Bukefalos 28 år!

Uppdateringstråd nr 23

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad är det för sorts läger? Vad gör man?
Det har varit lite olika teman de olika åren :) Första året var det prova-på massa bland annat htm, parkour och sånt. Förra året var det konceptränking.
Iår har de ett läger med konceptträning och ett (det jag ska på) som heter typ ”Utmaningar”. Skulle nog vara lite nosarbete och annat kul. Bryr mig inte så mycket vad de kallar det, för jag vet att det kommer bli bra oavsett. Det är Monstermom och hennes kollega som håller i det :) (taggar inte då hon inte är här längre :( )
 
Jag fortsätter titta efter uppfödare, även av de raser jag är mer neutral inför, men fler och fler faller bort. Ännu en la precis upp på hemsidan att de inte tar emot fler intresseanmälningar pga det stora trycket på kullarna. Måtte coronatrycket bli mättat snart, för det här är ju hopplöst. :(
 
Anmält mig till sommarläger :bump: Blir tredje året på samma ställe, och kan inte bli annat än bra :D Någon mer som ska på läger med sina hundar iår?
Åh, jag vill verkligen! Skulle varit på ett läger i somras men det blev inställt. Blir just det lägret av vill jag åka på det. Även om det var svindyrt 😅.
 
Bara jag som blir hungrig av ljudet av en hund som krossar kycklingben? Emiron tar sig an en fryst höna till kvällsmat och det låter som satans gott... Tyvärr är jag inte så taggad på tanken att bli sjuk annars hade jag nog också kunnat tänka mig en fryst höna till kvällsmat.
 
Här tog vi oss för första gången ut på långfärdsskridskor. Skrället har ju en tendens att skälla, komma väldigt nära och knuffas när han tycker vi beter oss konstigt (längdskidor och cykel är exempel på konstigheter), men det blev riktigt bra träning på att "gå ut" alltså hålla avstånd. Tyvärr valde våra guider en lite längre sträcka än vad han orkade med, så det blev lite hussetaxi på slutet. Hunden som i vanliga fall protestera mot att bli lyft såg ändå jäkla nöjd ut i husses famn där de gled fram :heart
 
Bara jag som blir hungrig av ljudet av en hund som krossar kycklingben? Emiron tar sig an en fryst höna till kvällsmat och det låter som satans gott... Tyvärr är jag inte så taggad på tanken att bli sjuk annars hade jag nog också kunnat tänka mig en fryst höna till kvällsmat.
Precis när jag läste det tuggade min hund i sig en fryst kycklingklubba. Lät ungefär som när man tuggar i sig en rå morot. Vet inte om jag blev så hungrig av det dock.
 
Nessies öga är mycket bättre nu men tratten får sitta på nån dag till tills den är helt bra. Idag har de fått varsin Kong med mat i på kvällen och jag kom precis in från nästan en timmes kvällspromenad. Nike har fått en schamponering och jag tänkte trimma lite på tassar och i ansikte imorgon på henne.

Nessie har förlika sig med tratten och är lite mindre missnöjd idag
IMG_20210106_153336.jpg
 
Anmält mig till sommarläger :bump: Blir tredje året på samma ställe, och kan inte bli annat än bra :D Någon mer som ska på läger med sina hundar iår?
😍 åh jag är avis, jag vill också, men lite för långt bort och lite för mycket pengar när jag inte vet hur sommaren ser ut.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Den andra blev låst, så vi fortsätter här :)
65 66 67
Svar
1 321
· Visningar
87 131
Senast: Brie
·
Övr. Hund Skapar ny tråd så vi inte tar över uppdateringstråden. Idag går semifinalen, de 30 bästa från fredagen går idag en internationell bana...
2
Svar
37
· Visningar
3 048
Senast: Pilot
·
Hundavel & Ras 2017, när jag hade planer på förra kullen, vet jag att vi var flera uppfödare på forumet som hade en tråd om våra kullar. Planerandet...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
17 714
Senast: bollen__
·
Kropp & Själ För 2 år sen (okt-21) opererade jag bort det mesta av en stor hjäntumör, den sitter lite illa till, så allt gick inte bort, den dödar...
Svar
15
· Visningar
927
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp