Uppdateringstråd 25

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stämmer, det är väl därför passformen blir lite trist. Men den verkar inte störa henne, så vi prioriterar synlighet tills vi ramlar över något bättre.
Har googlat hela morgonen och den verkar vara det bästa jag hittar. Nackdelen med ej resår och bara enkel kardborre är att de lätt rivs sönder och/eller öppnas och ramlar av när mina vilddjur härjar i skogen :angel: För koppelpromenader under lugnare omständigheter funkar det ju fint iallafall.
 
Jag har dessa från Non-Stop, funkar helt ok!
1632291429980.png
 
Ska iväg på vad som troligen blir årets sista nosework 2-tävling idag (beroende på hur bebisen blir 😂är hon lugn kan jag Kanske komma iväg på någon mer när hon är född).

Pissregn och sovit dåligt pga krossade ett glas som gick i tusen bitar inatt när jag var på toa, så jag fick städa och blev klarvaken. Bra uppladdning.
 
Izzy är alldeles för orädd, hon hoppar ner för soffan utan att tveka redan så nu vågar jag inte låta henne sova i soffan om jag inte har superkoll, tycker hon är lite för ung för att göra sånt än. Jag har inget minne av att de andra valparna har varit så framåt redan från start. Hon springer även upp för trappan upp till mig om hon får chansen och det är en sån där otäck trappa där baksidan på varje trappsteg saknar bakstycke. Tack och lov att jag inte har trappa inne!
Tur att hon är söt iaf! :love: Tycker hon har så fina ögon, hon ser så lugn och klok ut, får väl se om det håller i sig. :D:heart
242452483_4656929954357206_8408210476812517459_n.jpg
 
Massor av filtar, täcken mm packade. Munkorgar, licensböcker och vaccinationsintyg likaså. I kyl och frys finns matlådor och i bilen står en fylld vattendunk. Nu ska jag bara kolla att kameran är redo också, sedan ska vi sova och hoppas på att morgondagens lure coursing-tävling går bra.

Det blir otroligt spännande med många saluki anmälda, flera vänners unga hundar tävlar för första gången och Ebrah blir champion oooom hon lyckas knipa ett cert. Vädret ska bli perfekt och killen jag träffar ska snacka lure coursing-maskiner med en otroligt kunnig person på plats. Blir nog en toppendag!
 
Jag och humla var på nw CR i behållarsök igår. Hon var grym! Kul med tävling på en av klubbarna vi ofta tränar agility på, för då var hon inte lika störd av miljön utan hade positiva vibbar över lag :)
Vi klarade 3 av fyra sök, vilket gav rosett. Är så glad då hon gjorde en fin markering i alla söken vi klarade! I vanliga fall så blir hon oftast trött mot slutet och markerar dåligt/inte alls även om hon hittar gömman 🙃
Fick bra feedback och kommentarer från domarna med. Kul!

98EAC5CC-820A-410C-A2CB-700B408DB781.jpeg
 
Vi har varit på hundutställning med Svea idag. Jag gillar verkligen inte den typen av tillställning men ska hon få starta på jaktprov så är det ett måste. Hon skötte sig utmärkt iallafall, juniorklass och ett excellent. Så om och när tiden är mogen så kan hon nu få starta på jaktprov - dagens mål uppnått :)
 
Det har varit väldigt tramsigt på nw-träningen senaste veckan, så jag var inte helt pepp på att avlägga doftprov i fredags. På plats var Fliza taggad, sökte lugnt och fokuserat med supertydlig markering vid rätt låda. O_o

Jag har anmält till en tävling också, vet inte om det är dumt när vi aldrig tränat på fordon men det är väl inte värre än att jag bryter om det skulle bli tokigt. Hur brukar det se ut mellan söken, är det ett speciellt område man måste vänta på? Eller kan man vara i exempelvis bilen?

Vill väldigt gärna gå fortsättningskurs nu när vi har ångan uppe, hoppas anordnaren fixar det.
 
Jag har jobbat i helgen så hunden har varit hos mina föräldrar. De passade också min 6-åriga systerson. Till största delen hade barn och hund ignorerat varandra. Tills barnet fick en glass. Då hade hunden skällt och tjatat tills hon fick ett tuggben.
Mormor och morfar får ju inte göra skillnad på barnbarnen... ;)
 
Det har varit väldigt tramsigt på nw-träningen senaste veckan, så jag var inte helt pepp på att avlägga doftprov i fredags. På plats var Fliza taggad, sökte lugnt och fokuserat med supertydlig markering vid rätt låda. O_o

Jag har anmält till en tävling också, vet inte om det är dumt när vi aldrig tränat på fordon men det är väl inte värre än att jag bryter om det skulle bli tokigt. Hur brukar det se ut mellan söken, är det ett speciellt område man måste vänta på? Eller kan man vara i exempelvis bilen?

Vill väldigt gärna gå fortsättningskurs nu när vi har ångan uppe, hoppas anordnaren fixar det.

Det äe jätteolika hur det ser ut på tävlingsplatserna, men i regel gör man två sök, sen paus och sen två sök till.
Brukar absolut finnas möjlighet att pausa i bilen.

Kommer säkert kunna gå jättefint trots att ni inte tränat fordonssök. Det svåra är att få hunden att fatta att det är just fordonet den ska söka på och inte typ gräs/grus/väggar eller annat som kan finnas i närheten.

Ett tips är att inte bara släppa in hunden i området där fordonet är, utan gå över startlinjen och starta på det fordon du vill börja söka på.
Man får ju börja precis var man vill i sökordet, bara att tiden startar när man går över startlinjen.

Grattis till doftprovet! 💪😁
 
Snurrat runt i stan på jakt efter plastband till personspåren. Gick sådär.

Var för första gången in på Dollarstore som öppnat här. Hittade band som får duga så länge och passerade sen hundavdelningen. Jisses så mycket tuggisar, godis och annat de hade.
Köpte en liten behändig burk med kycklinggodis. Väl hemma testade jag och de fick med beröm godkänt. :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 162
Senast: MissFideli
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 075
Senast: Migo
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 264
Senast: Calmiche
·
  • Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 259
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tälta med hund
  • Valp 2023 -den andra
  • Kaninskrik

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp