Uttryck som är ”inne” (språktråd)

"De uttrycker sitt hat mot mig" kan man säga då :D (Även om jag gissar att personer som säger "hata på" aldrig skulle uttrycka sig så korrekt")

Det är ofta personer med Arabiska/Persiska och Franska i sin grundutbildning/modersmål som använder ordet på i vissa meningar, "Han ringde på mig", "Hon snacka racist på mig" I betydelserna "Han ringde till mig" " Hon använde rasistiska ord om/då hon pratade till/om mig. Beror ofta i grunden på hur de tre språken är uppbyggda i sina ordföjlder i meningen och det blir då ofta fel när meningen till slut kommer ut i svensk tal/skrift
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har haft ont i ländryggen i några år nu på morgonen när jag vaknat (stel och öm i musklerna ffa) men det har blivit så att säga...
Svar
14
· Visningar
548
Senast: Ramona
·
Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
933
Senast: Crossline
·
Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
3 810
Senast: skiesabove
·
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 648

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp