Vackraste namnet?

Freja är nog favoriten. Min dotter är döpt till det. Näst efter är Viola och Hilda.

Killnamn är svårare. Mina grabbar heter Isaac och Adam, men det var för att det var det enda vi kunde enas om ;)
 
Linn, (heter min dotter) men även Anna, Linnea, Astrid och Liv.
Joel, (sonen) men även Anders, Mikeal och Otto.
 
Det är skillnad på fina namn och vackra enligt mig. Min dotter heter Tuva vilket är ett fint namn (tycker jag) men kanske inte ett vackert namn...
Pojknamn tycker jag inte finns några vackra direkt. Florian kanske, men det är inte fint hahaha.
 
Har alltid gillat namnen Liv, Elvira och Molly

När jag var liten var jag avundsjuk på alla som hade långa namn typ Patricia, Beatrice, Cornelia, Rebecka, Veronica Vilket jag ville ha för jag tyckte de var så fina :D

Bara glad att min mamma inte fick igenom sin vilja och döpte mig till Lenn-Marie :rofl:
 
Jag har alltid gillat bibliska pojknamn, trots att jag inte alls är troende: Gabriel, Jesaja och Benjamin. Flicknamn är svårare, framförallt på svenska. På engelska gillar jag Abigail, April och June. Och på norska är Eira en stor favorit. Gillar även Cia men då jag själv heter Cecilia i mellannamn känns det lite märkligt.
 
Det finns ett gäng namn som för mig är förknippade med djur. Som jag aldrig själv skulle döpa barn till. Hajar till varje gång ett barn visar sig heta så. :D

Namnens popularitet går i cykler. Så det som känns väldigt gammaldags och töntigt för mig är numera populära bäbisnamn.
Mitt eget namn hade en kort glansperiod för några år sedan. Det gick tack och lov över. Vill gärna vara skapligt ensam om det. Det är så praktiskt att bara behöva presentera sig med förnamn. De som träffatmig vet vem jag är.
I mon generation finns många namn som är så populära att man känner ett gäng.

Som när jag får ett SMS från okänt nummer och det är undertecknat med Marie. Jag känner sisådär sju Marie.....
 

Liknande trådar

Kultur Jag försöker komma på namnet på en amerikansk skådespelare, men det kommer inte fram. Han var mest aktiv skulle gissa 90-talet...
Svar
3
· Visningar
540
Senast: AbCdE
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 624
Senast: MML
·
Fritid Bokade flygbiljetter till Kenya via KLM:s hemsida häromdagen. Min resekompis har en accent både i sitt för och efternamn, men bokningen...
Svar
9
· Visningar
592
Senast: gulakatten
·
Kultur Jag snubblade över det här namnet i ett sammanhang idag och insåg att det är en karaktär i något jag har läst, men trots funderande och...
Svar
1
· Visningar
426
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp