Unik, häftig, ovanlig, rolig eller bara allmänt snygg. Bildtråd

Bukefalos 30 år!

Här e ett helsyskon till min tik men från en annan kull, liknande teckning som min har i ansiktet men ändå lite olik också :love: O Ja den här lilla tjejen e jag sugen på att ta hem

Bifogade filer

• 383e07cd-724d-4e36-a27b-8afdc97e94b9.webp
    383e07cd-724d-4e36-a27b-8afdc97e94b9.webp
    191,4 KB · Visningar: 118
IMG_7483.webp

Förlåt att jag typ tagit över tråden, säg till om ni inte vill se någon mer bild. Mina kanske inte lever upp till trådens namn men för mig är det något speciellt med dom och för några fler också .

Tog den här i morse, han har sina fläckar och så är det ju dessa gigantiska öron:love:.

Tror det var någon eller några som skrev om hans öron så ville visa en bild med både färgen och öronen eller i det här fallet ett öra.

Jag förstod direkt när vi vann på en tävling att det var vi när dom sa att priset gick till den gladaste, mest speciella hunden med dom största öronen hon sett. Fattade som ni kanske förstår innan dom sa våra namn :rofl:

Jag förstod direkt när vi vann på en tävling att det var vi när dom sa att priset gick till den gladaste, mest speciella hunden med dom största öronen hon sett. Fattade som ni kanske förstår innan dom sa våra namn :rofl:
Jag kan slå den 😁😂 Innan det kom schampon mot ringorm så var det inte helt ovanligt att doppa marsvinen försiktigt i virkon i samband med utställning. För den som inte vet så är virkon chockrosa. Jag har aldrig haft någon varken före eller efter detta som tagit färg, men det gjorde dock Honey och trots ett flertal bad så hade han fortfarande en svagt rosa ton när vi kom till utställningen. Båda domarna hade väldigt roligt åt det och även om det inte gick så bra på själva utställningen så tror jag fortfarande ingen annan har vunnit två hederspris för ”Bästa rosa pet” 🤣🤣 Tyvärr har jag ingen bild på hela honom när han var rosa.
En annan utställare råkade ha på silverschampoo lite för länge på sitt vita marsvin så han kom till utställningen med ett lilatonat marsvin. Så det är skönt att inte vara helt ensam om udda färger 🤣
IMG_9936.webp

Jag kan slå den 😁😂 Innan det kom schampon mot ringorm så var det inte helt ovanligt att doppa marsvinen försiktigt i virkon i samband med utställning. För den som inte vet så är virkon chockrosa. Jag har aldrig haft någon varken före eller efter detta som tagit färg, men det gjorde dock Honey och trots ett flertal bad så hade han fortfarande en svagt rosa ton när vi kom till utställningen. Båda domarna hade väldigt roligt åt det och även om det inte gick så bra på själva utställningen så tror jag fortfarande ingen annan har vunnit två hederspris för ”Bästa rosa pet” 🤣🤣 Tyvärr har jag ingen bild på hela honom när han var rosa.
En annan utställare råkade ha på silverschampoo lite för länge på sitt vita marsvin så han kom till utställningen med ett lilatonat marsvin. Så det är skönt att inte vara helt ensam om udda
Visa bifogad fil 174470
Snyggt ju

För att fortsätta på det rosa temat. Att tycka något som inte borde finnas är vackert känns så fel, men jag kan inte låta bli att tycka att denna dobermannen är helt sjukt snygg trots att jag är emot både kupering och avel på skadliga anlag
IMG_9560.webp

Nu kanske jag outar mig som töntig, men jag älskar nithalsband :love: . Fattar att många har negativa associationer till stilen, men gillar man metal och andra alternativa klädstilar så är det inget konstigt alls utan bara snyggt.
Jag är ju också alternativ så jag förstår ☺️ Fast just nu har tjejerna här hemma mest med strassnitar och pärlor för de är mer söta än coola. Gizmo, kinesen, hade även svart overall och skinntäcke med nitar och bandpatchar så han skulle passa in under Sweden rock 😁

Förutom vitt så finns alla färgerna här med fortfarande. De är inte godkända men föds då och då, även om majoriteten färgtestar.
Tur att inte de vita finns här iallafall! De andra är väl friska förutom alopecian?
Mycket att titta på iaf, jag tror alla tittar åt varsitt håll! :rofl:

Men jag håller med, de ser alerta ut, inget annat. Sedan är ju kuperingarna gräsliga men det är ju en annan femma.
Lite mer off topic 🙈
Jag har en bild på mitt förra gäng som är så rolig. Jag höll på att fota dem och så kom det ett högt ljud, har för mig att det var en hund som skällde, och alla blev jätteintresserade. Utom stendöva Pärla som satt helt ovetande 😂
2020-04-19%20(1).webp

Här kommer lite on topic med Ping. Hon hade verkligen jättehäftig färg ett tag! Silvergenen gör ju gärna lite som den själv vill innan hunden är helt blekt, men det brukar ju oftast börja i ansiktet och relativt tidigt. Ping däremot började inte blekas förrän hon var nästan två år och hon började i ljumskarna och så bredde det ut sig över kroppen, sedan svansen, sedan huvudet, sedan öronen och sist benen. Helt grå var hon inte förrän hon var ca fem år
IMG_9941.webp

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Dejtingtråden 39
  • Vad gör vi? Del CCXXXVII
  • Autistic meltdown

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat