varför det vore speciellt med en andra röst i det läget.

I DL1 var det ju bara uddaröster och en andraröst (från en god) så helt klart har ulvarna valt att rösta udda i den DL i allafall. Smart tanke va ;)
Jag tror faktiskt att DL2 kommer kunna säga mer.
 
Jag tycker nog att Lena har en poäng i att fio inte är lika "skum" i denna lek som hon brukar vara när hon är god. Men Fio kanske inte har kommit igång än.

Om fio är ulv. Frågan är då om Bollen också är ulv som försökte rädda fio? Men samtidigt så känns det inte som en ulv boll att göra så. Det vore inte likt henne att sticka ut så.

Kommit igång att vara skum eller vaddå ? Nä men ingen skriver ju något direkt, det är ganska dött under dagarna och sen rasslar alla rösterna in fem i tolv liksom. Förutom att jag tycker det är en tråkig utveckling av lekarna på senare tid så behöver jag ha lite mer tid pga det att få ihop ett pussel.
 
Hypoteser om vad? Det har ju inte hänt något mer än att Lenis blev utröstad vilket du höll Lenah skum för att hon la en andraröst. Min hypotes om det har jag redan skrivit om. Sen blev mirtai käk och jag vet inte vad jag ska ha för hypotes om det? Sen har det pratats om att det förmodligen inte kom ut så mkt info till goda lyan, eventuellt vem ängeln skyddar..

Alltså jag är van vid att alla nya röstar på mig i början för att jag inte drar mig för att sticka ut i början eller säga något som sticker ut men inte för att jag inte har hypoteser om någon efter dl 1 liksom ? :meh:

Nä, alltså, hypoteserna var mina och inte dina. Det jag skriver är alltså att jag hade hypoteser om de andra som antingen god/ond men att jag inte hade skrivit någonting om dig eftersom jag inte hade så mycket att gå på. Och i Lenis-lynchen har jag för mig att jag höll Artline (eller vem det nu var som lade förstarösten) som mer skum än LenaH, även om jag noterade att hon lade en andraröst, måste kolla upp exakt vad jag skrev.

När jag lade min röst hade du skrivit mestadels OT och det var det min röstmotivering handlar om. Det är mycket möjligt att jag är ute och cyklar, såklart också. :)
 
Kommit igång att vara skum eller vaddå ? Nä men ingen skriver ju något direkt, det är ganska dött under dagarna och sen rasslar alla rösterna in fem i tolv liksom. Förutom att jag tycker det är en tråkig utveckling av lekarna på senare tid så behöver jag ha lite mer tid pga det att få ihop ett pussel.
Håller med om att det är dött under dagarna men förstår nog inte vad du menar med tråkig utveckling? Det har väl aldrig varit särskilt superaktivt under dagarna? Och det är ju inte särskilt konstigt heller. Man har ju ingen lust att prata med sig själv :p
 
Och i Lenis-lynchen har jag för mig att jag höll Artline (eller vem det nu var som lade förstarösten) som mer skum än LenaH, även om jag noterade att hon lade en andraröst, måste kolla upp exakt vad jag skrev.

Du har rätt , det är jag som blandar ihop det. Mindes att du skrev om LenaH s röst men inte att det var i samband med Artline


Artline lade den första rösten på Lenis med en enkel BoP-motivering men skrev också att hen hoppades hinna in innan deadline för att lägga en bättre röst. Hen är sedan inne innan DL och skriver inlägg både före och efter LenaHs avgörande röst på Lenis men ändrar ändå inte sin röst. Det känns lite skumt
 
Håller med om att det är dött under dagarna men förstår nog inte vad du menar med tråkig utveckling? Det har väl aldrig varit särskilt superaktivt under dagarna? Och det är ju inte särskilt konstigt heller. Man har ju ingen lust att prata med sig själv :p

Hahaha
Nä men förr var det ju lite mer action på dagarna och även nätterna.. nu när man tittar in på sen em har det skrivits två inlägg sen man har kollat vem som blev käk.. innan kunde man teoria om folks röstning och rösta utiftån det på samma DL om man tyckte något var skumt , det hinner man ju knappt nu ?Men jag vet inte... kanske alltid har varit så?
 
DL1

19.28 qitis röstar på LenaH
18.36 Madalitso röstar på qitis
19.02 xfie röstar på Madalitso
19.42 Artline röstar på Lenis
21.03 cirkus röstar på Artline
21.13 Bollen röstar. På xfie
21.17 fio röstar på bollen
21.22 Lenis röstar på Mirtai
21.23 Mirtai röstar på Fio
21.25 LenaH röstar på Lenis


DL2

18.11 xfie röstar på fio
18.17 Emro röstar på LenaH
19.45 qitis röstar på Emro
20.38 Madalitso röstar på Cirkus
21.17 LenaH röstar på fio
21:22 bollen__ röstar på LenaH
21:27 cirkus röstar på Madalitso
21:29 fio röstar på LenaH
21:30 Artline röstar på Madalitso
 
Nä, alltså, hypoteserna var mina och inte dina. Det jag skriver är alltså att jag hade hypoteser om de andra som antingen god/ond men att jag inte hade skrivit någonting om dig eftersom jag inte hade så mycket att gå på. Och i Lenis-lynchen har jag för mig att jag höll Artline (eller vem det nu var som lade förstarösten) som mer skum än LenaH, även om jag noterade att hon lade en andraröst, måste kolla upp exakt vad jag skrev.

När jag lade min röst hade du skrivit mestadels OT och det var det min röstmotivering handlar om. Det är mycket möjligt att jag är ute och cyklar, såklart också. :)

Men du tyckte att fio var skummare än Art i slutänden?

Generellt sett kan jag tycka att "flytermed-kortet drar man när man inte hittar ett skit om nån och du tyckte ju att Art ändå var lite skum.
 
Så, nu har jag skummat lite men jag är dödstrött så jag skriver bara något kort så får jag kolla igenom allt imorgon.

Ni tycker jag är skum som går på fio och inte Artline och det har ni säkert rätt i. Jag fick bråttom och högg en av flera möjliga röstmotiveringar eftersom det fortfarande är så pass öppet. Igår tyckte jag att Artline var lite skum men hon skrev att det var på grund av tidsbrist i och med besök och när jag gjorde en sökning på nicket i leken så såg jag åtminstone fler lek-relaterade inlägg än vad jag fick upp (vid den tidpunkten) när jag sökte på fio. Så tråkig var den förklaringen.

Angående mina hypoteser som en del har hakat upp sig på så känns det som att det blir större än vad det är. Person x röstar på den, hypotes = ulv. Person y verkar ha vettiga resonemang, hypotes = god. Det är, vad jag antar, vad alla goda håller på med på ett eller annat sätt :) och så kanske jag är lite överambitiös som har funderingar (hypoteser) kring alla redan dag 2 men det får ni ta som ungdomlig iver eller nåt. :D
 
Jag tror faktiskt att DL2 kommer kunna säga mer.

Framförallt för infon till goda lyan. Jag tror faktiskt inte röstfifflaren lade någon röst i DL1 . Inte i syfte för att avslöja sig iallafall. Om det hade blivit lottning och det inte hade blivit Lenis som lynchades hade det blivit väldigt uppenbart vem som hade haft den rollen.
 
Men du tyckte att fio var skummare än Art i slutänden?

Generellt sett kan jag tycka att "flytermed-kortet drar man när man inte hittar ett skit om nån och du tyckte ju att Art ändå var lite skum.

Ah, hann precis posta ang. detta. :)

Ni tycker jag är skum som går på fio och inte Artline och det har ni säkert rätt i. Jag fick bråttom och högg en av flera möjliga röstmotiveringar eftersom det fortfarande är så pass öppet. Igår tyckte jag att Artline var lite skum men hon skrev att det var på grund av tidsbrist i och med besök och när jag gjorde en sökning på nicket i leken så såg jag åtminstone fler lek-relaterade inlägg än vad jag fick upp (vid den tidpunkten) när jag sökte på fio. Så tråkig var den förklaringen.

Jag har inte fattat alls att flyter med-röster brukar vara när man inte hittar någonting annat när jag läst tidigare lekar. Jag har snarare tänkt att det är en indikation på att man har svårt att hitta på teorier eftersom man sitter på mer information när man sitter i lyan, och även kanske också att man blir mer inaktiv i den vanliga lektråden om man har två trådar att skriva i.
 
Framförallt för infon till goda lyan. Jag tror faktiskt inte röstfifflaren lade någon röst i DL1 . Inte i syfte för att avslöja sig iallafall. Om det hade blivit lottning och det inte hade blivit Lenis som lynchades hade det blivit väldigt uppenbart vem som hade haft den rollen.

Jag tror precis så jag också, just för att det bara var uddaröster.
 
'



Kanske inte en godförklaring som om du vore siare - men jag tycker nog att det är mer kraftfult än att just idag var hon inte skummast - dessutom kom detta ganska tidigt i förmiddags.
Okej, jag menade det iaf inte som nått mer kraftfullt, förlåt om det uppfattades som det :)

Sen vet jag fortfarande inte vad du menade med att q gjorde en hemlig igår? :confused:

(sen att jag inte gav nått exempel på vad du skrivit är att jag nästan bara mobilleker, vilket innebär att det är sällan jag går tillbaks och läser, och ännu mer sällan jag går tillbaks bara för att ta ett citat. Det leder också till att mina motiveringar ofta blir mer på att nått kändes off och en liten förklaring av vad. Också därför jag inte orkar göra dom långa sammanställningarna, utan istället skriver tankar efter hand som de dyker upp, inte alltid så sammanhängande. Så här har det varit ett tag nu. Tror jag suttit vid datorn och lekt 2 gånger som har senaste 3 lekarna :))
 
Framförallt för infon till goda lyan. Jag tror faktiskt inte röstfifflaren lade någon röst i DL1 . Inte i syfte för att avslöja sig iallafall. Om det hade blivit lottning och det inte hade blivit Lenis som lynchades hade det blivit väldigt uppenbart vem som hade haft den rollen.
Nej nu är jag jättetrög. Varför skulle det blivit uppenbart? Röstfifflaren behöver ju inte ha röstat på samma som i tråden?
 
Hahaha
Nä men förr var det ju lite mer action på dagarna och även nätterna.. nu när man tittar in på sen em har det skrivits två inlägg sen man har kollat vem som blev käk.. innan kunde man teoria om folks röstning och rösta utiftån det på samma DL om man tyckte något var skumt , det hinner man ju knappt nu ?Men jag vet inte... kanske alltid har varit så?

Skönt att ni har mig som lägger skumma röster tidigt på dagen då så har ni någonting att teoria kring. :D
 
Ah, hann precis posta ang. detta. :)



Jag har inte fattat alls att flyter med-röster brukar vara när man inte hittar någonting annat när jag läst tidigare lekar. Jag har snarare tänkt att det är en indikation på att man har svårt att hitta på teorier eftersom man sitter på mer information när man sitter i lyan, och även kanske också att man blir mer inaktiv i den vanliga lektråden om man har två trådar att skriva i.

Och ändå la du en sån röst själv :confused::confused: istället för att rösta på den du ändå tyckte var lite skum
 
Nej nu är jag jättetrög. Varför skulle det blivit uppenbart? Röstfifflaren behöver ju inte ha röstat på samma som i tråden?

Nej det behöver den inte, men om den ska visa sig för goda lyan så är det enda sättet. Och just den lynchen hade det också i såfall avslöjat vem det var och det är ju dumt om lyan hade fattat det
 
Sen vet jag fortfarande inte vad du menade med att q gjorde en hemlig igår? :confused:

som hemlig gjorde i förra leken (fast det var nog lite mer oavsiktligt i så fall) dvs en bybo som spelar knasigt för att offra sig istället för att en viktigare roll åker.

NU vet ju inte jag om det verkligen är så - men jag tyckte hon var så skum att hon lite bad om att bli lynchad
 
Nej det behöver den inte, men om den ska visa sig för goda lyan så är det enda sättet. Och just den lynchen hade det också i såfall avslöjat vem det var och det är ju dumt om lyan hade fattat det
Ja det förutsätter ju att den vela visa sig för goda lyan genom det då! Jag hade nog faktiskt inte tänkt att aha den personen röstade på den i tråden så då är den garanterat röstfifflare! Men det är ju jag det :p
Men ska man tänka så så är det väl rätt osannolikt att fifflaren la någon röst alls i den lynchen?
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 087
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 795
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 701
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 459
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp