Uppdateringstråd 25

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det här med att hitta ny bil var ju lättare än sagt. Är inte i behov av så stor bil längre eftersom jag ska hålla mig till en hund nu, Caddyn är förmodligen såld och här står man utan bil. Hur överlever man att vara utan bil egentligen (trots det bara är tillfälligt)? :angel:
 
Senast ändrad:
Ville tycker att jag ska låta jordhögarna vara kvar i trädgården så han kan gräva och gömma sig i dem. 😁
20210728_162033.jpg
 
20210728_101740.jpg


Alvin väckte mig 04.30 och ville ut, först tänkte jag att vi bara skulle ut en kortis men det var så lugnt och skönt ute så vi tog en promenad och Milou kunde gå lös nästan hela tiden. Blev så glad för Alvin har ju verkat så trött ett tag men nu i lite kyligare väder pinnade hans små ben på bra och han var pigg som en mört.

Kom hem och skulle fortsätta trimma men min stora trimmer fungerar inte, har beställt ett nytt skär men hjälper inte det får jag reklamera den för den är ganska ny. Lyckades få bort lite päls på Alvin och med lite tålamod ser han respektabel ut iaf. Så ganska nöjd, Milou blev len och fin som en baby, perfekt. Fick kommentar från okänd kvinna hur söta dom är så något rätt blev det. Jag är nöjd men irriterad på trimmern, hoppas det räcker att byta skär men även det är dåligt för det är bara några få månader gammalt.
 
Senast ändrad:
20210729_120453.jpg

Eh ja så här kan man också göra, Alvin traskade målmedvetet rakt ut i blåbärsriset och tyckte det var så skönt att han inte ville gå därifrån, stod helt stilla. Han fick stå där ett bra tag men till slut fick jag övertala honom om att vi inte kunde stå där hela dagen :D

Han gör så ibland, bara traskar ut så där. Vet inte om han tycker det är skönt eller bara vill vila lite. Eller om han bara fått för sig något. Tänker att det kanske kittlar lite under magen och på sidorna.
 
Vi håller på och fixar i hundgården, det här stått en hundkoja där som Ville inte har gått in i och nu när vi ändå skulle flytta den för att dränera under så tog vi bort hundkojan och bygger istället en annan liggplats längsmed ena sidan. Halvan under tak får sen även en vägg in mot hundgården för att göra det vinskyddat, från det håll det är öppet blåser det sällan och det är dessutom hus ivägen som tar upp vinden.
20210728_172622.jpg

Med tanke på att han aldrig är där hela dagar utan det handlar om ett par timmar då och då tror jag det blir bra. Uppe på golvet blir det även isolering och sen trasmattor. :)
 
FD9A4CCC-512D-49BD-98E1-DBC5D215F2D1.jpeg

Lille valp fortsätter vara duktig och kul!
Nu går hon bra i koppel, har lärt sig gå upp och ner för de få stegen som är i trappen till ytterdörren, är suverän på att leta fram saker etc. Klippa klorna går också det bra.
Hon är så himla rolig den lilla busen! Oj, vad hon är full i bus och upptåg!
Ska bli spännande att se hur hon kommer bemöta sin lillasyster när hon kommer!
 
4DD298CE-45C3-475C-99D7-1C933BFD28BF.jpeg

Har varit på Astrid Lindgrens Värld med hundarna. Riktigt givande socialträning med ”valpen”. Hon har sovit eller legat och iakttagit showerna. Kan konstatera att hon är miljöstark och skottfast. Hon har varken reagerat på kanoner från piratskepp (Pippi), dynamit som smällt (Pippi), åsksmällen som skapade helvetesgapet (Ronja). Är så oerhört glad över mina hundar. Hanen har varit med förr och var lika okomplicerad som vanligt 💜
 
Tränat viltspår med två andra cockerägare. En av dem lade ett spår åt Rhiannon som framför allt behöver träning på spår som någon annan har lagt och det fick hon nu. Terrängen är lite svår pga korsande stigar och det var främst vid sådana hon ibland går av spåret. Nästa gång ska jag lägga lite mer tryck i linan för att få henne att sansa sig. Trots att hon virrade iväg ett par gånger klarade hon av spåret bra och stannade vid klöven.

Vi ska träffas nästa vecka och träna igen, men innan dess är det ringträning på söndag. Till dess bör jag hinna med lite mer bordsträning + att jag ska bada och föna hunden.
 
Visa bifogad fil 74469
Lille valp fortsätter vara duktig och kul!
Nu går hon bra i koppel, har lärt sig gå upp och ner för de få stegen som är i trappen till ytterdörren, är suverän på att leta fram saker etc. Klippa klorna går också det bra.
Hon är så himla rolig den lilla busen! Oj, vad hon är full i bus och upptåg!
Ska bli spännande att se hur hon kommer bemöta sin lillasyster när hon kommer!
Alltså -blicken! Uppsynen!
Love it!
 
Här däckade vi alla tre i soffan igår, inte ens principfasta Alvin som nästan alltid går in i sovrummet på rutin och vana orkade resa sig så nu blev det en natt på soffan och mattan, rätt så mysigt ändå.

Mina ben och vader har Milou som stöd (ligger på magen) och jag känner varje andetag och hör dom också, han sover djupt. Det är lugnande och tryggt.

Skulle vilja somna om ett tag för nu är det inget väder man ger sig ut i om man inte måste, ösregn och mörkt. Hoppas inte Alvin vaknar och vill ut, gäller att inte väcka honom om han är i “gå ut mående”.
 
Det är inte direkt en uppdatering, men jag läste precis det här inlägget i en av mina shiba-grupper och orkar inte starta en ny tråd om det. Alltså, så gräsligt hemskt. :( Och i princip alla kommentarerna handlar om vilken Fantastisk människa och hundägare det här är.

"Meet my buddy, my pal
💙
who is 17 and will be 18 in December. Has dementia, cannot hear, has kidney failure and wears a diaper and falls going up and down the stairs due to his eyes clouding up. (We are always with him and now carry him up and down, all 15 pounds of him) he has always been that weight. He stares with his tail down, sways and loses his balance very easily and will cry and do a lot of pacing but he still get the zoomies. It is sad for he has forgotten to do a lot of things like “give me kiss, say I love you, roll over and especially bark. No more barks
💔
He relies  on us even through his stubbornness and we will be here for him…until
❣️
"
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 163
Senast: MissFideli
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 079
Senast: Migo
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 272
Senast: Calmiche
·
  • Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 260
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp