Vaccinerade mot Covid-19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Någon vaccinerad som tidigare haft en allergisk chock och kan berätta mer om förfarandet?

Jag har fått höra att man får fylla i en blankett där det frågas om just allvarliga allergiska reaktioner. Jag har fått en allergisk reaktion mot penicillin för typ 12 år sedan och är orolig att jag kommer att få vänta till sist av alla för att få vaccinet (är redan i sista fasen).
Jag har fått en allergisk reaktion/chock av pencillin när jag var 3-4 år. Vet inte vilken typ av pencillin och minns inget av det eftersom jag var så liten. Sköterskan frågade om den allergiska reaktionen var av något annat vaccin, vilket den inte var i mitt fall så då var det fritt fram. Fick också stanna kvar 30 min istället för 15 min :)

———————
Jag fick Modernas förra veckan. Hade lite ont i armen i två dagar men inget annat :up:
 
Jag fick andra dosen Pfizer igår. Efter första sprutan (4 veckor emellan) fick jag ganska ont i hela armen och lätt huvudvärk i två dagar. Nu gör det bara lite vid stickstället i övrigt ingenting.
 
Man får väl visst vaccineras om man är gravid?


Senast vi pratade om det fick hon inte så jag antog att det var det som gällde fortfarande. Hon räknas nog inte som någon riskgrupp enligt FoHM texten i länken och tror kanske att hon hinner få bebis innan det skulle vara dags annars ändå. :)
 
Pfizer. Två doser med tre veckors mellanrum.

Biverkningar: 1a sprutan, ont i armen. 2a Ont i armen och sjukdomakänsla 12 timmar.
 
Första sprutan idag. Pfizer och nästa dos om 6 veckor. Ser att man verkar göra lite olika med den andra dosen men jag litar givetvis på vad min läkare säjer. Jag var väldigt nervös innan men allt gick bra och än så länge känns det inget.
 
Jag har fått Moderna. Dos två fås tre månader sernsre, så det blir i juli.

Hade ont i armen efteråt, sådär som. Man brukar ha efter vaccination. Muskeln var riktigt öm ett par dygn efteråt. Inget annat.
 
Första dosen Pfizer igår, lite öm i armen när jag lyfter den, i övrigt inte känt av något.
Blev förvånad över hur lite sprutan kändes, dvs inte alls, nästan så jag blev misstänksam om jag fått någon överhuvudtaget men ömmande arm bekräftar ju åtminstone det:p
 
Får tydligen välja om jag vill ha andra dosen AZ eller Pfizer, hur ska jag veta? Antar de senaste eftersom jag är under 65?
 
Hur tänkte du? :)
Först tänkte jag ta Pfizer eftersom vi fick erbjudande om att ingå i forskning då. Och det tyckte jag lät coolt. Men sen blev jag tveksam just eftersom de inte vet så mycket om att blanda två sorter, och tänkte då att det skulle vara bättre att ta AZ för två doser av samma har de ju mer koll på. Sen velade jag fram och tillbaka i några dagar innan jag landade i att AZ kändes tryggast. :) Men det är svårt att välja, det var ju mycket enklare när det var sagt att dos 2 blev ett mRNA vaccin och inget annat. Gillar inte att välja själv.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Läser om att man rekommenderar gravida kvinnor att vaccinera sig mot covid 19 efter vecka 20. Har ni som är gravida eller nyligen varit...
Svar
8
· Visningar
770
Senast: McFlurry
·
Katthälsa Har ni tandvårdsrutiner? Några bra produkter? Jag har varit nästan löjligt förskonad från katter med tandproblem hittills. Hanoo hade...
Svar
13
· Visningar
582
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Hur har ni drabbats/hanterat Covid- 19? Jag fick Covid tidigt i våras efter ha levt mer eller mindre över ett och ett halvt år(sjuk...
2
Svar
34
· Visningar
3 020
Senast: Magnum
·
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
1 363
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp