Uppdateringstråd nr 23

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag hade testat att skicka ett mail ändå, även om de skriver att de vill ha samtal. Börja mailet med att förklara att du läst deras önskemål och förklara varför du ändå mailar?

Jag känner mig inte speciellt bekväm med att outa mitt funktionshinder, för det skulle jag förmodligen behöva göra för att det skulle godtas att jag gör fel, bara sådär till någon där hela interaktionen går ut på att hen ska bedöma mig. Tyvärr har jag varit med om alltför många gånger att andra tydligt har en stereotyp bild av vad min typ av diagnos innebär, vilket i sin tur påverkar deras syn på mig, så i största möjliga mån är det något jag vill undvika att prata om bara sådär. Att jag är väldigt öppen om det här på Buke under relativ anonymitet är en helt annan sak.

Dessutom - jag har sett flera uppfödare skriva rena rama utläggen om folk som inte ringer och de har verkligen gett intrycket att absolut ingen ursäkt duger. Skulle tippa på att flera av dem skiter helt i att läsa mail om valpförfrågningar, och då känns det värdelöst att lägga energi på att förklara mig när jag med största sannolikhet kommer bli bortsållad pga att jag tar kontakt på fel sätt.
 
Jag känner mig inte speciellt bekväm med att outa mitt funktionshinder, för det skulle jag förmodligen behöva göra för att det skulle godtas att jag gör fel, bara sådär till någon där hela interaktionen går ut på att hen ska bedöma mig. Tyvärr har jag varit med om alltför många gånger att andra tydligt har en stereotyp bild av vad min typ av diagnos innebär, vilket i sin tur påverkar deras syn på mig, så i största möjliga mån är det något jag vill undvika att prata om bara sådär. Att jag är väldigt öppen om det här på Buke under relativ anonymitet är en helt annan sak.

Dessutom - jag har sett flera uppfödare skriva rena rama utläggen om folk som inte ringer och de har verkligen gett intrycket att absolut ingen ursäkt duger. Skulle tippa på att flera av dem skiter helt i att läsa mail om valpförfrågningar, och då känns det värdelöst att lägga energi på att förklara mig när jag med största sannolikhet kommer bli bortsållad pga att jag tar kontakt på fel sätt.

Okej. Det var en idé i all välmening.
 
IMG_6009 - kopia.JPG


Himlen har fått en ny ängel
Vår högt älskade JAZZA
Du gav oss 12,5 år av villkorslös kärlek
Tack för allt! Sorgen och saknaden är enorm!
 
Idag ska Minn till kiropraktorn för 3:e gången på 4 veckor. Hon är sned i bäckenet och de tidigare besöken har hjälpt men tyvärr inte så länge. Efter senaste besöket fick hon ett magskov och då får hon ont och spänner sig och sitter konstigt och då får hon ont i kroppen igen. Just nu har hon riktigt ont tyvärr. Pga magen kan hon inte äta smärtstillande. Har ingen bra känsla för hur det kommer gå med henne, har hållit på i över 1 år och försöka få magen och smärtorna i kroppen under kontroll men uppenbarligen inte lyckats 😭💔
 
Jag känner mig inte speciellt bekväm med att outa mitt funktionshinder, för det skulle jag förmodligen behöva göra för att det skulle godtas att jag gör fel, bara sådär till någon där hela interaktionen går ut på att hen ska bedöma mig. Tyvärr har jag varit med om alltför många gånger att andra tydligt har en stereotyp bild av vad min typ av diagnos innebär, vilket i sin tur påverkar deras syn på mig, så i största möjliga mån är det något jag vill undvika att prata om bara sådär. Att jag är väldigt öppen om det här på Buke under relativ anonymitet är en helt annan sak.

Dessutom - jag har sett flera uppfödare skriva rena rama utläggen om folk som inte ringer och de har verkligen gett intrycket att absolut ingen ursäkt duger. Skulle tippa på att flera av dem skiter helt i att läsa mail om valpförfrågningar, och då känns det värdelöst att lägga energi på att förklara mig när jag med största sannolikhet kommer bli bortsållad pga att jag tar kontakt på fel sätt.

Vår kommande valp, där har jag bara haft mailkontakt med uppfödaren, inte pratat i telefon en enda gång, däremot var vi och hälsade på valparna när de var 5 veckor, men nån telefonkontakt har vi inte haft överhuvudtaget.

Tycker faktiskt att det blir betydligt mer seriöst med ett mail - mycket lättare att ge en korrekt bild av mig själv och vad jag kan erbjuda en valp om jag kan skriva ner det i ett mail istället för att försöka komma ihåg det i ett telefonsamtal. Dessutom kan uppfödaren läsa det i godan ro när de har tid och lust, jämfört med att man ringer upp och lyckas pricka in när de har ont om tid tex.
 
Jag går håglöst igenom beståndet av uppfödare inom farbar transportsträcka för mig men det går... obra, om man säger så. Väldigt många som vill att man ska ringa som första kontakt, för de tror att man inte är tillräckligt intresserad annars. Såklart sållar jag bort dem, men det är inte utan att känna mig lite tilltufsad för att jag råkar ha en funktionsvariant som gör sånt där andra tar för givet jävligt svårt eller omöjligt... :down:

Om jag var du skulle jag testa att maila ändå! Uppfödare skriver väldigt mycket på sina hemsidor, och det är inte alltid så svart-vitt som det låter. Jag har aldrig ringt någon av de uppfödarna som vi har köpt ifrån (5 stycken) utan mailat/chattat på FB. Dessutom har vi bara besökt två av dem innan köpet pga. för lång resväg. Så testa med mail, i värsta fall får du bara inget svar.
 
Vår kommande valp, där har jag bara haft mailkontakt med uppfödaren, inte pratat i telefon en enda gång, däremot var vi och hälsade på valparna när de var 5 veckor, men nån telefonkontakt har vi inte haft överhuvudtaget.

Tycker faktiskt att det blir betydligt mer seriöst med ett mail - mycket lättare att ge en korrekt bild av mig själv och vad jag kan erbjuda en valp om jag kan skriva ner det i ett mail istället för att försöka komma ihåg det i ett telefonsamtal. Dessutom kan uppfödaren läsa det i godan ro när de har tid och lust, jämfört med att man ringer upp och lyckas pricka in när de har ont om tid tex.

När jag köpte Floyd hade jag och uppfödaren bara skrivit på Messenger. Första gången vi pratade i telefon var när jag ringde för att vi körde vilse när vi skulle hämta honom.

Tycker också att du ska testa att maila @Invicta :)
 
När jag köpte Floyd hade jag och uppfödaren bara skrivit på Messenger. Första gången vi pratade i telefon var när jag ringde för att vi körde vilse när vi skulle hämta honom.

Tycker också att du ska testa att maila @Invicta :)
:D Jag tror faktiskt inte att vi pratade i telefon heller? Inte innan vi var på väg ner för att titta på huligangänget. :) Åh andra sidan så har vi haft mycket kontakt ändå. ;)
 
Floyd badar alla promenader, året runt, så länge det finns rinnande vatten någonstans :crazy:
Är ju inte ett dugg förvånad ;)

Ammo trillar i ibland när han ska dricka (och när han var yngre och skulle jaga änder :angel:), men det verkar som sagt inte bekomma honom eftersom han gör om det x)
 
Torsten kan inte skita inne på natten längre eftersom han bor i kompiosthage.

Men tydligen finns det något behov av det i alla fall. :meh:
Vi tog en halvtimmes promenad där han fick springa lös en stor del av tiden. Vi busade och han var glad.

Vi kommer hem, jag ställer mig i duschen. När jag kommer ut därifrån har han lagt en praktfull hög mitt i vardagsrummet.

Nån som vill ha en papillon, billigt?
 
20201023_115257.jpg

Ville fick hänga med in till stan för att göra lite ärenden, sen gick vi en promenad och avslutade i hundrastgården som var tom. Han tyckte att det var toppen att få undersöka på egen hand. :) väl hemma igen sover han som en stock, det är jobbigt att vara i stan. ;)
 
Torsten kan inte skita inne på natten längre eftersom han bor i kompiosthage.

Men tydligen finns det något behov av det i alla fall. :meh:
Vi tog en halvtimmes promenad där han fick springa lös en stor del av tiden. Vi busade och han var glad.

Vi kommer hem, jag ställer mig i duschen. När jag kommer ut därifrån har han lagt en praktfull hög mitt i vardagsrummet.

Nån som vill ha en papillon, billigt?
Här hos oss har vi kört komposthage från dag ett vid alla tillfällen där vi inte kan ha uppsikt över valpen hela tiden och vi kör så fortfarande tills jag kan känna mig trygg med att han inte får för sig att tugga sönder något eller stjäla och äta något medan jag ligger i badet, sover eller är ute. Så fort någon av oss inte kan ha uppsikt över honom så får han vara i sin hage, inga obevakade äventyr i huset. Borzoier är notoriska kleptomaner.

Du kanske kan testa samma sak? Så fort du inte kan ha ett öga på honom så sätter du honom i hagen, tex när du ska duscha. När han är ute i huset tillsammans med dig så sätt kompostgaller i dörrhålen så han alltid är i samma rum som dig och inte kan gå ut i köket och skita tex. Visar han tendenser att kissa och bajsa så är det direkt raka rör ut genom dörren, om det så rinner kiss längs golvet på vägen ut eller ligger 4 bajspluttar på rad ut genom hallen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Den andra blev låst, så vi fortsätter här :)
53 54 55
Svar
1 099
· Visningar
69 979
Övr. Hund Skapar ny tråd så vi inte tar över uppdateringstråden. Idag går semifinalen, de 30 bästa från fredagen går idag en internationell bana...
2
Svar
37
· Visningar
2 967
Senast: Pilot
·
Hundavel & Ras 2017, när jag hade planer på förra kullen, vet jag att vi var flera uppfödare på forumet som hade en tråd om våra kullar. Planerandet...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
16 100
Kropp & Själ För 2 år sen (okt-21) opererade jag bort det mesta av en stor hjäntumör, den sitter lite illa till, så allt gick inte bort, den dödar...
Svar
15
· Visningar
870
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Att bjuda någon?
  • 🥂 VALBORG 🍾

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp