Intressant reflektion! :up:
Är det så att bollen och qitis sitter i lyan och kuckilurar och hade diskuterat att du skulle få en röst? Och att den hamnade på en röstlista redan innan den hade hänt
Mtp att jag fick stanna bilen för att lägga in en röst och fram tills dess varit på kurs så har jag svårt att få den teorin att gå ihop :p skulle inte haft tid att kuckilura med q i någon lya faktiskt. Med det inte sagt att hon kan sitta där, men jag gör det definitivt inte med henne iallafall :)
 
Mtp att jag fick stanna bilen för att lägga in en röst och fram tills dess varit på kurs så har jag svårt att få den teorin att gå ihop :p skulle inte haft tid att kuckilura med q i någon lya faktiskt. Med det inte sagt att hon kan sitta där, men jag gör det definitivt inte med henne iallafall :)

Jag gillar du säger att du definitivt inte sitter i lyan med Q i allafall :laugh::laugh: du kanske har några andra kompisar där?
 
Så jag tänker lite på vad som kan ha hänt under natten och vad goda lyan alltså kan ha fått veta och sedemera berättat för nån:
1 Ängeln har skyddat någon - troligen sig själv.
2. Brevis kan ha skickat ett brev - beroende på vem som är brevis så har det skett eller inte - den defensiva speltypen väntar nog medan den offensivare sorten har nog skickat trots att det måste varit omöjligt att veta vem som förtjänar post.
3. Röstfifflaren kan ha lagt en extraröst - lite samma som med brevis - defensiv spelare har antagligen inte utnyttjat denna möjlighet medan offensiv spelare kanske har vågat. Ett av syftena i DL1 för just röstfifflaren är ju att visa sig för en eventuell spion - nu har vi ju goda lyan som får skicka en rad (om det funnits nån i goda lyan vilket röstfifflaren inte kunde veta vid DagDL) och det troligaste är ju att de inte hade skickat den raden - utan att de valt att skicka vem siaren siat till ängeln (förutsatt att den skyddat sig själv) men nu dog ju siaren :( men det kunde ju inte röstfifflaren veta.
 
Så jag tänker lite på vad som kan ha hänt under natten och vad goda lyan alltså kan ha fått veta och sedemera berättat för nån:
1 Ängeln har skyddat någon - troligen sig själv.
2. Brevis kan ha skickat ett brev - beroende på vem som är brevis så har det skett eller inte - den defensiva speltypen väntar nog medan den offensivare sorten har nog skickat trots att det måste varit omöjligt att veta vem som förtjänar post.
3. Röstfifflaren kan ha lagt en extraröst - lite samma som med brevis - defensiv spelare har antagligen inte utnyttjat denna möjlighet medan offensiv spelare kanske har vågat. Ett av syftena i DL1 för just röstfifflaren är ju att visa sig för en eventuell spion - nu har vi ju goda lyan som får skicka en rad (om det funnits nån i goda lyan vilket röstfifflaren inte kunde veta vid DagDL) och det troligaste är ju att de inte hade skickat den raden - utan att de valt att skicka vem siaren siat till ängeln (förutsatt att den skyddat sig själv) men nu dog ju siaren :( men det kunde ju inte röstfifflaren veta.
Det känns ju troligt att det är ängeln som fått info iallafall, det finns väl ingen annan som goda lyan kan vara säker på :)
 
Det känns ju troligt att det är ängeln som fått info iallafall, det finns väl ingen annan som goda lyan kan vara säker på :)

Nu vet jag inte hur man brukar spela när det är en lärlingsroll istället för en riktig ängel, men jag antar att man skulle kunna resonera som så att det ändå är relativt liten risk att ulvarna lyckas träffa ängeln vid första nattens käk eftersom det finns ganska många att välja på. I så fall skulle det ju kunna vara så att ängeln inte skyddar sig själv första natten. Jag vet att en vanlig ängel "alltid" skyddar sig själv först, men nu när det är en lärlingsroll så är den ju egentligen mer värdefull senare i leken och att man därför skulle kunna tänka som så att man vill spara sitt beskydd. Eller tänker jag helt galet?
 
Nu vet jag inte hur man brukar spela när det är en lärlingsroll istället för en riktig ängel, men jag antar att man skulle kunna resonera som så att det ändå är relativt liten risk att ulvarna lyckas träffa ängeln vid första nattens käk eftersom det finns ganska många att välja på. I så fall skulle det ju kunna vara så att ängeln inte skyddar sig själv första natten. Jag vet att en vanlig ängel "alltid" skyddar sig själv först, men nu när det är en lärlingsroll så är den ju egentligen mer värdefull senare i leken och att man därför skulle kunna tänka som så att man vill spara sitt beskydd. Eller tänker jag helt galet?
Det beror väl på vem som är ängeln. Jag skulle vilja att goda lyan får veta vem jag är så att de kan skicka info till mig. Jag skulle inte heller våga att skydda någon annan eftersom det efter DL1 är hemskt svårt att veta vem som är god. Och jag skulle inte vilja råka skydda en ond som sedan goda lyan tror är ängel och skickar info till.
Men om ängeln ska spara sitt beskydd är ju risken stor att den dör första natten redan och ingen har nytta av det.
Men det beror väl på vem som har rollen, hur man tänker kring det :)
 
Det beror väl på vem som är ängeln. Jag skulle vilja att goda lyan får veta vem jag är så att de kan skicka info till mig. Jag skulle inte heller våga att skydda någon annan eftersom det efter DL1 är hemskt svårt att veta vem som är god. Och jag skulle inte vilja råka skydda en ond som sedan goda lyan tror är ängel och skickar info till.
Men om ängeln ska spara sitt beskydd är ju risken stor att den dör första natten redan och ingen har nytta av det.
Men det beror väl på vem som har rollen, hur man tänker kring det :)

Sant, såklart, men det är ju ändå mer säkert att gambla om det när det är många spelare kvar i leken och ingen information finns ute, eftersom ulvarna chansar bland de de vet inte är ulvar. Givet att där är tre ulvar och en lynchad så är det en sjundedels risk att ängellärlingen käkas. Men du har nog rätt i att 1/7 nog är olika mycket för olika personer och att det beror på vem man är om man tar risken eller inte. :)
 
Sant, såklart, men det är ju ändå mer säkert att gambla om det när det är många spelare kvar i leken och ingen information finns ute, eftersom ulvarna chansar bland de de vet inte är ulvar. Givet att där är tre ulvar och en lynchad så är det en sjundedels risk att ängellärlingen käkas. Men du har nog rätt i att 1/7 nog är olika mycket för olika personer och att det beror på vem man är om man tar risken eller inte. :)
Ja, och hur man värderar möjligheten att få info från goda lyan, alt risken att infon skickas till fel person om man skyddar någon annan. :)
 
Jag tänker lite som xfie att en ängel med bara 3 skydd kanske sparar dom så att den t.ex. kan skydda siaren om den får korn på hem (nu käkade ju tyvärr siaren i natt, men det kunde ju inte ängeln förutse). Visst att det kan vara bra för goda lyan att veta, men jag vet inte jag....
 
Det känns ju troligt att det är ängeln som fått info iallafall, det finns väl ingen annan som goda lyan kan vara säker på :)

Om ängeln valt att skydda sig. Har inte ängeln bara tre beskydd eller läste jag så galet?

Iallafall den raden plus röstfifflaren om den valt att lägga en röst vill säga. Skulle väl vara lite vanskligt igår om man ville visa sig för infon med tanke på att det bara var en enda person som fick två röster, om nu någon annan än Lenis hade rykt.

I värsta fall finns det ju ingen info till goda lyan om ängeln nu inte valt att beskydda.
 
Intressant reflektion! :up:
Är det så att bollen och qitis sitter i lyan och kuckilurar och hade diskuterat att du skulle få en röst? Och att den hamnade på en röstlista redan innan den hade hänt
Svarar även @xfie angående detta
Skrev helt enkelt fel i hastigheten att xfie skulle fått en röst. det var ju xfie som röstade på Madalitso - som inte stod att hon fått en röst Så enkelt var det det med det :p

Jag och bollen__ kucklilurar minsann inte :meh: sitter inte i en lya med henne :p
Ska fortsätta läsa ikapp nu vad som hänt sedan igår natt
Jag har tyvärr tråkigheter privat som kan göra att jag blir väldigt "off" idag:( Om utgången av det hela blir riktigt illa så kan det hända att jag måste hoppa av leken då jag behöver åka till min mamma i så fall.
 
Dl1 kl 21.30

19.28 qitis röstar på LenaH
18.36 Madalitso röstar på qitis
19.02 xfie röstar på Madalitso
19.42 Artline röstar på Lenis
21.03 cirkus röstar på Artline
21.13 Bollen röstar. På xfie
21.17 fio röstar på bollen
21.22 Lenis röstar på Mirtai
21.23 Mirtai röstar på Fio
21.25 LenaH röstar på Lenis
Lenis
lynchas -bybo
Mirtai käkas- siarlärling

Emro missar att rösta

@Emro Vart hade du lagt din röst igår tror du? Skulle vara intressant att veta hur du hade gjort? :) och varför?

Iom att så många hade en röst igår och det även finns en röstfifflare i leken som kan ha lagt en dold extraröst igår - vilket jag tror att den har gjort- just för som flera andra resonerat om - Att visa sig för en god lya.
Iofs kan ju inte röstfifflaren veta att det finns en god lya innan resultatet i första lynchen visat sig , eller om ulvarna lyckas med käket .
Men eftersom det är @Niyama som är LL och i förra leken nämnde att all info från första natten och framåt ligger vilande i en god lya- dvs att så fort någon kommer dit så ser den all info för alla nätter sedan lekstarten så tycker jag det är mycket troligt att både ängeln valde att skydda sig själv igår och att röstfifflaren lade sin röst på samma som i leken för att göra sig synliga för den goda lyan oavsett när den finns

Sedan så tänker jag att det måste ju vara minst en ulv rent matematiskt (eller rent av två eller tre iom spridda singelröster ) som hade en röst? och att lyan nog gärna inte ville riskera att en ulv åker - antingen via lottning eller om röstfifflaren lagt sin röst dubbelt:idea:
Men också att det kan vara väldigt troligt att även röstfifflaren hade en röst på sig och därigenom ville undvika att åka?
Som vanligt i ulvlekar finns det två sidor av myntet - antingen si - eller så:p för att inte tala om att det även kan finnas ett tredje alternativ någon kan göra något som inte har med antingen si eller så att göra ( hm det blev visst lite luddigt - jaja . hoppas ni förstår ändå:idea:)

så vad det gäller LenaH är jag inte benägen att hålla henne som god eller ond heller för den delen efter att ha lagt en andraröst på Lenis igår . hon kan vara vad sjutton som helst som jag ser det

Xfie fortsätter att teoria väl och tänka bra tycker jag! :up: oavsett sida hon har i leken så uppskattar jag det mycket:)

cirkus var snabb att haka i xfies fundering på om jag och bollen__ skulle kuckcilura ihop i en lya tycker jag . Här är det lite varning tycker jag på cirkus - framför allt om bollen__ är god (vilket jag inte har den blekaste aning om faktiskt) så känns det som ett klassiskt sätt att blåsa under misstankar som andra framför
Sedan kan hon givetvis bara reagera och fundera hon med utifrån det som skrivs . Men hon får en notering på sig från mig ( men tycker @Niyama är riktigt elak om hon lottat cirkus till Lyan efter att hon två gånger om i senaste lekarna blivit vald dit av petite moi och @Blacksmithfarm - men å andra sidan tror jag att @Artline har rekordet på hur många gånger man på raken kan vara ond- kommer inte ihåg hur många gånger det var - men det var väl i stil med 7 eller 9 ? :D)

lite tankar från mig så här långt Har fler tankar som jag i vänlighetens namn postar i ett annat inlägg :cool:
så blir det inte maratonlånga från mig iaf :angel:
 
Jag tänkte att cirkus skrev en hel del vettigt tidigare idag. Sen gick jag tillbaks och läste och insåg att hon inte skrivit mycket alls... En ulv som försöker verka delaktig utan att egentligen säga så mycket?
 
Jag tror det verkar som de flesta kommit fram till att jag kan vara antingen god eller ond? :D
Naturligtvis finns det några spelare som VET men jag la en andraröst för att jag inte gillar när slumpen ska avgöra för det gör:
1. Det blir svårare att utläsa något från DL1.
2. Det är rätt riskabelt att låta slumpen avgöra iom att viktiga roller kan ha en röst på sig.
3. Darling @Lenis fick inte spunk när jag la min röst och hade hon varit något viktigt så hoppas jag hon hade gjort det.
4. Jag är inte superledsen över att GL bemannades med en gång för då kommer info ut snabbare.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 369
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 855
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 956
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 880
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp