Sv: Unghästtråd...
gud så kul!
måste vara skönt med en lugn kuse
idag har jag bråkat med min syria...
började med att hon bet en vänninna som var med i hagen o jag sade åt henne, hon vände rumpan till o kickade mig, min hand med grimma flyger efter o landar på syrias lilla rumpa o hon flyger framåt, sen var hon snäll o glad igen o stod o gosade istället för att tugga på oss...
sen fick hon äta sin mat utanför hagen idag, men sen när hon ätit så ville hon inte gå framåt när jag bad henne, släppte inte för trycket utan började backa, så då fick vi jobba på att gå efter tryck åt sidor tills vi tillslsut bestämmde oss för att gå framåt för tryck/påbjudan oxå, sen fick jag inte knäppa av grimman, för då åkte huvudet rakt upp i skyn, så då var vi tillbaka på släppa för trycket övingarna mennu ville vi få ner huvudet så grimman kunde tas av o få beröm, det tog tid, damen Blåvägrade o ville inte alls, backade, gick framåt o små lättade ifram istället, men med hjälp via grmskaftet, tryck i nacken med handen, o att jag satte mig på huk så gick det tillslut o vi kunde ta av grimman...

men sen såg hon så nöjd ut så, o så blev det en kort kli stund. får se hur det går imorgon...kanske på väg att få sin första brunst? o dummar hormoner som dumma sig?