Bukefalos 28 år!

Xfie för attt hon skriver att hon är ny och skriver att hon är osäker, men samtidigt lägger en avgörande röst på lena(som vi vet var god) som det känns hon började misstänka misstänkt nyss.

Det får du såklart tycka, allt är relativt :) , men jag pratade om Lena redan i mitt första inlägg i förmiddags, vilket var när jag läste ikapp gårdagens händelser. Så "nyss" vet jag inte.
 
Jag vet att flera spelar från mobil. Men om alla uppdaterar listan när de själva har röstat så vet de ju hur mycket klockan är när de lägger sin röst ;)
Då gäller det att ens egna klocka går rätt. Sedan är det lurigt att veta om klockan ändrat minut.

Igår så sa min mobil att jag postade mitt röstinlägg 21:30 men jag hade aldrig vågat garanterat att min röst kom i tid.

Mot slutet av röstningen är det också svårt att lägga in sin röst direkt eftersom det kommer så många röster.

Vi deltagare behöver definitivt bli bättre på att fixa röstlistor och jag förstår att det är frustrerande. Jag ska försöka skärpa mig.

Sitter det ingen vid datorn som kan kontrollera tider så tyckter jag inte det är hela världen om en ogiltig röst skulle råka gällas om man är osäker.

Vi är många som spelar ifrån mobilen. Så vilka spelar ifrån datorn? Finns det någon icke deltagare med dator som läser och som vill hjälpa till med röstlistor? Röstlistorna fungerar sämre nu när fler och fler av oss har gått över till mobil.

Men jag lovar som sagt att försöka skärpa mig :)
 
@Artline Jag leker normalt från en stationär dator, men jag kommer inte vara hemma i helgen, så jag vet inte om jag kommer ha tid med leken just till deadline när det behövs röstlistor(Annars har jag nog med mig min chromebook det borde fungera från den.)
 
Då gäller det att ens egna klocka går rätt. Sedan är det lurigt att veta om klockan ändrat minut.

Igår så sa min mobil att jag postade mitt röstinlägg 21:30 men jag hade aldrig vågat garanterat att min röst kom i tid.

Mot slutet av röstningen är det också svårt att lägga in sin röst direkt eftersom det kommer så många röster.

Vi deltagare behöver definitivt bli bättre på att fixa röstlistor och jag förstår att det är frustrerande. Jag ska försöka skärpa mig.

Sitter det ingen vid datorn som kan kontrollera tider så tyckter jag inte det är hela världen om en ogiltig röst skulle råka gällas om man är osäker.

Vi är många som spelar ifrån mobilen. Så vilka spelar ifrån datorn? Finns det någon icke deltagare med dator som läser och som vill hjälpa till med röstlistor? Röstlistorna fungerar sämre nu när fler och fler av oss har gått över till mobil.

Men jag lovar som sagt att försöka skärpa mig :)
Det är ju upp till er hur noga det är med tiderna, är väl framförallt precis vid dl som är lite noga och då kan man ju rösta tidigare än prick på dl om man vill vara säker ;)
Som sagt, ni får lösa det precis hur ni vill men finns det ingen lista när dl har varit så kommer det ingen uppdatering från mig
🤷🏼‍♀️
 
För övrigt klicka det nyss i mitt huvud så jag känner att jag förjar få lite hum om leken.

Jag tror xfie, fio och q är ulvar

Xfie för attt hon skriver att hon är ny och skriver att hon är osäker, men samtidigt lägger en avgörande röst på lena(som vi vet var god) som det känns hon började misstänka misstänkt nyss. Så jag tror rösten var för att rädda kollega fio. Och om Fio är ond så tror jag Mirtai och art är goda pga deras röster på fio och då är det Q och Cirkus kvar och C tycker jag har rimliga tankar och resoneman och då blir det Q kvar.

Vaddå rädda kollegan fio? Lena hade redan 4 röster mot mina 3 när xfie la en 5 röst på Lena så hon räddade ingen. Dock kan hon ju vara ulv ändå men det blir fel om du blandar in mig i en räddning här för så var det ju inte.
 
Röstlista DL 3

19.43 Mirtai röstar på Fio
19;59 cirkus röstar på LenaH
21:18 LenaH röstar på fio
21:22 qitis röstar på LenaH
21:25 Artline röstar på fio
21:26 glömmerallt röstar på LenaH
21:27 Fio röstar på LenaH
21:28 xfie röstar på LenaH
 
Vaddå rädda kollegan fio? Lena hade redan 4 röster mot mina 3 när xfie la en 5 röst på Lena så hon räddade ingen. Dock kan hon ju vara ulv ändå men det blir fel om du blandar in mig i en räddning här för så var det ju inte.
Era röster kom ju typ sammtidigt så det är inte troligt att hon hann se din.

Jag kan givetvis ha fel
 
Det är ju upp till er hur noga det är med tiderna, är väl framförallt precis vid dl som är lite noga och då kan man ju rösta tidigare än prick på dl om man vill vara säker ;)
Som sagt, ni får lösa det precis hur ni vill men finns det ingen lista när dl har varit så kommer det ingen uppdatering från mig
🤷🏼‍♀️
Kika in och kontrollera om rösterna är i tid borde jag kunna göra bara jag kommer ihåg, det går snabbt, bara jag slipper räkna och göra prydliga listor.
 
Jag är tillbaka från grannen, hyffsat nykter ;) men fortsatt dum i huvudet.

Jag kan försöka vara röstlistare om jag inte blir onykter och så.

Förlåt LenaH - drev känns aldrig bra och jag hade nog ångrat mig när jag såg åt vilket håll detta gick.
 
Vi är många som spelar ifrån mobilen. Så vilka spelar ifrån datorn? Finns det någon icke deltagare med dator som läser och som vill hjälpa till med röstlistor? Röstlistorna fungerar sämre nu när fler och fler av oss har gått över till mobil.
Ofta tycker jag det blir att ingen uppdaterar och sen helt plötsligt tar flera stycken tag i det, vilket gjort att jag blivit avvaktande för det känns så onödigt att leta röster och uppdatera när det sen kommer tre inlägg samtidigt med röstlistor. Om man är här och kan ordna röstlista runt dl så kanske meddela det?
 
Era röster kom ju typ sammtidigt så det är inte troligt att hon hann se din.

Jag kan givetvis ha fel

Jo, jag såg den faktiskt. Sen är det inte så relevant egentligen för jag hade röstat där oavsett eftersom jag tyckte att det var det skummaste jag hade att gå på av de tre kandidater jag hade, det hade ingenting att göra med att jag ville rädda någon.
 
Vi är många som spelar ifrån mobilen. Så vilka spelar ifrån datorn? Finns det någon icke deltagare med dator som läser och som vill hjälpa till med röstlistor? Röstlistorna fungerar sämre nu när fler och fler av oss har gått över till mobil.
Spelar oftast från mobil, men har tillgång till dator i helgen iaf:)
@Blacksmithfarm har jag för mig brukar vara bra på röstlistor?
Kan försöka:)
Ofta tycker jag det blir att ingen uppdaterar och sen helt plötsligt tar flera stycken tag i det, vilket gjort att jag blivit avvaktande för det känns så onödigt att leta röster och uppdatera när det sen kommer tre inlägg samtidigt med röstlistor. Om man är här och kan ordna röstlista runt dl så kanske meddela det?


Har inte haft tid igår och idag pga jobb, men i helgen är jag ledig. Så jag kan försöka hålla ordning på det. :)

Ja, det känns som trenden har varit lite "alla eller ingen". Själv har jag märkt att mitt eget beteende definitivt ändrats pga mobilspelande.
Håller med vem det nu var som skrev att det kanske inte är hela världen om en röst som är någon minut för sen skulle råka räknas för att tiderna inte är uppskrivna.
När jag började leka skrevs tiderna inte i röstlistorna alls (japp, lastgammal🙈👩‍🦳), nu har jag glömt vart jag ville komma med det, haha.
 
Håller med vem det nu var som skrev att det kanske inte är hela världen om en röst som är någon minut för sen skulle råka räknas för att tiderna inte är uppskrivna.
Alltså det är väl inte hela världen, det är bara en lek osv, men jag tycker man ska försöka undvika det. Det har hänt mer än en gång att jag (både som ond och god) suttit och uppdaterat och varit beredd med en röständring om det skulle behövas. Om man då börjar räkna röster som kommer in för sent måste ju också röständringar efter det räknas. Känns som det kan bli röstningskaos i vissa lägen när folk försöker ändra försent.
 
Alltså det är väl inte hela världen, det är bara en lek osv, men jag tycker man ska försöka undvika det. Det har hänt mer än en gång att jag (både som ond och god) suttit och uppdaterat och varit beredd med en röständring om det skulle behövas. Om man då börjar räkna röster som kommer in för sent måste ju också röständringar efter det räknas. Känns som det kan bli röstningskaos i vissa lägen när folk försöker ändra försent.
Ja, det är ju en risk, såklart. Kanske därför vi började med att skriva tider?🤔
(Bäst hade väl varit om bukeklockan gick att använda på mobilen på samma sätt som på datorn...)
 
Ja, det är ju en risk, såklart. Kanske därför vi började med att skriva tider?🤔
(Bäst hade väl varit om bukeklockan gick att använda på mobilen på samma sätt som på datorn...)
Var det inte så att man förr kunde se tiderna i inläggen, det stod inte "x minuter sen" utan exakt tid direkt? Och då även på mobilen eftersom buke inte var anpassat för mobiler. Så då blev det aldrig otydligt med tiden. Ja det är lite frustrerande att det inte går att få fram tiden på mobilen.
 
1. glömmerallt
2. Artline
3. fio
4. Qitis
5. cirkus
6. Niyama
7. Pegasus63
8. hemlig
9. LenaH
10. xfie
11. Mirtai
12. Blacksmithfarm

Det är 6 deltagare kvar och fördelningen borde vara 3 ulvar och 3 goda. Så nu måste en ulv lynchas annars är leken slut. Ängel och siare är kvar och siaren verkar inte ha siat någon ulv hittills så jag hoppas att en ulv siats inatt.

glömmerallt
fio
qitis
cirkus
xfie
mirtai
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 889
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 437
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 534
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 277
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp