Unafraids renoveringstråd

Uppdatering: vi är i full färd med att måla väggen grön! Jag hoppas att jag kan lägga upp en bild på resultatet imorgon. :D

Och jag tänkte precis skriva att jag har haft svårt att ta bilder för det är ju mörkt när jag kommer på det. Men då hoppas jag att du blir nöjd, vilken nyans blev det? :)
 
Screenshot_20200214-192305~2.jpg

Det blev en grön färg! Jotun lady minerals, green leaf. Jag ska köpa ett nytt snöre till markisen och montera golvlisten också :D
 
Får man fråga vad ni har för golv i köket?

Håller på med min första renovering någonsin och försöker planera mitt nya kök, men har lagt veckor på att vela mellan olika golv... Köket jag beställt är väldigt likt ert, med vita luckor men lite mörkare bänkskiva och älskar hur ert golv funkar med övriga köket :love:
 
Får man fråga vad ni har för golv i köket?

Håller på med min första renovering någonsin och försöker planera mitt nya kök, men har lagt veckor på att vela mellan olika golv... Köket jag beställt är väldigt likt ert, med vita luckor men lite mörkare bänkskiva och älskar hur ert golv funkar med övriga köket :love:
Ekparkett från Kährs är det. :) vad kul att du gillar köket! :love:
 
IMG_20200410_175707_428.jpg

Köket är ju "nästan" klart, så sambon har i vanlig ordning bytt projekt till vårat "nya" sovrum. Jag funderar på att såpskura det här golvet. Erfarenheter på det? Första tanken var att luta+såpa, men jag har blivit osäker när jag läst på. Många är väldigt missnöjda.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 082
Senast: Calmiche
·
Hemmet Vet väl inte om någon är intresserad av att följa renoveringen av "mitt" hus (mamma och hennes man köper det, jag hyr), men jag känner...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
28 440
Senast: Trott
·
Hemmet OK, nu kommer typ en bekännelse om hur okunnig och totalt o-vuxen jag är gällande dessa saker, och att jag kanske borde vända mig till...
Svar
11
· Visningar
8 402
Senast: ch791022
·
Hemmet Vi håller på att renovera ett 70-tals hus, de förra ägarna har inte gjort så mycket i huset mer än lite tapetsering och målning så vi...
Svar
3
· Visningar
8 354
Senast: hvala
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp