Det känns som ganska mycket föll på plats i lynchen igår och jag känner att lyan är ganska klar.

På den goda sidan känns det som att jag finns, cirkus vågar jag sätta som god baserat på hennes sätt att föra leken framåt och faktiskt försöka hitta onda. Visst att hennes röst på Lena igår skaver men jag är beredd att se den som ett olycksfall i arbetet och att hon hade röstat annorlunda om hon varit inne närmare dl.

Fio är jag lite osäker på men det känns inte helt otroligt att hon skulle kunna vara god. Men det är med ett väldigt stort frågetecken!

Kvar har vi då glömmerallt, xfie och qitis.

Mest säker känner jag mig på xfie, jag var beredd att rösta på henne redan igår. Hennes sätt att smyga med, att inte lägga starka röster i första två dl må vara okej men det känns inte heller som att hon letar ulvar eller försöker gräva.

glömmerallt och qitis är inte heller de särskilt aktiva i sitt letande kan jag tycka.

Min jobbdator har precis kraschat så jag gissar att jag kommer vara panikartat upptagen hela dagen med att försöka skriva om det som jag dumt nog bara sparat lokalt...

Jag röstar redan nu så har jag det gjort, har svårt att se att något skulle kunna hända i leken som kan få mig på andra tankar.

Mirtai röstar på xfie
 
För övrigt klicka det nyss i mitt huvud så jag känner att jag förjar få lite hum om leken.

Jag tror xfie, fio och q är ulvar

Xfie för attt hon skriver att hon är ny och skriver att hon är osäker, men samtidigt lägger en avgörande röst på lena(som vi vet var god) som det känns hon började misstänka misstänkt nyss. Så jag tror rösten var för att rädda kollega fio. Och om Fio är ond så tror jag Mirtai och art är goda pga deras röster på fio och då är det Q och Cirkus kvar och C tycker jag har rimliga tankar och resoneman och då blir det Q kvar.
Eftersom det är viktigt att samla rösterna väljer jag att följa mirtai som jag tycker resonerar klokt och jag lutade redan åt att rösta just så. Se ovan.
Glömmerallt röstar på Xfie

skriver från mobilen nu kommer in senare och teoriar mer men vet inte när därför väljer jag att rösta nu.
 
Men hörrni - även om man spelar på mobil är det väl jätteenkelt att uppdatera röstlistan med ens egen röst? Är man osäker på tiden är det väl bara att hoppa över den så kan någon som sitter vid dator lägga till tiden i efterhand om det är viktigt (eller kontrollera om den var i tid om det var vid DL). Det är ju ett enklare projekt än att behöva sitta och samla ihop en massa icke-noterade röster, då det dessutom är lätt att någon missas. Att bara lägga in tider vid röster som kom vid DL (innan dess är väl en minut hit eller dit ointressant) går ju smidigt bara det finns en korrekt röstlista med alla röster samlade.
 
Nu är inte jag med i leken. Men jag kan absolut kolla tiderna och lägga till dem i röstlistan vid behov, om alla är ok med det? Jag sitter ofta med mobilen men har datorn framför mig, så det är verkligen minsta möjliga ansträngning att öppna den :p
Men i så fall vore det bra om alla redan lagt till sina röster i en lista så att jag inte behöver leta efter röster :)
 
Jag tänker så här idag

Mirtai tycker jag har tippat över åt det godare hållet efter gårdagen då LenaH inte var ulv

cirkus aningen mer osäker på henne än Mirtai tycker jag pga att cirkus röstade tidigt på LenaH igår.
Jag trodde att cirkus kunde ha på fötterna SAS med den rösten (vilket hon ju inte kunde ha då LenaH var bybo )
Men jag skulle vilja placera cirkus på den godare planhalvan trots detta
Men kan ha fel där (hon är duktig på att luras !)

Då jag vet min egen roll så hamnar då dessa som troligast i lyan för mig pga uteslutningsmetoden

glömmerallt
Xfie
Fio

möjligen ska någon av dessa bort och ersättas av cirkus?

Så för att samla rösterna idag så röstar jag på Xfie idag , hon borde vara ulv då hon följde på mot LenaH igår.
Tror dessutom att fio kan sitta i lyan med henne så det var en räddningsaktion från hennes sida dessutom

qitis röstar på Xfie
 
Röstlista DL 3 kl 21,30

09:19 Mirtai röstar på xfie
11:20 Glömmerallt röstar på xfie
12.38? Qitis röstar på Xfie

xfie 3
 
Jag tvekar inte alls i nuläget.
Det verkar som om xfie är ulv och jag ser ingen anledning att rösta nån annanstans

cirkus röstar på xfie
 
Röstlista DL 3 kl 21,30

09:19 Mirtai röstar på xfie
11:20 Glömmerallt röstar på xfie
12.38? Qitis röstar på Xfie
13:21 cirkus röstar på xfie

xfie 4
 
Jag hade ju som jag skrev tänkt rösta på xfie redan igår om jag själv inte hade legat uppe för Lynch då jag dels tyckte hon röstade lite märkligt i första DL och dels sen dess glidit under radarn och inte skrivit så mkt.

Nu kommer det ju bli en sådan där strömröstning som är så tråkig men jag tänkte ändå få ner lite tankar om övriga.

Mirtai verkar ju ha någon slags info och då bör det finnas någon mer som har samma info om goda lyan har gjort sitt jobb vilket man får tro att dom har med tanke på vem som sitter där.

Det bör då vara antingen Cirkus eller Q vilket lutar över mer på cirkus för mig. Cirkus och Q bör inte sitta i lyan ihop så då landar det nog i att Q är ulven.

GA skrev att något klickade efter att ha röstat ut LenaH igår och var tidigt på hugget att lägga en andra röst på xfie idag som ser bra ut på pappret men konversationen vi hade angående om häxan var en bra roll eller inte där GA tyckte häxan kunde förvirra för ulvarna fick mig redan då lite att tänka att det döljer sig en ulv här. Ulvarna vet ju vem som är god så jag förstår inte hur häxan skulle kunna förvirra några ulvar.

Hade det inte sett ut som xfie var siad ulv så hade jag nog lagt min röst på GA idag eller möjligtvis Q beroende på vad som skulle kommit fram under dagen. Nu lär nog inget mer komma fram idag. Men jag tänker om jag skulle bli käk senare så finns mina tankar nerskrivna iallafall.

Men nu blir det xfie då hon troligtvis är siad ulv.

fio röstar på xfie
 
Röstlista DL 3 kl 21,30

09:19 Mirtai röstar på xfie
11:20 Glömmerallt röstar på xfie
12.38? Qitis röstar på Xfie
13:21 cirkus röstar på xfie
13.41 fio röstar på xfie

xfie 5
 
Jaaahopp. Inte för att det spelar så stor roll men

xfie röstar på Mirtai för det är väl skumt att starta ett drev mot mig med inget annat än att det inte känns som att jag letar ulvar.
 
Röstlista DL 3 kl 21,30

09:19 Mirtai röstar på xfie
11:20 Glömmerallt röstar på xfie
12.38? Qitis röstar på Xfie
13:21 cirkus röstar på xfie
13.41 fio röstar på xfie
13:59 xfie röstar på Mirtai

xfie 6
 
Röstlista DL 3 kl 21,30

09:19 Mirtai röstar på xfie
11:20 Glömmerallt röstar på xfie
12.38? Qitis röstar på Xfie
13:21 cirkus röstar på xfie
13.41 fio röstar på xfie
13:59 xfie röstar på Mirtai

xfie 5
Mirtai 1
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 425
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 123
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 034
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 991
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp