Bukefalos 28 år!

Utetäcken från Protector

ponilover

Trådstartare
Någon som har dessa? Hur är passformen? Är de stora över ryggen? Stor/små i bogen?
Har hittat ett perfekt täcke men det finns bara i stl 135 och min häst har stl 125/130. 135 brukar bli stor i bogen medan 125 brukar bli kort över ryggen. Vad tror ni? Ska jag chansa på en 135 eller är dom väldigt stora i storlek? :)
 
Sv: Utetäcken från Protector

Jag har ett halvhals 200g till min häst, perfekt passform för min med små bogar och lång rygg. Stor rumplapp vilket är mycket trevligt.
Sen har foderhästen ett 150g utan hals men så man kan sätta dit en avtagbar, går längre ner på sidorna(i stil med shires) än det ovan och har inte lika stor rumplapp.

Båda är i 155 och ligger på hästar som i shires har 155 och 145, klara 150 hästar mer eller mindre.
 
Sv: Utetäcken från Protector

så då borde jag kunna ta ett 135 utan att det blir på tok för stort i bogen? :)
 
Sv: Utetäcken från Protector

OK, i min erf. är de inte stora i storlekarna ffa inte i bogen, så 135 hade jag kört på om jag var du.
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 402
Senast: Squie
·
Utrustning Tjo, jag sitter och velar på om jag ska skaffa mig en ridkjol, men det finns ju några olika sorter. Jag har ridit i min regnrock ett par...
Svar
8
· Visningar
666
Senast: Fiorano
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 540
Senast: LiviaFilippa
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 345
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp