Bukefalos 28 år!

Uppdateringstråd nr 24

Status
Stängd för vidare inlägg.
Liten somnade på mig mindre än en minut efter att jag satte mig ner. Så trött efter morgonens långa träningspass ❤
 

Bifogade filer

  • 20210323_191455.jpg
    20210323_191455.jpg
    220,6 KB · Visningar: 72
Har precis låtit grabbar bus dela på en morot efter att ta tvingat dem att duscha idag :D. Tydligen är hackad morot det bästa som finns då svansarna går som propellrar vid servering. Nu sover de gott i soffan bredvid mig och jag dricker kvällste :heart
 
Igår var jag och vallade med Nessie och Nano. Idag blev det lite simning för vovvarna, även Tey fick plaska lite. Nu har husse mysstund med Nano som blir borstad på och hon njuter i fulla drag.
Imorgon blir det valpkurs för husse och Tay igen och jag ska väl försöka köra lite nosework med de andra medans de är borta.

IMG_20210324_201032.jpg
 
Alltså, jag såg en SÅ fin golden idag. Jag som inte ens brukar vara så förtjust i dem...

Ute på min jobbrunda så var jag tvungen att stanna till lite snabbt på ett ställe. La då märke till en golden som gick promenad med sin husse och som stannade till för att titta mycket nyfiket på mig. Den var lös och stod med stolt hållning och en otrolig utstrålning, helt perfekt i hullet och med en mycket fin päls. Efter några sekunder sa husse lugnt till hunden att komma med, och direkt började hunden trava efter med lätta, fina rörelser.

Efter att ha passerat en buske stannade den och tittade på mig igen. Husse stannade också till och jag var tvungen att säga till honom att han hade en helt otroligt fin hund. Han blev såklart glad och sa (åter igen med lugn och mjuk ton) åt hunden att gå och hälsa. Vips så hade jag en jätteglad golden vid mina fötter, och när jag hukade mig för att klappa så var det som om hela hunden kollapsade. Jag skulle klappa mage! :D Jag klappade och hunden låg där och såg så fjantigt jäkla glad ut!

När jag sedan sa till hunden att gå tillbaka till husse så ropade han lågt på den, och åter igen kom den till honom snabbt och glatt.

Jag log länge efter det mötet. Den hunden såg så otroligt välmående och nöjd ut hela tiden, och verkade ha så fin relation med sin husse och allt var bara... fint! Tänk om man kunde få se sådant oftare.
 
Alltså, jag såg en SÅ fin golden idag. Jag som inte ens brukar vara så förtjust i dem...

Ute på min jobbrunda så var jag tvungen att stanna till lite snabbt på ett ställe. La då märke till en golden som gick promenad med sin husse och som stannade till för att titta mycket nyfiket på mig. Den var lös och stod med stolt hållning och en otrolig utstrålning, helt perfekt i hullet och med en mycket fin päls. Efter några sekunder sa husse lugnt till hunden att komma med, och direkt började hunden trava efter med lätta, fina rörelser.

Efter att ha passerat en buske stannade den och tittade på mig igen. Husse stannade också till och jag var tvungen att säga till honom att han hade en helt otroligt fin hund. Han blev såklart glad och sa (åter igen med lugn och mjuk ton) åt hunden att gå och hälsa. Vips så hade jag en jätteglad golden vid mina fötter, och när jag hukade mig för att klappa så var det som om hela hunden kollapsade. Jag skulle klappa mage! :D Jag klappade och hunden låg där och såg så fjantigt jäkla glad ut!

När jag sedan sa till hunden att gå tillbaka till husse så ropade han lågt på den, och åter igen kom den till honom snabbt och glatt.

Jag log länge efter det mötet. Den hunden såg så otroligt välmående och nöjd ut hela tiden, och verkade ha så fin relation med sin husse och allt var bara... fint! Tänk om man kunde få se sådant oftare.

Jag har träffat på några liknande hundar när jag varit ute på jobb och det är helt fantastiskt :heart
 
Var hos fysion igår igen med Tinja. Jag har tydligen varit duktig med min massage för nu har spänningen i ena bröstmuskeln släppt och de envisa höftböjarna är bra!

Det är så roligt att gå på fysio med Tinja, hon älskar fysion och skiter fullständigt i mig. Men hon tycker det är skittråkigt att bli masserad för hon VET att hon kan få träna med henne, så när hon enligt henne är 'klar' så börjar hon rulla runt, sparkas, muppa runt och försöker smita iväg för att springa och hämta balansbollarna och slänga dem på fysion :rofl: Vi skrattar igenom i princip hela besöket, hon är så härligt muppig, min lilla blåräv.
 
Var hos fysion igår igen med Tinja. Jag har tydligen varit duktig med min massage för nu har spänningen i ena bröstmuskeln släppt och de envisa höftböjarna är bra!

Det är så roligt att gå på fysio med Tinja, hon älskar fysion och skiter fullständigt i mig. Men hon tycker det är skittråkigt att bli masserad för hon VET att hon kan få träna med henne, så när hon enligt henne är 'klar' så börjar hon rulla runt, sparkas, muppa runt och försöker smita iväg för att springa och hämta balansbollarna och slänga dem på fysion :rofl: Vi skrattar igenom i princip hela besöket, hon är så härligt muppig, min lilla blåräv.
Haha, påminner en del om hur Frej beter sig på rehab :D. Fast han far mest runt.
 
Åh vad roligt vi hade nu på kvällen :love: En sån där stund då man fattar hur otroligt lycklig man är över att få dela livet med hundar.

Vi gick igenom lite trick och repeterade en del och oj vad dom gick igång.

När vi var inne i flowet tänkte jag att det var rätt tid att utmana dom och lära lite nytt så vi började med två saker, den ena kan Alvin men han var lite ringrostig men det var första gången för Milou, jag lärde dom att ”städa”, att ta saker jag pekar på eller kastar och låta dom bära det till en skål/bytta och lägga i saken där. Ska fortsätta imorgon.

Dom älskar att träna tillsammans så jag bad Milou att stå och att Alvin står med framtassarna på Milous rygg.Funderar på att lära dom ”kramas”, vi var där och snuddade lite lite idag men ville inte ta för mycket på en gång.

När jag bad Milou att backa runt mig kom Alvin dit och gick runt mig han också så det blev som att dom gick runt mig åt varsitt håll. Alvin gör ofta så, att om jag tränar med Milou hänger den lilla gubben på,tittar och ser vad vi gör och gör det han också utan att jag lärt honom det, en smart liten hund.
 
Torsten har blivit lite mullig :crazy: Så jag försöker dra ner lite på fodret. Men mängderna är ju små ändå.

Det får till följd att han skäller på mig när jag är i närheten av skafferiet där hundmaten står och att han tigger ohämmat så fort jag tuggar på något. Visserligen är det bra att han är matfrisk eftersom han i princip matvägrade när han kom till mig. Men det är lite påfrestande......
 
Torsten har blivit lite mullig :crazy: Så jag försöker dra ner lite på fodret. Men mängderna är ju små ändå.

Det får till följd att han skäller på mig när jag är i närheten av skafferiet där hundmaten står och att han tigger ohämmat så fort jag tuggar på något. Visserligen är det bra att han är matfrisk eftersom han i princip matvägrade när han kom till mig. Men det är lite påfrestande......
Kanske kan du ge någon typ av utfyllnad i maten, eller kanske byta mat? :)
 
Torsten har blivit lite mullig :crazy: Så jag försöker dra ner lite på fodret. Men mängderna är ju små ändå.

Det får till följd att han skäller på mig när jag är i närheten av skafferiet där hundmaten står och att han tigger ohämmat så fort jag tuggar på något. Visserligen är det bra att han är matfrisk eftersom han i princip matvägrade när han kom till mig. Men det är lite påfrestande......
Prova att ge morot. Mättar och är kalorisnålt. Bra att få nåt att gnaga på också
 
Torsten har blivit lite mullig :crazy: Så jag försöker dra ner lite på fodret. Men mängderna är ju små ändå.

Det får till följd att han skäller på mig när jag är i närheten av skafferiet där hundmaten står och att han tigger ohämmat så fort jag tuggar på något. Visserligen är det bra att han är matfrisk eftersom han i princip matvägrade när han kom till mig. Men det är lite påfrestande......
Mina hundar fick varsin gurka idag :P På Willys är de väldigt billiga!
 
Torsten har blivit lite mullig :crazy: Så jag försöker dra ner lite på fodret. Men mängderna är ju små ändå.

Det får till följd att han skäller på mig när jag är i närheten av skafferiet där hundmaten står och att han tigger ohämmat så fort jag tuggar på något. Visserligen är det bra att han är matfrisk eftersom han i princip matvägrade när han kom till mig. Men det är lite påfrestande......
Min är också lite mullig nu efter att hon inte fick röra sig vid skadan. Hon får en hel del gurka nu.
 
Prova att ge morot. Mättar och är kalorisnålt. Bra att få nåt att gnaga på också
Brukar ge morot till Milou för han får mindre mat hemma men mer totalt i och med att han går lös och tränar mer= mer belöningsgodis. Och att han är kraftigare än Alvin och Alvin har varit i en viktuppgångsfas och att Milou inte kan äta som honom. Men då på kvällen tittar han väldigt mycket på Alvin som får mycket mer och då ger jag en morot och han tycker verkligen det är gott. Dock är han inte mullig alls utan ett muskelberg men vill behålla honom så.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
22 330
Senast: sthu
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 776
Senast: Hellhound
·
Hemmet När jag rotar i frysen efter nåt, börjar varningssignalen tjuta efter bara kanske tio sekunder. Så jag brukar stänga av frysen medan jag...
Svar
15
· Visningar
656
Senast: Otherside
·
Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
63 64 65
Svar
1 288
· Visningar
49 602

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp