Bukefalos 28 år!

Ursäkta mig för att jag är utvilad...

Sv: Ursäkta mig för att jag är utvilad...

Har väl inte direkt upplevt sådär rakt ut som vissa berättar om men visst är det så att vissa har det såå jobbigt och andra har det toppen. Men är det vekligen så enkelt? Jag tror att det till viss del har att göra med vad man förväntat sig. Någon som tror att det ska vara rosenrött att få barn kanske vaknar upp i helvetet. Och någon som föreställt sig ett riktigt helvete kanske vaknar upp i himmelriket. Det är väl så i hela livet egentligen. Hur man upplever saker beror på vad man förväntat sig.

Jag själv föreställde mig att förlossningen skulle vara smärtsam och jobbig (typ ett helvete:devil:) men att det skulle gå. Jag skulle överleva att föda barn år 2007 i ett land som Sverige. Spädbarnstiden skulle vara vakna nätter och livet i övrigt skulle stå på paus. Spyor, bajs och annat äckel. Nu låter det ju jättehemskt men det var min syn på hur det skulle bli. Naturligtvis men en helt underbar liten ny människa i centrum. Jag hade även föreställt mig en del positiva saker:) Sen blev det inte riktigt så hemskt som jag trott. (bortsett från själv födseln) Någon som förväntat sig mindre "hemskt" än jag kanske skulle tycka att det varit pestigt om de hade fått ett barn som mitt. Jag tycker verkligen min son är en lätt unge.

Till hösten väntar vi ett syskon och det ska bli så spännande att se vad det är för en individ. Jag håller fast vid mitt gamla utgångsläge och ska försöka att inte jämföra med sonen som varit så snäll. En sak som jag dessutom vet nu är att tiden går och den går faktiskt ganska fort. Det händer grejer hela tiden och ett par månader längre fram kan läget vara helt förändrat.

Alla barn är ju individer precis som alla föräldrar är det. Det är synd att man ska hålla på och jämföra sig hela tiden. Man har ju olika lätt att bli gravid, vara gravid, genomgå förlossning, amma och allt vad som kommer. Den som haft jättesvårt att bli gravid kanske inte bryr sig om att vara vaken 100 nätter på rad medan den som blivit gravid av misstag klagar efter två. Alltså bara som exempel. Man har olika förutsättningar. Även om man hade det där barnet som verkar så snällt så kanske man inte hade tyckt det.

Sen kanske det kan vara så att man som nyblivna föräldrar har olika lätt att hitta sin roll som förälder. Man är ju dessutom som någon skrev inte bara förälder heller. Alla delar av ens liv spelar ju in i hur man mår. Det är mycket som kan krångla och lyckas man ha en bra kommunikation och förstår varandra kanske man kan undvika mycket "jobbigheter" bara genom det. Tänkte på att den surkärringen som var värsta exemplet tidigare i tråden kanske har en kille som sitter i soffan och kollar på tv och ropar till henne typ bebisen har bajsat kom o ta den eller nåt. Det gör ju ingen pigg o glad. Å andra sidan ger jag henne absolut inte rätt att spy galla på någon annan.

Sorry för kvalificerat svammel...
 
Sv: Ursäkta mig för att jag är utvilad...

Eftersom jag hade en jobbigare graviditet än vad jag väntade mig så var jag inställd på att det kommer att vara lite småjobbigt med många vakna nätter, bajs över allt och skrik. Istället sover hon gott om nätterna, sover fortfarande mycket på dagarna. När hon väl är vaken är hon så himla mysig och småflinar mest hela tiden. Eftersom vi känner igen hennes hungertecken så hinner hon aldrig skrika innan hon fått bröstet. Bajs över allt har det vart några dagar innan vi fattade att blöjorna var för små;) Men nu är det åtgärdat!
Min sambo jobbar heltid men har arbetstid mellan 6-15 och eftersom vi går upp vid 11-12 tiden så hinner vi knappt vakna till innan han är hemma vid 15:15. Så jag är inte ensam med henne så länge av mina vakna timmar.
Så för min del blev det mycket mycket bättre än vad jag trodde det skulle vara :love:
 
Sv: Ursäkta mig för att jag är utvilad...

Hade det inte vart för att Tyra låg och sov i min famn så hade jag nog hetsat upp mig bra mycket mer än jag gjorde.
När vi alla var gravida och hade föräldrargruppen så mådde de andra tre toppen medans jag själv precis blivit sjukskriven och mådde där efter. Men inte gnällde jag för det och absolut inte skällde på de andra. Finns ingen anledning till det.
 
Sv: Ursäkta mig för att jag är utvilad...

Vilken kommentar !! Jag hade blivit skitsur !!
 
Sv: Ursäkta mig för att jag är utvilad...

Jag vet hur du menar. Vi var hos farfar i förrgår i 6 timmar och under denna tid försökte jag få henne att amma 4 ggr. Under dessa gånger åt hon totalt samma mängd som hon äter en gång i vanliga fall. Hon var ledsen om hon inte fick ligga i min famn. Hon sov oroligt under natten och igår var hon väldigt kinkig. Hon ville inte ligga i vagnen och vila utan skulle sova på antingen mig eller sin pappa. Idag är hon sitt vanliga jag :)
Detta är andra gången som hon blir så när vi vart borta, så jag misstänker att hon är för liten än för några större äventyr.
Så det kan svänga snabbt med de små liven.
 
Sv: Ursäkta mig för att jag är utvilad...

Haha - du beskriver min vardag hittills med Leah 3 mån! *gnäll* :p
 
Sv: Ursäkta mig för att jag är utvilad...

KL

I vilken kategori hamnar då jag? Mina barn har inte sovit så många timmar i sträck men ändå var jag rätt så pigg och lycklig! OCH då är jag ändå en människa som kräver 9 timmars sömn! Men jag blir dåsig av att amma och har dem bredvid mig och somnar om så lätt så spec när de är större och tar bröstet själva.

Min förste åt först var 4:e sedan varannan timma men i början tog det dock tid pga att jag skulle pumpa ur först. Sedan sov han inte hela nätter före 4½ år!

Son nr 2 sov efter några veckor i 5-6 timmar i sträck men då vaknade jag bara orolig :D Men återgick sedan till kortare intervaller. Han är 2½ nu och vaknar 1-3 ggr per natt och vill komma över till oss och sedan dricka vatten.

Får se hur bebis nr 3 blir :D

( och jag har haft både snabba och lätta förlossningar men värre graviditeter och jag tycker ALLT är bättre vad gäller sömn än springa på toa varje halvtimma första delen av natten pga mitt rymliga bäcken så bebisen "halkar" ner till utgången tiiiidigt i gravidteten :eek: )
 

Liknande trådar

  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
21 246
Senast: Gunnar
·
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
20 973
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 746
Senast: alazzi
·
Övr. Barn Ska försöka fatta mig kort, vi är en normal familj med jobb och 3 barn. 1 pojke på 15 med Autism och drag av ADD. Förmodligen någon form...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
60 291
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Försäkring
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp