Bukefalos 28 år!

Utrustning på klubbtävling

Magiana

Trådstartare
Jag går och funderar på att starta i en dressyrtävling på klubbnivå och har suttit och läst TR angående utrustningen men känner mig lite tveksam i en del fall.

Först läste jag att man ska ha stövlar men lite längre ner stod att jodhpurs och chaps/stövelskaft går bra på utbytes-, lokal- och regional tävling. Då borde det väl vara ok på klubbtävling också?

Jag har inte hittat något om att ridbyxorna måste vara vita. Då går det väl bra med ljusa ridbyxor?

Måste man ha sporrar? Jag har inte ridit med sådana under de senaste året då jag blev återfallsryttare.

Är ett tredelat bett med platt mittdel okej eller inte? Jag hittar inget sådant bland de bett som är godkända.
 
Sv: Utrustning på klubbtävling

Nej du behöver inte ha varken stövlar, sporrar eller vita ridbyxor på klubbtävling:)

På klubbtävling brukar klädseln vara stövlar alt. skor och chaps, ridbyxor i valfri färg, tröja(typ polotröja), jacka/tjocktröja alt. kavaj, handskar och hjälm.

Tror jag fick med allt:angel:
 
Sv: Utrustning på klubbtävling

På klubbtävling kan du se ut lite hursomhelst så änge du har hjälm på huvudet och ridkläder på dig:). Jag har oftast bara min vanliga utrustning på klubbisar. På KM kom iofs de vita ridbyxorna fram.
 
Sv: Utrustning på klubbtävling

Kolla med klubben om de satt upp några regler. Jag har varit med om klubbtävling där man angett att man skulle följa TR helt vad gällde klädsel och utrustning. Men det vanligaste är att man inte har satt upp några regler och då är det fritt fram så länge man har hjälm, sadel och träns. :D
 
Sv: Utrustning på klubbtävling

Tack för alla svar! Då duger det med den utrustning jag har, men jag budade ändå hem en kavaj på Tradera idag :) Kan ju vara bra att ha... Den var billig :D
 

Liknande trådar

Hoppning Med tanke på att jag är återkommande funktionär (främst på regional nivå dock) borde jag kunna dessa frågor i huvudet (:o:angel:), men...
2
Svar
25
· Visningar
4 827
Senast: Unafraid
·
Dressyr Behöver lite hjälp från er bukare efter att jag suttit och läst TR II ikväll och har några frågor jag fortfarande är lite osäker på...
2 3
Svar
48
· Visningar
5 856
Senast: Amanda_F
·
Hoppning Nu är det några år sedan jag var ute i ponnysvängen så har nog glömt en del. Min lilla tjej på åtta år börjar bli sugen på att tävla...
Svar
5
· Visningar
2 276
Senast: mamman
·
M
Dressyr Jag har en häst som är lite klurig i munnen, han får helt enkelt inte plats med så mycket och har äntligen hittat ett bett som är litet...
2
Svar
33
· Visningar
3 353
Senast: -moa-
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp