Status
Stängd för vidare inlägg.
Vilket omoget och tramsigt inlägg. Jag antar att du då tycker att alla som inte enbart rider på en jämn sandbana i ytterst kontrollerad skritt är djurplågare då också, efter som hästen KAN skadas? Kanske är det djurplågeri inte ha sin häst ståendes stilla i en box dygnet runt, året runt också, eftersom den KAN skada sig i hagen?
 
Konstigt att det finns så oerhört många fullblod som trivs bra mycket bättre som fälttävlanshäst än galopphäst??

Har en hemma och skulle aldrig kunna utsätta honom för livsfara. Han stortrivs som sådan fälttävlanshäst och har nästintill slutat att väva och stressa av sig vikt.

Och du hindrena i fälttävlan är max 120cm höga i den allra högsta klassen och det är ju "bara" 40cm lägre än i hoppning!!
 
Vad är det för påhopp på fälttävlanshästar??? Om du inte vet det så är ju faktiskt det just de hästar som tävlar längst upp i ålder!! Ingen slit och släng om du tror det.
 
ja du är faktiskt den enda för du vet inte vad du snackar om å när man inte vet det ska man ska man inte öppna mun, eller så förklarar du utförligt vad du snackar om.
//Bladluz å en av sveriges störata galopptränare(bara undrar)
 
galoppörerna går ofta till hopp och dressyr men mest till fälttävlan efter sin "korta" karrier på galoppen. För två veckor sedan vann e galoppör på Jägersro han är "bara" 12 år!! :devil:
 
Härligt bladluz! Ge dem bara :D :D :D
Håller fullständigt med dig, att snacka om något man inte har en aning om är som att måla utan färg! Sicken människa, man blir bara så skrattfärdig av att läsa såna inlägg, det är inte ens värt att svara på. Tänk så stor travsporten är jämfört med galoppen, då börjar man undra vart ALLA travare tar vägen. De som inte säljs för 2000:- till någon stackare som knappt kan stava till häst förstås. Jag har inget emot travare alls, det blir kanonfina ridhästar efter omskolning, en av de bästa tävlingshästar jag suttit på va just travare, Ellie Noon, en riktigt snygg pålle som hoppade ruggigt bra! Tyvärr såldes hon till fel tjej som senare slaktade henne då ägaren ansåg att det var fel i psyket på hästen, jag kan intyga att det inte fanns ett fel på hästen mentalt, hon hamnade bara hos fel ägare som var för vek och inte klarade av henne. Synd på en så bra individ.
 
Precis!
Ja det är synd att vissa hästar ska komma till fel ägare och då blir det tyvärr sådär :(De flesta travare åker typ utomlands och tävlar i något annat land hos någon tränare så dom går inte heller till slakt som "vissa" säger!!

Håller med om det du säger fullständigt! :cool:
 
Vet du vad? Bättre att du lägger ner och kommer tillbaka med ett förnuftigt inlägg när du har lite mer kött på benen!
Det finns så oerhört många hästar som dessvärre går till slakt istället för till bättre ägande, detta gäller alla hästar oavsett ras, därför känns det onödigt att bara dra in fullbloden i detta sammanhang.
Hoppas du tar ditt förnuft till fånga en dag och inser fakta vännen. Vi människor kommer ALDRIG att kunna kontrollera antalet slaktade hästar på vita papper, så är det bara tyvärr.
 
Vännen? Skulle tro att jag har mer kött på benen än du anar annars hade jag inte gjort något inlägg överhuvudtaget. Så fort man kommer med något negativt så mer eller mindre halshuggs man. Det är nog snarare du som måste ta reda på fakta innan du uttalar dig. Förvränga fakta till det bättre går tydligen bra. :mad:
 
Snälla nån, ge dig. Du har absolut inget kött på benen i detta läge. Sedan har du hamnat på fel forum sida, ditt inlägg skulle varit på ett helt annat ställe.
 
Säj de till den som startade de hela. Jag svarade bara på ett inlägg. :mad:Ni vet inte vad jag sett så lägg ner.
 
Nej, självklart har vi inte sett det du har sett. Men bärätta då istället. För ljust nu är du ute och cyklar, och för att du kanske sett/hört 1 skröna om hur det är med fullbloden efter deras karriär, så är det ju ändå inget som säger att det är din version som är rätt.

Sedan brukar vi inte att ha för vana att halshugga folk på detta forum, och absolut inte på galopp sidan. Det ända vi vill är att folk inte skall smutskasta galoppsporten, som många gör utan att veta ett skit om vad dom pratar om.
 
Jag är verksam inom galoppen och har varit det de senaste 20 åren så jag vet precis vad jag talar om. Hur är det med dig nu för tiden? :smirk:
 
:D :D :D, bra, då behöver vi inte ens diskutera saken vidare!!! Eftersom du är så insatt vet du redan hur det ligger till...
 
Men om du har hållt på med galopp i 20 år som du säger, så måste du ju ha något konkret att berätta, eller?

Visst, jag är inte aktiv i den bemärkelsen som jag var tidigare när jag bodde i Täby, inte för jag förstår vad det har med saken att göra? Inte heller har jag påstått att jag är fullt så aktiv längre heller.

Men den aktivitet som jag har nu vad det gäller galopp hästar, har du absolut inte en aning om inte heller är det din ensak.

Jag står för mina saker här, det är mer än du gör. Sedan om det är så hemskt hur fullbloden sköts, varför hänger du kvar inom sporten? Eller framför allt varför gör du inget åt saken?

Snacka går ju, men göra något åt saken går tydligen inte, bara gnälla och smutskasta sporten.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Nu när det är kallt ute hade jag behövt något varmare på fötterna när jag rider än mina vanliga jodphurs. Jag har sedan tidigare ett par...
Svar
13
· Visningar
813
Utrustning Jag har i dagsläget en Lippo Marcello 17,5" hopp-/allroundsadel som passades ut av erfaren sadelutprovare för två år sedan och som har...
Svar
0
· Visningar
393
Senast: __sofia__
·
Hästmänniskan Hej jag vet inte hur jag ska göra.Jag rider nu på en ridskola men är inte riktigt nöjd. Dels tycker jag det är för låg nivå, det är...
6 7 8
Svar
150
· Visningar
6 027
Senast: Badger
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 093

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp