Ulvlekarnas Hall of Fame

Klistrar in Habinas fantastiska teoriinlägg från Downtown Abbey-leken.
Måste vara det roligaste teoriinlägget någonsin i en ulvlek! :laugh::D
---------------------------

Ok, nu kör vi stenhårt rakt in i kaklet. Helt utan att gå tillbaka och läsa, bara rakt ur minnet!

1. Quarter4ever. Har jag för mig var ulv.
2. Lobelia. Tror jag är kvar i leken.
3. Lenis. Var en hjälte och drog med sig en ulv. Tjuv tror jag rollen var.
4. Blacksmithfarm. Misstänker jag, men jag har hamnat i "varför misstänker jag henne nu igen?", så det måste jag kolla upp.
5. cirkus. Har för mig att hon är kvar, men framförallt att hon har en fin men sjuk hund. :(
6. Habina. Fortfarande hög på socker!
7. Snurrfian. Dog också va? Ulv, ulv, ulv!
8. bollen__. Var onda tvillingen, det minns jag helt klart.
9. Klara. Var den stackars goda tvillingen som lynchades först.
10. Mirtai. Har bara röstat på onda, men jag vet inte så mycket mer än så.
11. FiaM. Försökte vara en hjälte, men jag blev bara ledsen av det hela. Jägare hette rollen.
12. Paddington. Mystisk varelse. Får inget grepp om henne och vi brukar hitta varandra snabbt, så hon är kanske ulv?
13. Gabby_Ossi. Är hon med? O_o
14 Ferrari. Min polare som var tvungen att hänga med jägaren ut ur leken. :cry:
15.Ileo. Öööh. Ny på att leka. Verkar lite virrig, men så mycket bättre än när jag började leka. Oklart om det gör henne god eller ond.
16. Hedinn. Var som vanligt full och missade att rösta. :rofl:*

Länk till leken: http://www.bukefalos.com/threads/halloweenbal-pa-downton-abbey-ulvlek.1349188/page-48#post-17216238

Se här @Habina
 
Alltså jag har sagt det förut men själva idén att ställa upp med nicket Kinesiska Muren, men i synnerhet i Sveriges Mästerkock, tycker jag förtjänar något eget hedersomnämnande i historieböckerna. :laugh:

Kinesiska Muren tackar ödmjukt men är en smula olycklig över utgången och att det aldrig blev några Fyla Små Lättel att skryta med och övertyga världen om hur bra just den Kinesiska Muren är om man jämför med alla andra små fjuttmurar.
 
Alltså jag har sagt det förut men själva idén att ställa upp med nicket Kinesiska Muren, men i synnerhet i Sveriges Mästerkock, tycker jag förtjänar något eget hedersomnämnande i historieböckerna. :laugh:

Jag dog lite där, och ännu mer när hen..eh den.. skrev att jag är här och det har jag alltid varit eller iaf väldigt länge (fritt citerat). Jag skrattade så grannarna hörde tror jag..! Underbart nick o underbart skrivet :rofl:

Fö måste jag ge Ernst en eloge för att ha fått in mys-känslan väldigt väl i leken, liksom @Mandelman :D
 
Och jag vill nominera mitt största skratt i leken
Den kära @paow förstås :love:
Så jäla klockrent :laugh::rofl:
"statsapparaten ligger nere " :laugh::laugh::laugh:
Asså om ja ska föröka tänka lite. Ja tycker inte de e nån som tänker ordentlit, möjliken bsf om lite antal å så.

Men murens röst känns inte så substansig, även om Trumpeten reagerade rätt rejält. Trampat på en öm tå kanske? Rädd att inte få göra rulltårta?

Mtp att statsapparaten ”ligger nere” (inte hört den omskrivningen tidigare) så är det nog inte nån mening å försöka ligga med honom. Men ja tror inte ja röstar där idag för det.
 
@qitis Paow hälsar att hon hade många, många fler saker hon ville skriva, men sen blev hon rädd att buke skulle stängas ned pga för mkt snusk. :o

ja sedan var ju LL censur- maja eller något :p
tom i lyakonversationen använde de ju **** så inte snuskiga ord skulle komma i öppen dager

Någon måste ju vara på plats för att hålla moralens fana högt :angel:
 
Och jag vill nominera mitt största skratt i leken
Den kära @paow förstås :love:
Så jäla klockrent :laugh::rofl:
"statsapparaten ligger nere " :laugh::laugh::laugh:
QUOTE="paow, post: 18414726, member: 137493"]Asså om ja ska föröka tänka lite. Ja tycker inte de e nån som tänker ordentlit, möjliken bsf om lite antal å så.

Men murens röst känns inte så substansig, även om Trumpeten reagerade rätt rejält. Trampat på en öm tå kanske? Rädd att inte få göra rulltårta?

Mtp att statsapparaten ”ligger nere” (inte hört den omskrivningen tidigare) så är det nog inte nån mening å försöka ligga med honom. Men ja tror inte ja röstar där idag för det.
[/QUOTE]
Ja! Jag skrattade så hundarna flög upp ur soffan och Stefan plockade av sig hörlurarna :rofl: :laugh::laugh::laugh:
 
Och jag vill nominera mitt största skratt i leken
Den kära @paow förstås :love:
Så jäla klockrent :laugh::rofl:
"statsapparaten ligger nere " :laugh::laugh::laugh:
QUOTE="paow, post: 18414726, member: 137493"]Asså om ja ska föröka tänka lite. Ja tycker inte de e nån som tänker ordentlit, möjliken bsf om lite antal å så.

Men murens röst känns inte så substansig, även om Trumpeten reagerade rätt rejält. Trampat på en öm tå kanske? Rädd att inte få göra rulltårta?

Mtp att statsapparaten ”ligger nere” (inte hört den omskrivningen tidigare) så är det nog inte nån mening å försöka ligga med honom. Men ja tror inte ja röstar där idag för det.
[/QUOTE]

Jag dör :rofl::laugh::rofl:
 
Jag kom och tänka på denna tråden och leken från förra sommaren https://www.bukefalos.se/threads/ulvlek.1466206/page-11#post-18603545 , där jag som ängel började få misstankar riktade mot mig och det ledde till följande inlägg:
Om du har rollen jag tror du har, och du då sätter Artline på den roll jag tror du gör, så tror jag du har fel.
Jag vet inte vilken roll du tror jag har, men jag är inte säker på att jag har satt Artline på den roll du tänker på.
Men om vaken du, jag eller Nickan har den rollen som Mada trodde att Paddi trodde att jag hade så borde Mada vara god.
Den rollen som Mada trodde att Paddi trodde att du hade?

Eller den roll jag trodde att du hade?

Den rollen Mada trodde paddi trodde jag hade.

Eller den goda specialrollen jag tror att du inte har

Att vi kom igenom den diskussionen med alla goda med på tåget är helt otroligt :rofl:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Henrik von Eckermann väljs in i Gothenburg Horse Show Hall of Fame. - Efter gårdagens prestation borde jag väljas in i Hall of Shame...
Svar
0
· Visningar
303
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Gothenburg Horse Show Hall of Fame hyllar profiler, ryttarikoner och hästar som har betytt mycket för sporten och evenemanget. Innan den...
Svar
0
· Visningar
138
Senast: Gunnar
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 124
Senast: Madalitso
·
  • Artikel
Hästnyheter På torsdag är det dags för den finska motsvarigheten till Idrottsgalan, där det ska delas ut priser för förra årets sportsliga...
Svar
0
· Visningar
352
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp