Uppdateringstråd 25

Status
Stängd för vidare inlägg.
När våra nuvarande hundar går ur tiden om sådär 10 år eller så, kommer jag aldrig mer att frivilligt ha en tik och en hane i samma hushåll... Blir gråhårig av allt löpgnällande och då är våra hundar inte ens så jobbiga som vissa andra hundar kan vara...
 
Har varit iväg hela helgen, det har varit KM i vallning i rasklubben och jag har hjälpt till. Tävlade inte själv eftersom jag var funktionär utan syster tävlade med Nessie och kom på 2:a plats och vann gjorde en som har egna får hemma och väldigt duktig hund så jag hade varit väldigt förvånad över nåt annat. Alla rundorna var trevliga, fåren var lugna och hundarna uppförde sig väl och ingen stressade upp sig.
Såklart jätte-stolt över min hund som jobbar så bra med annan förare, jag tycker att det är en av hennes styrkor att hon sätter arbete i första rummet och sen vem som ger henne det är mindre viktigt. Hon har ju fått vara prova på agilityhund på djurens dag till exempel med barn som inte har egen hund så dom fått prova på agility, jag har lånat ut henne till en tjej jag träffade på rallyträning vars hund tog slut efter en runda och hon gick utan att tveka med henne och körde rally. Känner jag att jag inte fattar vad jag ska göra så kan jag bara ge henne till instruktören och be denne visa vad de menar så det underlättar enormt.

Nessie & Tay imorse
lek.jpg
 
Uppsalas sämsta förlorare när det gäller viltspår, dvs undertecknad, har nu lugnat ner sig.:p Jag pratade med en annan tävlande igår och då gick det upp för mig att det tydligen var generellt svårt! Av de sju startande i championklassen, dvs hundar som redan är SEVCH, fick endast tre st första pris. Mycket vildsvin i rörelse i vissa områden tydligen och det kan mycket väl vara en förklaring till att Rhiannon betedde sig som hon gjorde. Det var trots allt hennes första start i öppen klass någonsin och ett par vana spårhundar nollade till och med vilket säger något om förhållandena.

Jag har stött på vildsvinsstörningar förr, men då med hundar som var vana att spåra. Ska nu försöka hitta någon som kan lägga ett ökl träningsspår i mark med vildsvin så att Rhiannon får träna mer på detta. Vi har haft en del vilt som rört sig där vi tränat, men det är framför allt fråga om hare och rådjur.
 
Spännande! Vad är det för linjer?
Hon kommer från Nisses och är något av ett impulsköp, jag har varken sett mamman eller pappan valla 🙈 Pappan är Gårdsbackens Ben-nånting mer som jag inte kommer ihåg, morfar är Burndale Chief vilket gjorde mig lite tveksam till valpen men det blev en liten fröken ändå. Deras avelsfilosofi är att bara avla på enkla, naturliga vallhundar där man inte behöver kämpa i flera år för att få fram en fungerande arbetshund så vågade chansa men har allt haft lite ångest över detta dyra impulsköp. 😅
 
Torsten har gnagt av päls på mina fårskinnstofflor. När de sedan tappade sulan var det dags för nya.

Kom hem med de nya tofflorna. Ställde ner dem på golvet. Torsten går genast fram och börjar gnaga på pälsen efter att först ha sniffat igenom dem ordentligt. :meh:
Hundskrälle!
 
Torsten har gnagt av päls på mina fårskinnstofflor. När de sedan tappade sulan var det dags för nya.

Kom hem med de nya tofflorna. Ställde ner dem på golvet. Torsten går genast fram och börjar gnaga på pälsen efter att först ha sniffat igenom dem ordentligt. :meh:
Hundskrälle!

Varför låta honom sniffa om han förstörde det förra paret? Jag hade gjort klart från början att tofflorna var förbjudet.
 
Varför låta honom sniffa om han förstörde det förra paret? Jag hade gjort klart från början att tofflorna var förbjudet.
Exakt vad jag gjorde. :D

Men han var snabbare än jag trodde. Så han hann attackera innan jag kunde stoppa honom.
Han fick en mindre utskällning. Men det har han fått för de gamla tofflorna också. Trots det har jag hittat honom gnagande trots att jag försöker hålla tofflorna oåtkomliga....
 
Vi får se :D eventuellt tar jag en om det blir parning till våren och därmed leverans i sommar, men allra helst hade jag väntat till nästa vår.
Jag hade gärna sett att Louie hade fått bli ett år äldre och kommit längre i sin träning innan det blir en valp till… Speciellt när det gäller en ny ras, med ett för mig nytt jaktsätt och som behöver en annan typ av träning.

Men, man blev ju inte mindre sugen efter att ha sett ett gäng cockers på gårdagens rapphönsjakt!
Om jag någonsin vill skaffa en mindre hund lär det bli en jaktcocker. Jag älskar jaktträning och agility, och att se en jaktcocker på jakt eller i agility är ju bara så drömskt.
 
BWAH! Såg precis att hööks har 20% på alla reflexer och tänkte passa på att köpa nya reflexvästar till damerna eftersom de nuvarande börjar bli dåliga. Meeen då har de tydligen slutat sälja den modellen jag har nu på västarna och har bara den "vanliga, dåliga" kvar :banghead:
 
BWAH! Såg precis att hööks har 20% på alla reflexer och tänkte passa på att köpa nya reflexvästar till damerna eftersom de nuvarande börjar bli dåliga. Meeen då har de tydligen slutat sälja den modellen jag har nu på västarna och har bara den "vanliga, dåliga" kvar :banghead:
Neeej! Är det denna modell de slutat sälja? Jag som också behövde uppdatera garderoben o tänkte passa på nu..

D91D40FF-2549-4C0B-9508-8E909AF63BEE.jpeg
 
Jag har ju den inställning egentligen.. :angel:

Vi har verkligen inte varken tid eller plats med fler hundar just nu men kommer rätt kombination så kommer jag definitivt inte kunna låta bli att åtminstone anmäla intresse. Tid och plats löser sig alltid! Klart du ska höra av dig till uppfödaren. :heart
 
Precis den! Har kollat runt lite snabbt på nätet och inte hittat något liknande alls. I princip samtliga ställen som har hundprylar säljer bara sådana med stort tygstycke och liten reflextass på sidan. Jag vill ha något bättre...
20210831_203224.jpg

Jag har denna från Feel Active. Vändbar, andra sidan är varselorange. Inte världens bästa passform, men den syns!
 
Precis den! Har kollat runt lite snabbt på nätet och inte hittat något liknande alls. I princip samtliga ställen som har hundprylar säljer bara sådana med stort tygstycke och liten reflextass på sidan. Jag vill ha något bättre...
Satan då :( ja de där ”vanliga” är bara skräp, går sönder så fort hundarna går emot en buske typ.. Har inte Non-Stop nånting bra då? Jag måste också googla!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 121
Senast: MissFideli
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
6 822
Senast: Migo
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 084
Senast: Calmiche
·
  • Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 204
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp