cirkus röstar på Artline på grund av att hen själv lägger en BoP-röst efter att ha röstat på qitis med samma motivering. Berömmer mig för att jag spelar bra (:love:) men funderar inte över om det kan vara för att jag har hjälp i lyan... kan det vara för att hen VET att jag inte sitter i lyan? Svarar sedan på Emros tankar och säger att det kan vara ulv/ar bland de som röstat på Lenis men att det inte behöver vara det.

Fast alltså - jag har suttit i lyan en miljon gånger och jag har aldrig varit med om att en lya har hjälpt en ny med formuleringar på det viset som du har presterat. Aldrig. Självklart kan du vara ulv, men jag sätter inte dig i lyan bara för att jag tycker att du teoriar på ett sätt som om du gjort detta många gånger och att det skulle bero på att du har hjälp.
 
Jo, tänker lite att ulvarna kanske snackar om att de inte ska dra uppmärksamhet till sig så de ska sprida ut sina röster, det är ju lätt att göra i början när drevet inte går åt något särskilt håll. Sen är ju frågan vilket ljus det ställer LenaH i som la den avgörande rösten. Förhoppningsvis bara en avgörande röst utan anledning, det vore ju dumt att som ulv dra så mycket uppmärksamhet till sig, särskilt som det visade sig vara en bybo som blev lynchad.

Jag fortsätter mina funderingar här - vad menar du med det kursiverade?

Jag själv kan tänka mig två scenarior angående LenaHs röst - antingen att hon är ulv och såg till att en god åkte och att det alltså inte blev lottning där en ulv möjligen kan varit inblandad. Eller så är hon god och noterade att Lenis inte försvarade sig galet och alltså troligen var bybo och inte var siarlärling/ängellärlig/brevis/röstfifflare - enligt principen hellre att en bybo åker än en "viktig" roll.
 
Jävligt fisigt att dom käkade Mirtai - inte minst för att den som röstade där också har åkt - så det är inte nån man kan misstänka på de fabulösa grunderna - har röstat på en god O_o
 
qitis publicerar en första röstlista där det står att jag har fått en röst fast jag inte hade det, och glömde sedan att tagga bollen__ när hon listade de deltagare som inte har röstat än. Frågan är vad förvirringen tyder på.

Intressant reflektion! :up:
Är det så att bollen och qitis sitter i lyan och kuckilurar och hade diskuterat att du skulle få en röst? Och att den hamnade på en röstlista redan innan den hade hänt
 
Jag tycker det är svårt att säga så mycket om någons roll baserat på gårdagens röstlista. Var mest förklädda boppar. Utom möjligen xfies röst på mig, men jag kan så här i efterhand säga att det bara var migränen som gjorde att jag missade saker igår. Förutom dom korta stunder jag var inne här så sov jag hela eftermiddagen och kvällen igår.
Att rösten hamnade på q var för att hon var en av dom som skrivit mest så det var lätt att hitta nått som kunde fungera som motivation.

Möjligen att jag såhär i början av dagen håller LenaH lite lite åt det goda hållet, har svårt att tänka mig att en ond skulle vilja sticka ut med en ensam andraröst DL1. Sen kan det ju alltid vara en dubbelbluff.
 
Intressant reflektion! :up:
Är det så att bollen och qitis sitter i lyan och kuckilurar och hade diskuterat att du skulle få en röst? Och att den hamnade på en röstlista redan innan den hade hänt

Kanske. Men det ser mer ut som att det vändes på mitt och Madalitsos namn tycker jag, så det lutar nog ändå lite mer mot slarv/förvirring i mina ögon. Jag skriver lite sneaky på ett möte nu så jag kan inte citera men det var inlägg #88 enligt mina anteckningar. :)
 
Möjligen att jag såhär i början av dagen håller LenaH lite lite åt det goda hållet, har svårt att tänka mig att en ond skulle vilja sticka ut med en ensam andraröst DL1. Sen kan det ju alltid vara en dubbelbluff.

Det ska mer till för att jag ska lita på LenaH. Som ulv hade hon lätt kunnat dubbelbluffa.
 
Möjligen att jag såhär i början av dagen håller LenaH lite lite åt det goda hållet, har svårt att tänka mig att en ond skulle vilja sticka ut med en ensam andraröst DL1. Sen kan det ju alltid vara en dubbelbluff

Fast röstar man sent är det väl i stort sett ofrånkomligt att man blir den som lägger en ensam andraröst i DL1? Jag skulle verkligen inte hålla någon åt vare sig det goda eller onda hållet pga det?
 
Jag fortsätter mina funderingar här - vad menar du med det kursiverade?

Jag menade att det behövdes så sent inför DL en avgörande röst för att någon ska bli lynchad. Om LenaH är ulv är det ett sätt att dra uppmärksamhet till sig då det i övrigt var spridda röster, alltså svårt att försvinna i mängden.
Som god är det också att väcka uppmärksamhet att lägga den avgörande rösten. Min förhoppning är ju att LenaH verkligen trodde att det var en ulv hon röstade på med sin avgörande röst.


Om jag funderar vidare kan det ju vara en högt spelad 'dubbelbluff'. Vi antar att det är fullständigt idiotiskt att som ulv dra till sig den typen av uppmärksamhet. Just därför är hon ulv.

Jag tror också att någon av de tidiga, vagt motiverade rösterna mycket väl kan vara en ulv som röstar på en annan ulv för att ha ryggen fri när vi längre fram i leken tittar på hur var och en har röstat.
 
Intressant reflektion! :up:
Är det så att bollen och qitis sitter i lyan och kuckilurar och hade diskuterat att du skulle få en röst? Och att den hamnade på en röstlista redan innan den hade hänt

Om inte så var det ju ett iallafall ett väldigt märkligt sammanträffande?
 
Dl1 kl 21.30

19.28 qitis röstar på LenaH
18.36 Madalitso röstar på qitis
19.02 xfie röstar på Madalitso
19.42 Artline röstar på Lenis
21.03 cirkus röstar på Artline
21.13 Bollen röstar. På xfie
21.17 fio röstar på bollen
21.22 Lenis röstar på Mirtai
21.23 Mirtai röstar på Fio
21.25 LenaH röstar på Lenis
Det är väl inte så konstigt att Lena la en andra röst. Hade hon velat lägga en uddaröst så hade hon bara haft två att välja på.
 
Artline lade den första rösten på Lenis med en enkel BoP-motivering men skrev också att hen hoppades hinna in innan deadline för att lägga en bättre röst. Hen är sedan inne innan DL och skriver inlägg både före och efter LenaHs avgörande röst på Lenis men ändrar ändå inte sin röst. Det känns lite skumt...

Jag hann helt enkelt inte besöket gick samtidigt som jag började svara på inläggen med mobilen (samtidigt som hade privata grejer att fundera på).

Sedan kändes det inte som någon brådska så länge jag var den enda som röstade där. Men när hon fick sin andra röst så hann jag inte få igång datorn och ta ställning.
 
Fast röstar man sent är det väl i stort sett ofrånkomligt att man blir den som lägger en ensam andraröst i DL1? Jag skulle verkligen inte hålla någon åt vare sig det goda eller onda hållet pga det?
Fast hon var ju inne tidigare under kvällen och hade kunnat rösta då om hon ville undvika vara en som la en andra röst.
 
Jo men att hålla någon åt det goda (eller onda)hållet pga en andraröst känns ju lite vågat anser jag!
Jag har inte sagt att jag är säker på att hon är god, jag säger att så länge är hon nog någon jag inte röstar på idag, men det kan ju självklart ändras under dagen. Men som jag sa innan, man måste börja nånstans.
 
Xfie teoriar väldigt bra för någon som spelar första gången. Sen tror jag inte det säger något om hennes roll. Jag tror inte det är en lya som hjälper henne, men det betyder ju inte att hon inte sitter i lyan utan att få hjälp därifrån :)
 
Lite hastigt och lustigt fick dagens aktiviteter ett abrupt slut när bilen började låta som ett tåg och jag blev feg och åkte hem igen innan jag hann ut på e4an. Så jag kommer inte vara offline hela dagen som jag först trodde :)

Jag tycker inte att man kan säga så mycket utrifrån andra rösten LenaH la. Jag menar att det är ju antingen eller, hon kan vara en ulv som såg till att en god åkte men hon kan också vara god. Hade hon lagt en uddaröst hade det förmodligen blivit lottning och hon kanske hade på känn att Lenis iaf inte hade en specialroll? Bättre det än att typ siaren åker på lottning. Nåja det är mina 5 cent om det hela, slutsats - för tidigt att säga något tycker jag.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 328
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 919
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 850
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 673
Senast: Lobelia
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp