Var de fina? Hade du samma åsikter som domaren? Fick du någon favorit? Ska du skriva för salukis fler gånger? Hade varit kul om vi hamnade på samma utställning någon gångJa jag hade salukis i min ring!![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Var de fina? Hade du samma åsikter som domaren? Fick du någon favorit? Ska du skriva för salukis fler gånger? Hade varit kul om vi hamnade på samma utställning någon gångJa jag hade salukis i min ring!![]()
Vad tråkigt att det blev så, men behöver du ens åka dit igen? Du kan lägga rallyn på is redan nu. Jag mådde väldigt dåligt när Trassel var valp, anmälde mig till valpkurs men gick bara 2 av 6 gånger. Jag orkade verkligen inte, ville inte och vi var nog egentligen över snäppet valpkurs så det var så tråkigt utan utmaningar.I förmiddags fick jag ett mess av rallyinstruktörerna, som informerade om var vi ska vara för träningstävlingen på tisdag. Inte en helt obekant plats för mig, men ny för hunden så jag sätter förväntningarna mycket lågt redan nu. Det är inget ställe där det ofta är många hundar i rörelse, så med lite tur är det inte så distraherande som på klubben. Det vore roligt att få nånting gratis för en gångs skull men jag räknar inte med att det blir så. Kommer att vara beväpnad med mjukost, som alltid.
När vi är klara med kursen så lägger jag rally på is på obestämd tid. Utöver att kursen varit fel för oss på flera andra sätt så har det varit stort fokus på det där med att tävla i framtiden, och det har gjort att det känns meninglöst att träna momenten hemma. Jag tänkte ju bara ha roligt med min hund och se hur det gick med den saken.![]()
Fy stackars vinthundar, regn och blåst är ju inte de bästa förutsättningarna för att visa upp sigIdag har jag jobbat som ringsekreterare för första gången åt vinthundklubben! Det var kul men vädret var misär det regnade och blåste typ hele dan, fy fasen!
Vad tråkigt att det blev så, men behöver du ens åka dit igen?
Ja miljöträning är alltid bra men vad ledsen jag blir av bemötandet du fått. Riktigt illa.Det är bara den gången på tisdag och en gång till kvar, sen är kursen över så jag känner mer... äh bit ihop, du har ju betalat för skiten. Hunden behöver ändå mer miljöträning, för även om jag inte tänker tävla i rally kanske jag får för mig att prova med nån annan gren. Nosework har han visat sig duktig på så där känner jag att vi kanske kan hävda oss, om vi kommer så långt som till godkänt doftprov först och främst.
Vill dom ha träningstävling så får dom ha det, jag gör det som jag anser funkar med min hund där och då. När vi väl har kunnat gå nån bana på klubben har det varit idel förvånade miner, så jag är övertygad om att ingen förväntar sig nåt av oss ändå. Det är faktiskt den största besvikelsen för mig; inte att hunden inte går perfekt, utan att det känns som att vi blivit utdömda.
Jag har ingen aning om vart du bor men du får gärna låna mitt om det skulle funka. Jag bor på gränsen Västmanland/ Södermanland men är i södra Stockholmsområdet några dagar i veckan.Jag behöver ett tält tillutställningen för det är på ett öppet fält utsatt för både sol och ösregn. Men var hittar man ett billigt sådant för två personer och två hundar? Jag har inga pengar just nu men kommer verkligen behöva ett tält men det får liksom inte kosta hur mycket som helst. Tips?
Du har någon mer utställning planerad alltså? Jag har missat vad du skrivit om det. Har du vägarna förbi Örebro så har jag ett som du kan få låna. Mitt tält är ett "partytält/campingtält" från Dechatlon och var därmed billigare än vad "hundutställningstält" är, samtidigt som mitt är mer vattentätt än många utställningstältJag behöver ett tält tillutställningen för det är på ett öppet fält utsatt för både sol och ösregn. Men var hittar man ett billigt sådant för två personer och två hundar? Jag har inga pengar just nu men kommer verkligen behöva ett tält men det får liksom inte kosta hur mycket som helst. Tips?
Jätte snällt eftersom jag upptäckte hur dyrt det är men jag bor tyvärr lite för långt från båda dina platser. Det var riktigt synd men tack för erbjudandetJag har ingen aning om vart du bor men du får gärna låna mitt om det skulle funka. Jag bor på gränsen Västmanland/ Södermanland men är i södra Stockholmsområdet några dagar i veckan.
Jo det har blivit det och Trassel har varit jätte duktig. Bor tyvärr långt ifrån men tack för att erbjöd detDu har någon mer utställning planerad alltså? Jag har missat vad du skrivit om det. Har du vägarna förbi Örebro så har jag ett som du kan få låna. Mitt tält är ett "partytält/campingtält" från Dechatlon och var därmed billigare än vad "hundutställningstält" är, samtidigt som mitt är mer vattentätt än många utställningstält
Kolla begagnat också, och kolla då även efter partytält. Partytält med väggar kan bli precis lika bra (eller bättre) som de tält butikerna säljer till
Jo det har blivit det och Trassel har varit jätte duktig. Bor tyvärr långt ifrån men tack för att erbjöd det
Det vore jätte snällt men eventuellt kommer Milou vara med. Mamma vill absolut följa med så jag har ingen hundvakt. Tror inte någon vill ha in två hundar och 2 människor. Får jag ta med Milou även om han inte ställs ut? Det borde ju gåOm det är fler i samma ras som ska dit kanske du kan få dela tält med någon av dem?
Tänker om du är med i rasklubben och kan fråga om du kan få sitta med hos någon annan?
Det får du så länge du kan visa vaccinationsintyg.Det vore jätte snällt men eventuellt kommer Milou vara med. Mamma vill absolut följa med så jag har ingen hundvakt. Tror inte någon vill ha in två hundar och 2 människor. Får jag ta med Milou även om han inte ställs ut? Det borde ju gå
Info om antal hundar osv kommer mycket tidigare så det är inga problem att planera. Du får veta vilken ring, vilket nummer din hund har i ringen (av alla raser) och hur många hundar det är i varje klass. Det är bara VILKA hundar som publiceras 07 på utställnings dagen.Inser att jag inte är rädd för momenten i ringen utan allt utanför. Kommer jag ha råd med ett tält? Det står att katalogen kommer 7 samma morgon, kan det stämma? Då har man ju ingen aning om när man ska vara där och om alla alla1000 hundar kommer samtidigt vid 9 eller vad det nu var blir det ju kaos. Och tältet, hur vet manometer man ska få plats? Måste man vara där tidigt och paxa en plats? Och hur kommer Trassel och Milou bete sig bland alla hundar?
Kommer min lilla autistiska hjärna hantera det?