Uppdateringstråd 26

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dom ser jätte bra ut men är frågan om dom passar mina lådor?
Visa bifogad fil 92739
Hittade en bättre bild på hur man kan montera dem. Längst ner ser du hur man kan montera den på nedersta lådan
Screenshot_20220610-201739~2.png
 
Bläää, Nikes huvud läker inte som det ska :( stygnen är tagna och veterinären var inte så orolig då, vi skulle bara tvätta och hålla efter. Men det varar, mer och mer. Det samlas var på insidan som vi måste klämma ut. Dags att ringa veterinären igen..:(

Imorgon flyttar Bira till uppfödaren. Jag kom på att uppfödaren har fosterbarn, och Bira är inte alls van vid barn. Hon är snäll men tycker de är lite obehagliga. Det blir ju intressant.. Tror hon lär sig fort dock. Hoppas bara att hon inte blir stressad av att ha barnen omkring sig..
 
Du kan inte sätta skohorn genom handtagen? Eller tror du han är så pass stark att han orkar dra upp två luckor samtidigt?
Finns billiga skohorn på Ikea.
Jag har satt plastfiber stavar genom lådorna som akut men det förstörde mina rätt nya lådor. Skohorn kanske går men han går verkligen in för att öppna. Har satt fast handtaget på sopborsten och det räckte inte
 
Det var hemskt, och när jag inte fick tag på någon veterinär så sprang vi ju Alvins snabbaste till den närmsta kliniken. Vilken otrolig tur att dom tog emot oss, att det var öppet och att han inte fått i sig något.

Jag har ingen munkorg men pappa skulle se om han kan skjutsa mig till någon affär redan imorgon och köpa barnlås men han visste inte om han hinner och jag har ingen bil. Men jag har tömt köket/vardagsrummet på giftiga saker som rengöringsmedel, glasputs, tvättmedel osv och medicinlådan är helt tom. Det enda är om han får tag på plast, han älskar plast och plastpåsar är det han gillar mest. Han som är så glupsk tycker plastpåsar är väldigt goda och roliga. Jag kikar extra noga nu så ingen plast sticker ut som han kan dra i och har ställt kettllebells framför dom lådorna så jag tror att vi är säkra på den fronten tills vi har lås.
Jag har inga tips mer än att jag lider med dig, jag har två katter som varit så.
Käkat upp ögondroppar, okokt couscous, mängder av tomater osv osv.
Som tur är de inte så starka, men de kan klättra.. De har även ätit sig igenom en tygkasse för att sätta i sig en lussebulle som låg i en plastpåse.
Öppnade dörrar, lådor, skåp osv.

Enda trösten är att man blir bättre på att plocka undan, allt som de absolut inte fick komma åt var i glasbyttor, mikrovågsugnen eller vanliga ugnen.
 
Torsten är tokig i vattenmelon. Han vill gnaga på skalet. Första gången han fick smaka var som liten, på avkommans jobb. De gav för att visa honom att det inte var nåt att ha. När de försökte t skalbiten morrade han åt dem.

Nu har jag en vattenmelon på diskbänken och han har gnällt nedanför tills jag inte stod ut länge och skar en strimla åt honom. Det är ekologisk melon. Få se vad hans mage säger.
Han är mer angelägen om vattenmelon än sitt färskfoder som han i stort sett inhalerar.
 
Jag har inga tips mer än att jag lider med dig, jag har två katter som varit så.
Käkat upp ögondroppar, okokt couscous, mängder av tomater osv osv.
Som tur är de inte så starka, men de kan klättra.. De har även ätit sig igenom en tygkasse för att sätta i sig en lussebulle som låg i en plastpåse.
Öppnade dörrar, lådor, skåp osv.

Enda trösten är att man blir bättre på att plocka undan, allt som de absolut inte fick komma åt var i glasbyttor, mikrovågsugnen eller vanliga ugnen.
Samma här, mitt kök är litet och allt är litet så jag har saker intryckta lite överallt. Ser fint ut på ytan men inuti är det inte samma ordning,

Milou är likadan, han biter sönder jackor för att det finns godis i dom så det har jag fått göra om också. Det är hemskt när dom bara förstör. Jag har tränat Milou men han är som en gås, allt rinner av honom och sen passar han på när jag inte är hemma. Alvin har aldrig gjort sånt här, jag har aldrig haft problem med honom.
 
Torsten är tokig i vattenmelon. Han vill gnaga på skalet. Första gången han fick smaka var som liten, på avkommans jobb. De gav för att visa honom att det inte var nåt att ha. När de försökte t skalbiten morrade han åt dem.

Nu har jag en vattenmelon på diskbänken och han har gnällt nedanför tills jag inte stod ut länge och skar en strimla åt honom. Det är ekologisk melon. Få se vad hans mage säger.
Han är mer angelägen om vattenmelon än sitt färskfoder som han i stort sett inhalerar.
Ville älskar också vattenmelon så han brukar få när vi äter. :)
 
En dag i fårhagen idag med Tay, Spock och syrran med hennes hundar. Syrran tog med Spock in i fållan så fick han kika lite på fåren, han tyckte det var jättespännande och var riktigt modig.
I förrgår var vi på agility DM och igår gjorde Tay ett BPH med skott.
Har jätte jätte svårt att motivera mig i hundträningen, får lite lätt ångest av att ens tänka lydnadsträning och sånt jag brukade göra med Nessie. Har bokat in mig på vallkurs med Tay nästa månad och så ska jag kika efter nån valpkurs för Spock.

Spock, Tay och Nike
20220609_195408.jpg
 
Samma här, mitt kök är litet och allt är litet så jag har saker intryckta lite överallt. Ser fint ut på ytan men inuti är det inte samma ordning,

Milou är likadan, han biter sönder jackor för att det finns godis i dom så det har jag fått göra om också. Det är hemskt när dom bara förstör. Jag har tränat Milou men han är som en gås, allt rinner av honom och sen passar han på när jag inte är hemma. Alvin har aldrig gjort sånt här, jag har aldrig haft problem med honom.
Köp en munkorg som han får ha på sig när han är ensam? Plus barnlåsen, avspärrat med galler till alla skåp osv.
Det finns tips och videos på hur man introducerar och tränar med munkorgen för att hunden inte ska uppleva obehag av att ha den på.

Min ena hunds kullsyster dog för att hon kommit åt människomedicin, trots 1 veckas IVA-vård. Han bara får inte komma åt medicin.
 
Vi hade heldag på klubben igår och jag är så fasligt nöjd över min hund. För att komma till planen från bilen behövde vi gå förbi alla andra bilarna med hundar i och han sa inte ett knyst ngn gång trots att de andra hundarna skällde på honom. Han var hela tiden tyst i bilen när dom andra gick förbi och rastade sina hundar. Träningarna i sig gick kanonbra. Grunder som kontakt och fotposition var det vi nötte och utvecklingen från början till slutet var milsvidd. Jag kan inte vara mer än nöjd över hur vi skötte oss.
E6A03853-3B71-4A72-9C66-7AE4F32EC641.jpeg
 
Vi hade heldag på klubben igår och jag är så fasligt nöjd över min hund. För att komma till planen från bilen behövde vi gå förbi alla andra bilarna med hundar i och han sa inte ett knyst ngn gång trots att de andra hundarna skällde på honom. Han var hela tiden tyst i bilen när dom andra gick förbi och rastade sina hundar. Träningarna i sig gick kanonbra. Grunder som kontakt och fotposition var det vi nötte och utvecklingen från början till slutet var milsvidd. Jag kan inte vara mer än nöjd över hur vi skötte oss. Visa bifogad fil 92876
Vad kul att höra!
 
Utställning är verkligen inte min cup of tea egentligen, och absolut inte anledningen till att jag skaffade hund. Men min lilla kille gick så otroligt bra på rasspecialen för två veckor sedan. Jag har aldrig ställt hund innan så resultatet gick långt över förväntan. Excellent med ck och en fjärdeplaceringen i öppenklass (16 hanar), och många fina kommentarer från medtävlanden. Dessutom ställde vi i uppfödarklass också, med fyra olika kombinationer i samma grupp, där hamnade vi precis utanför placering men ändå jättebra med tanke på att alla i gruppen var från olika kombinationer, hundarna var trötta efter hela dagen och konkurransen var hård. Min kille skötte sig så himla bra hela dagen :love:

Men andra sporter tycker vi båda är roligare så det är ju fokuset, rasspecialen var mer en kul grej att vara med på eftersom 130 andra i samma ras var anmälda.
 
Har nu startat flera mästarklasser och vi har så klart samma problem som i tidigare klasser, dvs frestelsen. Senast fanns det ingen frestelse, då sprang hon t o m till konerna i spiralen och kollade om det var en frestelse. Men hon är så söt och glad när hon gör det...
Och i övrigt kan hon mästarklassmomenten och vi har ingen brådska, så championatet kommer när det kommer.

Och vi har blivit kompisar med grannarna vi delar hörn med i trädgården. Hundarna har skällt lite på varandra om de varit ute samtidigt och vi har mötts på promenader. Men nu har jag och matte gått samma rallykurs och jag har varit där på fika med hunden. Hon hade svårt att slappna av då de även har katter (som var instängda när vi var där men syntes genom altandörren), men med deras hundar var det inga problem. Jag ska se till att bjuda tillbaka snart.
 
@Sofie.S
Läser sporadiskt i tråden och verkar ha missat nåt… läste om att din tik skadade sig osv men inte varför du inte har henne kvar? Började fundera då jag alltid gillat att se dina fina hundar på bild :heart

Du behöver förstås inte svara!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jahapp, så var det tydligen dags igen för en ny omgång av 'Någon Däruppe har tråkigt och bestämmer sig för att se hur mycket elände man...
Svar
11
· Visningar
1 848

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp