Bukefalos 28 år!

@Mistimed kommer jag nog också hålla ett extra öga på just för att jag kan hålla med iianatzies motivering att hon varit aktiv utan att bidra med så många skarpa teorier.
Vad jag menade var inte att hon kom utan teorier, men att hon teoriade så flitigt att den kunde vara en ulv som ville verka grävande.
Jag tycker det är vettigare att rösta på en ny om det finns en bättre motivering än att ta någon man tycker är mindre skum bara för att den är veteran. Finns ju sällan mycket att gå på precis i början.
Jag vet att jag hade tyckt det varit läskigt att få en röst på mig i DL1 förra leken som var min första, det var skönt att få en mjukstart och kunna glida med innan jag vant mig. Så nä det är inte så konstigt att jag hellre röstar på någon annan då, vill ju vara inbjudande till leken tills man vant sig :)
 
@Ferrari @iiantazie ja det var lite slarvigt uttryckt, jag menade att det kunde vara ulvigt att komma med många teorier men inte rikta skarpt ljus mot någon riktigt. Men @Mistimed kan lika gärna vara god, jag kände bara att jag ville hålla lite koll på henne, inte mer än så.

Efter att ha sovit på saken så har min känsla kring @Ileo falnat ganska mycket då jag kommit fram till att en ulv nog inte vill vara den som lägger första andrarösten i DL 1. Jag är istället mer misstänksam mot @Aliisa och @Ferrari som båda lägger andraröster fast väldigt nära deadline. Kanske för att de vet att den de lägger en extra andraröst på också är god precis som @Hedinn, och att det då kan komma att bli lottning mellan goda spelare vilket gynnar ulvarna (sen vet ju ingen var röstfifflaren lagt sin röst iofs).
 
@flyingchange jag hann inte läsa speciellt mycket, kom bara på att jag var med i en ulvlek när jag var i stallet. Jag visste inte att det var en andraröst, men vill du misstänka så får du det :)
 
Åh nej, en siarlärling borta :( Men eftersom @glömmerallt var "nummer två" antar jag att hon inte hunnit sia än, utan hon skulle ha gjort det nu natten som kommer? Alltså har siarlärling nummer ett siat någon i natt.

Med tanke på att ulvarna gav sig på glömmerallt så gissar jag att hon var något på spåren i dessa två inlägg:

Hmm, kollar jag på röstlistan så tror jag inte @Aliisa och @Mistimed är ulvar ihop. Detsamma gäller @Ferrari och @iiantazie . I båda fallen pga att den först nämda lägger en andraröst på den sedan nämda i ett läge när ingen har mer än två röster.

Nej. Absolut inte:cool:

Det kan ju vara ulvar ihop men det känns ju liksom lite onödigt att lägga den typen av röst första dagen, alla teorierna ärju så svaga så "allt" går ju att bortförklara med det för ulvarna, så varför så tydligt öka möjligheten att en annan ulv åker? Även om @flyingchange är ulv så är jag högst tveksam till att det skulle vara någon sorts taktik, rösterna kom tätt på slutet och det finns dessutom en röstfifflare med i leken och ja nä inte troligt alls.

Jag är ju inne på samma spår gällande andraröster, fast mitt resonemang är lite mindre avancerat så att säga (glömmerallt konstaterar bara att dessa troligen inte är ulvar ihop, medan jag riktar misstankar mot andrarösterna). Så, någon av dessa fyra (@Mistimed, @Ferrari, @Aliisa, @iianatzie) känns definitivt som en potentiell ulv.

@flyingchange jag hann inte läsa speciellt mycket, kom bara på att jag var med i en ulvlek när jag var i stallet. Jag visste inte att det var en andraröst, men vill du misstänka så får du det :)

Jag misstänker som sagt allt och alla än så länge, mer eller mindre.
 
Skit med två goda borta, särskilt glömmerallt med sin roll så tidigt i leken 😞 Men, de är ju fortfarande med där bakom och kan göra skillnad!

Eftersom glömmerallt var god ,liksom Hedinn , så letade de ju verkligen ulvar iallafall, ska läsa igenom det de hann skriva nu under dagen och se om min hjärna kan läsa nåt från det.

Tycker @flyingchange har mycket tankar och klurar på bra men nånting i detta (Fetade) uttrycket fick mej att reagera och undra lite på det.
Godförklarar sej även..

Det är sant, men min röst blev ju avgörande. Det borde iofs vara möjligt att @Hedinn kan ha lynchats genom lottning eftersom röstfifflaren också har en röst att lägga vid dag-DL, och fifflaren kan ha lagt sin röst på @Mistimed eller @iiantazie som båda hade två röster.



Ha, Flygande bytet låter som mitt indian-namn! :D

Jag har läst igenom leken nu och de som känns mest misstänkta baserat på deras röster är @LenaH och @Ileo . Illeo därför att hen (hon? :) ) väljer att lägga en andraröst på @Hedinn med motiveringen att Hedinn snodde Ileos motivering. Det kändes som ett svagt motiv för en andraröst. Även LenaH's teori känns konstig. Eftersom jag inte är ulv vet jag att @iiantazie inte sitter i lyan med mig, och jag såg inget direkt ulvigt att tveka på att rösta på en förvirrad nykomling (vilket stämmer bra in på mig) och istället rösta på någon som man tycker uppvisar ett klassiskt ulvbeteende. Så kanske hade jag med mer tid lagt min röst på LenaH. @Mistimed kommer jag nog också hålla ett extra öga på just för att jag kan hålla med iianatzies motivering att hon varit aktiv utan att bidra med så många skarpa teorier. Men det återstår väl att se hur bra min ulvradar är....
Det kan vara hur det är skrivet bara men jag kan inte släppa det men vet inte varför 😬
Likaså att @LenaH s röst skulle varit märklig. Tycker den var en av de som hade tyngd ändå.
Det var att @iiantazie valde bort att rösta på en ny, dvs flyingchange. Men jag förstår ändå iiantazies motivering till detta.

Måste kolla lite mer på det @flyingchange skriver, klurar som sagt på bra och verkar vända på det mesta och misstänker alla.

Japp, förvirrande. Förvirrad.
Får fortsätta sen, nu mat!
 
Åh nej, en siarlärling borta :( Men eftersom @glömmerallt var "nummer två" antar jag att hon inte hunnit sia än, utan hon skulle ha gjort det nu natten som kommer? Alltså har siarlärling nummer ett siat någon i natt.

Med tanke på att ulvarna gav sig på glömmerallt så gissar jag att hon var något på spåren i dessa två inlägg:





Jag är ju inne på samma spår gällande andraröster, fast mitt resonemang är lite mindre avancerat så att säga (glömmerallt konstaterar bara att dessa troligen inte är ulvar ihop, medan jag riktar misstankar mot andrarösterna). Så, någon av dessa fyra (@Mistimed, @Ferrari, @Aliisa, @iianatzie) känns definitivt som en potentiell ulv.



Jag misstänker som sagt allt och alla än så länge, mer eller mindre.


Men om du tror att GA var något på spåret och därför käkades så känns det lite konstigt att du utelämnade denna konversation som bla handlar om dig? För det är ju faktiskt en rimlig frågeställning som dessutom Tazie inte bemött trots att hon var inne innan DL. Det känns lite skumt

Jag hade gärna röstat på flyingchange, men hon är somsagt ny vilket gör att jag ger benefit of the doubt och inte röstar där.

Om nu jag och flying varit kollegor, varför skulle jag inte röstat på henne då? Det är DL1, och ganska osannolikt att hon som ny åker då.


Eh, nu hänger jag inte med, först vill du inte rösta på @flyingchange för att hen är ny och sen i nästa stycke säger du att du skulle gjort det om ni är ulvar? för att det är osanoolikt att hen som ny åker? Jag hänger inte riktigt med på skillnaden? Kan du utveckla?
 
Kollar lite på de som varit lite försiktiga i sin aktivitet ännu.

Goda @Hedinn
skulle jag titta på. Hade inte hunnit skriva så mycket mer än röstat,
@Mirtai . Som i sin tur inte heller skrivit något mer än att rösta och att hon hittat tråden. Röstade på Hedinn, förstaröst.

@Aliisa
Har egentligen bara skrivit att hon är här, samt röstat.
Röstade (som ni 2) på @Mistimed . Mistimed har skrivit ett gäng inlägg så det får jag kolla senare med mera tid.

@LenaH
är ännu en som inte skrivit så mycket men motiveringen till rösten kändes ändå , ja, bra.
Får en röst av
@Artline
Som undrar om det kan vara ett mönster av Lena att som ulv rösta på en ny.

Svårt att säga nåt alls om dessa, kanske bara glider med lite försiktigt?
Kanske tidsbrist. Eller bara tidigt i leken.

Mest svammel alltså från mej nu, kände jag 😅
Men för min egen skull att få lite koll på deltagarna.
 
För det är ju faktiskt en rimlig frågeställning som dessutom Tazie inte bemött trots att hon var inne innan DL. Det känns lite skumt
Jag hann bara vara inne sporadiskt igår kväll och mina notifikationer verkar inte fungera helt, så hade helt missat att glömmerallt svarat mig. Ska kolla på det nu :)
 
Eh, nu hänger jag inte med, först vill du inte rösta på @flyingchange för att hen är ny och sen i nästa stycke säger du att du skulle gjort det om ni är ulvar? för att det är osanoolikt att hen som ny åker? Jag hänger inte riktigt med på skillnaden? Kan du utveckla?
Jag röstade inte på flying nu eftersom jag själv hade tyckt det varit läskigt att få röst så tidigt i förra leken innan jag kommit in i den. Ville helt enkelt vara inbjudande till lek och inte haka upp mig för mycket på något jag tyckte var skumt som hon skrev, så hon fortsätter våga skriva sina tankar utan att bli jagad för klumpigt uttryck.

Jag svarade på ett inlägg om att jag inte röstade på flying för att vi var ulvkollegor. Svaret var då att jag inte skulle ha dragit mig för det om det var anledningen, då det var osannolikt att hon skulle åka. Jag tycker alltså att teorin om att jag inte röstade på flying för att vi var ulvkollegor inte håller.

Blev det tydligare? Jag är också klumpig på att uttrycka mig :o
 
Men oj, nu glömde jag att glömmerallt var död och inte får svara. Verkar inte riktigt ha hjärnan med mig idag, sorry.
 
Men om du tror att GA var något på spåret och därför käkades så känns det lite konstigt att du utelämnade denna konversation som bla handlar om dig? För det är ju faktiskt en rimlig frågeställning som dessutom Tazie inte bemött trots att hon var inne innan DL. Det känns lite skumt

Ja men jag tyckte redan att jag hade bemött det, och svaret är ju så enkelt som att jag och @iiantazie inte sitter i lyan ihop (om hon är i lyan vet jag ju inte men än så länge har jag fler ulv-vibbar på annat håll). iiantazie är även med i min "fyrklöver" av potentiella ulvar som fanns i glömmerallts inlägg.
 
@Magnum jag har förstått att det här med att godförklara sig kan vara känsligt men jag kände inte att jag hade något val iom att hela mitt svar på @LenaH 's insinuering bygger på att det enda jag vet säkert är att jag inte är i lyan.
 
Jag har försökt kolla om det går att utläsa något av allas röster men känner nog ändå att jag inte får grepp om någon just nu. Än så länge har jag nog reagerat mest på fio och Aliisa.

Aliisa röstar på Mistimed med motiveringen att Misti är aktiv och vill misstänka andra. Det här skaver för mig, är Aliisa en ulv som vill ha ut spelare som gräver för mycket? Varför skulle det annars vara dåligt att vara misstänksam mot alla?

fio har en riktigt svag röstmotivering även för dl1 men var tvungen att rösta tidigt så det kanske är förståeligt. Det som jag reagerar mest på är hennes smeknamn för flyingchange - flygande bytet. Jag förstår att det är en översättning men när jag läser "bytet" tänker jag byte som det engelska ordet "prey". Och vi vet alla att det är ulvar som käkar byten. Har fio undermedvetet döpt om flyingchange till just flygande bytet för att hon har en jaktmentalitet som ulv?
 
fio har en riktigt svag röstmotivering även för dl1 men var tvungen att rösta tidigt så det kanske är förståeligt. Det som jag reagerar mest på är hennes smeknamn för flyingchange - flygande bytet. Jag förstår att det är en översättning men när jag läser "bytet" tänker jag byte som det engelska ordet "prey". Och vi vet alla att det är ulvar som käkar byten. Har fio undermedvetet döpt om flyingchange till just flygande bytet för att hon har en jaktmentalitet som ulv?

Nej, jag har helt enkelt ridit alldeles för mkt dressyr!
 
Ja men jag tyckte redan att jag hade bemött det, och svaret är ju så enkelt som att jag och @iiantazie inte sitter i lyan ihop (om hon är i lyan vet jag ju inte men än så länge har jag fler ulv-vibbar på annat håll). iiantazie är även med i min "fyrklöver" av potentiella ulvar som fanns i glömmerallts inlägg.

Ok, jag tyckte bara det var lite skumt att det citatet från Tazi inte fanns med i din sammanställning av GA utan att du bara hänvisade till de citat där du inte nämndes. Med det menade jag kanske inte direkt att det var Du som var skum utan mer Tazi isåfall.

Jag vet inte om jag köper det där nykomlingstjatet, fan jag åkte ut i första lynch i min andra lek 😆
 
Det är väl helt enkelt så att ingen annan vet ju det säkert. Alla vill ju verka goda 😆

Jo och jag har insett nu att det är en helt annan sak när jag är med i leken än när jag bara har läst igenom lekar som åskådare. Jisses vad nojig man blir av att vara en av deltagarna!

Ok, jag tyckte bara det var lite skumt att det citatet från Tazi inte fanns med i din sammanställning av GA utan att du bara hänvisade till de citat där du inte nämndes. Med det menade jag kanske inte direkt att det var Du som var skum utan mer Tazi isåfall.

Jag vet inte om jag köper det där nykomlingstjatet, fan jag åkte ut i första lynch i min andra lek 😆

Jag gjorde väl inte direkt någon helhetsanalys av glömmerallts inlägg (särskilt som hon inte hunnit göra någon sia än) utan tog med de två som jag personligen tror att ulvarna reagerade på.

Oviljan att rösta på nya gäller nog mest i första DL då det är så himla lite att gå på. Själv har jag inte så bra koll på hur många lekar varje deltagare har lekt så jag kommer att rösta på den som jag får mest ulvvibbar ifrån utan hänsyn till hur erfaren den spelaren är.
 
DL1

19:29 fio röstar på Artline
20:11 Magnum röstar på Ferrari
20:29 iiantazie röstar på Mistimed
20.39 Hedinn röstar på Mirtai
20.39 LenaH röstar på iiantazie
20.47 Mirtai röstar på Hedinn
20.49 Mistimed röstar på Magnum
20.55 Ileo röstar på Hedinn
20.58 Aliisa röstar på Mistimed
20.58 Ferrari röstar på iiantazie
20.59 glömmerallt röstar på Aliisa
20.59 flyingchange röstar på Hedinn
21.00 Artline röstar på LenaH

Hedinn
lynchas - bybo
glömmerallt käkas - siarlärling 2
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 163
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 308
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 953
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 638
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp