Lyan
Trådstartare
Vad är det för ras/raser i honom (eller henne? Jag minns inte just nuNu är jag jävig, men denna brukar vara ganska uppseendeväckande med sitt uttryck, storlek och teckning. Visa bifogad fil 174175
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad är det för ras/raser i honom (eller henne? Jag minns inte just nuNu är jag jävig, men denna brukar vara ganska uppseendeväckande med sitt uttryck, storlek och teckning. Visa bifogad fil 174175
Enligt uppgift kaukasisk ovtjarka (aboriginal) men jag skulle tro mer kangal. Mor-och farföräldrarna är importerade, hon är inte registrerad (utöver Jordbruksverket då).Vad är det för ras/raser i honom (eller henne? Jag minns inte just nu)
Kangal, eventuellt med något mer, hade varit min första gissning också. Tror inte att jag har sett en kaukasisk med kort pälsEnligt uppgift kaukasisk ovtjarka (aboriginal) men jag skulle tro mer kangal. Mor-och farföräldrarna är importerade, hon är inte registrerad (utöver Jordbruksverket då).
Tror verkligen inte att hon är en blandras som så. Kan mycket väl vara lite kaukasisk, lite alabai och kangal, men ändå den typen av hund. En väldigt udda hund om man är van vid sällskap/bruks, denna är lite som en stor katt med vaktinsitinkt.Kangal, eventuellt med något mer, hade varit min första gissning också. Tror inte att jag har sett en kaukasisk med kort pälsSnygg är hon iallafall!
Det beror ju på ägaren. Jag håller mina i det skiktet året runt men är lite extra noga under sommarhalvåret så ja det finns dom i vardagen också. Nu är ju Trassel så ung att han inte fått all crest så är svårt att visa på honom men om du tittar på min avatar så ser man ju att ”vanliga” kineser också är välsköttaFörsta gången jag såg en chinese crested var det en i fullt utställningsskick. Jag blev oerhört imponerad av den spektakulära lilla hunden med hästliknande man och kritvita moonboots. Sååå besviken när jag insåg att de flesta inte ser ut så till vardags![]()
Det beror ju på ägaren. Jag håller mina i det skiktet året runt men är lite extra noga under sommarhalvåret så ja det finns dom i vardagen också. Nu är ju Trassel så ung att han inte fått all crest så är svårt att visa på honom men jag tycker absolut det finns ”vanliga” kineser som också är välskötta
Jag brukar inte tycka om utseendet på nakenhundar, men dina är väldigt fina. Framförallt Milou med teckningen och så mycket fluff där han har päls (den lille är också fin).
Jag brukar inte tycka om utseendet på nakenhundar, men dina är väldigt fina. Framförallt Milou med teckningen och så mycket fluff där han har päls (den lille är också fin).
Tack, ja dom har lyckats omvända många tvivlareJag brukar inte tycka om utseendet på nakenhundar, men dina är väldigt fina. Framförallt Milou med teckningen och så mycket fluff där han har päls (den lille är också fin).
Alltså dina nakenhundar är ju otroligt häftiga och fina!Tack, ja dom har lyckats omvända många tvivlareVi fick domarens pris på en tävling där hon beskrev Milou som hunden med dom fluffigaste öronen hon någonsin sett satt. Så bra med fluff för då blir man populär
![]()
Kommer Trassels hud att få samma färg som Milou som vuxen?
Alltså dina nakenhundar är ju otroligt häftiga och fina!
Men finns ju också nakenhundar som ser ja.. rätt fula ut. Med bara lite hår och det hår de har är typ gul-brunt och strävt och tungan hänger ut lite här och var. Är de samma ras som dina?
Dom jag syftar på är små som kineser, men har typ bara lite glest och srävt hår på huvudet.Lite svettiga med flottigt hår… vi har två i området, de är långt från så fina som @Lillefrun s hundar. De ser ut att behöva badas.
Upplever att yorkshire terriern också kan se lite flottig ut? Har de samma typ av päls?
Dom jag syftar på är små som kineser, men har typ bara lite glest och srävt hår på huvudet.
Har en vän med en sån där riktigt stor nakenhund, xolo-nånting. De är lite lika den, men mycket mindre.
Xoloitzcuintle finns i tre storlekar, liten, medium och storDom jag syftar på är små som kineser, men har typ bara lite glest och srävt hår på huvudet.
Har en vän med en sån där riktigt stor nakenhund, xolo-nånting. De är lite lika den, men mycket mindre.
Aha! Tack för infon!Xoloitzcuintle finns i tre storlekar, liten, medium och stor
Fattar varför många tycker de är fula men jag älskar mini-xolos, speciellt när de har den där sträva kalufsenjag är partisk för har släktingar i Mexico med ett helt gäng och de är supergoa. Trots att de har samma textur som gubb-pung
Visa bifogad fil 174281
Jag tycker att de är exteriört snygga men föredrar med hår... och något smalare än de på bilden.Xoloitzcuintle finns i tre storlekar, liten, medium och stor
Fattar varför många tycker de är fula men jag älskar mini-xolos, speciellt när de har den där sträva kalufsenjag är partisk för har släktingar i Mexico med ett helt gäng och de är supergoa. Trots att de har samma textur som gubb-pung
Visa bifogad fil 174281