Bukefalos 28 år!

Uppdateringstråd 28

Status
Stängd för vidare inlägg.
Angående snöklumpar i pälsen så hade Atan det väldigt jobbigt igår på jakten trots pälsglans. Så igårkväll åkte trimmern fram, tog rejält - det blev inte snyggt men inga snöklumpar på morgonens första släpp trots plusgrader och kramsnö.

Blev en wachtel av wachteln så att säga :D
IMG_6084.jpeg
 
Agility på förmiddagen med Spock, Tay och lilla M, helt okej träning och nu är hundarna nöjda med att ta middagslur 🙂.
Imorgon ska jag iväg med lilla M och hänga i corgimontern på förmiddagen, sen om vi orkar kanske det blir en sväng till fårhagen med bc pojkarna senare.

Lilla M
20231206_124529.jpg
 
Hur känns det med lilla M nu? Kommer hon bo kvar hos er?

Vi håller alla tummar och tår för att hon ska klara xs gränsen i agility då hon verkligen tycker agility är jättekul. Hon har nästlat sig in hos husse och är en riktig husse-hund så hon blir kvar tills vidare 😁.
Egentligen är det enda bekymret att hon är väldigt intresserad av att skapa border-corgi valpar vid löp och är fruktansvärt driven och duktig på att hitta en väg... 😅 I övrigt en lättsam hund och rolig i träningen, snabblärd och energisk men har precis som våra bs"s en avknapp hemma.
 
Lilla M tog hundmässan med ro, vi var i montern på förmiddagen och det var nog lagom för en hund som inte varit ute i sociala sammanhang sen i somras. Corgisarna var populära att klappa på och sen vid lunch så kom det flera pembroke och det nog bra så de får lösa av varann lite.

20231210_091956.jpg
 
Vid 3 inatt var vi äntligen hemma i sängen igen. Jag har varit så nervös för resan eftersom jag aldrig åkt tåg själv med honom såhär. Har alltid tänkt att det ska vara besvärligare med honom än Lemmy eftersom han reagerar så starkt på okända hundar, framförallt andra hanar. Men han har skött sig med bravur! Jag är så otroligt stolt över honom! Det var hane brevid oss både på vägen ner och framförallt i en liten minikupe på vägen hem. Han sov! Så sjukt duktig! Och in på mässan knallade han bredvid mig utan att ens slita i mig, slakt koppel. Det hade inte hänt för något år sedan! Har han äntligen blivit vuxen vid snart 10 års ålder? Fantastiskt nöjd med honom är jag, vilken resa vi haft. Bästa bästa Zeppelin!
 
Anmält oss till nybörjarkurs i Rally som börjar i april 😁 aldrig gått kurs i det förut men testat lite hemma för skojs skull med gamlingen bara. Är ju egentligen agility som ligger mig varmt om hjärtat men det får vi ta till nästa höst när han är äldre och min favorittränare är tillbaka efter föräldraledighet:) får se om det blir apporteringskurs också till våren eller om vi bara tränar på med uppfödaren där.

Lååångt till april ju :D
 
Hemma efter en lååång helg på mässan, och är så sjukt nöjd med mina damer. De har tagit allt med ro, strosat runt, hälsat på folk, tiggt godis och försökt leka med andra hundar de mött. Även flera branchkollegor i andra montrar var imponerade över hur avslappnade och positiva mina damer var, och Lily fick folk att skratta då och då när hon plötsligt ville ha dragkamp med kopplet och leka runt mitt inne i kaoset.

Imorgon är vi som tur är lediga. Då blir det skogspromenad! Det behöver vi nu.
 
Hemma efter en lååång helg på mässan, och är så sjukt nöjd med mina damer. De har tagit allt med ro, strosat runt, hälsat på folk, tiggt godis och försökt leka med andra hundar de mött. Även flera branchkollegor i andra montrar var imponerade över hur avslappnade och positiva mina damer var, och Lily fick folk att skratta då och då när hon plötsligt ville ha dragkamp med kopplet och leka runt mitt inne i kaoset.

Imorgon är vi som tur är lediga. Då blir det skogspromenad! Det behöver vi nu.
Kul att träffa dig! Hann aldrig förbi er montern idag pga fullt upp men så trevligt att du kom förbi igår🥰
Jag kom hem 17:30 idag, helt slut efter helgen 😄
Speja fick ett excellent idag och kom trea i klassen, det får jag vara nöjd med då domaren dömde fram en helt annan typ av dvärgschnauzer och Speja var en av få som ens fick excellent.
Sen vann vi med uppfödargruppen och var inne i stora ringen.
Igår satt vi i dvärgschnauzermontern i tre timmar vilket var så trevligt! Speja hälsade på alla, stora som små, men man märkte att hon började bli rätt trött sista timmen. För att vara 9 månader har hon skött sig exemplariskt hela helgen!
 
IMG_20231212_132839682.jpg

Ynklig voff är äntligen hemma och nykastrerad. 🥺🩷 Men med skrikrosa body och ett plåster med hjärta och tomteluvor, så är det nog ändå så bra det kan bli.
Eftersom hon är en klätterapa, blir det koppeltvång dygnet runt ett tag så hon inte hoppar upp/ner någonstans och spräcker såret.
 
Visa bifogad fil 134142
Ynklig voff är äntligen hemma och nykastrerad. 🥺🩷 Men med skrikrosa body och ett plåster med hjärta och tomteluvor, så är det nog ändå så bra det kan bli.
Eftersom hon är en klätterapa, blir det koppeltvång dygnet runt ett tag så hon inte hoppar upp/ner någonstans och spräcker såret.
Jag har missat, var hon inte tänkt att gå i avel? Vet att hon haft problem under skendräktighet och det är såklart inget man vill förs vidare.
Hoppas hon kryar på sig snabbt! De brukar göra det de små skäggen 💕
 
Jag har missat, var hon inte tänkt att gå i avel? Vet att hon haft problem under skendräktighet och det är såklart inget man vill förs vidare.
Hoppas hon kryar på sig snabbt! De brukar göra det de små skäggen 💕
Jo, hon var alldeles för påverkad och hennes uppfödare höll med om att hon inte kan ha det så. Därför skrevs hon över på mig för några veckor sedan, med löfte om att kastrera så fort som möjligt. Jag är så himla glad att jag valde en vettig uppfödare som ser till hundens bästa och inte en som bara bryr sig om att producera valpar till varje pris. 🥹
Egentligen hade hon säkert velat ha henne i avel då hon är så himla trevlig i temperamentet, men ville varken plåga hunden eller riskera att föra dessa problem vidare. Mamman är ju import, så hon har inte koll på hur tikarna ser ut längre bak i linjen, förutom att mamman inte alls haft samma problem.
 
Lärt Knut tassen, men hur lär jag in "andra tassen"?
Han ger bara höger nu
Jag gissar att du tränat in det genom att tex ha godis i handen och låta honom slå på handen med tassen? (Det är iaf så jag gjort :D ) Testa i så fall att använda din andra hand, hålla ut den åt hans vänstra sida så att han har betydligt närmare med den tassen som han normalt inte använder. Sedan bara avvakta på något tecken till att han vill testa något nytt (dvs andra tassen).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp