Uppdateringstråd

Jag red igår, red ut för första gången på länge. Väntade mig att han skulle vara lite spänd, men fram tills vi mötte en annan häst var det helt hanterbart.. när den andra hästen kom fick jag hoppa av och leda honom en stund tills han lugnade ner sig. Drygt men vill inte att det ska spåra ur heller 🤷🏻‍♀️
När vi kom hem red jag lite på ängen och hälften av galopperna var fullt normala :D
Det tar sig!
 
Idag är det exakt 1 år sedan B kom ned hit till mig. Det känns som för evigt, inte 1 år.

Bild från dagen jag var och provred henne.
received_5007123549348106.jpeg
 
IMG20230304151033_01.jpg


Igår tyckte Elsa jag var tråkig när jag bara hängde på hennes rygg på gårdsplan innan hon fick gå ut igen. Så vi lekte tagen i hagen (dvs, jag springer och gömmer mig runt ligghallen, hon springer efter och tycker det är askul när jag hoppar fram och springer). Hon ville fortsatt göra något när jag gick ur hagen så jag provade lite skyddad träning där hon fick följa mig längs med staketet vända och sedan byta tempo. Vi lyckades ta galoppfattning från skritt på kommando där 😍 Idag selade vi på och tömkörde på banan i blåsten och hon var jätteduktig. Min lilla galning 🤍
 
Dressyr i paddocken igår för coben. Hon var så duktig! En riktig fröjd att rida.

Sedan ville barnet köra markjobb med shettisen i paddocken med, så det fick han.

Idag har både stora transporttränat och shettisen ska ut på promenad sedan. I morgon är det körträning och så hoppas jag orka ta en tur ut med coben med. :)
 
Jag tog en tur med Java och fick lite sällskap av en ny bekantskap i grannstallet. Java skötte sig utmärkt trots att det blåste och att hon igår hade av medryttarens dotter 😅
Idag försökte hon bara lite med att vända men det korrigerades snabbt med lätta hjälper så var vi på banan igen. Herregud vilken underbar runda jag fick se 😍
 
Jag red häromdagen, och fokuserade på att inte ramla åt något håll. Rakriktning heter det väl, på finare språk.
Det var väldigt svårt i början och enkelt i slutet :)
Idag och igår har det blåst för mycket för att jag ska våga mig på något.
 
Vi rider ut själva, i somras trodde jag inte vi skulle komma ditt efter min avsittning, men det har gått över förväntan :up:
även idag när det blåste och det fanns flaggor i vinden etc

https://www.instagram.com/reel/CpIlirWINeb/?utm_source=ig_web_copy_link
Jag ser att vi inte bor långt ifrån varandra. Är det bra ridvägar i området? Kikar lite på hästgårdar i det området men det är så svårt att veta när man aldrig har haft häst där 😊
 
Jag håller till 1,5mil öster om Borås. Och håller just nu på att leta upp nya ridvägar. Vi bytte stall i början på december.
Men har sett dina bilder och jag är helt förundrad över dina vägar 😍
Då är du ju på perfekt avstånd för en utflykt till oändliga vägar ;) Även om jag inte har någon direkt koll på det som är närmare Borås. Min svärmor har en stuga vid Aplared och däromkring verkar det finnas underbara ridvägar med!

Ja, det är underbart här!
 
Jag trillade av idag :D

Min tossiga lilla fröken klättrade upp för en ny väg och skötte sig strålande, ända fram till dess att vi stod två meter från vanliga vägen vi brukar gå på. Någonting i det här välbekanta som inte var riktigt exakt samma som det brukar skavde i cobhjärnan och hon behövde ta ett avvärjande hopp åt sidan, något som jag inte riktigt var med på.

Så jag flög graciöst ner i marken med tanken "Jag tänker fan inte trilla på armbågen igen" och lyckades istället landa optimalt på rumpa/höft/ben istället.

Fröken skötte sig väl efter detta och jag bjuder mig själv på morotskaka som avramlingsfika så slutet gott, allting gott.
 
Nå har jeg vært medrytter på fjord-frøken i over en måned og det går litt opp og ned. Hun har jo PPID, og det virker som den lange pelsen påvirker henne med en gang det blir pluss grader. Da er hun kjempe treg, og det virker som det er helt tomt for bensin på hjemveien. Det hjelper heller ikke at jeg merker min kroniske sykdom og blr veldig trett av å ri henne når jeg må bruke mye ben. Hun var jo mye piggere når jeg prøvde henne i januar, og det var kaldt.
Jeg klarer heller ikke å ri henne i noen av salene hennes, jeg får så sinnsykt vondt i hoftene av dem. De er alt for brede til min kropp og jeg blir sittende helt feil og spenner meg, så nå rir jeg barbak så mye som mulig, og vurderer å kjøpe en barbak pad....

Den uken som var har jeg hatt veldig vondt etter ridning, og spesielt onsdag, og jeg fikk enten en forkjølelse eller jeg fikk 3 dager med PEM. I dag har jeg vært i stallen igjen, og det gikk fint. Hun hadde hatt fri 3 dager og var pigg og glad, men nå i kveld så har jeg innmari vondt i bena og måtte legge meg når jeg kom hjem. Jeg blir så deprimert, for planen er å kjøpe min egen fjording til sommeren, men om formen ikke blir bedre igjen, så kan jeg ikke det. Har spart penger og gledet meg i flere år nå, så vil ikke gi opp, men jeg må ha det bedre i kroppen før jeg kjøper hest.
Jeg skal dra å se på en løsdrift plass på torsdag, som det blir ledig plass på til sommeren... håper det er et sted jeg kan ha hest.
 
Då är du ju på perfekt avstånd för en utflykt till oändliga vägar ;) Även om jag inte har någon direkt koll på det som är närmare Borås. Min svärmor har en stuga vid Aplared och däromkring verkar det finnas underbara ridvägar med!

Ja, det är underbart här!
Jag håller på att lastträna hästarna så jag kan åka själv, jag hojtar till när jag är redo att utforska nya vägar 😁
Idag håller jag till utanför Äspered/Dalsjöfors ☺️
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
3 156
Senast: WBanna
·
Gnägg Jag börjar fundera lite lätt på vad min nästa häst ska bli. Jag har varit medryttare som ungdom, ridit på ridskola, jobbat utomlands med...
Svar
10
· Visningar
946
Senast: linlar1
·
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 495
Senast: Roheryn
·
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
9 905
Senast: Bulldoozer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp