Unik, häftig, ovanlig, rolig eller bara allmänt snygg. Bildtråd

Bukefalos 30 år!

Dessa hittade jag igår när jag googlade bully stag.
Denna kommer nog att bli en riktig pansarvagn som vuxen!
IMG_9802.webp

• Gilla
Reactions: Sel
Enligt uppgift kaukasisk ovtjarka (aboriginal) men jag skulle tro mer kangal. Mor-och farföräldrarna är importerade, hon är inte registrerad (utöver Jordbruksverket då).
Kangal, eventuellt med något mer, hade varit min första gissning också. Tror inte att jag har sett en kaukasisk med kort päls 🤔 Snygg är hon iallafall!

Kangal, eventuellt med något mer, hade varit min första gissning också. Tror inte att jag har sett en kaukasisk med kort päls 🤔 Snygg är hon iallafall!
Tror verkligen inte att hon är en blandras som så. Kan mycket väl vara lite kaukasisk, lite alabai och kangal, men ändå den typen av hund. En väldigt udda hund om man är van vid sällskap/bruks, denna är lite som en stor katt med vaktinsitinkt.
Tack :)

o
Första gången jag såg en chinese crested var det en i fullt utställningsskick. Jag blev oerhört imponerad av den spektakulära lilla hunden med hästliknande man och kritvita moonboots. Sååå besviken när jag insåg att de flesta inte ser ut så till vardags :p
Det beror ju på ägaren. Jag håller mina i det skiktet året runt men är lite extra noga under sommarhalvåret så ja det finns dom i vardagen också. Nu är ju Trassel så ung att han inte fått all crest så är svårt att visa på honom men om du tittar på min avatar så ser man ju att ”vanliga” kineser också är välskötta

Jag brukar inte tycka om utseendet på nakenhundar, men dina är väldigt fina. Framförallt Milou med teckningen och så mycket fluff där han har päls (den lille är också fin).
Tack, ja dom har lyckats omvända många tvivlare :p Vi fick domarens pris på en tävling där hon beskrev Milou som hunden med dom fluffigaste öronen hon någonsin sett satt. Så bra med fluff för då blir man populär :p

Tack, ja dom har lyckats omvända många tvivlare :p Vi fick domarens pris på en tävling där hon beskrev Milou som hunden med dom fluffigaste öronen hon någonsin sett satt. Så bra med fluff för då blir man populär :p
Alltså dina nakenhundar är ju otroligt häftiga och fina! 😍

Men finns ju också nakenhundar som ser ja.. rätt fula ut. Med bara lite hår och det hår de har är typ gul-brunt och strävt och tungan hänger ut lite här och var. Är de samma ras som dina?

Alltså dina nakenhundar är ju otroligt häftiga och fina! 😍

Men finns ju också nakenhundar som ser ja.. rätt fula ut. Med bara lite hår och det hår de har är typ gul-brunt och strävt och tungan hänger ut lite här och var. Är de samma ras som dina?

Lite svettiga med flottigt hår… vi har två i området, de är långt från så fina som @Lillefrun s hundar. De ser ut att behöva badas.
Upplever att yorkshire terriern också kan se lite flottig ut? Har de samma typ av päls?

Lite svettiga med flottigt hår… vi har två i området, de är långt från så fina som @Lillefrun s hundar. De ser ut att behöva badas.
Upplever att yorkshire terriern också kan se lite flottig ut? Har de samma typ av päls?
Dom jag syftar på är små som kineser, men har typ bara lite glest och srävt hår på huvudet.
Har en vän med en sån där riktigt stor nakenhund, xolo-nånting. De är lite lika den, men mycket mindre.

Dom jag syftar på är små som kineser, men har typ bara lite glest och srävt hår på huvudet.
Har en vän med en sån där riktigt stor nakenhund, xolo-nånting. De är lite lika den, men mycket mindre.
Xoloitzcuintle finns i tre storlekar, liten, medium och stor :)

Fattar varför många tycker de är fula men jag älskar mini-xolos, speciellt när de har den där sträva kalufsen :love: jag är partisk för har släktingar i Mexico med ett helt gäng och de är supergoa. Trots att de har samma textur som gubb-pung

IMG_4456.webp

Xoloitzcuintle finns i tre storlekar, liten, medium och stor :)

Fattar varför många tycker de är fula men jag älskar mini-xolos, speciellt när de har den där sträva kalufsen :love: jag är partisk för har släktingar i Mexico med ett helt gäng och de är supergoa. Trots att de har samma textur som gubb-pung

Visa bifogad fil 174281
Jag tycker att de är exteriört snygga men föredrar med hår... och något smalare än de på bilden. :angel: :D

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka