DL1

19:29 fio röstar på Artline
20:11 Magnum röstar på Ferrari
20:29 iiantazie röstar på Mistimed
20.39 Hedinn röstar på Mirtai
20.39 LenaH röstar på iiantazie
20.47 Mirtai röstar på Hedinn
20.49 Mistimed röstar på Magnum
20.55 Ileo röstar på Hedinn
20.58 Aliisa röstar på Mistimed
20.58 Ferrari röstar på Iiantazie
20.59 glömmerallt röstar på aliisa
20.59 flyingchange röstar på Hedinn
21.00 Artline röstar på LenaH
Artline 1
Ferrari 1
Mistimed 2
Mirtai 1
iiantazie 2
Hedinn 3
Magnum 1
aliisa 1
LenaH 1
 
Pust jag kom på 20:57 att shit det är ju DL klockan 21 och jag har inte hunnit rösta! Så min röst var verkligen i panik, jag hade tänkt rösta redan när jag la min något förvirrade teori men trodde att jag skulle hinna in i leken en gång till men det blev inte så. Därmed ganska olyckligt att min röst blev så avgörande och att @Hedinn var bybo :( Jag var som synes verkligen inte säker utan var mest tvungen att få till en krystad teori tidigt för att kunna rösta.

Ska läsa ikapp leken lite tills imorgon och se om jag kan hitta något bättre nu när det finns mer att gå på.
 
har läst ikapp nu och konstaerar att jag inte missat så mycket, mest några tappra försök att teori trots brist på något att teoria om sam rösterna som var marginellt bättre motiverade än min egen.


Trist att hedinn åkte, hon försvann väl i första lekdygnet förra leken också.
 
har läst ikapp nu och konstaerar att jag inte missat så mycket, mest några tappra försök att teori trots brist på något att teoria om sam rösterna som var marginellt bättre motiverade än min egen.


Trist att hedinn åkte, hon försvann väl i första lekdygnet förra leken också.

Jo, hon åkte tidigt då med. :(
 
Artline röstar på Lena.
Hon röstar på en person som leker sin andra lek. Det i sig är inte konstigt men jag vet att Lena gjort så tidigare som ulv så det kan vara ett mönster.
De oskrivna reglerna är att man låter nya spelare vara kvar länge i sin första lek och lynchar dem tidigt i deras andra ju!! :rofl:
 
har läst ikapp nu och konstaerar att jag inte missat så mycket, mest några tappra försök att teori trots brist på något att teoria om sam rösterna som var marginellt bättre motiverade än min egen.


Trist att hedinn åkte, hon försvann väl i första lekdygnet förra leken också.
Jo, hon åkte tidigt då med. :(

Men nej, nu får jag ännu mer dåligt samvete eftersom @Hedinn peppade mig att vara med i anmälningstråden :o Förlåt Hedinn!
 
Åskådarna
Skulle ju lämna besked om åskådarna i god tid före dl men när jag väl hade tid att sätta mig vid datorn så funkade inte internet (kom igång lagom till dl).
Döda goda, som ej blir väckta av spökväckaren (och om spökväckaren har väckt någon, hamnar inte heller spökväckaren själv bland åskådarna eftersom den då har kontakt med ett spöke som röstar), hamnar bland åskådarna. De får all spioninfo och får välja en rad att skicka till någon levande deltagare. De får inte välja samma deltagare två dagar i rad.
 
Men nej, nu får jag ännu mer dåligt samvete eftersom @Hedinn peppade mig att vara med i anmälningstråden :o Förlåt Hedinn!

Du var ju inte ensam om att rösta på Hedinn, och gissningsvis hade du inte koll på att hon rök tidigt i förra leken heller. :) Det är ju inte någon enskild persons "fel" liksom, det är bara trist för Hedinn. :p
 
Hedinn överlever! Hedinn levde till slutet i leken innan dess och förra leken spenderade Hedinn i goda lyan och gjorde en MASSA bra saker som påverkade leken (:angel:). Hedinn har vin och chips och är jätteglad ändå.

Heja goda! :D

Och nu insåg jag hur kul det blev med "överlever" där i början :rofl:
 
Hmm, kollar jag på röstlistan så tror jag inte @Aliisa och @Mistimed är ulvar ihop. Detsamma gäller @Ferrari och @iiantazie . I båda fallen pga att den först nämda lägger en andraröst på den sedan nämda i ett läge när ingen har mer än två röster.

För att ulvar aldrig...? Beror lite på vilken roll Flygande bytet har, om hon skulle sitta i lyan och lägga en 3 röst på Hedinn? Nu känns det iof mer som om att det var ett Ärligt misstag från flygande bytets håll att hon la rösten där.

Skulle vara väldigt intressant att när du läst igenom leken att få reda på vem du skulle ha röstat på annars @flyingchange
 
För att ulvar aldrig...? Beror lite på vilken roll Flygande bytet har, om hon skulle sitta i lyan och lägga en 3 röst på Hedinn? Nu känns det iof mer som om att det var ett Ärligt misstag från flygande bytets håll att hon la rösten där.

Skulle vara väldigt intressant att när du läst igenom leken att få reda på vem du skulle ha röstat på annars @flyingchange


Nej. Absolut inte:cool:

Det kan ju vara ulvar ihop men det känns ju liksom lite onödigt att lägga den typen av röst första dagen, alla teorierna ärju så svaga så "allt" går ju att bortförklara med det för ulvarna, så varför så tydligt öka möjligheten att en annan ulv åker? Även om @flyingchange är ulv så är jag högst tveksam till att det skulle vara någon sorts taktik, rösterna kom tätt på slutet och det finns dessutom en röstfifflare med i leken och ja nä inte troligt alls.
 
Det här tycker jag är lite halvskumt, om man misstänker någon mest så känns det sådär att rösta på någon annan och det får mig att ana att iiantazie vill låtsas misstänka @flyingchange (som kanske är ulvkollega??) men väljer ändå att rösta på @Mistimed .

LenaH röstar på iiantazie
Jag hade gärna röstat på flyingchange, men hon är somsagt ny vilket gör att jag ger benefit of the doubt och inte röstar där.

Om nu jag och flying varit kollegor, varför skulle jag inte röstat på henne då? Det är DL1, och ganska osannolikt att hon som ny åker då.
 
Jag hade gärna röstat på flyingchange, men hon är somsagt ny vilket gör att jag ger benefit of the doubt och inte röstar där.

Om nu jag och flying varit kollegor, varför skulle jag inte röstat på henne då? Det är DL1, och ganska osannolikt att hon som ny åker då.

Eh, nu hänger jag inte med, först vill du inte rösta på @flyingchange för att hen är ny och sen i nästa stycke säger du att du skulle gjort det om ni är ulvar? för att det är osanoolikt att hen som ny åker? Jag hänger inte riktigt med på skillnaden? Kan du utveckla?
 
Du var ju inte ensam om att rösta på Hedinn, och gissningsvis hade du inte koll på att hon rök tidigt i förra leken heller. :) Det är ju inte någon enskild persons "fel" liksom, det är bara trist för Hedinn. :p

Det är sant, men min röst blev ju avgörande. Det borde iofs vara möjligt att @Hedinn kan ha lynchats genom lottning eftersom röstfifflaren också har en röst att lägga vid dag-DL, och fifflaren kan ha lagt sin röst på @Mistimed eller @iiantazie som båda hade två röster.

För att ulvar aldrig...? Beror lite på vilken roll Flygande bytet har, om hon skulle sitta i lyan och lägga en 3 röst på Hedinn? Nu känns det iof mer som om att det var ett Ärligt misstag från flygande bytets håll att hon la rösten där.

Skulle vara väldigt intressant att när du läst igenom leken att få reda på vem du skulle ha röstat på annars @flyingchange

Ha, Flygande bytet låter som mitt indian-namn! :D

Jag har läst igenom leken nu och de som känns mest misstänkta baserat på deras röster är @LenaH och @Ileo . Illeo därför att hen (hon? :) ) väljer att lägga en andraröst på @Hedinn med motiveringen att Hedinn snodde Ileos motivering. Det kändes som ett svagt motiv för en andraröst. Även LenaH's teori känns konstig. Eftersom jag inte är ulv vet jag att @iiantazie inte sitter i lyan med mig, och jag såg inget direkt ulvigt att tveka på att rösta på en förvirrad nykomling (vilket stämmer bra in på mig) och istället rösta på någon som man tycker uppvisar ett klassiskt ulvbeteende. Så kanske hade jag med mer tid lagt min röst på LenaH. @Mistimed kommer jag nog också hålla ett extra öga på just för att jag kan hålla med iianatzies motivering att hon varit aktiv utan att bidra med så många skarpa teorier. Men det återstår väl att se hur bra min ulvradar är....
 
Jag har dock känslan av att jag är ensam mot en massa ulvar och misstänker i princip alla än så länge, fastän vi fortfarande är långt fler goda än onda :D Så har jag inte känt när jag läst lekar som "utomstående", då brukar jag tycka att alla känns ärliga och goda.
 
Det här tycker jag är lite halvskumt, om man misstänker någon mest så känns det sådär att rösta på någon annan och det får mig att ana att iiantazie vill låtsas misstänka @flyingchange (som kanske är ulvkollega??) men väljer ändå att rösta på @Mistimed .

LenaH röstar på iiantazie

Tittade lite på Lenas röst, vilket jag i mitt tycke anser vara en väl motiverad röst i DL1. När jag i efterhand läste tidigare röster så var det också något jag reagerade på.

Jag hade gärna röstat på flyingchange, men hon är somsagt ny vilket gör att jag ger benefit of the doubt och inte röstar där.

Om nu jag och flying varit kollegor, varför skulle jag inte röstat på henne då? Det är DL1, och ganska osannolikt att hon som ny åker då.

Jag tycker det är vettigare att rösta på en ny om det finns en bättre motivering än att ta någon man tycker är mindre skum bara för att den är veteran. Finns ju sällan mycket att gå på precis i början.

Det är sant, men min röst blev ju avgörande. Det borde iofs vara möjligt att @Hedinn kan ha lynchats genom lottning eftersom röstfifflaren också har en röst att lägga vid dag-DL, och fifflaren kan ha lagt sin röst på @Mistimed eller @iiantazie som båda hade två röster.



Ha, Flygande bytet låter som mitt indian-namn! :D

Jag har läst igenom leken nu och de som känns mest misstänkta baserat på deras röster är @LenaH och @Ileo . Illeo därför att hen (hon? :) ) väljer att lägga en andraröst på @Hedinn med motiveringen att Hedinn snodde Ileos motivering. Det kändes som ett svagt motiv för en andraröst. Även LenaH's teori känns konstig. Eftersom jag inte är ulv vet jag att @iiantazie inte sitter i lyan med mig, och jag såg inget direkt ulvigt att tveka på att rösta på en förvirrad nykomling (vilket stämmer bra in på mig) och istället rösta på någon som man tycker uppvisar ett klassiskt ulvbeteende. Så kanske hade jag med mer tid lagt min röst på LenaH. @Mistimed kommer jag nog också hålla ett extra öga på just för att jag kan hålla med iianatzies motivering att hon varit aktiv utan att bidra med så många skarpa teorier. Men det återstår väl att se hur bra min ulvradar är....

@Mistimed har kommit med sina egna tankar i de inlägg hon hunnit skriva. I början är det svårt att teoria då det inte finns mycket att teoria om.

Känner att du lite väl fort skrev att du och iiantazie inte sitter i lyan ihop, då du själv inte är i lyan. Känns ju nästan som att du vill sprida bort tankarna från att ni två skulle vara i samma lag vilket får mig att känna lite det @LenaH var inne på. Att ni kanske är i lyan ihop.
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 225
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 444
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 115
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 022
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp