Vaccinerade mot Covid-19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ni kvinnor i fertil ålder, har ni upplevt att eran menscykel blivit rubbad efter vaccinet?
Ja, jag har. Jag skulle ha mens 2 veckor efter andra sprutan, men den kom en vecka för sent. Månaden efter var den 3 dagar sen. Jag har annars väldigt regelbunden, nästan på klockslaget 28 dagar. Vet inte om det ska anmälas som en biverkning?
 
Har nu fått sms om att jag kan boka tid, men det mesta var fullbokat, vilket känns positivt (att många fortfarande vaccinerar sig).
Denna gång kommer det krävas lite mer planering då jag inte vill sova själv eftersom jag blev så räligt sjuk förra gången.. Ska försöka ta sista fredagen på semestern så att jag inte behöver sjukskriva mig (för andra gången någonsin), och då kan jag även sova hemma hos min mamma.
 
Ja, jag har. Jag skulle ha mens 2 veckor efter andra sprutan, men den kom en vecka för sent. Månaden efter var den 3 dagar sen. Jag har annars väldigt regelbunden, nästan på klockslaget 28 dagar. Vet inte om det ska anmälas som en biverkning?
Jag har också funderat på om det ska anmälas. När man googlar står det att flera kvinnor upplevt ändrad menscykel men att det enligt någon expert inte ska ha något samband.
 
Första sprutan fick jag ont i armen av, endast.

Den andra nu började likadant. Smidigt tänkte jag!
jobbade på dagen och sen pang 24h efter blev jag totalmatt och ont i kroppen och kände mej sjuk och 200 kilo tung. Jag hoppas jag sovit bort det mesta nu 😜

Väldigt skönt att äntligen vara färdigvaccinerad! De har börjat med dropin nu så det var oerhört smidigt och ingen trängsel!
 
Ja, jag har. Jag skulle ha mens 2 veckor efter andra sprutan, men den kom en vecka för sent. Månaden efter var den 3 dagar sen. Jag har annars väldigt regelbunden, nästan på klockslaget 28 dagar. Vet inte om det ska anmälas som en biverkning?
De behöver ju mer data eftersom det inte är fastställt ännu om det är en biverkning så anmäl du, man kan göra det på läkemedelsverkets hemsida.
 
Jag har också funderat på om det ska anmälas. När man googlar står det att flera kvinnor upplevt ändrad menscykel men att det enligt någon expert inte ska ha något samband.
Det finns rapporter om förändringar i menscykel och även blödningar efter menopaus även efter genomgången covid19 så det är väl inte helt osannolikt att visst samband finns. Sen att få det fastslaget av läkare att det är en faktisk biverkning av vaccinet är en annan sak. Vi har inte väl inte kommit längre i kunskapsläget ännu.
 
Just fått spruta nummer 2. Sitter nu och väntar på att få åka hem.

Efter spruta 1 fick jag huvudvärk dagen efter som höll i sig ett par dagar. Får se hur jag reagerar på den här.

Om jagcfått någon påverkan på mensen jan jag inte svara på eftersom min mens betett sig slut annat än normalt det senaste året. Men det tror jag har med åldern att göra. Dock har mina senaste menstruationer varit betydligt lättare än normalt. Har det med vaccinet (eller genomgången corona) att göra klagar jag inte. Dock kommer dom något tätare.
 
Nu är alla i min familj "klara" eller de som 'är närmast iallafall. Tycker synd om min mamma som vart riktigt dålig båda gångerna. Hon vart utslagen i flera dagar.
Inte så konstigt egentligen med alla turer hon haft kroppsligt det sista. (nära döden med akuta operationer 2ggr)

Sambon blev lite yr och trött dagen efter på andra sprutan sen ingenting och ingen annan jag känner har haft några biverkningar mer än lite öm i armen efter.

@Fille ingen har märkt nån skillnad i mensen :)
 
Jag blev svullen i armhålan igår, dagen efter 2a sprutan. Samt jättesvullen lymfkörtel vid halsen/nyckelbenet. Som en ping pong boll🙄
 
@Fille min mens blev oregelbunden och med värre pms efter covid, men ingen skillnad efter första sprutan, varken förbättring eller än mer besvär. Det är vanligt efter covid så känns högst möjligt att det förekommer efter vaccinet också.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Läser om att man rekommenderar gravida kvinnor att vaccinera sig mot covid 19 efter vecka 20. Har ni som är gravida eller nyligen varit...
Svar
8
· Visningar
764
Senast: McFlurry
·
Katthälsa Har ni tandvårdsrutiner? Några bra produkter? Jag har varit nästan löjligt förskonad från katter med tandproblem hittills. Hanoo hade...
Svar
13
· Visningar
562
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Hur har ni drabbats/hanterat Covid- 19? Jag fick Covid tidigt i våras efter ha levt mer eller mindre över ett och ett halvt år(sjuk...
2
Svar
34
· Visningar
2 978
Senast: Magnum
·
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
1 304

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Hundrädda
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp