Uppdateringstråd nr 23

Status
Stängd för vidare inlägg.
Långpromenad i snö idag, glada hundar som fick springa lösa en hel del och jag har fått krypa ner i soffan nu.

Nessie och charmtrollet Nano 😁
IMG_20210114_121800.jpg
 
Mitt lilla parveldjur lyckades ramla i trappen. Vi var alla på nedervåningen och jag skulle upp och hämta ngt. Hon väntade kvar med husse tills hon fattade att jag gått upp. Då kutade hon efter mig. Sen hör jag bara hur det brakar till och hon ramlar och skriker. Sen kom hon farandes i 300 knyck och skulle typ in under min hud för att hon blev så rädd.
Veterinären var rätt säker på att hon kommer bli bra igen trots viss nervpåverkan baktill. Han trodde inte det var diskbråck som måste opereras iaf. Så nu har hon vilat och fått Metacam ett tag och vill INTE vila/vara still mer.
Men hon är fortf lite vinglig bak i vissa lägen. Så hon tvingas hålla sig i skinnet och ha tråkigt. Hon får bara ut på toa och ska bäras i trapp, upp i möbler etc.
Veterinären tyckte det var mkt hoppfullt att hon redan är så mkt bättre. Jätteskönt!
Vi har också kört någon behandlingslampa på ryggen och bakknä här hemma. Tur med sambo som har lite såna prylar!
Stackars lille klant-rumpan! ❤️
 
Mitt lilla parveldjur lyckades ramla i trappen. Vi var alla på nedervåningen och jag skulle upp och hämta ngt. Hon väntade kvar med husse tills hon fattade att jag gått upp. Då kutade hon efter mig. Sen hör jag bara hur det brakar till och hon ramlar och skriker. Sen kom hon farandes i 300 knyck och skulle typ in under min hud för att hon blev så rädd.
Veterinären var rätt säker på att hon kommer bli bra igen trots viss nervpåverkan baktill. Han trodde inte det var diskbråck som måste opereras iaf. Så nu har hon vilat och fått Metacam ett tag och vill INTE vila/vara still mer.
Men hon är fortf lite vinglig bak i vissa lägen. Så hon tvingas hålla sig i skinnet och ha tråkigt. Hon får bara ut på toa och ska bäras i trapp, upp i möbler etc.
Veterinären tyckte det var mkt hoppfullt att hon redan är så mkt bättre. Jätteskönt!
Vi har också kört någon behandlingslampa på ryggen och bakknä här hemma. Tur med sambo som har lite såna prylar!
Stackars lille klant-rumpan! ❤️
Men lilla vännen då :heart
 
Jag har ju en liten frökenhund. I facebook på rasgruppernas sidor visas hundar i täcken och varma kläder.

Här har vi nu minus 13 och min voffi ligger tryckt mot altandörren där det drar lite kallt. Han uppskattar uppenbarligen inte att bo med en fryslort till matten som gärna har rejält varmt inomhus. Betongplattan framför vedspisen, som är iskall, är ett annat favoritställe.
 
Jag har ju en liten frökenhund. I facebook på rasgruppernas sidor visas hundar i täcken och varma kläder.

Här har vi nu minus 13 och min voffi ligger tryckt mot altandörren där det drar lite kallt. Han uppskattar uppenbarligen inte att bo med en fryslort till matten som gärna har rejält varmt inomhus. Betongplattan framför vedspisen, som är iskall, är ett annat favoritställe.
Låter som vi har helt olika hundar igen. :laugh:
Nuvarande är sådan som söker upp solfläckar, älskar att krypa upp på mig eller under täcket för att värma sig, älskar min elfilt etc.

De andra har varit mer åt det hållet än din. När de varit med heldagar i kalla stall har de om det är kallt behövt kläder. De fick också den här "iglon" att krypa in i i sadelkammaren för att kunna värma sig.

Nuvarande fick ärva den. Hon sover OVANPÅ den. Så den har blivit som en äggkopp i formen. Pappi-hållare.. 🤷‍♀️:laugh:
Flughus.jpg
 
Jag bara väntar på att det ska dimpa ned en anmälan från LS i vår postlåda any day now :rofl:. Vi har fått lite snö senaste dagarna och idag var det hör och häpnad -7 grader när jag for till jobbet på morgonen! Grannkärringen mitt emot stirrade fördömande på mig när jag tog in hundarna efter jobbet :rofl:
 
I förmiddags gick vi till ett litet fält en liten bit ifrån där jag bor, tar typ 10-15 minuter bara att gå dit. Släppte Milou lös men han fortsatte gå fot hela tiden iaf trots att han hade friheten att springa runt. Han gör oftast så, enda gången han gick 3 meter ifrån mig var när han såg en fantastisk och intressant snöklump. Enligt honom alltså :rofl: Enligt mig var det bara en liten hög snö.

Invigde deras overaller nu på eftermiddagen, Alvin mycket mer kritisk till att stoppa ner hela benen i den och sen gå i den. Milou fann sig i princip direkt.
 
:heart
Min rör-mig-inte-hund har legat och sovit i mitt knä en lång stund framför datorn. Vi tittar på Talang..

Jag har misströstat att det någonsin skulle hända. Visst har jag kunnat tvinga honom att ligga i knäet men han har trampat runt och velat ner efter en stund.
Nu slappande han av, lutade sig mot mig och låg stilla. Länge.
Är lite gråtmild just nu.
 
:heart
Min rör-mig-inte-hund har legat och sovit i mitt knä en lång stund framför datorn. Vi tittar på Talang..

Jag har misströstat att det någonsin skulle hända. Visst har jag kunnat tvinga honom att ligga i knäet men han har trampat runt och velat ner efter en stund.
Nu slappande han av, lutade sig mot mig och låg stilla. Länge.
Är lite gråtmild just nu.
Tror du tar saker lite väl allvarligt. Tinja var inte kelig förrän hon var 2 år, visst att hon sov i sängen och låg i soffan men pysslade man för mycket med henne så gick hon och la sig någon annanstans.

Vissa hundar föredrar dessutom olika saker. Tinja gillar att bli pysslad med i ansiktet och på huvudet, om hon ber om det. Annars föredrar hon kroppen, allra helst att man kliar henne längs frambenen och i armhålorna :rofl: Hon är en otroligt trygg hund.

Asni som är osäker av sig har alltid varit extremt närgången. Så att en hund inte är kelig av sig behöver inte betyda att hunden är osäker eller osocial.
 
:heart
Min rör-mig-inte-hund har legat och sovit i mitt knä en lång stund framför datorn. Vi tittar på Talang..

Jag har misströstat att det någonsin skulle hända. Visst har jag kunnat tvinga honom att ligga i knäet men han har trampat runt och velat ner efter en stund.
Nu slappande han av, lutade sig mot mig och låg stilla. Länge.
Är lite gråtmild just nu.

Ååh, ni börjar finna varandra.

Min första hund sökte för första gången riktig fysisk kontakt med mig när hon var två år. Alltså inte "hej hej klappa mig" utan att hon ville kela och vara nära - hon hade absolut inte tid och ro att gosa. Vid två års ålder kom hon plötsligt när jag satt i soffan och la huvet i mitt knä. Jag minns fortfarande den fullständiga chocken som gick genom rummet, och hela familjen tittade på varandra - "asså SER ni??".

Sen blev hon en gosboll av guds nåde. Så misströsta inte. Somliga individer "ska bara" först.
 
Tror du tar saker lite väl allvarligt. Tinja var inte kelig förrän hon var 2 år, visst att hon sov i sängen och låg i soffan men pysslade man för mycket med henne så gick hon och la sig någon annanstans.

Vissa hundar föredrar dessutom olika saker. Tinja gillar att bli pysslad med i ansiktet och på huvudet, om hon ber om det. Annars föredrar hon kroppen, allra helst att man kliar henne längs frambenen och i armhålorna :rofl: Hon är en otroligt trygg hund.

Asni som är osäker av sig har alltid varit extremt närgången. Så att en hund inte är kelig av sig behöver inte betyda att hunden är osäker eller osocial.
Men hjälp. Gör du inte egna tolkningar nu?
Jag har haft hundar hela livet. Det är inte så att det är min första och enda hund.

jag köpte en hund som inte varit intresserad av mig, som inte tyckt om närhet, inte alls gillat att bli klappad, avskytt att bli lyft. Jag har sakta och medvetet jobbat för att kunna hantera, klappa, göra pälsvård utan att han morrar.

Nu börjar det ge resultat. Och jag är glad. Och du plattar till mig genom att säga att jag tar saker för allvarligt?
 
Det skulle jag gjort på varenda en av mina tidigare hundar.

Den här är HYSTERISKT håröm. :cry:
Jag kom att tänka på dig och Torstens hårömhet när jag letade förgäves efter en borste bara för att konstatera att jag nog måste skaffa en ny.

Jag tror att du skulle vara mycket hjälpt av en Mason Pearson-borste och det ska vara typen som har nylonborst/spröt blandat med vildsvinsborst. Dessa är fullständigt suveräna när det gäller att borsta igenom utan att slita på pälsen vilket i sin tur gör själva borstningen mer behaglig för den som är håröm. Borstarna är dyra, men räcker en livstid. Du måste klara dig med pocket size så får du ner priset lite. Egentligen är dessa borstar gjorda för oss människor, men de används flitigt av utställare av pälshundar.

Till riktiga tovor funkar det aldrig med en borste. Jag skulle rekommendera en sax som används för att skära tovan alternativt en tovutredare. Men för all annan pälsvård är Mason Pearson-borstar kanon tycker jag.
 
Jag bara väntar på att det ska dimpa ned en anmälan från LS i vår postlåda any day now :rofl:. Vi har fått lite snö senaste dagarna och idag var det hör och häpnad -7 grader när jag for till jobbet på morgonen! Grannkärringen mitt emot stirrade fördömande på mig när jag tog in hundarna efter jobbet :rofl:
Skulle inte förvåna mig, jag har grannar som klagat till kommunen för att mina hundar skäller på dagar och tider när de inte är ute/ens på hemmaplan :confused:

Folk är märkliga, helt enkelt :idea:
 
Du är inte ensam, men såna där hittepåmänniskor får ju typ aldrig rätt :up:
Dessa grannar har varit på en annan granne om att hans hundar skulle stå och skälla dygnet runt, tror de klagade till kommunen. De har även varit på en mjölkbonde som har mark intill deras tomt om att hennes kor står och kissar vid staketet intill deras tomt. De anmälde oss till kommunen när vi bytte tak och påstod att vi medvetet dammade eternitdamm in på deras tomt plus att de även var på en annan granne om samma sak när de bytte tak i höstas. Kan säga att kommunen bara skrattade när de ringde upp för att höra vår version... Samtidigt så har de själva eldat ensilageplast samt dumpat hästgödsel direkt på marken så att en näraliggande granne fick sin dricksvattenbrunn förorenad, blev saftigt vite på bägge. Så de är inte speciellt populära i området dessa människor.... Tror nästan inte att det finns någon i hela området som de inte varit och bråkat med om något.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Den andra blev låst, så vi fortsätter här :)
52 53 54
Svar
1 075
· Visningar
68 218
Senast: Pilot
·
Övr. Hund Skapar ny tråd så vi inte tar över uppdateringstråden. Idag går semifinalen, de 30 bästa från fredagen går idag en internationell bana...
2
Svar
37
· Visningar
2 959
Senast: Pilot
·
Hundavel & Ras 2017, när jag hade planer på förra kullen, vet jag att vi var flera uppfödare på forumet som hade en tråd om våra kullar. Planerandet...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
15 681
Kropp & Själ För 2 år sen (okt-21) opererade jag bort det mesta av en stor hjäntumör, den sitter lite illa till, så allt gick inte bort, den dödar...
Svar
15
· Visningar
866
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Stora shoppingtråden II
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp