Unghästtråd...

• Western
  • Trådstartare Trådstartare _Eva_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 455
  • Visningar Visningar 101 854
Sv: Unghästtråd...

Kan bjuda på denna bild så länge. De blev en del bilder så jag arbetar ff med dem. :p

Photo_48335_904724.jpg

men mammas lilla gumma är ju så fin! :D:D

oj vad vit hon blev! :eek:

hehe, skynda dig nu med bilderna! :devil:
jag dör av bildlängt snart! :D

*kl*
I går hade Wille sadel på sig för 2:a gången :) Var ute och gick en runda och han var inte alls bekymrad över att ha den på ryggen :banana:
Lägger in en bild oxå. Dock svårt att ta bra bilder när man är själv:angel:
22052892.jpg

Var ute på en liten tur i skogen idag med min "lille" skrutt som fyllde 3 år förra onsdagen. Han har börjat fatta att han kan galoppera med mig på ryggen. Det har varit svårt att få igång han i galopp även om vi har haft draghjälp med en eller flera hästar men idag gick ljuset upp för han ville dra järnet efter en häst. Han var pigg och glad och framåt.

MVH Ann

Kiropraktorn hittade ett problemm vid atlaskotan i april och åtgärdade det då + efterbesök i maj. han har stått men sedan har jag tyckt att han betett sej så konstigt med att han inte vill sänka huvudet, även vid krafftfodergivning i hink på mark. Så när det var dax för vaccinationsspruta så fick vet kolla lite och hon hittade en svullnad och nu har han sedan torsdags gått på medicin 2 gånger om dagen och skall göra det 1-2 veckor. Har sett förbättring men han ömmar fortfarande. Han har stått så mycket nu så när granntösen kom förbi så följde jag med på en skrittrunda i skogen.
Båda lider av sommarmage:mad::rofl:
julihopp003.jpg

julihopp008.jpg

julihopp100.jpg

julihopp001.jpg

julihopp002.jpg

julihopp013.jpg

Tack! Jag själv som alltid tyckta han varit så himla fin tycker att nosryggen blivit så himla ful och långdragen. Men hans otroliga ögon dom finns all kvar. Tränset är ett weaver med v format pannband från deras horizon. Det är egentligen köpt till mitt arabsto och nu när jag sålt Phigalles andra träns så ska jag köpa nytt till honom men vet ej om jag ska köpa ett likadant till eller om Phigalle kanske ska ha det och jag köper ett annat till Adele. Jag har lite beslutsångest.

fin pojken är! inte nåe större fel på hans nosrygg tycker jag.
hoppas det inte är nogot allvarligt det dära, så man kankse kan se er på tävlingsbanorna i framtiden.
:laugh:

gud så kul!
måste vara skönt med en lugn kuse

idag har jag bråkat med min syria...
började med att hon bet en vänninna som var med i hagen o jag sade åt henne, hon vände rumpan till o kickade mig, min hand med grimma flyger efter o landar på syrias lilla rumpa o hon flyger framåt, sen var hon snäll o glad igen o stod o gosade istället för att tugga på oss...
sen fick hon äta sin mat utanför hagen idag, men sen när hon ätit så ville hon inte gå framåt när jag bad henne, släppte inte för trycket utan började backa, så då fick vi jobba på att gå efter tryck åt sidor tills vi tillslsut bestämmde oss för att gå framåt för tryck/påbjudan oxå, sen fick jag inte knäppa av grimman, för då åkte huvudet rakt upp i skyn, så då var vi tillbaka på släppa för trycket övingarna mennu ville vi få ner huvudet så grimman kunde tas av o få beröm, det tog tid, damen Blåvägrade o ville inte alls, backade, gick framåt o små lättade ifram istället, men med hjälp via grmskaftet, tryck i nacken med handen, o att jag satte mig på huk så gick det tillslut o vi kunde ta av grimman...:crazy:
men sen såg hon så nöjd ut så, o så blev det en kort kli stund. får se hur det går imorgon...kanske på väg att få sin första brunst? o dummar hormoner som dumma sig?

Visst e det skönt att ha en lugn kuse.
Men han är inte alltid lugn, är det något han tycker är läskigt typ flugmedel, avmaskning, vattenslangen m.m blir det inte roligt. Han backar, slår med huvudet och framben, Ja allt för att slippa (dock sparkar han inte bak eller reser sig) Men han kan vara en liten djävul om han vill. Har alltid fått som han vill av förra ägaren, har bara ägt honom i 6 veckor. Men det blir bättre och han börjar förstå att jag ändå får min vilja igenom efter ett tag :devil::devil:

*kl*

Satt på Tibbe för andra gången idag, och han var helt underbar :love: skulle tugga på min fot lite först för att se var matte var, sen gick han lite men så fort jag woah'ade så stannade han och stod lugnt och njöt när jag kliare honom på manken :D Känns helt underbart att man kan hoppa upp på honom barbacka i grimma utan att han gör något :p men vågar inte säga för mycket :D ska försöka få med någon som kan leda honom oxå, så man inte alltid är själv när jag sitter på honom :)

Jag tycker inte att det är något som helst fel på den nosryggen! (men jag är ju ingen hejare på araber)
Jaha! Tack för infon! De tränsen är ju rätt lätta att få tag på också:)
Tycker det klädde honom jättebra!
hehe, det är ju alltid roligt att shoppa! Du kan ju köpa ett annat träns och så kan de dela på dem sedan? Eller köpa ett likadant till adele och så ett tredje träns som är lite showigare som de kan dela på? :D Weavertränsen är ju som gjorda för att montera eget silver på också :)

ston *suck* :angel:

Hon låter ju för rolig! Allt för att reta gallfeber på matte och så har hon plötsligt glömt allt hon lärt sig :D

jag håller med dig, man vågar inte säga för mycket. De är ju så snälla och goa (peppar peppar) att man nästan bara sitter och väntar på att f*n ska flyga i dem! :D
det är bra att ha med någon, man ska ju egentligen alltid vara två ifall det händer något. men tyvärr går ju inte alltid det att ordna.
Har varit själv 3 gånger av 5 som jag suttit på Chili. En annan positiv aspekt när man har någon med sig är att man kan få bildbevis! :)

Nu har jag äntligen fått bilderna!
Och hon blev sååå fin! Fotografen är Sofia Enarsson. :)
Bildbomb
Bild066.jpg

Bild011.jpg

ChilioErika041.jpg

ChilioErika085.jpg

ChilioErika108.jpg

ChilioErika003.jpg

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
877
Senast: Lisen82
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Min luciadag i "korthet"... 12.15 (skulle vara 12.05 och jag hade suttit i foajén sedan 11.55) stod chauffören och bultade på porten...
Svar
0
· Visningar
318
Senast: IngelaH
·
Kropp & Själ När jag var ung tonåring, sisådär år 2000, fick man hem produktprover med infoblad i brevlådan. Ibland delades de ut i skolan också har...
Svar
13
· Visningar
1 138
Senast: Fille
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
1 048
Senast: Sharpless
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka