Bukefalos 28 år!

Utdömd? Försäkring? Avel?

D

Dizan

Hej!
Har en liten funderinga hur det är med när man får en häst utdömd. Är så att jag har ett vbl.sto på 1½ år dvs. hon har inte gjort någonting av värde på banan, men det har nu visat sig att hon har en gammal fraktur i framknäet - vilket innebär att hon aldrig kommer kunna gå på travet. Hon har blivit utdömd av veterinärer. Hur ställer sig försäkringsbolaget till ifall jag vill ha kvar henne som avelssto? Betalas förs.beloppet ut till viss del då eller vad är det som gäller? Triangelmärks hon? Kan vara bra att veta för det vill jag i så fall då det troligtvis kommer bli så att det inte är jag som kommer avla på henne?

Tack!
 
Du bör kunna t-märka henne om försäkringsb.. godkänner det. Då får du ut en summa av det hon är försäkrad, säg att hon står i 30 000 så för du ut runt 20 000kr. Bättre du ringer och hör med ditt försäkringsbolag.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
10 107
  • Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
21 216
Senast: Hedinn
·
  • Låst
Övr. Katt Hej! Jag har en fantastiskt vacker blandrashona (50% ragdoll och 50% scottish straight) med underbar personlighet som jag önskar para...
2
Svar
27
· Visningar
8 046
Senast: Poppy
·
Ekonomi & Juridik Har ju sett här att många är rädda för att köpa häst utan försäkring. Uppfödare är rädda för att sälja häst utan dolda fel försäkring...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
9 209
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare
  • Bildtråden

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp