Uppdateringstråd nr 23

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tre parningar totalt, två utan hängning och en med. :) Tik åkte hem imorse. Puh, nu tar jag och Lasse helg!

20201023_084125.jpg
 
Igår åkte jag och vallade med Nano, det gick rätt okej. Syster var med med Qila som gått igång på fåren nu och var jätteduktig!
Nessie och Nike fick en cykeltur när jag kom hem.

Idag blev det agilityträning för alla vovvarna, maken sprang med Nessie som gick jätte bra. Nano var mest starter och lek och Nike sprang som en stjärna. Jag hoppas att husse ska orka springa lite lopp med Nessie i klass 1 och få upp henne i nästa klass för hon går så bra med honom.

Imorgon ska Nessie och Nano iväg med syrran och ställas ut (inoff) när hon ställer Qila, blir bra träning. Jag hoppas att hon orkar ställa lite sen när det blir dags för officiella utställningar 😁.

IMG_20201023_165037.jpg
 
Min lokala hundklubb riskerar att behöva lägga ned då kommunen ska bygga om i området. Klubben skickade ut ett mail till alla medlemmar och bad om råd och hur de ser på klubbens framtid.
Jag skrev ett ärligt men trevligt mail tillbaka att man kanske skulle försöka se denna situation som ett tillfälle för en nystart för klubben. Kan hända att jag inte kommer våga gå på klubbens ”krismöte” efter det här :angel: :o
Det har de senaste åren varit mycket tjafs och trogna styrelsemedlemmar har avsagt sin plats med omedelbar verkan. Klimatet på klubben är inget vidare..
 
Min lokala hundklubb riskerar att behöva lägga ned då kommunen ska bygga om i området. Klubben skickade ut ett mail till alla medlemmar och bad om råd och hur de ser på klubbens framtid.
Jag skrev ett ärligt men trevligt mail tillbaka att man kanske skulle försöka se denna situation som ett tillfälle för en nystart för klubben. Kan hända att jag inte kommer våga gå på klubbens ”krismöte” efter det här :angel: :o
Det har de senaste åren varit mycket tjafs och trogna styrelsemedlemmar har avsagt sin plats med omedelbar verkan. Klimatet på klubben är inget vidare..
Otroligt bra att du skrev ett ärligt svar om det i alla fall! :D
 
Igår blev det en väldigt aktiv dag för damerna. Efter jobbet (kunde dessutom sluta tidigt :banana: ) så blev det lite kloklipp och allmänt småfix. Därefter åkte vi tillsammans med killen jag träffar till vår favorithage. Herregud så de sprang! Det var lite kallt, så de sprang extra mycket. Inte så lång tid, men vansinnigt intensivt. Tyvärr för mörkt för fotografering då, men jag tittade på och bara njöt av att se dem flyga fram.

Efter det gick vi hem till killens mor för att äta och fika lite där. Vi gjorde visserligen i ordning soffan till hundarna (la ut ett lakan osv så att soffan inte skulle bli smutsig), men de håller ju ändå lite koll på vad vi gör och vilar inte lika bra som hemma. Efter det tog vi en lite längre kvällsrastning i iskallt höstväder och tja, idag ösregnar det och hundarna verkar inte ha en tanke på att lämna soffan. Ska ändå försöka hitta på något litet med dem sedan.
 
Jag hade tyvärr rätt i min dåliga känsla inför besöket hos kiropraktorn i torsdags. Minn var sämre i kroppen än för 2 veckor sedan. Magen ställer till det så mycket och vi får verkligen inte ordning på den. Har bokat tid hos magveterinären för att än en gång kolla om det finns nått mer vi kan göra, hade det samtalet senast i augusti men måste för min egen skull ha det igen innan jag kanske måste fatta ett väldigt jobbigt beslut 😭💔
 
Fullspäckad dag för mig och Humla idag :D

Först var vi på nose work clear round :) Arrangören hade en liten twist, det var tre gömmor i varje sökområde (utomhus, fordon och inomhus) men man fick välja mellan att ta en gömma på 1 minut, två gömmor på 2 minuter eller alla gömmor på 3 minuter. Jag valde första alternativet.
Utomhus och fordon var på en parkeringsplats precis på backaplan i Göteborg, där vetzoo hade nyinvigning av vetzoo-butiken, så det var mycket folk i rörelse. Mycket störningar för Humla, men med lite uppmuntran hittade vi en gömma i båda söken :D
Inomhussöket var i butiken, och då var det lite för mycket hundar i rörelse i närheten så hon slog inte på näsan alls. Men jag är så nöjd och stolt :love: och vi fick fint omdöme av domaren!

Sen blev det agilityträning med en kompis på eftermiddagen :) Körde lite detaljträning vilket jag är dålig på att ta mig tid till annars, men det gick superfint. Skönt att se Humla få rejsa av sig ordentligt med sina sheltie-kompisar med :love:
 
Det gick bra för syster att ställa Nano och Nessie idag 😁. Tror hon kommer få ställa fler gånger när de riktiga utställningarna kommer igång, Nessie hade tydligen lyckats charma domaren totalt och blev BIG-2 ❤️.
Qila fick bra kritik men med VG och kommentaren att hon behöver ringtränas mer. Hon är lite spökig nu och pga covid så har man ju inte haft chansen att ställa tidigare..

Nån rosett blev det
received_1310023592707810.jpeg
 
Jag hade tyvärr rätt i min dåliga känsla inför besöket hos kiropraktorn i torsdags. Minn var sämre i kroppen än för 2 veckor sedan. Magen ställer till det så mycket och vi får verkligen inte ordning på den. Har bokat tid hos magveterinären för att än en gång kolla om det finns nått mer vi kan göra, hade det samtalet senast i augusti men måste för min egen skull ha det igen innan jag kanske måste fatta ett väldigt jobbigt beslut 😭💔
Håller tummar och tassar för att det ändå finns något att prova som hjälper Minn :heart
 
Igår var det dags för KM så Roy har nu startat sin första tävling, IK1. Det gick verkligen över förväntan, han gjorde en jättefin utgång vilket jag var mest nervös för då han för en månad sedan knappt inte kunde hämta får alls men han fick till och med full pott på det momentet! :heart Sen blev det ju inga höga poäng, 59/100 men då han inte kan höger och vänster fullt ut så var det inte så konstigt att det blev lite krokigt och dant. Tiden tog slut i fållan men tror inte vi hade fått in dem då fåren var lite svåra och Roy har för lite erfarenhet av sånt!
Jag känner mig orimligt stolt över Roy, han har utvecklats så mkt på bara några månader. När han kommer ha lärt sig höger och vänster ordentligt kommer han nog bli en bra tävlingshund. Jag har ju tyckt han varit ganska vek mot får men träningen verkar ha gett resultat för gårdagens får var ganska tungflyttade och det var ganska många hundar som hade problem att flytta dem men Roy tvekade inte en sekund, det gick tom lite för fort emellanåt!
122681243_3695827740467437_8999742847459878384_n.jpg

122501766_3695827423800802_9017774430524059937_n.jpg


Theo fick vara med och mingla med folk och fä vilket är väldigt nyttigt för honom då vi bor i skogen så vi ser ju aldrig några andra. Han börjar tycka det är helt ok att vara med så där, han tom hälsade på en aussie utan att bli osäker, andra hundraser är ju nämligen mkt suspekta! :heart
122811609_3695827557134122_6310678022147718762_n.jpg
 
Här är det klädväder för mina små grabbar, har så sjukt mycket tröjor och täcken men beställde ändå hem ett par nya till dom, kan inte låta bli :o:D Nu har jag dubbla uppsättningar av allt så dom ser nästan ut som
Han är inte kastrerad och är bara tio månader.

Har inte planerat att kastrera men blir det inte nån ordning så kanske jag kastrerar kemiskt så smånngom. Har haft en hund som jag sprutade och det fungerade riktigt bra. Nu gör man det med chip men det har jag ingen erfarenhet av. (det var så enkelt när jag fick sprutor av min veterinärkompis och sprutade själv......)

Min teori är att han är såhär pga att han är i "tonåren". Hoppas och tror att han kommer att lugna sig när han mognar.
Aha, hoppas det växer bort som du säger. En fas bara.
 
Åh vad mycket pyssel när man
Det är tur att vår inte kan ha kläder, jag hade förköpt mig! :D Nu shoppar jag leksaker istället, och en julkalender!
Ja det är beroendeframkallande, känner mig som en tvilling mamma för att dom alltid har likanda halsband, koppel, tröjor och täcken. Skönt om det är en varm dag så dom kan gå nakna men det krävs inte mycket för att en kines ska frysa.
 
Har lite huxflux anmält mig till en helgkurs i freestyle/heelwork i mitten av november. Det är inriktning programutveckling och jag håller precis på att sätta ihop ett klass 1 program i freestyle. Och att få lite tips och bedömning av mitt klass 2 program i heelwork skadar ju inte heller.
Att det sedan inte var den billigaste kursen och att det tillkommer hotellkostnad kan vi väl ignorera...
 
Jag kom på idag att det nog fan är nästan 2 månader sen Emiron fick klorna klippta. Ansade ett par millimeter på sporrarna nu ikväll men övriga klor hade inget som var lönt att ta. Känns lite lyxit måste jag säga.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Den andra blev låst, så vi fortsätter här :)
54 55 56
Svar
1 101
· Visningar
70 102
Övr. Hund Skapar ny tråd så vi inte tar över uppdateringstråden. Idag går semifinalen, de 30 bästa från fredagen går idag en internationell bana...
2
Svar
37
· Visningar
2 968
Senast: Pilot
·
Hundavel & Ras 2017, när jag hade planer på förra kullen, vet jag att vi var flera uppfödare på forumet som hade en tråd om våra kullar. Planerandet...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
16 115
Kropp & Själ För 2 år sen (okt-21) opererade jag bort det mesta av en stor hjäntumör, den sitter lite illa till, så allt gick inte bort, den dödar...
Svar
15
· Visningar
870
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp